Зимни 175/70 R14- Клатя се като лодка!! А вие?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Зимни 175/70 R14- Клатя се като лодка!! А вие?

Мнение от Dr.Schnaps » 21 Яну 2007, 17:05

Абе всяка зима като сваля летните 205 55 Р15 и сложа зимните 175/70 R14 и колата по4ва да се клати много наляво надясно.

Особенно е проблемати4но по магистрала с над 120, ако има улеи от камиони или страни4ен вятър. Ставанестабилна и ако се контрира прекалено рязко реагира много нервно.

Задните тампони са сменени, но моста отзад е с малко събрана сходимост. Яде летните гуми от вътре за 15 х. км. Ока4ването за съжаление е о6те оригиналното.

Вие некви такива проблеми?

ПП. А ина4е колата е Комби и в Талона по6е 4е наи малко 195/65 р14 и трябват но така я наследих от стария собственик.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 21 Яну 2007, 18:25

Напомпай ги малко повече и пробвай пак :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 22.10.2004
Местоположение: София
Кара: E53 X5 2004

Мнение от Stu » 21 Яну 2007, 18:45

дръж ги задните на 2.6 и всичко ще е наред аз съм със същата конфигурация

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 21 Яну 2007, 22:21

Не е това.

Аз съм маняк на тема налягане на гумите и всяка неделя пълен резервоар и помпам предните на 2.2. и задните на 2.5 или 2.6 (зависи първата как доиде).

Само аз ли съм като лодка?
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 21 Яну 2007, 23:04

Абе проблема е от гумите - много са големи! И аз като сложа 185/65/15 на джанта 7 инча широка и забравям за завиване и стабилност на пътя ;)

Не се притеснявай Божо! Колата ти е в ред!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 22 Яну 2007, 2:14

На истина странно, ама явно проблема ти е в самите гуми, аз имах същия проблем, ама кат ги направих на 2.5 предни и 2.7 задни, проблема се реши, колата седи кат бетон, а и на всичкото отгоре драпа доста прелично в снеговете, питай Дилян ако не ми вярваш :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 22 Яну 2007, 11:33

Мен ми се струва че имаш заминало хАмортесиорче :roll:
Аз от както ги смених всичките съм като залепен на асвалта 8)
И със зимните и със летните.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 22 Яну 2007, 19:23

vld написа: хАмортесиорче :roll:


Не мисля, но и да е 6те 4ака, 4е сум се нато4ил за едни спортни.

Мерси за мненията. 6те пробвам все пак с пренапомпването. може да се намали проблема.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 22 Яну 2007, 22:41

може и да не сам прав но ми се струва тсцхе това може да баде от неправилно избрани джанти и спрямо гуми
Arrow KОМБИНИРАНЕ НА ГУМИ И ДЖАНТИ

От голямо значение за поведението на всеки автомобил е правилното комбиниране на гумите и джантите. Всяко несъответствие в тяхната конфигурация води до неприятности като: промяна показанието на скоростомера, повишаване разхода на гориво, намаляване стабилността на автомобила. Преди да се направят промени в размера на гумите и джантите трябва да се спазят някои правила.

РАЗМЕР НА ДЖАНТАТА


Широчината на джантата обикновено е по-малка от тази на гумата, за да се получи сигурно прикрепване. Например, гума с широчина 185 мм трябва да се монтира на джанта с широчина 6 инча (152,4 мм), въпреки, че 7 инча (177,8мм) е размер, по-близък до 185 мм. За да се получи по-добро прикрепване гумата трябва да е по широка от джантата с около 30 мм. Това е така, защото широчината на гумата се измерва в най-изпъкналата й част, където разстоянието е по-голямо от това между вътрешните ръбове, прикрепящи гумата към джантата.

РАДИУС НА ВЪРТЕНЕ
Това е най-важният параметър, с който трябва да се съобразяваме при промяна конфигурацията на гуми и джанти. Радиусът на въртене е разстоянието от центъра на джантата до върха на протектора при ненатоварена гума. При голяма промяна в радиуса на въртене, в резултат на неправилно комбиниране на гуми и джанти, скоростомерът ще започне да отчита неверни данни. Също така е възможно да се получи повишение в разхода на гориво, тъй като скоростната кутия на всеки автомобил е създадена според оригиналния радиус на въртене на колелата, предвиден от производителя.

ЗАЩО СЛАГАМЕ ПО-ГОЛЕМИ ДЖАНТИ?
Външният вид е най-честият повод за предприемането на тази стъпка, въпреки че това не е най-важното, което ще спечелим. От техническа гледна точка, колкото по-висока е една гума, толкова по-голяма деформация претърпява тя в завой. Това води до понижаване на общата стабилност на автомобила, особено при висока скорост. Затова слагането на по-големи джанти изисква
използването на гуми с по-нисък профил, които при натоварване се деформират по-малко. По този начин се печели добра стабилност и най-вече стабилност във виражи и завои.

КОНЦЕПЦИЯТА "ПЛЮС ЕДНО"
При правилен подбор на гуми и джанти е необходимо разликата в радиусите на въртене да е минимална. Подборът може да се направи с калкулатора в дясната част на страницата. Ако изчисленията са ви се сторили твърде подробни, съществува и друг метод за правилно комбиниране - т.нар. концепция "плюс едно". Тя се състои в прибавянето на 20 мм към широчината на гумата и изваждане на 10% от пропорционалното й отношение всеки път, когато увеличавате размера на джантата с 1 цол.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW forever
Изображение Изображение

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook