М20/М21 фор дъмийс (Няколко тех. ?са)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
М20/М21 фор дъмийс (Няколко тех. ?са)
Необходима е малко експертна намеса .....
Няколко момента има, на които НЕможе да се намери отговора в гугъл или из архивите на форума...... та по същество:
1. Ако имаме 5 употребявани биела (важи и за бутала) и си купим 1 нов от БМВ оригинал, то директно може ли да се монтира новия или старите ще имат загуба на тежест в следствие от амортизацията и ще трябва да се олекотява новия? Или ако има загуба, то е минимална и не играе роля.
2. Биелите от М21 ковани ли са? (прочетох из архивите мнение в което се споменава, че са ковани...но дали е така??)
3. Ако имаме мотор М20Б25 и монтираме вал от М21 (който тежи 24.9 кг, което ще рече с 1.7 кг по-тежък от оригиналния (или 7.3 %). Монтираме и биели от М21 (които са с напасната тежест за вала от М21). Тогава ако ползваме оригиналните бутала от М20Б25, които ще са по-леки от тия на М21, ще е добре да олекотим биелите и вала със 7.3% за да се напаснат на тежестта на буталата от М20 .... или да поръчаме бутала, които да са с подходяща тежест за вала и биелите от М21....
Правилно ли съм разсъждавал???
4. Възможна ли е употребата на бутала от М42 (които са ковани от завода) в М20Б25? И двата са с чело 84мм, но незнам каква е разликата в тежеста им и във формата ... Ако свалим от някоя втора ръка 4 буталца и си купим от БМВ магазина 2 нови за да допълним до 6, то ще трябва ли да правим допълнителна обработка на новите или старите?
Ще е супер, ако някой допълни с още въпроси от подобно естество...
Няколко момента има, на които НЕможе да се намери отговора в гугъл или из архивите на форума...... та по същество:
1. Ако имаме 5 употребявани биела (важи и за бутала) и си купим 1 нов от БМВ оригинал, то директно може ли да се монтира новия или старите ще имат загуба на тежест в следствие от амортизацията и ще трябва да се олекотява новия? Или ако има загуба, то е минимална и не играе роля.
2. Биелите от М21 ковани ли са? (прочетох из архивите мнение в което се споменава, че са ковани...но дали е така??)
3. Ако имаме мотор М20Б25 и монтираме вал от М21 (който тежи 24.9 кг, което ще рече с 1.7 кг по-тежък от оригиналния (или 7.3 %). Монтираме и биели от М21 (които са с напасната тежест за вала от М21). Тогава ако ползваме оригиналните бутала от М20Б25, които ще са по-леки от тия на М21, ще е добре да олекотим биелите и вала със 7.3% за да се напаснат на тежестта на буталата от М20 .... или да поръчаме бутала, които да са с подходяща тежест за вала и биелите от М21....
Правилно ли съм разсъждавал???
4. Възможна ли е употребата на бутала от М42 (които са ковани от завода) в М20Б25? И двата са с чело 84мм, но незнам каква е разликата в тежеста им и във формата ... Ако свалим от някоя втора ръка 4 буталца и си купим от БМВ магазина 2 нови за да допълним до 6, то ще трябва ли да правим допълнителна обработка на новите или старите?
Ще е супер, ако някой допълни с още въпроси от подобно естество...
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
За 1 мисля че няма грижи.
2. Не знам
3. Колкото по-леки бутала и биели по-добре. Вала е балансиран за себе си и не го ебе колко са тежки ония ралти.
2. Не знам
3. Колкото по-леки бутала и биели по-добре. Вала е балансиран за себе си и не го ебе колко са тежки ония ралти.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Довечера ако имам възможност ще напиша каквото знам че сега нямам време 


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

PARADOX_sf написа: 3. Колкото по-леки бутала и биели по-добре. Вала е балансиран за себе си и не го ебе колко са тежки ония ралти.
то е балансиран за себе си ама я си представи дебаламс от мотовилка и бутало в единият цилиндър от 10 грама на 4000 об.
буталата и мотовилките са по тегловни групи ли4но аз ходя на електронна везна да ги премеря и съответно намалям от долната 4аст на долната 4ерупка колкото е необходимо за да влязат в разлика около 3 до 5 г.
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има 

- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Диляне ... ще се намесиш ли както обеща .... че колкото повече компетентни мнения, толкова по-добре...
никой нищо не каза относно точка 4 за буталата (освен че един съфорумник се включи на ЛС и ще го цитирам:
Sharo: "що си мисля, че ще ти е по евтино и евентуално лесно, ако купиш 6 стари бутала или дори 8 ... е винаги е най-лесно от магазина 6-те ама па мноо режат там " ... писал ми е на ЛС, защото е нямал кирилица
никой нищо не каза относно точка 4 за буталата (освен че един съфорумник се включи на ЛС и ще го цитирам:
Sharo: "що си мисля, че ще ти е по евтино и евентуално лесно, ако купиш 6 стари бутала или дори 8 ... е винаги е най-лесно от магазина 6-те ама па мноо режат там " ... писал ми е на ЛС, защото е нямал кирилица

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
viper70 написа:PARADOX_sf написа: 3. Колкото по-леки бутала и биели по-добре. Вала е балансиран за себе си и не го ебе колко са тежки ония ралти.
то е балансиран за себе си ама я си представи дебаламс от мотовилка и бутало в единият цилиндър от 10 грама на 4000 об.
буталата и мотовилките са по тегловни групи ли4но аз ходя на електронна везна да ги премеря и съответно намалям от долната 4аст на долната 4ерупка колкото е необходимо за да влязат в разлика около 3 до 5 г.
Хехехехе... Тва не знам как ще се случи ма сигурно може... Ако са различни биелите и буталата можеби?!
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Малко интересно инфо, което намерих:
Статията е от www.e30.de -> Е30 Турбо от Дания.
" Стандартен 6 цилиндъра Мотор, който продуцира 500 коня. Всички цилиндри и канали О-Рингвани, с цел да запзят мотора при високо налягане. Това е общ проблем при турбомоторите
Буталата са обработени с цел редуциране на степента на сгъстяване. Използвани са Заводски Бутала - голяма изненада за мен. Всички подвижни части по мотора са с оптимирана
и преравнена тежест (центровани) на везна, която мери до 1/100 грам. Серийно компонентите могат да имат голяма разлика в масата. Най-лекото и най-тежкото бутало може да се
различават от 2 до 4 грама. Серийно Буталото на 325и тежи около 155 грама. Биела 608 грама (единия). При биелите разлика между най-лекия и най-тежкия може да има 6-8 грама.
За да не се получи салата от бутала и клапани се препоръчва смяна на пружините на клапаните. С времето все пак се изтощават и губят 100% от качествата си старите пружини. "
И още малко инфо за М21 от bmwworld:
The engine's high specific output meant high peak pressures in the combustion chamber, and thus required stronger cylinder-head bolts. For this reason, the top deck of the block was strengthened as well.
To adapt the engine to mechanical stresses that were higher than those of the base Otto engine (M20), the connecting rods were strengthened, a forged crankshaft was used and the effective width of the bearings in the lower inserts was increased by doing away with their oil grooves.
Inside the pistons a cooling channel was provided for heat extraction; it was supplied with oil through jets. To accommodate the taller pistons required by the diesel engine its block was made 10 mm higher
На кратко момента който е важен: Биелите на М21 са подсилени (обаче не се казва, че са ковани)... за вала е ясно ...
Статията е от www.e30.de -> Е30 Турбо от Дания.
" Стандартен 6 цилиндъра Мотор, който продуцира 500 коня. Всички цилиндри и канали О-Рингвани, с цел да запзят мотора при високо налягане. Това е общ проблем при турбомоторите
Буталата са обработени с цел редуциране на степента на сгъстяване. Използвани са Заводски Бутала - голяма изненада за мен. Всички подвижни части по мотора са с оптимирана
и преравнена тежест (центровани) на везна, която мери до 1/100 грам. Серийно компонентите могат да имат голяма разлика в масата. Най-лекото и най-тежкото бутало може да се
различават от 2 до 4 грама. Серийно Буталото на 325и тежи около 155 грама. Биела 608 грама (единия). При биелите разлика между най-лекия и най-тежкия може да има 6-8 грама.
За да не се получи салата от бутала и клапани се препоръчва смяна на пружините на клапаните. С времето все пак се изтощават и губят 100% от качествата си старите пружини. "
И още малко инфо за М21 от bmwworld:
The engine's high specific output meant high peak pressures in the combustion chamber, and thus required stronger cylinder-head bolts. For this reason, the top deck of the block was strengthened as well.
To adapt the engine to mechanical stresses that were higher than those of the base Otto engine (M20), the connecting rods were strengthened, a forged crankshaft was used and the effective width of the bearings in the lower inserts was increased by doing away with their oil grooves.
Inside the pistons a cooling channel was provided for heat extraction; it was supplied with oil through jets. To accommodate the taller pistons required by the diesel engine its block was made 10 mm higher
На кратко момента който е важен: Биелите на М21 са подсилени (обаче не се казва, че са ковани)... за вала е ясно ...
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Не съм имал време тея дни, при първа възможност ще драсна каквото знам! Темата ми е интересна и бих искал да стане една дискусия...

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Диляне, като се включиш с очаквания голям пост, напиши и горе долу колко се е получила степента на сгъстяване преди да резнеш блока с 2 мм?
PARADOX_sf написа:viper70 написа:PARADOX_sf написа: 3. Колкото по-леки бутала и биели по-добре. Вала е балансиран за себе си и не го ебе колко са тежки ония ралти.
то е балансиран за себе си ама я си представи дебаламс от мотовилка и бутало в единият цилиндър от 10 грама на 4000 об.
буталата и мотовилките са по тегловни групи ли4но аз ходя на електронна везна да ги премеря и съответно намалям от долната 4аст на долната 4ерупка колкото е необходимо за да влязат в разлика около 3 до 5 г.
Хехехехе... Тва не знам как ще се случи ма сигурно може... Ако са различни биелите и буталата можеби?!
Ти вземал ли си да смениш бутало с биела от друг мотор гаранция на на 100 ми на 1000 % 4е имат разлика
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има 

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Скоро ще разберем как са при ондите нещата... Ма по данните дето имам за ся май няма чак такива фрапиращи разлики.
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
В дадения случай говорим за биели и вал от друг мотор, а буталата са същите
Аз лично съм на мнение, че трябва най-малкото да са с еднаква тежест биелите и еднаква тежест буталата. Вече незнам как стоят нещата в разликите с оригиналните
Примерно зимаме Вал от М21 и Биели от М21 ... сичко до тук ок. Пасват перфектно ... ходим мерим биелите .. перфектни сичките с еднаква тежест. Зимаме буталата от М20 и тях ги мерим и тях ги праим сичките еднакви ... ама тук идва проблема каква е разликата в тежестта между М20 бутала и М21 бутала .... незнам колко е голяма, но имайки се в предвид СС на М21 сигурно ще е голяма ... та ми е интересно дали не трябва да се олекотят биелите и вала от М21, до килограмите на М20 (биелите да станат около 608 грама, и вала да стане 23.2 кг.) Така ще сме сигурни, че компонентите ще са с предишната си тежест. Т.е. предполага се, че ще направим по-точна и по-стабилна центровка на двигателя ... мои си разсъждения ..

Аз лично съм на мнение, че трябва най-малкото да са с еднаква тежест биелите и еднаква тежест буталата. Вече незнам как стоят нещата в разликите с оригиналните
Примерно зимаме Вал от М21 и Биели от М21 ... сичко до тук ок. Пасват перфектно ... ходим мерим биелите .. перфектни сичките с еднаква тежест. Зимаме буталата от М20 и тях ги мерим и тях ги праим сичките еднакви ... ама тук идва проблема каква е разликата в тежестта между М20 бутала и М21 бутала .... незнам колко е голяма, но имайки се в предвид СС на М21 сигурно ще е голяма ... та ми е интересно дали не трябва да се олекотят биелите и вала от М21, до килограмите на М20 (биелите да станат около 608 грама, и вала да стане 23.2 кг.) Така ще сме сигурни, че компонентите ще са с предишната си тежест. Т.е. предполага се, че ще направим по-точна и по-стабилна центровка на двигателя ... мои си разсъждения ..
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Опс... та значи какво научих аз
За биелите на М21 не знам дали са ковани.
Монтирането на колянов вал от М21 в М20 увеличава хода на буталото, знаете при увеличаване на хода на буталото какви са резултатите: по голям въртящ момент в ниски обороти и влошаване на задържането му във високи обороти
Според мен това е една много добра конверсия но би станало перфектно ако се сложат по леки биели и бутала
При мен преди рязането на блока с 2 мм степента на сгъстяване е била към 8,2:1 а след рязането към 10,4:1!
Може би ще стане добре ако се монтират бутала от М20Б25 и се резнат малко отгоре вместо да се слагат по-къси биели и да се реже блока
Дочух че и така ставало
М50-тковите бутала са доста по-леки от М20-ковите и не само това е предимството им
Ако се сетя още нещо ще донапиша
http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html - един важен сайт

За биелите на М21 не знам дали са ковани.
Монтирането на колянов вал от М21 в М20 увеличава хода на буталото, знаете при увеличаване на хода на буталото какви са резултатите: по голям въртящ момент в ниски обороти и влошаване на задържането му във високи обороти

Според мен това е една много добра конверсия но би станало перфектно ако се сложат по леки биели и бутала

При мен преди рязането на блока с 2 мм степента на сгъстяване е била към 8,2:1 а след рязането към 10,4:1!
Може би ще стане добре ако се монтират бутала от М20Б25 и се резнат малко отгоре вместо да се слагат по-къси биели и да се реже блока


М50-тковите бутала са доста по-леки от М20-ковите и не само това е предимството им

Ако се сетя още нещо ще донапиша
http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html - един важен сайт


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Компресия 8,2:1 е отлична за турбо мотор. (Новата Импреза ВРХ Сти е точно 8,2:1 и май с тоя мотор спечелиха в класа си мотор на годината). Освен фрезоване на блока, може и със специално изработени бутала и биели от Б25 да се постигне висока СС. За рязането на М20Б25 буталата пишеш, че не е много удачен вариант ...
Искам да попитам. Чудя се дали да си сменя всичките клапани с чисто нови и нови пружинки и гумички. Четох на няколко места, че се случва при Е30 да се късат клапаните.....ЧЕСТО ЯВЛЕНИЕ ЛИ Е? Тъйкато целия комплект нови клапани с екстрите струва 530 Евро, се чудя дали си заслужава.....за тези пари все пак си купувам втора ръка мотор със скороста.... че даже може и от М50 .... такаче дайте ми съвет.
Искам да попитам. Чудя се дали да си сменя всичките клапани с чисто нови и нови пружинки и гумички. Четох на няколко места, че се случва при Е30 да се късат клапаните.....ЧЕСТО ЯВЛЕНИЕ ЛИ Е? Тъйкато целия комплект нови клапани с екстрите струва 530 Евро, се чудя дали си заслужава.....за тези пари все пак си купувам втора ръка мотор със скороста.... че даже може и от М50 .... такаче дайте ми съвет.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Щом са на такава цена май по-добре да си караш колкото може, пък ако недай боже нещо се потроши взимаш направо нов мотор. Много пари тия клапани:( Другия вариант е да си търсиш някакви по-силни и по-свежи клапани, но не виждам как ще стане с втора ръка такива. Аз лично из форума не съм забелязъл някой с турбиниран М20 да се оплаче от скъсани клапани
Виж гумичките мисля, че са по-евтини и може да ги смениш за да освежиш мотора малко.

BMW only!
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани