Зимни 175/70 R14- Клатя се като лодка!! А вие?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Зимни 175/70 R14- Клатя се като лодка!! А вие?
Абе всяка зима като сваля летните 205 55 Р15 и сложа зимните 175/70 R14 и колата по4ва да се клати много наляво надясно.
Особенно е проблемати4но по магистрала с над 120, ако има улеи от камиони или страни4ен вятър. Ставанестабилна и ако се контрира прекалено рязко реагира много нервно.
Задните тампони са сменени, но моста отзад е с малко събрана сходимост. Яде летните гуми от вътре за 15 х. км. Ока4ването за съжаление е о6те оригиналното.
Вие некви такива проблеми?
ПП. А ина4е колата е Комби и в Талона по6е 4е наи малко 195/65 р14 и трябват но така я наследих от стария собственик.
Особенно е проблемати4но по магистрала с над 120, ако има улеи от камиони или страни4ен вятър. Ставанестабилна и ако се контрира прекалено рязко реагира много нервно.
Задните тампони са сменени, но моста отзад е с малко събрана сходимост. Яде летните гуми от вътре за 15 х. км. Ока4ването за съжаление е о6те оригиналното.
Вие некви такива проблеми?
ПП. А ина4е колата е Комби и в Талона по6е 4е наи малко 195/65 р14 и трябват но така я наследих от стария собственик.
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Не е това.
Аз съм маняк на тема налягане на гумите и всяка неделя пълен резервоар и помпам предните на 2.2. и задните на 2.5 или 2.6 (зависи първата как доиде).
Само аз ли съм като лодка?
Аз съм маняк на тема налягане на гумите и всяка неделя пълен резервоар и помпам предните на 2.2. и задните на 2.5 или 2.6 (зависи първата как доиде).
Само аз ли съм като лодка?
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Абе проблема е от гумите - много са големи! И аз като сложа 185/65/15 на джанта 7 инча широка и забравям за завиване и стабилност на пътя
Не се притеснявай Божо! Колата ти е в ред!

Не се притеснявай Божо! Колата ти е в ред!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
На истина странно, ама явно проблема ти е в самите гуми, аз имах същия проблем, ама кат ги направих на 2.5 предни и 2.7 задни, проблема се реши, колата седи кат бетон, а и на всичкото отгоре драпа доста прелично в снеговете, питай Дилян ако не ми вярваш




Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Мен ми се струва че имаш заминало хАмортесиорче
Аз от както ги смених всичките съм като залепен на асвалта
И със зимните и със летните.

Аз от както ги смених всичките съм като залепен на асвалта

И със зимните и със летните.

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
vld написа: хАмортесиорче![]()
Не мисля, но и да е 6те 4ака, 4е сум се нато4ил за едни спортни.
Мерси за мненията. 6те пробвам все пак с пренапомпването. може да се намали проблема.
може и да не сам прав но ми се струва тсцхе това може да баде от неправилно избрани джанти и спрямо гуми
Arrow KОМБИНИРАНЕ НА ГУМИ И ДЖАНТИ
От голямо значение за поведението на всеки автомобил е правилното комбиниране на гумите и джантите. Всяко несъответствие в тяхната конфигурация води до неприятности като: промяна показанието на скоростомера, повишаване разхода на гориво, намаляване стабилността на автомобила. Преди да се направят промени в размера на гумите и джантите трябва да се спазят някои правила.
РАЗМЕР НА ДЖАНТАТА
Широчината на джантата обикновено е по-малка от тази на гумата, за да се получи сигурно прикрепване. Например, гума с широчина 185 мм трябва да се монтира на джанта с широчина 6 инча (152,4 мм), въпреки, че 7 инча (177,8мм) е размер, по-близък до 185 мм. За да се получи по-добро прикрепване гумата трябва да е по широка от джантата с около 30 мм. Това е така, защото широчината на гумата се измерва в най-изпъкналата й част, където разстоянието е по-голямо от това между вътрешните ръбове, прикрепящи гумата към джантата.
РАДИУС НА ВЪРТЕНЕ
Това е най-важният параметър, с който трябва да се съобразяваме при промяна конфигурацията на гуми и джанти. Радиусът на въртене е разстоянието от центъра на джантата до върха на протектора при ненатоварена гума. При голяма промяна в радиуса на въртене, в резултат на неправилно комбиниране на гуми и джанти, скоростомерът ще започне да отчита неверни данни. Също така е възможно да се получи повишение в разхода на гориво, тъй като скоростната кутия на всеки автомобил е създадена според оригиналния радиус на въртене на колелата, предвиден от производителя.
ЗАЩО СЛАГАМЕ ПО-ГОЛЕМИ ДЖАНТИ?
Външният вид е най-честият повод за предприемането на тази стъпка, въпреки че това не е най-важното, което ще спечелим. От техническа гледна точка, колкото по-висока е една гума, толкова по-голяма деформация претърпява тя в завой. Това води до понижаване на общата стабилност на автомобила, особено при висока скорост. Затова слагането на по-големи джанти изисква
използването на гуми с по-нисък профил, които при натоварване се деформират по-малко. По този начин се печели добра стабилност и най-вече стабилност във виражи и завои.
КОНЦЕПЦИЯТА "ПЛЮС ЕДНО"
При правилен подбор на гуми и джанти е необходимо разликата в радиусите на въртене да е минимална. Подборът може да се направи с калкулатора в дясната част на страницата. Ако изчисленията са ви се сторили твърде подробни, съществува и друг метод за правилно комбиниране - т.нар. концепция "плюс едно". Тя се състои в прибавянето на 20 мм към широчината на гумата и изваждане на 10% от пропорционалното й отношение всеки път, когато увеличавате размера на джантата с 1 цол.
Arrow KОМБИНИРАНЕ НА ГУМИ И ДЖАНТИ
От голямо значение за поведението на всеки автомобил е правилното комбиниране на гумите и джантите. Всяко несъответствие в тяхната конфигурация води до неприятности като: промяна показанието на скоростомера, повишаване разхода на гориво, намаляване стабилността на автомобила. Преди да се направят промени в размера на гумите и джантите трябва да се спазят някои правила.
РАЗМЕР НА ДЖАНТАТА
Широчината на джантата обикновено е по-малка от тази на гумата, за да се получи сигурно прикрепване. Например, гума с широчина 185 мм трябва да се монтира на джанта с широчина 6 инча (152,4 мм), въпреки, че 7 инча (177,8мм) е размер, по-близък до 185 мм. За да се получи по-добро прикрепване гумата трябва да е по широка от джантата с около 30 мм. Това е така, защото широчината на гумата се измерва в най-изпъкналата й част, където разстоянието е по-голямо от това между вътрешните ръбове, прикрепящи гумата към джантата.
РАДИУС НА ВЪРТЕНЕ
Това е най-важният параметър, с който трябва да се съобразяваме при промяна конфигурацията на гуми и джанти. Радиусът на въртене е разстоянието от центъра на джантата до върха на протектора при ненатоварена гума. При голяма промяна в радиуса на въртене, в резултат на неправилно комбиниране на гуми и джанти, скоростомерът ще започне да отчита неверни данни. Също така е възможно да се получи повишение в разхода на гориво, тъй като скоростната кутия на всеки автомобил е създадена според оригиналния радиус на въртене на колелата, предвиден от производителя.
ЗАЩО СЛАГАМЕ ПО-ГОЛЕМИ ДЖАНТИ?
Външният вид е най-честият повод за предприемането на тази стъпка, въпреки че това не е най-важното, което ще спечелим. От техническа гледна точка, колкото по-висока е една гума, толкова по-голяма деформация претърпява тя в завой. Това води до понижаване на общата стабилност на автомобила, особено при висока скорост. Затова слагането на по-големи джанти изисква
използването на гуми с по-нисък профил, които при натоварване се деформират по-малко. По този начин се печели добра стабилност и най-вече стабилност във виражи и завои.
КОНЦЕПЦИЯТА "ПЛЮС ЕДНО"
При правилен подбор на гуми и джанти е необходимо разликата в радиусите на въртене да е минимална. Подборът може да се направи с калкулатора в дясната част на страницата. Ако изчисленията са ви се сторили твърде подробни, съществува и друг метод за правилно комбиниране - т.нар. концепция "плюс едно". Тя се състои в прибавянето на 20 мм към широчината на гумата и изваждане на 10% от пропорционалното й отношение всеки път, когато увеличавате размера на джантата с 1 цол.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW forever



9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани