Карбуратор 2ВЕ

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: София Люлин
Пол: Мъж
Кара: 89 BMW 320i
Мечтае да кара: E 30 M3 EVO ///

Карбуратор 2ВЕ

Мнение от нино » 17 Окт 2006, 23:36

Четох всичко написано за него, но не открих решение на моят проблем.
Въздушната клапа (смукача) не работи, затваря за миг като дам на контакт но след това стои напълно отворена. Стъпковото моторче и потенциалометъра на дросела работят. Възможно ли е проблема да е в компютъра?
INTERSCAN RALLY TEAM

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 18 Окт 2006, 0:36

Добрутро Колумб :idea:
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 18 Окт 2006, 9:50

По улиците на Белград по време на бомбардировките можеха да се видят надписи от рода на "Колумбе, да ти еба любопитството!" :mhihi:

А по въпроса - не се притеснявай Нино - това му е нормалната работа ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: София Люлин
Пол: Мъж
Кара: 89 BMW 320i
Мечтае да кара: E 30 M3 EVO ///

Мнение от нино » 18 Окт 2006, 18:57

Добър вечер :mhihi: , клапата не затваря при работещ двигател. Това не е нормално.
INTERSCAN RALLY TEAM

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 18 Окт 2006, 21:38

нино написа:Добър вечер :mhihi: , клапата не затваря при работещ двигател. Това не е нормално.


провери тпс са дали е наред а ако е то тогава проблема е в компютъра.... от автоморга струва около 60 до 80 лв но това са стари дървета и подлежат на ремонт вътре има 2 транзистора които управляват въпросната клапа и излизат от пин 14 и 15 постави там където е щтекера на мотор4ето светодиод последователно свързан с съпротивление около 300 ома и ако примигва зна4и проблема ти е в мотор4ето ако ли не..... компютър
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: София Люлин
Пол: Мъж
Кара: 89 BMW 320i
Мечтае да кара: E 30 M3 EVO ///

Мнение от нино » 18 Окт 2006, 22:39

Моят компютър е с номер 0 260 200 005, имам резервен с номер 0 260 200 002 от същият модел ВМW. Ще стане ли, или трябва да търся със същият номер?

п.п :uups: Какво е тпс?
INTERSCAN RALLY TEAM

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 18 Окт 2006, 22:45

ТПС е тротъл позишън суйч :arrow: ключе което следи положението на дроселната клапа...така поне аз знам! Но в случая не знам това както общо има със клапата на смукача!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 18 Окт 2006, 23:12

Дилян Пенчев написа:ТПС е тротъл позишън суйч :arrow: ключе което следи положението на дроселната клапа...така поне аз знам! Но в случая не знам това както общо има със клапата на смукача!


има потенциометър който следи позиция на дроселовата клапа независимо 4е е с карбуратор.. та ако екуто не знае 4е си подал газ то няма и да ти 4укне преддроселовата клапа та именно тоя потенциометър е Trotle position sensor TPS
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 19 Окт 2006, 12:08

Дилян е прав обаче, в този случай става въпрос за суитч, потенциометрите
влизат в употреба мааааалко по-късно.
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 19 Окт 2006, 20:57

quote="lowdriver"]Дилян е прав обаче, в този случай става въпрос за суитч, потенциометрите
влизат в употреба мааааалко по-късно.[/quote]
ами да фанем бас ако искаш да си заложиме колите :winky:
на тоя карбуратор му знам и кътните зъби
и за да не говоря празни приказки ще посна снимка на TPS sa
потенциометри4ен дат4ик общо съпротивление 2,5 кОм за изправен се с4ита ако при окъсен край на управляваното перо има около 200 ома окъсен край се подразбира при пуснат педал

www.bilder-speicher.de/Salim500399.grat ... -page.html
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 19 Окт 2006, 21:40

нино написа:Моят компютър е с номер 0 260 200 005, имам резервен с номер 0 260 200 002 от същият модел ВМW. Ще стане ли, или трябва да търся със същият номер?

п.п :uups: Какво е тпс?


Аз съм с 005 накрая но съм слагал и с 002 работи но трябва да се коригира празният ход ина4е друга разлика не съм видял
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: София Люлин
Пол: Мъж
Кара: 89 BMW 320i
Мечтае да кара: E 30 M3 EVO ///

Мнение от нино » 19 Окт 2006, 23:30

Писал съм,че потенциометъра на дросела работи. Утре ще сменя компютрите :D .
viper70, от къде се регулират ниските?
INTERSCAN RALLY TEAM

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Окт 2006, 11:48

viper70 написа:...

Прав си, съгласих се.:yes:
Изображение
Driver's Racing Team

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 20 Окт 2006, 13:29

Aбе, колеги! Вие май не сте виждали наживо такъв карбуратор ;) На 2ВЕ ръчен реглаж на празния ход няма. Това става със серводвигателче, което действа само когато ключето на дросела е щтракнало. Смукача се управлява динамично от компютъра посредством серво двигателче, като се вземат в предвид показателите за оборотите на двигателя и температурата на водата.
Само за проба може да се махне тенджерата и рязко да се подаде пълна газ - дори на загрял двигател ще видите, че смукача ще започне леко да притваря за да обогати сместа и да се изреже по-бързо мотора.
Друга проба за читаво работещ смукач: маха се тенджерата на загасен мотор и се завърта ключа, но не се пали мотора. Тогава клапата трябва да е напълно затворила, като ако се завърти стартера трябва да отвори.

http://bmworg.ru/repair/engine/karb/2b4-2be.php?img=06

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 20 Окт 2006, 21:47

viper написа:Aбе, колеги! Вие май не сте виждали наживо такъв карбуратор ;)



Та реглаж се прави и още как :mhihi: :mhihi: :mhihi: отка4а се дат4ика за входен въздух и куплунга се окъсява ... така се имитира загрял дигател на около 80 градуса след което се отка4а погледнато от страната на тръби4ките на регулатора на празният ход дясният марку4 това е вакумната секция на регулатора създава се вакум с уста или де да знам с каквото ти дойде на ум по книга дават да се създаде вакум 200 mBar и се дава контакт.. при което регулатора прави някакъв ход мери се разтоянието на ударната му 4аст към лоста на който опира и то трябва да бъде 6,84 мм плюс минус 0.05 мм
регулира се посредством ВИНТА който е на лоста отдолу и се изклю4ва контакта възтановяват се отново вси4ки отка4ени неща дат4ика и шлауха и се проверява дали има стабилен празен ход ... око няма се прави проверка отново за тея 6,84 мм по гореописания на4ин ако вси4ко е наред се развива малко винта на пред дроселната заслонка докато се полу4ат стабилен празен ход... хубаво е и да има CO тестер за да се регулира и сместа на празен ход ама тва са екстри та КОЙ беше казал 4е празният ход не се регулира ;) :idea:
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook