Питане за странен "контролен прозорец" на карбурат

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Питане за странен "контролен прозорец" на карбурат

Мнение от bmwpilot » 19 Юли 2007, 20:02

Някой ще ми каже ли за какво служи така наречения "контролен прозорец", който представлява прозрачна кръгла капачка с диаметър на топче за тенис на маса и се намира на един отвор в металната част на въздухопровода от въздухозаборниа зад фара към въздушния филтър /голяма метална чиния над карбуратора - моето е 30 е с карбуратор - двоен Пиербург/. Досега нямах такава, вече се сдобих с нея и не знам какво ще промени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Re: Питане за странен "контролен прозорец" на карб

Мнение от Radichev » 20 Юли 2007, 11:14

bmwpilot написа: моето е 30 е с карбуратор - двоен Пиербург


:dunno: :dunno: :dunno:
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 20 Юли 2007, 11:30

Човека има в предвид двукамерен според мен. Двоен би означавал съвсем друго - примерно двойните Вебер карбуратори са 2 карбуратора на колекторите, събрани да разботят заедно. А Пиербург-а е двукамерен (сещате се, че някой малолитражки имат еднокамерни карбуратори). Контролното прозорче знаех едно време за какво служи, но съм забравил :mhihi: МИсля, че по някакъв начин придобиваш представа влиза ли там гориво, колко гориво влиза, ама знам ли :dunno:
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 20 Юли 2007, 13:16

Карбуратор с прозорче имат само москвича,волга и техните производни,виж да не е от такъв образец твоя
Иначе прозорчето е много полезно за следене на нивото на бенза в поплавъковата камера

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 20 Юли 2007, 13:58

Нищо чудно да е сложен карбуратор от руско возило. Иначе от завода М10 излиза с Пиербург карбуратор. Ако върви добре и не харчи за страх, карай и да не ти дреме.
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 21 Юли 2007, 2:26

Възможно е да е, за да можеш визуално да проверяваш в какво положение се намира автоматичната клапа за студен/топъл въздух и да не е блокирала случайно в някое положение.
Иначе трудно ще разбереш дали е изправна (а след 20 години тя обикновено не е :mhihi:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от bmwpilot » 21 Юли 2007, 9:27

Първо, карбураторът е оригинален Пиербург. Второ, този тип карбуратори са двойни, а не двукамерни. Двукамерният е тип обикновен карбуратор, а двойният е сдвоени в едно тяло два карбуратора. Моят съм го отварял и твърдя, че е двоен, защото има две поплавъкови камери с два горивни входа и два поплавъка, тоест това са два карбуратора. И трето, прозорецът не е на кабруратора, а по пътя на входящия въздух отгоре /а не отстрани/ на едно метално тяло, в което влизат и излизат въздухопроводи за към карбуратора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 21 Юли 2007, 12:16

bmwpilot написа:Първо, карбураторът е оригинален Пиербург. Второ, този тип карбуратори са двойни, а не двукамерни. Двукамерният е тип обикновен карбуратор, а двойният е сдвоени в едно тяло два карбуратора. Моят съм го отварял и твърдя, че е двоен, защото има две поплавъкови камери с два горивни входа и два поплавъка, тоест това са два карбуратора. И трето, прозорецът не е на кабруратора, а по пътя на входящия въздух отгоре /а не отстрани/ на едно метално тяло, в което влизат и излизат въздухопроводи за към карбуратора.


Я си помисли пак дали нещата, които изброяваш са достатъчни, за да кажеш, че това са два карбуратора в едни тяло?
Подсказка:
1. дали клапите на първа и втора камера се движат синхронно или не съвсем?
2. Дали първа камера храни едни цилиндри, а втора други или не съвсем?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 21 Юли 2007, 13:11

не можах се включа одеве :mhihi:
стенли е абсолютно прав... а с по-горния си пост е отговорил и на темата....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от bmwpilot » 22 Юли 2007, 17:13

Да, двете клапи се движат синхронно. За втория въпрос не знам, не съм следил пътя на горивната смес. Но все пак е по - важен контролният прозорец, за който още не съм разбрал същността му. Пак да поясня, досега карах без капачка, сега намерих и сложих, отворът е затворен, дори имам усещането, че колата върви по - добре. А който е специалист по карбураторите, нека ми обясни по - пълно. Благодаря.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 22 Юли 2007, 19:12

bmwpilot написа:Първо, карбураторът е оригинален Пиербург. Второ, този тип карбуратори са двойни, а не двукамерни .
Пич престани да пишеш глупости Момчетата ти казват, че карба е двукамерен а и аз имам няколко такива. Няма са да седнем да те лъжем ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от bmwpilot » 23 Юли 2007, 9:05

Добре, няма да споря за устройството на карбуратора, а и въпросът ми не е за него. Обяснете ми за прозорчето, за което питам. Благодаря на всички.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от bmwpilot » 23 Юли 2007, 9:24

Да, по описанието, което намерих, Пиербург 2бе е двукамерен от емулсионен тип.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 23 Юли 2007, 19:45

bmwpilot написа:Да, по описанието, което намерих, Пиербург 2бе е двукамерен от емулсионен тип.
:yes: казах ти няа се лъжем. А тоя прозорец не помня да съм го имал докато беше карбураторна :confused: Или пък може би щото беше с 2БЕ който е по-новия от твоя ако си набор 84 :?: :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от bmwpilot » 24 Юли 2007, 9:24

Пак напомням, че отворът не е на карбуратора, а на въздухопровода. Намира се на металната част по пътя на въздуха, в която влиза маркучът, който хваща въздуха за карбуратора. Всъщност питам за този отвор. За какво е и може ли работата на двигателя да зависи от това дали е отпушен или запушен с капачка.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook