Въпрос за разпределителен вал...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Въпрос за разпределителен вал...

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Дек 2006, 16:45

Интересува ме да се включат в темата повече хора който имат представа...
Става дума за шрикче за М20

Изображение

от въпросната табличка вие какво разбирате...щото аз с немския не съм много на ТИ и някой неща ми убягват :mhihi:

Във втората колонка дават отваряне на клапана...ама що има и няква стойност в скоби?!?

Във третата колонка дават някви градуси който предполагам че са на изпускателния, вмсукателния калапан има и още няква стойност която не знам за кво е?!? А и коя за кой клапан е?

На там вече нищо не разбирам :mhihi: Като изключиме последните две колонки :mhihi: Едната е ясна а другата гледам че отстъпка дават хората ако се купуват два вала :mhihi:

И как мислите кой е най-добрия стрийт вариант за мотор като моя (2.7 строукър)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от axl » 25 Дек 2006, 18:47

Здрасти,

На пръв поглед:
- втората колонка - първата стойност би трябвало да е ексцентрицитета на гърбиците на вала, а стойността в скобите да е действителния ход на клапана; получената разлика в хода идва от това, че кобилиците представляват лост, чиито рамене са със различна дължина;
- третата колонка - третата стойност е "lobe separation angle", колкото по-малка е тази стойност, толкова по-голям е "valve overlap"-a, т.е. застъпването във фазите на всмукателния и изпускателния клапан.

По-здрави

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Въпрос за разпределителен вал...

Мнение от TOM » 25 Дек 2006, 20:14

Дилян Пенчев написа:
И как мислите кой е най-добрия стрийт вариант за мотор като моя (2.7 строукър)
За кой работен диапазон те интересува?
Моето мнение е че с този дългоходов двигател повече от 6500 об.м не трябва да се допускат :!: Тогава ти трябва около 280 градусов вал, но точно кой...тук мисля че няма кой да уточни. Трябва да потърсиш из нета някой който си е играл (купувал :mhihi: ) с повече от един вал, той да даде съвет ;) Ако имах твоя мотор, бих избирал от първите два вала.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 25 Дек 2006, 20:26

моят беше първият 272 него го водят стрийт вал.Като не се изисква подмяна на други елементи от газо-разпределителния механизъм.Съвета ми е да сложиш втория 284 който е вторият стрийт варянт при който също не е задължително да сменяш други части. Щото за 288 и 304 е задължителна смяната на пружините, като ако се вдигат оборотите и други клапани. То истината че тези валове искат обороти.

ето ти на ингилийски :mhihi: 284 degree Schrick Camshaft. This is Step 2 in Schrick's line of performance cams. The 284 degree cam will be great for owners who want to retain their driveability on the street and only need a modest boost in top-end RPM.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 25 Дек 2006, 20:33

madpetio написа:моят беше първият 272.....
Сподели какви са ти впечатленията от него?
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Дек 2006, 22:10

Абе дългоходов...гледам че някой го въртят тоя мотор и на по-високи обороти от 6500 :roll: Вярно че в моя са тежки биелите и буталата ама все си мисля че като малко му се помогне с вала ще диша добре до край 8) (имам в предвид до края на оборотите а не до края на живота си :mhihi: )

Другия момент е да сложа по леки биели и бутала, а третия момент е да не се занимавам с глупости и да послушам чичо Томи и да се интубира мотора за по добро дишане :lol: :mhihi:

П.С. Даже отношението ход на буталото към диаметър при тоя мотор не е толкова голямо...има двигатели който да с къде къде по-голямо съотношение а се водят бързооборотни... въпроса тук явно идва в тежестта на железата и това че е с кофти газоразпределяне поради 12-те си клапана :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 25 Дек 2006, 23:56

TOM написа:
madpetio написа:моят беше първият 272.....
Сподели какви са ти впечатленията от него?
Незнам точно как да го опиша :mhihi: Но истината е че разликата се усеща след 4000оборота а до 6500 остава малко време да му се порадваш ;) То и при стандартния вал тогава се случва "нещо" но при 272то е малко в повечко. Друго което се усеща е че вдига повече Nm отколкото К.С. поне така го усещах аз. Капацитет по БМВ-та доказан тогава ми каза оборотки требват на шрика тогава става силен.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 26 Дек 2006, 10:01

[quote="madpetio"] Но истината е че разликата се усеща след 4000оборота а до 6500 остава малко време да му се порадваш ;) [quote] Затова толкова харесвам ония устройства дето дето карат колата да тръгва от 1500 об. :mhihi:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 26 Дек 2006, 12:42

а при мен като е 24в има ли шанс да се усети повече :roll:
имам впредвид след като се направи всичко както трябва
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 26 Дек 2006, 13:04

TOM написа:
madpetio написа: Но истината е че разликата се усеща след 4000оборота а до 6500 остава малко време да му се порадваш ;)
Затова толкова харесвам ония устройства дето дето карат колата да тръгва от 1500 об. :mhihi:
:mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Въпрос за разпределителен вал...

Мнение от S-stail » 31 Дек 2006, 0:04

Дилян Пенчев написа:..........................

Може ли да постнеш един такъв скийншот и за м10
или да дадеш някой линка :)
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 03 Яну 2007, 18:13

axl написа:Здрасти,

На пръв поглед:
- втората колонка - първата стойност би трябвало да е ексцентрицитета на гърбиците на вала, а стойността в скобите да е действителния ход на клапана; получената разлика в хода идва от това, че кобилиците представляват лост, чиито рамене са със различна дължина;
- третата колонка - третата стойност е "lobe separation angle", колкото по-малка е тази стойност, толкова по-голям е "valve overlap"-a, т.е. застъпването във фазите на всмукателния и изпускателния клапан.

По-здрави


И аз мисля, че е така.
Първа колонка както каза Алекс - ексцентрицитета на гърбиците на вала, в скоби е хода на клапана
Втора колонка - градуси на отваряне - всукателен, изпускателен , третата стойност предполагам, че Алекс отново е прав, защото е някакъв вид "разкрачване" на вала, кеото според мен е точно застъпването
Трета колонка - това са времената на отваряне - първите два отново са за всукателите, другите два за изпускателите, но отделните стойности не мога да разбера какви са
Четвърта колонка е хода на клапана при горна мъртва точка (когато има две стойности първата е за всумателния, втората за изпускателния)
Пета колонка е хлабината
Шеста колонка е номер на пружините (и съответно за различните години има различни номера)
Предпоследната е цената в евро
А последната е групата на отстъпката, не бройката;)
Ати
ПС - номера на колонките да се чете n+1, защото съм скипнал без да искам първата колона
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 03 Яну 2007, 22:58

Пенчев, нещо ново по темата има ли?
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 04 Яну 2007, 1:45

Абе Пенчев....аз имам няколко въпроса. След като увеличи обема и сгъсти мотора, сменял ли си инжекторите и на какъв капацитет ти работят? С каква електроника си? (Дочух, че с оригиналната).

Не че е моя работа, ама не е ли по-добре вместо да даваш пари за вал, да сложиш една нова електоринка (МС, ВЕМС или и аз незнам какви други) ... а и едни нови инжектори не биха били лоша инвестиция. Примерно от ФВ ВР6 (има два модела 200цц и 250цц). Не за друго, ами щото четох немците какво пишат. За да достигнеш 200 коня ти трябва нова настройка на горивото и запалването. Там не пишеше дали трябват нови инжектори, но в никакъв случай няма да са излишни. ....
всичко това е разбира се лично мнение ... всеки има виждане на нещата аз само давам предложение :yes:
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Яну 2007, 13:10

Вал си трябва ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook