По-здрав кардан за 28-ца

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 и Е36
Мечтае да кара: Е38 M62B44 или Е46 М3

По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от tuzins » 13 Апр 2012, 16:18

Здравеите колеги,
Наскоро си сглобих колата е36 с сторкнат двигател от м50б25 с тдс вал м20 биели и бутала м50б25 глава м52б28 и тн. Та двигателя много варви нищо общо с 28-ца въпреки че е разреден на 9:1 горе доло.
Преди два дни скъсах гумения тампон които свързва кардана с опашката на скоростите. (стана на пу*ка) Когато го качвах беше здрав без видими поражения, но беше от 20ка. Тъй като колата беше 316 и все още е с стария диф (4.44) и полуоскит мислех че парво те ще здадат багажа. Дифа е 4.44 и би трябвало да се товари по малко кардана (според мен).
Та да си доида на въпроса. Имам кардан от 16ка и 20ка изглеждат еднакви на вид а дали имат разлика? А най вече кой ли тампон на кардана ще е по надежден?
Върти ми се нещо в главата за ТДС -ов но нз дали изобщо имат някаква разлика.
Мерси предварително на отзовалите се.
Последна промяна tuzins на 13 Апр 2012, 17:38, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Louis » 13 Апр 2012, 16:58

от бмв аг са заложили на zf кутия с кардан...уж смятани за 2.8...пък и по голям съединител до колкото се говори
пробвай с техните предположения ;)
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от doko » 13 Апр 2012, 21:21

Скорости от е30 324тд . 325 -325е +кардан или скорости от е34 м50б25 с голямо гумено каре са и издържат повече :yes:
Ако смениш само фланеца на гуменото каре + кардана не става карето опира в избирача на скоростите :no:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Boyadjiev » 13 Апр 2012, 23:36

tuzins написа:Здравеите колеги,
Наскоро си сглобих колата е36 с сторкнат двигател от м50б25 с тдс вал м20 биели и бутала м50б25 глава м52б28 и тн. Та двигателя много варви нищо общо с 28-ца въпреки че е разреден на 9:1 горе доло.
Преди два дни скъсах гумения тампон които свързва кардана с опашката на скоростите. (стана на пу*ка) Когато го качвах беше здрав без видими поражения, но беше от 20ка. Тъй като колата беше 316 и все още е с стария диф (4.44) и полуоскит мислех че парво те ще здадат багажа. Дифа е 4.44 и би трябвало да се товари по малко кардана (според мен).
Та да си доида на въпроса. Имам кардан от 16ка и 20ка изглеждат еднакви на вид а дали имат разлика? А най вече кой ли тампон на кардана ще е по надежден?
Върти ми се нещо в главата за ТДС -ов но нз дали изобщо имат някаква разлика.
Мерси предварително на отзовалите се.

Бате... Страшно върви сигурно, щом и кардани чупи трябва да е поне 300 коня :mhihi: Дай да те пробвам с една 20-ска, че така като те чета какво си насглобявал :conf: ....май си направил страшен мунинг :mhihi:

Няма разлика в тия тампони, ако си качил стар, нищо чудно да е умрял веднага... Гумата с течение на времето става на нищо...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от shopaza » 14 Апр 2012, 9:03

или пък има едни ментаци кадето направо се увиват като парцали.Земи си нареди голямо прасенце скорости от ТДС и кадрана назаде.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от doko » 14 Апр 2012, 10:06

Тампоните нямат разлика ама имат
ето за незнаещите
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 и Е36
Мечтае да кара: Е38 M62B44 или Е46 М3

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от tuzins » 14 Апр 2012, 17:14

До колегата Бояджиев : Нещо не ти разбирам хумора. А относно сглобката можеш да провериш сам дали е добре, няма нужда да ти обяснявам, има достатъчно писано.

До колегата Доко,
Голямото каре от каква скоростна кутия е (от какъв двигател).
Мерси.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Zagy » 14 Апр 2012, 17:52

Голямото каре е 1:1 с дизеловите карета от Е46.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Boyadjiev » 14 Апр 2012, 21:05

tuzins написа:До колегата Бояджиев : Нещо не ти разбирам хумора. А относно сглобката можеш да провериш сам дали е добре, няма нужда да ти обяснявам, има достатъчно писано.

До колегата Доко,
Голямото каре от каква скоростна кутия е (от какъв двигател).
Мерси.

Мога ли да те помоля колега в няколко реда да ми обясниш (и на колегите като мен които не разбират толкова нещата) за всеки един от компонентите за двигателя ти (колянов вал, бутала, глава, биели и СС...) защо си ги избрал ? Би било полезно на всички според мен да цъкнеш няколко реда примерно за да разберем и ние как се прави вървежен мотор който да няма нищо общо с 2.8.
Примерно ей така:
1) вала от дизел съм го избрал защото е ......... и като се сложи се получава...... а аз искам от тоя мотор .....еди колко си.... коне и според мен това е правилното решение за моите цели. А не обяснение от типа "така пише в темата на ЛицетоХИКС, че ставало яко вървежно и инфо има яко у форума"...
2) буталата....


Щом сам си си сглобил мотора би трябвало да не ти отнеме повече от 5мин. само да разпишеш на няколко реда тези неща. Очаквам поста ти с много голямо нетърпение :mrgreen:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Vozq_bez_pari » 14 Апр 2012, 22:24

tuzins написа:Здравеите колеги,
Наскоро си сглобих колата е36 с сторкнат двигател от м50б25 с тдс вал м20 биели и бутала м50б25 глава м52б28 и тн. Та двигателя много варви нищо общо с 28-ца въпреки че е разреден на 9:1 горе доло.
Преди два дни скъсах гумения тампон които свързва кардана с опашката на скоростите. (стана на пу*ка) Когато го качвах беше здрав без видими поражения, но беше от 20ка. Тъй като колата беше 316 и все още е с стария диф (4.44) и полуоскит мислех че парво те ще здадат багажа. Дифа е 4.44 и би трябвало да се товари по малко кардана (според мен).
Та да си доида на въпроса. Имам кардан от 16ка и 20ка изглеждат еднакви на вид а дали имат разлика? А най вече кой ли тампон на кардана ще е по надежден?
Върти ми се нещо в главата за ТДС -ов но нз дали изобщо имат някаква разлика.
Мерси предварително на отзовалите се.


Имат разлика особенно внимавай ако примерно опашката е преди 9/92 а карето кардана са след едните са с болтове М10 другите М12 след дата тай че може се появи комбинация опашка скоростна кутия за М12 а карето от стара кола и кардан за М10 и си слагаш болтовете и неможе фанеш разликата като го сглобяваш :lol: ( а болтовете там са фит не са свободни и така......виждал сам и такива

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 и Е36
Мечтае да кара: Е38 M62B44 или Е46 М3

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от tuzins » 16 Апр 2012, 11:49

Малко е off Topic, но тъй като има интерес ще обясня за сглобката.
Идеята на двигателя беше да бъде турбиниран. Също така от 2,5 да стане 2,8 (да сме по точни 2751 кубика). Затова и избрах ТДС вал които е с 82,8 мм ход и е кован. Поради по големия ход на вала ми трябваха по къси биели и за това биели от М20 на 130мм а също така те са и доста здрави. Буталата оставих старите защото са достатъчно здрави и с тях се постига по малка сс. (около 8.5-9). Главата от М52б28 я имаше налична премахнах и ваноса и избрах нея защото има по добро охлаждане (по дълги са пистите за водата). ЕКУ-то е ремапнато за суответната кубатура като за атмосверен двг.
Идеята не беше да се постигне мощна атмосверка а един здрав двигател готов за турбиниране. Аз съмия бях много учуден колко върви с този двигател. и много ми хареса поради което реших да го задържа атмосверен известно време.

По темата : открих от къде се е получила белята. Оказа се че единия тампон които държи скоростите отзад към гредата е хванал крака, предполагам че скоростите са седяли леко наклонени и поради тази причина се е усукало карето и се е скъсало.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Bavarcho » 16 Апр 2012, 20:13

Boyadjiev написа:Мога ли да те помоля колега в няколко реда да ми обясниш (и на колегите като мен които не разбират толкова нещата) за всеки един от компонентите за двигателя ти (колянов вал, бутала, глава, биели и СС...) защо си ги избрал ? Би било полезно на всички според мен да цъкнеш няколко реда примерно за да разберем и ние как се прави вървежен мотор който да няма нищо общо с 2.8.
Примерно ей така:
1) вала от дизел съм го избрал защото е ......... и като се сложи се получава...... а аз искам от тоя мотор .....еди колко си.... коне и според мен това е правилното решение за моите цели. А не обяснение от типа "така пише в темата на ЛицетоХИКС, че ставало яко вървежно и инфо има яко у форума"...
2) буталата....


Щом сам си си сглобил мотора би трябвало да не ти отнеме повече от 5мин. само да разпишеш на няколко реда тези неща. Очаквам поста ти с много голямо нетърпение :mrgreen:



Пич що се заяждаш?
Половината теми в раздела писа за супер вървежната ти "20-ка" както я наричаш, ама никъде не взе да напишеш два реда как е направена и защо я направи така?! Остави че примерно в тая тема изобщо не споменаваш че е правена а с насмшека пишеш "Дай да те пробвам с една 20-ска, че така като те чета какво си насглобявал"...
Пък тръгна тука да искаш обяснения ;)
Преди време Иво (лудия) написа една тема за бързите 20-ки и после всеки които зглоби подобно нещо почна да си мисли, че е открил топлата вода и е станал от тея дето знаят мноУ.
Пък после се чудиме защо знаещите си направиха форум и си обсъждат на спокойствие...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Boyadjiev » 16 Апр 2012, 21:44

Bavarcho написа:
Boyadjiev написа:Мога ли да те помоля колега в няколко реда да ми обясниш (и на колегите като мен които не разбират толкова нещата) за всеки един от компонентите за двигателя ти (колянов вал, бутала, глава, биели и СС...) защо си ги избрал ? Би било полезно на всички според мен да цъкнеш няколко реда примерно за да разберем и ние как се прави вървежен мотор който да няма нищо общо с 2.8.
Примерно ей така:
1) вала от дизел съм го избрал защото е ......... и като се сложи се получава...... а аз искам от тоя мотор .....еди колко си.... коне и според мен това е правилното решение за моите цели. А не обяснение от типа "така пише в темата на ЛицетоХИКС, че ставало яко вървежно и инфо има яко у форума"...
2) буталата....


Щом сам си си сглобил мотора би трябвало да не ти отнеме повече от 5мин. само да разпишеш на няколко реда тези неща. Очаквам поста ти с много голямо нетърпение :mrgreen:



Пич що се заяждаш?
Половината теми в раздела писа за супер вървежната ти "20-ка" както я наричаш, ама никъде не взе да напишеш два реда как е направена и защо я направи така?! Остави че примерно в тая тема изобщо не споменаваш че е правена а с насмшека пишеш "Дай да те пробвам с една 20-ска, че така като те чета какво си насглобявал"...
Пък тръгна тука да искаш обяснения ;)
Преди време Иво (лудия) написа една тема за бързите 20-ки и после всеки които зглоби подобно нещо почна да си мисли, че е открил топлата вода и е станал от тея дето знаят мноУ.
Пък после се чудиме защо знаещите си направиха форум и си обсъждат на спокойствие...

Не се заяждам много колега :roll:
А да ти кажа ли защо не си направя тема и не разкажа какво е правено и какво се е получило... ? Преди време като питах разни неща само е такива получавах -> :mhihi: :mhihi: :mhihi: 'щото с пари е най-лесно да се прави тунинг и да си седиш в рекарото. Спрях да питам, почнах да си търся инфо и тн. и малко по малко кервана си върви, знаеш...
Същите тия хора които много се смеят и много знаят, реално нищо не знаят и много малко могат, а 90% от колите се правят по темата на някой, понеже лудия бил казал, а реално никой не се замисля аджеба как да стане и си няма на идея какво прави, а просто сглобява некви части, понеже някой друг му е казал че било ставало. После идват садените мотори които някой им ги мета в коша и криво разбирания "вървеж" на който всеки 2ри собственик на 2.8 или 2.5 или другите марки ~200 коня си мислят че карат...
Ако колегата беше почнал с последния си пост нямаше грам да коментирам, но изказвания като 2.8 със СС ~9 и глава от 2.8 (която не става, просто не става за вървежен мотор, а на 2.5 да му набиеш глава от 2.8 е просто безумие от към развитие на мотора) на блок от 2.5 и тн е просто смешно да се твърди че върви...

Не съм открил топлата вода, просто я притоплям малко повече с помощта на приятели, познати и малко пари и много труд :winky: И резултата е че много хора гледат стерео след като сме се засекли. Помощ не съм отказал на никой на Л.С. ако мога да помогна, на живо също, но да разправям на същите тези потребители които грам идея нямат а са тръгнали да знаят и да "могат" и да дават безпочвен акъл по форумите как са правят нещата, които всеки един ентусиаст, забележи, а не доцент може сам да си ги направи.... Който не може с акъл, може с пари. Инфо има много ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от BULL3T » 16 Апр 2012, 22:53

Баткоооо като почнете с тия глупости ме разбивате просто...

Така да развенчая няколко мита за вас фенове на великата ви марка бмв... Преди да ви кажа митовете обаче,ще ви питам какво значи КОВАНА или FORGED част???

Понеже всички знаете едно нещо и една единствена схема за правене на тубо м50 и тя прословутата схема ТДС вал(щото е кован разбираш ли) м20 биели(щото сигурно пак са ковани а па и става въпрос за великото м20) и накрая разбира се ИС-бутала(пак щото са ковани...)!!!

Така уточнихме че това е най-добрата схема за турбо м50 при което става 27** и нещо там... Сега следкато ви въведох,ще ви кажа само че разтоянието между първия и втория сегмент на ИС буталото е по-малко от това на М54б30 буталото(което според вас е кашкавал) Защо ви го казвам това ли? Защото това разтояние е много важно за детонациите... Тези който имат малко представа за какво става въпрос знаят за какво говоря. За тези който не знаят ще кажа само че колкото по-малко е това разстояние толка е по-голяма вероятноста да думне буталото при евентуални детонации... Ще ви кажа само че м54 буталото е услилено при шииката горе при буталния болт... Всичките карантии на бмв до 2000 и незнам си коя година,а коне и до сега, се правят от фирмата MAHLE! Половината от тяха са ковани,като се почне от великия ви ТДС колянов вал и се мине през м50 м52 и м54... ВСИЧКИТЕ ТИЯ ВАЛОВЕ СА МНОГО ЗДРАВА СТОМАНА! Биелите на м50 заедно с буталата са ковани и понасят много сериозно натоварване... вала от м52б28 е също толкова здрав колко от ТДС-а!!!

Мога още много да ви говоря и разсиквам по тая тема,ама е много оф... Та ако искате да си говорим за тва дайте нова тема или в някоя стара щото Иво съвсем скоро ще му писне,ако не му е писнало вече и ще почне да трие...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"


Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 9.02.2012

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от apostate » 16 Апр 2012, 23:17

BULL3T написа:Баткоооо като почнете с тия глупости ме разбивате просто...

Така да развенчая няколко мита за вас фенове на великата ви марка бмв... Преди да ви кажа митовете обаче,ще ви питам какво значи КОВАНА или FORGED част???

Понеже всички знаете едно нещо и една единствена схема за правене на тубо м50 и тя прословутата схема ТДС вал(щото е кован разбираш ли) м20 биели(щото сигурно пак са ковани а па и става въпрос за великото м20) и накрая разбира се ИС-бутала(пак щото са ковани...)!!!

Така уточнихме че това е най-добрата схема за турбо м50 при което става 27** и нещо там... Сега следкато ви въведох,ще ви кажа само че разтоянието между първия и втория сегмент на ИС буталото е по-малко от това на М54б30 буталото(което според вас е кашкавал) Защо ви го казвам това ли? Защото това разтояние е много важно за детонациите... Тези който имат малко представа за какво става въпрос знаят за какво говоря. За тези който не знаят ще кажа само че колкото по-малко е това разстояние толка е по-голяма вероятноста да думне буталото при евентуални детонации... Ще ви кажа само че м54 буталото е услилено при шииката горе при буталния болт... Всичките карантии на бмв до 2000 и незнам си коя година,а коне и до сега, се правят от фирмата MAHLE! Половината от тяха са ковани,като се почне от великия ви ТДС колянов вал и се мине през м50 м52 и м54... ВСИЧКИТЕ ТИЯ ВАЛОВЕ СА МНОГО ЗДРАВА СТОМАНА! Биелите на м50 заедно с буталата са ковани и понасят много сериозно натоварване... вала от м52б28 е също толкова здрав колко от ТДС-а!!!

Мога още много да ви говоря и разсиквам по тая тема,ама е много оф... Та ако искате да си говорим за тва дайте нова тема или в някоя стара щото Иво съвсем скоро ще му писне,ако не му е писнало вече и ще почне да трие...

Колега, много бих бил благодарен ако споделиш разликата в процеса на изработка на "кована" и "некована" част или компонент. Виждам, че ги разбираш нещата и ще чакам отговорът ти с голямо нетърпение! :yes:

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook