Въздушен филтър.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Новини
Аватар

Въздушен филтър.

Мнение от Новини » 22 Апр 2004, 1:48

Интересно ми е как е монтирано това чудо на снимката и има ли то почна в Е30-ката. По принцип в плановете ми влиза performance въздушен филтър но мислех да си взема от стандартния който си влиза в тавичката. Това на снимчето повече ме заинтригува обаче.
Не виждам нещо да го пази от горещината а трабата идваща от отвора при фара въздух към него ще да вкарва това ясно но някак ми изглежда недоработено. Някой ще пообясни ли принципа на работа на това чудо изтипосано тук и с планка ли се постига и колко излиза тази олелия и най-вече - ефекта от нея.

Мисля че ще бъде интересна темата.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 9:09

Това че тръбата не влиза директно във филтъра си е наред, ама е малко тясна тази. Аз за моята ползвам една такава гъвкава тръба с диаметър към 15см. Плоските филтри не са лошо решение между другото, аз имам такъв и вади страшен звук ;)

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 22 Апр 2004, 13:21

kay какъв звук ще вади ми е все тая ......по-важното е как ще повлияе на поведението на двигателя ..... :twisted: :twisted: :twisted:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 13:26

Никак. Добре де, плюс минус 1-2 коня. Нищо няма да усетиш само с един филтър, честно :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 25.03.2004
Местоположение: София

Мнение от KillerLoop » 22 Апр 2004, 13:29

Какво още трябва освен филтъра kay? В смисъл гърне, чип.... още???
Innocence...
Is what life is.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Апр 2004, 14:07

Като стана въпрос за чип. Нещо за м10б18 може ли да се намери?
И има ли смисъл за тоя двигател...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 14:18

При M10 чип не може да се ползва, но може лесно да му пипнеш аванса на ръка. Намери някой да ти го настрои като хората и чип не ти трябва ;)

За да има осезаема разлика, трябва филтър, чип и ауспух (ама цял, не само задното гърне - за предпочитане и колектори). Лошото е, че печалбите от тези неща са пропорционални на фабричната мощност на колата. Само филтър и ауспух биха освободили малко мощност и без чип, но трябва да се настрои аванса и горивния мап за максимален ефект при високи обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Апр 2004, 14:24

Мерси. А някакъв филтър, който да влиза в стандартното място да ми препоръчате и цена евентуално?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 22 Апр 2004, 14:33

да обобщя малко казаното от Кай - не си мислете, че слагате филтър (въздушен) и айдееее, къде си Шумахер.
За да изгъделичкате още 15-тина коня (то, както каза Кай е пропорционално на фабричната мощност, така че при вашата 15 е макс с много зор), трябва да инвестирате много в филтър заедно с цяла изходяща генерация и ауспухова система, за да може да освободите малко двигателя, да "вдиша", като те ще имат пълен ефект само с къстъм чип, настроен точно за този двигател при този филтър и това подналягане в изпускателните колектори, демек ще дадете няколко хиляди лева, за да ви тръгне леко по-добре колата, но няма да стан еизтребител. Тези неща целят принципно по-добрия тротъл-риспонс, т.е. скъсяват времето на реакция при натискане на газ-та, затова е и най-евтния тунинг. За истински тунинг вече говорим за различни разпределителни валове, олекотени бутала, вилки, маховици, но там сме в категорият десетки хиляди лева, които имат смисъл смао със сериозни промени по окачването и трансмисията, за да не се изпарят тези кончета във вид на бял дим или колата пак да достига лимита си в завой, както преди, което реално не ви прави по-бързи, освен на магистрала. Така че не очаквайте нещо сериозно за 1000 - лева инвестиции, то ако така ставаше всички щяхме да караме коли под 10 сек за 400 метра.
Всичко това си струва, ако сте големи маняци, повечето хора така или иначе не използват докрай възможностите дори на 316-ските си, така че по-добре инвестирайте в една правилна поддръжка и редовно ходене на настройка на ДВГ (защото от неправилна цебтровка лесно бягат 10-тина кончета и толкова въртящ момент, който вие се опитвате със спестените пари да набавите посредством филтри, чипове итн).
А няма смисъл да си купите чип за 300 лева и една сток кола да ви изреже брутално на светофара, само защото тя е ходила на диагностика и разполага с 100 % от въртящия си момент, а вашия ненастроен за вашата кола чип и липсата на диагностика да дават 90 % от възможностите й.
Така че или се захващайте сериозно да събирате, за да карате тунинговам в истнския смисъл автомобил или инвестирайте тези пари в правилната поддръжка, която ще ви излезе по-евтина и безпроблемна.
Последна промяна ati на 22 Апр 2004, 14:35, променена общо 1 път
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 22 Апр 2004, 14:33

да обобщя малко казаното от Кай - не си мислете, че слагате филтър (въздушен) и айдееее, къде си Шумахер.
За да изгъделичкате още 15-тина коня (то, както каза Кай е пропорционално на фабричната мощност, така че при вашата 15 е макс с много зор), трябва да инвестирате много в филтър заедно с цяла изходяща генерация и ауспухова система, за да може да освободите малко двигателя, да "вдиша", като те ще имат пълен ефект само с къстъм чип, настроен точно за този двигател при този филтър и това подналягане в изпускателните колектори, демек ще дадете няколко хиляди лева, за да ви тръгне леко по-добре колата, но няма да стан еизтребител. Тези неща целят принципно по-добрия тротъл-риспонс, т.е. скъсяват времето на реакция при натискане на газ-та, затова е и най-евтния тунинг. За истински тунинг вече говорим за различни разпределителни валове, олекотени бутала, вилки, маховици, но там сме в категорият десетки хиляди лева, които имат смисъл смао със сериозни промени по окачването и трансмисията, за да не се изпарят тези кончета във вид на бял дим или колата пак да достига лимита си в завой, както преди, което реално не ви прави по-бързи, освен на магистрала. Така че не очаквайте нещо сериозно за 1000 - лева инвестиции, то ако така ставаше всички щяхме да караме коли под 10 сек за 400 метра.
Всичко това си струва, ако сте големи маняци, повечето хора така или иначе не използват докрай възможностите дори на 316-ските си, така че по-добре инвестирайте в една правилна поддръжка и редовно ходене на настройка на ДВГ (защото от неправилна цебтровка лесно бягат 10-тина кончета и толкова въртящ момент, който вие се опитвате със спестените пари да набавите посредством филтри, чипове итн).
А няма смисъл да си купите чип за 300 лева и една сток кола да ви изреже брутално на светофара, само защото тя е ходила на диагностика и разполага с 100 % от въртящия си момент, а вашия ненастроен за вашата кола чип и липсата на диагностика да дават 90 % от възможностите й.
Така че или се захващайте сериозно да събирате, за да карате тунинговам в истнския смисъл автомобил или инвестирайте тези пари в правилната поддръжка, която ще ви излезе по-евтина и безпроблемна.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 25.03.2004
Местоположение: София

Мнение от KillerLoop » 22 Апр 2004, 14:37

Препоръчай ми място кадето разбират и могат да ми направят центровката и добра диагностика. :!: :!: :!:
Innocence...
Is what life is.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 14:47

ati написа:...повечето хора така или иначе не използват докрай възможностите дори на 316-ските си, така че по-добре инвестирайте в една правилна поддръжка и редовно ходене на настройка на ДВГ...


А, дойдохме си на приказката ;)

Същото важи и за всички останали компоненти по колата - окачване, спирачки. Виждал съм коли с ниско окачване, спортни пружини и какво ли не, които стоят на пътя много по-зле от моята кола. И защо? Защото собственика се е хвърлил на най-евтиния ъпгрейд без да се замисли дали другите неща по колата му са в добро състояние и могат да го понесат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Апр 2004, 15:01

Ние това много добре го знаеме :)
И аз съм за поддръжката с две ръце.

Ама защо да не поекспериментирам с първата ми кола... Няма да е вечна я ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 15:24

:)

Ето малко дайно графики да видите за какво става въпрос. Ей тази примерно е за Е36/М50 325ца - стандартната спрямо такава с филтър, чип и ауспух (само задните 2 гърнета сменени, с оригинални колектори и катализатори):

http://www.activeautowerke.com/dyno/94- ... %20CAI.asp

Става въпрос за 16.8 коня и също толкова нютон-метра печалба на 160 коня кола (това на задните гуми), грубо към 10%. А Актив Аутоверке са едни от най-добрите БМВ тунери в света. Значи на 316-318 я изтискаш още 10 понита, я не. Просто да знаете за какво става въпрос, да няма разочаровани че са си похарчили парите без ефект :)

Вижте и другите графики, има много интересни:

http://www.activeautowerke.com/dyno

Друго си е ТУРБО ПАУЪР! :)

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 22 Апр 2004, 18:28

Ati остави конското и теорийте ...Аз питах конкретно по снимката и зададох конкретни въпроси, що се отнася до performance въздушен филтър - как реагира двигателя на него ..никъде не съм говорил за повишаване на конските сили. Интересува ме всяка малка промяна на работата на двигателя - пак казвам - не съм споменавал конски сили. :wink: :wink: :wink:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook