First Project

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

First Project

Мнение от dzproof » 25 Мар 2014, 19:38

Здравейте колеги, от скоро съм фен на марката, но мисля че вече ми е време за първия проект. Преди почти година купих първото си BMW е36 320(m50b20 без ванос), евтино, в лошо състояние(страничен удар :lol: )... бе нещо като учебно, щеше да е бюджетна дрифтачка, порадвах й се лятото, но при по-сериозен оглед на купето реших че няма смисъл да продължавам, просто е прекалено изядено. От много време точех лиги по едно е30 316, но човека все не го даваше, но и на него му станаха много проектите и.... ето я:
Изображение
1989 отново m50b20, хидравлична рейка от е36, малък борд от е36 и др.
Изображение
Тук с едни Zender 16" временно докато мине на 5 болта.
Изображение
Доста скромно оборудвана, ноо... за начало толкова.

А сега за проекта:
1.Както вече споменах ще се минава на 5 болта, за целта все още издирвам заден мост от компакт е36 с дискове, за отпред каквото може от е36 + носачи от е46 да разшири малко стъпката. Минаването на 5 болта не е безцелно, идеята е да се подобри спирачната система(като за начало тази от е36) тъй като m50b20 е по-мощен и много по-тежък от заводския мотор. Освен това ще се слагат джанти style 32 от е39 17" предни 8J задни 9J.
И трябва да заприлича на нещо такова, ама с повече врати(four doors for more whores :mhihi: ):
Изображение
2.Пакет - за него много се колебая, оригиналните М пакети са доста скъпи и трудни за намиране, стъкломатовите пък евтини, лесни за намиране и за чупене. Попаднах на една обява в продавалник, ето този човек прави доста пакети и "налепените" е30-ки с тях изглеждат доста добре според мен. Тъй като стъпката на моята кола ще се разшири вероятно с около 3-5см извън калниците ще се слагат раздувки, от пакета съм си харесал също предна и задна броня, прагове и панели на вратите.

И след тези 2 основни стъпки си представям колата така:
Изображение
Е... без "миглите" и огледалата. Колата вероятно е на колега от форума, намерих снимката в продавалник, надявам се не е проблем.
Крилото също е част от плана, цвета ще е като този от снимката(това накрая). Освен тези две стъпки, колата ще се изкърпи до последното петънце, а двигателния отсек ще е максимално подреден и изчистен, акумулатора отива отзад и още много други дребни подобрения. Повечето фенове не харесват отклонението от оригиналната визия на е30 и се надявам това да не е повод за конфликти в темата.

Стартирам проекта съвсем скоро и пускам темата, защото имам нужда от вашите съвети.

1. "4 lug to 5 lug" или преминаването на 5 болта.
Отзад: Носачи от компакт с дискове(318ti)може и цял мост, доколкото знам разликата е в захващането на полуоските към диф-а, може ли да ползвам спирачните апарати и дискове от е36 на носачите от компакт е36? И жилата нещо не са ми ясни кое от къде трябва да излезе, че в повечето случаи всичко е в ръжда и нищо от никъде не излиза, но това в процеса на работа ще се изясни.
Отпред: Шенкели е36, спирачни апарати и дискове е36, амортисьори и пружини е36 (320-ката ще е донорът, то е ясно, тя е с монро и пружини 60-40), носачите ще са от е46, защото е30 като цяло е тясна кола и малко стабилност няма да е излишна, освен това ще се отвори възможност за по-голям ъгъл на завиване, било то с втулки на рейката или преправяне на шенкела(или и двете)... това по-натам. Проблема с изместването на колелото се решава с това:
Изображение
Снимката е от една друга тема, качена от колегата Master™
Тук въпрос май няма, това е най-евтиния начин за минаване на 5 болта отпред който, намерих. Другите с М3 Evo части и др сигурно ги знаете. http://clavinzero.com/e30-5-lug/

2. Интересува ме мнението на хора ползвали елементи произведени от гореспоменатия човек.
-съвместимост с халогените, въздуховодите на спирачките, кората под мотора, линията на предните калници и др недостатъци(ако има).
-издръжливост на материала - камъчета, съпротивлението на вятъра при висока скорост, дребни и не толкова дребни животни, опиране в тротоари, спящи полицаи, голфове и др.
-монтаж - производителя ми обясни че става дума за ред силикон, ред нитове(в краищата) и т.н.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: First Project

Мнение от bigmurzi » 26 Мар 2014, 10:57

сложи си спирачки от е46 отпред, по-големи са от е36-цата, отзад без допълнителни елементи не можеш да сложиш други освен компактовите спирачки .. :yes:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: First Project

Мнение от M10 » 26 Мар 2014, 12:03

320ис е с нормалните 4 диска за е30 и 40 коня повече от твоя мощен мотор.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 26 Мар 2014, 15:30

bigmurzi написа:сложи си спирачки от е46 отпред, по-големи са от е36-цата, отзад без допълнителни елементи не можеш да сложиш други освен компактовите спирачки .. :yes:

Харесал съм си спирачки от е46 330, но като за начало не искам да пръскам излишни средства, значи отзад ще се кара с компактови спирачки щом тези от е36(седан) не стават.
M10 написа:320ис е с нормалните 4 диска за е30 и 40 коня повече от твоя мощен мотор.

Ще се придържам към идеята за 5 болта, колега :).

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: First Project

Мнение от alpina-ma6inata » 26 Мар 2014, 16:06

Нещата със смоличката не си ги представяй така лесно. Не искам да казвам всъщност смоличка, защото има хубави стъклопластови пакети, но не и тук в БГ. Ако мнението, което си добил за тях е от снимките да ти кажа само, че 2/3 от колите на снимките в обявата са с оригинални пакети. Не искам да му подбивам клиентелата на човека, но и не смятам за много коректно да се предлага един продукт, а обявата да е със снимки на друг (оригинален). Моята кола е със стъклопластов ис-ов лип и единствения начин да се сложи е да стои огънат под напрежение и в двата странични края пак не идва точно. И това е само един лип...

Моя съвет е да оставиш колата така. Или с ис-ов лип и прагчета от комби. Вместо да слагаш нещо криво или оригинален пакет, който поне аз намирам за леко оувърпрайс-нат. ;)
Последна промяна alpina-ma6inata на 26 Мар 2014, 16:12, променена общо 1 път
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: First Project

Мнение от ///Явор » 26 Мар 2014, 16:10

имам оригинален паркет :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: First Project

Мнение от bigmurzi » 26 Мар 2014, 17:48

alpina-ma6inata написа:.. Моята кола е със стъклопластов ис-ов лип и единствения начин да се сложи е да стои огънат под напрежение и в двата странични края пак не идва точно. И това е само един лип...

и моята и това със стъклопластовия лип не е тъй, както го казваш! мога да ти покажа моя, не знам кой го е монтирал, но си седи чудно и е очудващо здрав .. :mhihi:
@dzproof:
спирачките от 330-ка не е пръскане на излишни пари в случая. аз сложих от е36 и сега ме е яд, че за пореден път ще давам пари за едно и също нещо от недомисляне ..
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: First Project

Мнение от Convertible » 26 Мар 2014, 18:01

със спирачки от 330 се забравя за малки джанти :idea:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 26 Мар 2014, 19:51

Аз малките джанти съм ги забравил, пък и тази кола няма да я карам зимата, не казвам че спирачките от 330 са пръскане на средства, просто тези от 320 е36 вече ги имам и няма да ми коства нищо, а е добре да имам свободни средства че частите за е30 стават все по-редки и по-скъпи(рекаро, волан mtech 2 и др.).

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: First Project

Мнение от bigmurzi » 27 Мар 2014, 10:03

ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение! :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 31 Мар 2014, 11:56

bigmurzi написа:ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение! :mhihi:

Нещо като прилична позьорка с качества на дрифтачка :D .

Ето малко снимки от експеримента в неделя.
Е36-рейка, шенкел, амортисьор с пружина 60/40, 20мм фланец, 17-ка джанта с ЕТ41, 7.5J и гума 225/45, от е30 остана само носача. Целта е да се види колко е изместването назад.
Изображение

Ето и разликата в завиването между е30 и е36 шенкел с е36 рейка.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: First Project

Мнение от Convertible » 31 Мар 2014, 15:22

dzproof написа:
bigmurzi написа:ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение! :mhihi:

Нещо като прилична позьорка с качества на дрифтачка :D .

тва е доста трудно :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
тая гума е големичка за е30, макар и с ет 41. ;)
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: First Project

Мнение от M10 » 31 Мар 2014, 15:52

Мда, има огромен риск на втория завой да остане без смоличката :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 14.09.2004
Местоположение: Г.Оряховица
Пол: Мъж
Кара: e30*е36 и всичко което намери
Мечтае да кара: служебна

Re: First Project

Мнение от to6kata » 20 Апр 2014, 14:21

и аз съм мислел за подобен варянт как се оправяше това изместване на зад с едни раздвижни шукарски тампони ли или пак нещо съм с грешка

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 26 Апр 2014, 11:51

Има и друг вариант, който съм си харесал. Ето такива планки като от дрифт комплект за завиване, измества шенкела и скъсява рамото на шенкела за кормилния накрайник(повече завиване с по-малко ход на рейката).
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook