2.1L M42/44 или просто S42 :D
Модератор: bum_bum
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
До няколко месеца ще пусна въпросната графика.
Имам всички необходими части за конверсията, остана да събера парите за майстора(а и да намеря такъв). Сетъпа ще е:
-вал от М47
-афтърмаркет бутала на 86.5мм
-биели на 135мм от М20 (тук по-добрия избор беше от М50, но тези изпаднаха на далавера)
-портвана глава
-инжектори 250cc
-СМТ8-Т + МАП сензор (дебитомера отива в кофата)
-Getrag 260
-диф 4.45
Първоначално запланувания бюджет го надхвърлих почти двойно, а още не съм отворил мотора
Другата приятна новина е, че резервната кола счупи клапан и трябва да оправя първо нея
Имам всички необходими части за конверсията, остана да събера парите за майстора(а и да намеря такъв). Сетъпа ще е:
-вал от М47
-афтърмаркет бутала на 86.5мм
-биели на 135мм от М20 (тук по-добрия избор беше от М50, но тези изпаднаха на далавера)
-портвана глава
-инжектори 250cc
-СМТ8-Т + МАП сензор (дебитомера отива в кофата)
-Getrag 260
-диф 4.45
Първоначално запланувания бюджет го надхвърлих почти двойно, а още не съм отворил мотора

Другата приятна новина е, че резервната кола счупи клапан и трябва да оправя първо нея

- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Успех
На кава степен ще докарваш двигателя?

На кава степен ще докарваш двигателя?
- misanthrope
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 14.07.2007
- Кара: e46 ci
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
много смел проект , дано всичко стане както трябва
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
S-stail написа:
На каква степен ще докарваш двигателя?
10.5-11:1, за повече не ми стиска
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Имам биели от М50 В25 135мм-рови и няма да ти одера кожата за тяхizzzo написа:-биели на 135мм от М20 (тук по-добрия избор беше от М50, но тези изпаднаха на далавера)

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
it's alive!!! Вече втори ден!
Степен на сгъстяване- 11.2:1 , ако съм смятал правилно
Две неща ме озадачават:
- колко добре се справя мотроника с тия железа. Не съм мерил сместа, ама си пали и работи все едно нищо не е пипано
. И диагностика му правих -от нищо не се оплаква.
- борда и икономайзера показват по-нисък разход от преди ремонта
. Може би компа се заблуждава заради по-големите инжектори.
Сложих термостат на 80 градуса, но си плаче за по-голям радиатор. Отделно и маслото си грее доста- 100-110 градуса стига, при максимум 3000 оборота.
За вървеж нищо не мога да кажа, понеже си го разработвам полечка, а и беше в бокса 3 месеца и съм забравил как вървеше преди
Малко снимков материал:
бутала 86.5мм

блок, разстърган и хонингован

гарнитура М44, лагери М47

почти готов


Степен на сгъстяване- 11.2:1 , ако съм смятал правилно

Две неща ме озадачават:
- колко добре се справя мотроника с тия железа. Не съм мерил сместа, ама си пали и работи все едно нищо не е пипано

- борда и икономайзера показват по-нисък разход от преди ремонта

Сложих термостат на 80 градуса, но си плаче за по-голям радиатор. Отделно и маслото си грее доста- 100-110 градуса стига, при максимум 3000 оборота.
За вървеж нищо не мога да кажа, понеже си го разработвам полечка, а и беше в бокса 3 месеца и съм забравил как вървеше преди

Малко снимков материал:
бутала 86.5мм

блок, разстърган и хонингован

гарнитура М44, лагери М47

почти готов


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Това са борда и разхода е вероятно заради инжекторите. И мойта показваше 6/100 по едно време
Трябва да се синхронизират данните за радхода от екуто с тези на борда и ще се оправи.

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Браво, браво !! Най-накрая някой се е престрасхил да го направи
Буталата изглеждат супер

За валове,колектор,дросели мислиш ли
Всичко по главата оригинално ли е?

Буталата изглеждат супер



За валове,колектор,дросели мислиш ли

Всичко по главата оригинално ли е?
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
За валове, дросели и т.н. засега не мисля, че тая криза ми разгони фамилията. А и отделно колата си ми е всекидневка и не мисля да стигам до крайности. Цялата идея беше да му направя основен ремонт на мотора и в същото време да докарам някой друг кон отгоре.
Главата е леко портната, иначе всичко си е оригинално. Мисля да си оставя ограничителя на 6500.
Главата е леко портната, иначе всичко си е оригинално. Мисля да си оставя ограничителя на 6500.
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
пичове, я кажете каква е максималната допустима температура на маслото, че при мене е около 120 и леко се притеснявам 

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Става въпрос за вал-а, ако купя нов от М47, за да пасне трябва да му се намали диаметъра на шийката дето се слага зъбното колело с няколко десети и да се направи канал за шпонката.Нещо такова:

И се чудя дали си заслужава да се дадат 1000+ лв и после да се търси майстор да го преправя или да се вземе от сайта на www.metricmechanic.com готов вал изтънен, балансиран и с каналите за 1200$! Обяснено е на 8-ма страница, а цената е на 25-а стр.!
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf
Само ме притеснява, че са го написали:
Това балансирания, скъсен и нарязах за шпонката вал от м47 ли е? Притеснява ме че са го кръстили М42 steel crank?

И се чудя дали си заслужава да се дадат 1000+ лв и после да се търси майстор да го преправя или да се вземе от сайта на www.metricmechanic.com готов вал изтънен, балансиран и с каналите за 1200$! Обяснено е на 8-ма страница, а цената е на 25-а стр.!
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf
Само ме притеснява, че са го написали:
Crankshaft
M42 - 88mm Forged Steel Crank Kit:
For 2100 Rally or 2100 Forced Induction.................................... $1250
Това балансирания, скъсен и нарязах за шпонката вал от м47 ли е? Притеснява ме че са го кръстили М42 steel crank?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Forged = кован
тебе че пише steel ли те притеснява?
За вала не мисля че е М47
според мен си е специално правен
тебе че пише steel ли те притеснява?
За вала не мисля че е М47
според мен си е специално правен

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
Защо ще взимаш нов вал? Моя е от кола '99 година и шлайфиста като го премери се оказа перфектен- сложих му заводския размер лагери. За 400-500 лв. макс може да си намериш читав вал втора ръка, но ти си знаеш.
Само накрая като теглиш чертата да не се окаже че ремонта ти е стъпил на едно С50
Само накрая като теглиш чертата да не се окаже че ремонта ти е стъпил на едно С50

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
а С50 ако вземеш да го обслужиш
ше те питам на колко ше стъпи
иначе си прав, че най-удачния вариант цена/качество е 2-ра ръка

иначе си прав, че най-удачния вариант цена/качество е 2-ра ръка

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D
K_Ilkov написа:а С50 ако вземеш да го обслужишше те питам на колко ше стъпи
дай да не задълбаваме, че темата е безкрайна и еднозначен отговор няма.
Иначе да се похваля че направих 5000км на моторетката и като изключим няколко теча на масло от капаците на ангренажа

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани