Powerbox vs Chip tuning

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 08 Мар 2009, 21:10

поне от 5 наистина :)

Има доста видове ПБох , някои от тях са малко по-умни ... в момента във форума се продават няколко гледам, от Алпиндизел до малко по-истински , които променят и работата на кутията (стептроник)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.11.2009
Пол: Мъж

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от andrey_mz » 21 Ное 2009, 12:23

А може ли да се сложи и powerbox и чип и има ли смисал ако може.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от V-max » 28 Ное 2009, 14:37

andrey_mz написа:А може ли да се сложи и powerbox и чип и има ли смисал ако може.


последният пасат ТДИ , който направи този ултра тунинг стопи лагерите и няколко други неща . Но пък вървеше и задържа около половин година

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 27.10.2009
Местоположение: в гащите си
Пол: Мъж
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: слон

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от bvv1 » 06 Мар 2010, 22:22

V-max написа:
andrey_mz написа:А може ли да се сложи и powerbox и чип и има ли смисал ако може.


последният пасат ТДИ , който направи този ултра тунинг стопи лагерите и няколко други неща . Но пък вървеше и задържа около половин година
Колега обясни ми какво става наистина като му бутнеш и чип и поуербокс едновременно? Например имаш чип, но искаш да накажеш някоя по-силна кола и му пуснеш и поуербокс само за старта и после го махнеш ще има ли някакъв проблем за колата,не говорим постоянно да го ползваш?
Преди да полетиш-трябва да се научиш да ходиш!


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от V-max » 07 Мар 2010, 12:28

зависи какъв е мотора и дали има резерв за подобно нещо...Някои държат , други не а пък последствията са си скъпо струващи ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 20.09.2005
Пол: Мъж
Кара: 306 Hp 600 Nm

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от _FIRMATA_ » 18 Юли 2010, 11:30

Здравейте! Да напиша и аз някой ред! Онзи ден сложихме Power Box на Х5 Е53 3.0d Според мойте впечатления се усеща разлика със стандартното! На хартия От 218 коня и 500 Nm става 262 коня и 600 Nm! Посъветваха ме да почакам колата да позагрее и тогава да го включвам! На KW е бокса и не е от евтините!
Ма мяза на оригиналдъ бря .... не виждам свински опашки, следователно не е измислено във Враца - следователно никъде по света не може да е измислено

Мойта не се кутира по тия параметри, а със сигурност не е от Враца, значи или има други мушингии или вин таблицити ви са перде кириз

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от VRPerformance » 19 Юли 2010, 19:46

Няма значение на коя фирма е,разлика е нормално да има,имайки впредвид какво прави...но самия ФАКТ че ги правят така,че да може да го включваш и изключваш би трябвало да те замисли колко е ''Здравословно'' за мотора ти :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от Memo85 » 10 Ное 2010, 14:59

Знам че не е по темата но може ли да ми дадете един съвет ????
Искам да си чипосам колата БМВ 318 TDS Казаха ми че понеже съм аломинии а не чугин и не е хубаво да се чипосва че задължително ще окотя мотора може ли съвет дали е така и как може да се дигнат малко конете без да сменям мотора.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от bum_bum » 10 Ное 2010, 15:16

Прав си, не е по темата. А на въпроса ти има много отговори в стари теми.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 11.12.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от Memo85 » 10 Ное 2010, 15:40

търсих из темите но не намерих може ли няко да помогне със съвет или линк :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36-компакт-1,9-105кс , 1999г
Мечтае да кара: нещо от порядъка на поне 300к.с.

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от meckata » 10 Ное 2010, 15:53

Ако питаш мене от 1665 см3 турбо дизел, колкото и да го цедиш и чипваш, ще го вдигнеш малко, но кубиците му малкоооооо. :wave:
Ето тука да го видиш като заводски данни:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/1246.html

Иначе какво се очаква след чипа, можеш да видиш на сайта на Диджиталтунинг България.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от vladobate » 02 Дек 2010, 23:24

Ами тези данни не са съвсем коректни т.е. няма вентилирани дискове нито отпред нито отзад. Аз си сложих чип и съм много доволен откъм вървене ( две седмици я карам ) . Основно колата става много приятна за каране и понеже сте подхванали тема която ме интересува ще дам мнение и после ще попитам. Чипа за мен е по-доброто решение защото освен повечко горивце променя и предварението т.е. имаме наново написана карта на запалването което е по-добрия вариант във всички обороти. Докато да излъжеш компа да пусне повечко гориво и оттам и надува на турбото да скокне не е достатъчно оптимален вариант ( тук не говоря само за вървене а като цяло поведение на мотора ). Е те тва е мое мнение. А сега и въпроса както писах съм с чип и ми казаха ако пропушва повечко е хубаво мааалко да се дигне налягането на турбото. Е мойта не бих казал че пуши даже изненадващо не виждам никва пушилка отзад колкото и да я настъпвам , но ми се поиска да пробвам с дигането на налягането на турбинката колкото за установяване ще има ли положителен резултат и до какви стойности че тук колкото повече толкова по-добре не е валидно. Та оптималния вариант търся , затова за сигурността на мотора ми трябва инфо колко е стоковия надув на 318ТДС-а и колко максимум налягане чете мапа ако някой има такива данни ще съм благодарен . С тази информация и бууст контролера който монтирах заедно с манометър ( контролера е на минимум засега и чакам да се осведомя и тогава ще вдигам налягането ) ще вдигам докато ми хареса като вървеж пък и ще се съобразя с данните.. Само набързичко за инфо тоя ТДС е малкия брат на 2.5ТДС-ката само че е с два цилиндъра по-малко и по-къси валове , тъй че не е чак толкова кекав. И друго не съм сигурен все пак правилно ли съм монтирал бууст контролера че е за вътре в купето управлението ( стана много прилежно между другото и както си карам го управлявам и гледам манометъра ) и е малко по-различно от стандартното онова с червената боя по него и трипътника със стрелката, този май си му е вграден клапана вътре в него заедно с врътката. Пускам линк да го видите на картинка http://tuning-parts.bg/browse/product/id/135/ и да кажете правилно ли съм го вързал като описание е това : разкачил съм байпасния мъркуч и от турбото с мъркуч съм включил мапа да мери директно налягането на турбото, от предпазния ( разтоварващ ) клапан на турбото съм пуснал мъркуч към изхода на бууст контролера който според мен е отбелязан със стрелкичка , а входа на бууст контролера е захранен чрез мъркучле със въздух под налягане от всмукателния колектор ( за да може повишеното налягане в колектора да се разтоварва през настроения клапан на бууст контр. през разтоварващия клапан на турбото) и преди входа на бууст контр. съм извел с тръпътник мъркучле за манометъра. Е те тва е , благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от vladobate » 06 Дек 2010, 23:28

Явно на всички са им ясни механизмите на чипването и няма интерес. Жалко , ще си остана прост ама няма нищо пък и пак да зачопля. Та колата ми забива много неприятно и го прави винаги като ускорявам и се покачат малко оборотите та това ме дразни много. И все си мисля че е откакто сложих бууст контролера е да ама на минимум е маймуната китайска и мисля не би трябвало да оказва влияние. Та както ускорявам забива и после пак поема , пак забива ма на по-високи обороти и пак поема след малко ( това при натиснат до дупка педал без да пускам и така не мога а достигна максимални обороти на коя да е предавка ). Всъщност на първа май няма проблем. Имаше подобен случай с Е34-ка и беше от замърсено турбо , след почистване и на актуатора също проблема се оправил ( така твърди собственика , без да поясни процеса ). Та обяснението ми беше че при запушен актуатор турбината вдига по-високо от нормалното налягане, мапа го отчита ( че май е попреизчислен за по-високо отчитане ) и подава ма ДДЕ който обаче излиза в един момент от картата на запалването ( поради завишените данни ) и минава в авариен рвжим изключвайки помпата. Ако е така каква е връзката с бууста като съм го дал на минимум или всъюност може да е кьопав по рождение и е все едно запушен демек вдига много налягането на турбината макар врътката да е на минимално натягане на клапана. Иначе като си взех колата от чипосване на магистралата си се държеше доста прилично и вдигна максималните 180км/ч без проблем , а сега не може и от 140км/ч започва да бъгва и постоянно забива ( пада налягането на манометъра ) пак тръгва пак забива.....жива мъка. Благодаря. ПС: И някой да има идея що за почистване се прави или да не пипам . макар че не искам да ми я пипат ( съжалявам ма съм си напатил достатъчно ).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Powerbox vs Chip tuning

Мнение от vladobate » 12 Дек 2010, 22:03

Ми то е чсно че продължавам с риторичните въпроси. Та какво не му е наред на турбото че ми забива колата. Еми иска си почистване хайванчето и тогава няма забиване, е те това е . Да реших проблема с почистване на турбото което ми отне 2.5часа ( като за първи път ) и сега се цеди до ограничител на всяка предавка. Това е стандартна процедура която според мен всеки би трябвало да си направи за да не му става консуматив турбото. и на въпроса на колегата за повечето мощност от 318ТДС , да може с читав чип и задължителното вдигане на налягането с 0.1 до 0.15 бара на турбото ако има къдене макар че читавия чип не би трябвало да къди. Само че при мен имаше като ч купувах пушлив чип и го смених обаче турбото са го пипнали преди мен и сега е добре , без пушъци гонкам 525ТДС без проблем и това е достатъчно дори да съм и с една идея по-слаб. та това е успех на всички и живи и здрави. А само да не забравя трябва хубаво масълце на колицата и стандартните поддръжки филтри, масло периодично ( турбото се смазва от него , все пак му дигаш налягането с чипа и се покачва темп. на топлата страна ) по-начесто примерно на 8000км макар че е относително и зависи в какъв режим се кара автомобила ( тежък ли ти е кракът, много градско с юркане и естиспирания и т.н. ), задълително перфектна охладителна система с промивки на радиатор и кулер напролет и всичко това съпроводено с вхубави части и консумативи, да не е евтино да поддържаш чипната кола в добро здраве и е въпрос на избор и преценка накъде клонят везните. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: София

Re:

Мнение от Abadon » 08 Апр 2016, 14:23

Langata написа:Цитирам точно какво ми каза един специалист:.По добре е да се направи чип тунинг защото Пауър бокса може да ти докара много неприятности, като например да ти скапе помпата защото той реално я лъже, че двигателя е студен и нагнетява повече гориво и от там ти идва мощността и въртящия момент, което след време ще я скапе. От тук нататък мисля че е безмисленно да се спори но пък и всеки си решава за себе си.Пауър бокса е в пъти по евтин а всички занаем че: ЕВТИНОТО ВИНАГИ ИЗЛИЗА СКЪПО!


Това е пълна глупост. Всички дизелови помпи заводски имат поне 3-4 пъти по-голям дебит от максимално възможната консумация на гориво от двигателя при пълна газ. Това се прави с цел да се гарантира, безпроблемната работа на двигателя при всякакви режими на работа и пътни условия. По тази причина всички дизели имат тръбопровод за обратното гориво, което е достигнало до двигателя, но не е било необходимо, след което това гориво се връща в резервоара.

С две думи помпата си поддържа едно и също налягане с огромен дебит, по тази причина дали някой инжектор ще впръсне с 5-10-50% повече гориво или не няма никакво значение, освен че ще се върне по-малко количество обратно гориво към резервоара.

По тази причина power box-а е много по-безопасен за двигателя.

При директното бърникане в ECU-то обаче нещата са по-различни, като много "тунери" карат помпата да вдига по-голямо налягане от заводското, което естествено води до по-бързото и износване. Това естествено води до проблеми и с инжекторите (дори бих казал, че по-често те се прецакват защото са по-фини), които почват да впръскват повече гориво с по-голямо налягане от заводското. Това от своя страна обогатява гориво-въздушната смес в цилиндрите, което пък води до непълно изгаряне и черен пушек (не изгоряла нафта). Както старите шофьори му казват, двигателя започва да се дави. За да се избегне този проблем, се увеличава и надуването на турбото, за да се обедни гориво-въздушната смес до нормални нива. Като се прибави и факта, че обикновено се пипат и редица други параметри, като предварението на впръскването и/или броя на предвпръскванията нещата стават доста опасни. Нека не се забравя и факта, че обикновено чипирането се прави без дино, без новите настройки да са били тествани за издръжливост, не се знае и кой компонент колко е износен, често пъти може би дори е бил заменен с някой некачествен дериват..... Резултата от всичко това естествено в повечето случай е катастрофа....

Разбира се има и хора, които наистина знаят как се бърника в ECU-то безопасно или поне с умерен риск, но не мисля че биха тунинговали кола на цена по-евтина от читав power box, като примерно Steinbauer или AC Schnitzer.

Предишна

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook