First Project
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
First Project
Здравейте колеги, от скоро съм фен на марката, но мисля че вече ми е време за първия проект. Преди почти година купих първото си BMW е36 320(m50b20 без ванос), евтино, в лошо състояние(страничен удар
)... бе нещо като учебно, щеше да е бюджетна дрифтачка, порадвах й се лятото, но при по-сериозен оглед на купето реших че няма смисъл да продължавам, просто е прекалено изядено. От много време точех лиги по едно е30 316, но човека все не го даваше, но и на него му станаха много проектите и.... ето я:

1989 отново m50b20, хидравлична рейка от е36, малък борд от е36 и др.

Тук с едни Zender 16" временно докато мине на 5 болта.

Доста скромно оборудвана, ноо... за начало толкова.
А сега за проекта:
1.Както вече споменах ще се минава на 5 болта, за целта все още издирвам заден мост от компакт е36 с дискове, за отпред каквото може от е36 + носачи от е46 да разшири малко стъпката. Минаването на 5 болта не е безцелно, идеята е да се подобри спирачната система(като за начало тази от е36) тъй като m50b20 е по-мощен и много по-тежък от заводския мотор. Освен това ще се слагат джанти style 32 от е39 17" предни 8J задни 9J.
И трябва да заприлича на нещо такова, ама с повече врати(four doors for more whores
):

2.Пакет - за него много се колебая, оригиналните М пакети са доста скъпи и трудни за намиране, стъкломатовите пък евтини, лесни за намиране и за чупене. Попаднах на една обява в продавалник, ето този човек прави доста пакети и "налепените" е30-ки с тях изглеждат доста добре според мен. Тъй като стъпката на моята кола ще се разшири вероятно с около 3-5см извън калниците ще се слагат раздувки, от пакета съм си харесал също предна и задна броня, прагове и панели на вратите.
И след тези 2 основни стъпки си представям колата така:

Е... без "миглите" и огледалата. Колата вероятно е на колега от форума, намерих снимката в продавалник, надявам се не е проблем.
Крилото също е част от плана, цвета ще е като този от снимката(това накрая). Освен тези две стъпки, колата ще се изкърпи до последното петънце, а двигателния отсек ще е максимално подреден и изчистен, акумулатора отива отзад и още много други дребни подобрения. Повечето фенове не харесват отклонението от оригиналната визия на е30 и се надявам това да не е повод за конфликти в темата.
Стартирам проекта съвсем скоро и пускам темата, защото имам нужда от вашите съвети.
1. "4 lug to 5 lug" или преминаването на 5 болта.
Отзад: Носачи от компакт с дискове(318ti)може и цял мост, доколкото знам разликата е в захващането на полуоските към диф-а, може ли да ползвам спирачните апарати и дискове от е36 на носачите от компакт е36? И жилата нещо не са ми ясни кое от къде трябва да излезе, че в повечето случаи всичко е в ръжда и нищо от никъде не излиза, но това в процеса на работа ще се изясни.
Отпред: Шенкели е36, спирачни апарати и дискове е36, амортисьори и пружини е36 (320-ката ще е донорът, то е ясно, тя е с монро и пружини 60-40), носачите ще са от е46, защото е30 като цяло е тясна кола и малко стабилност няма да е излишна, освен това ще се отвори възможност за по-голям ъгъл на завиване, било то с втулки на рейката или преправяне на шенкела(или и двете)... това по-натам. Проблема с изместването на колелото се решава с това:

Снимката е от една друга тема, качена от колегата Master™
Тук въпрос май няма, това е най-евтиния начин за минаване на 5 болта отпред който, намерих. Другите с М3 Evo части и др сигурно ги знаете. http://clavinzero.com/e30-5-lug/
2. Интересува ме мнението на хора ползвали елементи произведени от гореспоменатия човек.
-съвместимост с халогените, въздуховодите на спирачките, кората под мотора, линията на предните калници и др недостатъци(ако има).
-издръжливост на материала - камъчета, съпротивлението на вятъра при висока скорост, дребни и не толкова дребни животни, опиране в тротоари, спящи полицаи, голфове и др.
-монтаж - производителя ми обясни че става дума за ред силикон, ред нитове(в краищата) и т.н.


1989 отново m50b20, хидравлична рейка от е36, малък борд от е36 и др.

Тук с едни Zender 16" временно докато мине на 5 болта.

Доста скромно оборудвана, ноо... за начало толкова.
А сега за проекта:
1.Както вече споменах ще се минава на 5 болта, за целта все още издирвам заден мост от компакт е36 с дискове, за отпред каквото може от е36 + носачи от е46 да разшири малко стъпката. Минаването на 5 болта не е безцелно, идеята е да се подобри спирачната система(като за начало тази от е36) тъй като m50b20 е по-мощен и много по-тежък от заводския мотор. Освен това ще се слагат джанти style 32 от е39 17" предни 8J задни 9J.
И трябва да заприлича на нещо такова, ама с повече врати(four doors for more whores


2.Пакет - за него много се колебая, оригиналните М пакети са доста скъпи и трудни за намиране, стъкломатовите пък евтини, лесни за намиране и за чупене. Попаднах на една обява в продавалник, ето този човек прави доста пакети и "налепените" е30-ки с тях изглеждат доста добре според мен. Тъй като стъпката на моята кола ще се разшири вероятно с около 3-5см извън калниците ще се слагат раздувки, от пакета съм си харесал също предна и задна броня, прагове и панели на вратите.
И след тези 2 основни стъпки си представям колата така:

Е... без "миглите" и огледалата. Колата вероятно е на колега от форума, намерих снимката в продавалник, надявам се не е проблем.
Крилото също е част от плана, цвета ще е като този от снимката(това накрая). Освен тези две стъпки, колата ще се изкърпи до последното петънце, а двигателния отсек ще е максимално подреден и изчистен, акумулатора отива отзад и още много други дребни подобрения. Повечето фенове не харесват отклонението от оригиналната визия на е30 и се надявам това да не е повод за конфликти в темата.
Стартирам проекта съвсем скоро и пускам темата, защото имам нужда от вашите съвети.
1. "4 lug to 5 lug" или преминаването на 5 болта.
Отзад: Носачи от компакт с дискове(318ti)може и цял мост, доколкото знам разликата е в захващането на полуоските към диф-а, може ли да ползвам спирачните апарати и дискове от е36 на носачите от компакт е36? И жилата нещо не са ми ясни кое от къде трябва да излезе, че в повечето случаи всичко е в ръжда и нищо от никъде не излиза, но това в процеса на работа ще се изясни.
Отпред: Шенкели е36, спирачни апарати и дискове е36, амортисьори и пружини е36 (320-ката ще е донорът, то е ясно, тя е с монро и пружини 60-40), носачите ще са от е46, защото е30 като цяло е тясна кола и малко стабилност няма да е излишна, освен това ще се отвори възможност за по-голям ъгъл на завиване, било то с втулки на рейката или преправяне на шенкела(или и двете)... това по-натам. Проблема с изместването на колелото се решава с това:

Снимката е от една друга тема, качена от колегата Master™
Тук въпрос май няма, това е най-евтиния начин за минаване на 5 болта отпред който, намерих. Другите с М3 Evo части и др сигурно ги знаете. http://clavinzero.com/e30-5-lug/
2. Интересува ме мнението на хора ползвали елементи произведени от гореспоменатия човек.
-съвместимост с халогените, въздуховодите на спирачките, кората под мотора, линията на предните калници и др недостатъци(ако има).
-издръжливост на материала - камъчета, съпротивлението на вятъра при висока скорост, дребни и не толкова дребни животни, опиране в тротоари, спящи полицаи, голфове и др.
-монтаж - производителя ми обясни че става дума за ред силикон, ред нитове(в краищата) и т.н.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: First Project
сложи си спирачки от е46 отпред, по-големи са от е36-цата, отзад без допълнителни елементи не можеш да сложиш други освен компактовите спирачки .. 


Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: First Project
320ис е с нормалните 4 диска за е30 и 40 коня повече от твоя мощен мотор.
Re: First Project
bigmurzi написа:сложи си спирачки от е46 отпред, по-големи са от е36-цата, отзад без допълнителни елементи не можеш да сложиш други освен компактовите спирачки ..
Харесал съм си спирачки от е46 330, но като за начало не искам да пръскам излишни средства, значи отзад ще се кара с компактови спирачки щом тези от е36(седан) не стават.
M10 написа:320ис е с нормалните 4 диска за е30 и 40 коня повече от твоя мощен мотор.
Ще се придържам към идеята за 5 болта, колега

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: First Project
Нещата със смоличката не си ги представяй така лесно. Не искам да казвам всъщност смоличка, защото има хубави стъклопластови пакети, но не и тук в БГ. Ако мнението, което си добил за тях е от снимките да ти кажа само, че 2/3 от колите на снимките в обявата са с оригинални пакети. Не искам да му подбивам клиентелата на човека, но и не смятам за много коректно да се предлага един продукт, а обявата да е със снимки на друг (оригинален). Моята кола е със стъклопластов ис-ов лип и единствения начин да се сложи е да стои огънат под напрежение и в двата странични края пак не идва точно. И това е само един лип...
Моя съвет е да оставиш колата така. Или с ис-ов лип и прагчета от комби. Вместо да слагаш нещо криво или оригинален пакет, който поне аз намирам за леко оувърпрайс-нат.
Моя съвет е да оставиш колата така. Или с ис-ов лип и прагчета от комби. Вместо да слагаш нещо криво или оригинален пакет, който поне аз намирам за леко оувърпрайс-нат.

Последна промяна alpina-ma6inata на 26 Мар 2014, 16:12, променена общо 1 път
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: First Project
имам оригинален паркет 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: First Project
alpina-ma6inata написа:.. Моята кола е със стъклопластов ис-ов лип и единствения начин да се сложи е да стои огънат под напрежение и в двата странични края пак не идва точно. И това е само един лип...
и моята и това със стъклопластовия лип не е тъй, както го казваш! мога да ти покажа моя, не знам кой го е монтирал, но си седи чудно и е очудващо здрав ..

@dzproof:
спирачките от 330-ка не е пръскане на излишни пари в случая. аз сложих от е36 и сега ме е яд, че за пореден път ще давам пари за едно и също нещо от недомисляне ..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: First Project
със спирачки от 330 се забравя за малки джанти 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
Re: First Project
Аз малките джанти съм ги забравил, пък и тази кола няма да я карам зимата, не казвам че спирачките от 330 са пръскане на средства, просто тези от 320 е36 вече ги имам и няма да ми коства нищо, а е добре да имам свободни средства че частите за е30 стават все по-редки и по-скъпи(рекаро, волан mtech 2 и др.).
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: First Project
ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение! 


Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: First Project
bigmurzi написа:ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение!
Нещо като прилична позьорка с качества на дрифтачка

Ето малко снимки от експеримента в неделя.
Е36-рейка, шенкел, амортисьор с пружина 60/40, 20мм фланец, 17-ка джанта с ЕТ41, 7.5J и гума 225/45, от е30 остана само носача. Целта е да се види колко е изместването назад.

Ето и разликата в завиването между е30 и е36 шенкел с е36 рейка.

- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: First Project
dzproof написа:bigmurzi написа:ти дрифтачка ли ще правиш, позьорка ли ще правиш .. вземи решение!
Нещо като прилична позьорка с качества на дрифтачка.
тва е доста трудно




тая гума е големичка за е30, макар и с ет 41.


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: First Project
Мда, има огромен риск на втория завой да остане без смоличката 

- to6kata
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 14.09.2004
- Местоположение: Г.Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: e30*е36 и всичко което намери
- Мечтае да кара: служебна
Re: First Project
и аз съм мислел за подобен варянт как се оправяше това изместване на зад с едни раздвижни шукарски тампони ли или пак нещо съм с грешка
Re: First Project
Има и друг вариант, който съм си харесал. Ето такива планки като от дрифт комплект за завиване, измества шенкела и скъсява рамото на шенкела за кормилния накрайник(повече завиване с по-малко ход на рейката).




32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани