Разлика в кардана Е30/М10 вариант с 4 и 5 скорости

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Разлика в кардана Е30/М10 вариант с 4 и 5 скорости

Мнение от viper » 22 Авг 2006, 17:23

Предстои ми монтиране на 5 степенна кутия на М10-ката. Та въпроса е, дали само предното парче от кардана е по-късо при този за 5 степенната кутия или целия кардан е по-различен?

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Авг 2006, 20:36

Не съм запознат на 100 % но като гледам кардана има бая мегдан да се свива и разгъва и предполагам че е същия :roll: :uups:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 22 Авг 2006, 21:06

аз мисля :roll: ,че изобщо не е сащиат но,сащто така знам ,4е ако го бележиш и го срежеш на струг,а и след което читаво го завариш :lol: ще караш петстепенна ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 22 Авг 2006, 21:19

Това рязане и заваряване на кардан - забрави. Не съм спец, ама доколкото знам, карданите се балансират - а избяга баланса, а ти се е.а мамата. Ама някой по-компетентен да се изкаже де...
It's not who You are, it's who You know...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 22 Авг 2006, 21:23

Ако кутиите са GETRAK вариантите са два : Или си намираш по къса предна част или махаш гайката на шлиците на задната част и изместваш опората с планки СТАВА!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 22 Авг 2006, 21:30

Дори разликата да е само в дължината на предното парче, ако вземеш предно от кардан за 5-ст., и задно от 4ст., какво ще стане с баланса. Доколкото знам, карданите се балансират като цяло (предно +задно парче). Затова не трябва да се превъртат частите една спрямо друга. Идеята с рязането е на същия принцип. Виж, ако има къде после да ти балансират системата - и двата варианта са добри.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 22 Авг 2006, 21:35

Всяко парче е балансирано само за себе си моята върви така и нямам грижи!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 22 Авг 2006, 21:59

Знам ли :roll: , така са ме учили, така правя :confused:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 22 Авг 2006, 22:15

имах преди двоен стоп смених висящ лагер не белязах кардана преди разглобяването и ми тресеше здраво но,ако го бележиш и отрежеш на струг говоря за готина заварка,ще има или много лека почти ни6тожна нужда от баланс или хич.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 23 Авг 2006, 9:27

И аз знам, да са балансирани поотделно и че разликата е само в предното парче, ама да питам... :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Мнение от Ludmil » 23 Авг 2006, 9:33

RORO написа:имах преди двоен стоп смених висящ лагер не белязах кардана преди разглобяването и ми тресеше здраво но,ако го бележиш и отрежеш на струг говоря за готина заварка,ще има или много лека почти ни6тожна нужда от баланс или хич.


След това трябва двете части които заваряваш да са напълно съосни, а и ми се срува че и без баланс няма да мине. При мен са бе напукало гуменото каре без да е деформирано и тресеше, а камо ли ако има нещо по кардана .....

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.07.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F82

Мнение от kasapina » 23 Авг 2006, 13:58

logout написа:Това рязане и заваряване на кардан - забрави. Не съм спец, ама доколкото знам, карданите се балансират - а избяга баланса, а ти се е.а мамата. Ама някой по-компетентен да се изкаже де...




Що бе снощи до 1 съм седял да се занимавам точно с кардан на Е30.
качихме 5 степ.... кутия на една колица нее BMW но кардана беше некадърно направен от един .... там и се наложи аз да го правя. на 150-160 може да се отпори моста не заварката. Не беше мрътднала заварката но много тресеше заради изместването от центъра.отзад кадето се захваща към диференцяла е сменен фланеца и е направено лошо като е качено на колата и се виждаше като завъртиш кардана как се мести на горе на доло абе нямаше съосия.Отрязах кардана и направих един преходник и след малко отивам да го заварявам.Рязането си го направих на струга и заваряването ще е пак на струга за да мога да хо направя м/у два центъра което ми гарантира че е в "точка" ,"6" :) ще го качим после може и снимчици да ви пусна да погледнете.

Ако има някав проблем (при мен са рядкост) си имам хора които се занимават с баланси.(баланситал сам вече доста колянови валове и маховици при тях вече и знам че няма да има проблеми след това :twisted: )
www.ftm-bg.com
www.vi-pec.ftm-bg.com/ Единствен официален представител за България на моторна електроника Vi-PEC

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 23 Авг 2006, 15:07

Ама аз точно това имах предвид. Ако не си майстор, после ходиш по майстори... :D . То и аз имам електрожен, който ползвам от време на време, но за по-сериозни заварки си търся майстор, че мойте парапетни конструкторски умения не са достатъчни :D .
It's not who You are, it's who You know...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: СМОЛЯН

Мнение от тодор » 07 Окт 2006, 19:54

здравей viper .скоро правих същата операция самочи по принуда. мойте скорости се скапаха.намерих 5степенна и я сложих но кардана се оказа по дълаг. разликата е само впредната част.по трудно намрих кардан от колкото скорости.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 09 Окт 2006, 11:00

Аз имам само предното парче (Пешо, акъл няма да ти дойде никога :mhihi: ). Да се надяваме, че при монтажа всичко ще дойде на място. Като го монтирам ще пиша ;)

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook