Съвместимост ?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Съвместимост ?

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 0:02

Та въпросът ми е следния, мога ли да извадя чипа от стандартното еку на 325 - ца и да го бодна на 320 и двете с Л-джетроник и ако не става мога ли до го сменя цялото еку барабар с чипа!!! И не на последно място има ли смисъл от таз маниполация ?

П.С. То май тоз върос е малко тънък, ама нали си падам експериментатор :mhihi:, благодаря предварително :D
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 16 Юни 2006, 0:51

1. 325-ца и изобщо М20Б25 с L-Jetronic заводско няма :D
2. (не съм мноо сигурен) ама вътре в джетроника няма "чип", т.е. чип тунинга не е възможен, щото таблиците и т.н. не са на някъв софтуер записан на еепром(или там кво е) а изчисленията са един вид аналогови


ако греша някой по-запознат да ме поправи :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 16 Юни 2006, 8:48

b2 написа:
ако греша някой по-запознат да ме поправи :)


Сгреши има м20б25 с л-джетроник /двон стоп ;)

Ге-а пробвай ама си мисля че няма смисъл без дюзи и колектор от б25 :winky:
street disorder workshop
Изображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 10:04

b2 написа:1. 325-ца и изобщо М20Б25 с L-Jetronic заводско няма
2. (не съм мноо сигурен) ама вътре в джетроника няма "чип", т.е. чип тунинга не е възможен, щото таблиците и т.н. не са на някъв софтуер записан на еепром(или там кво е) а изчисленията са един вид аналогови


Аз това питах, щом мислиш че няма чип дали мога да сменя цялото еку!!! Иначе 320 е с ЛУ-джетриник или ЛЕ-джетроник, а за еку-то от 325 - цата не знам въобще с какъв инжекцион се правени, нямам инфо!!!


Sami99 написа:
b2 написа:
ако греша някой по-запознат да ме поправи :)


Сгреши има м20б25 с л-джетроник /двон стоп ;)

Ге-а пробвай ама си мисля че няма смисъл без дюзи и колектор от б25 :winky:


Що бе нали дюзите по идея имат някъв ресурс в повече, и едвали разликата м/у М20Б20 и М20Б25 в дедита е голяма, поне така си мисля!!!

П.С. утре ще разколачвам и ще съм по наясно :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 16 Юни 2006, 11:57

Sami99 написа:
b2 написа:
ако греша някой по-запознат да ме поправи :)


Сгреши има м20б25 с л-джетроник /двон стоп ;)

Сами, двойния стоп са с Мотроник 1.0 Basic или 1.1. ;)
ge_a написа:Що бе нали дюзите по идея имат някъв ресурс в повече, и едвали разликата м/у М20Б20 и М20Б25 в дедита е голяма, поне така си мисля!!!

Разлика в дебита на дюзите е от порядъка на 20-25% (при съответното налягане)...Не забравяй,
че стойностите в таблиците са съобразени с дюзите,дебитомера и ред други специфични характеристики на
съответния двигател. Така, че без съответните дюзи ( + регулатор за налягане на горивото) и дебитомер
работата няма да клони към положителна. Но точно тази конверсия, която си замислил ти ми се вижда
по-скоро химера, отколкото реалност. Но понеже видях, че си падаш "експериментатор" , експериментирай. :winky:
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 16 Юни 2006, 12:06

lowdriver написа:
Sami99 написа:
b2 написа:
ако греша някой по-запознат да ме поправи :)


Сгреши има м20б25 с л-джетроник /двон стоп ;)

Сами, двойния стоп са с Мотроник 1.0 Basic или 1.1. ;)
ge_a написа:Що бе нали дюзите по идея имат някъв ресурс в повече, и едвали разликата м/у М20Б20 и М20Б25 в дедита е голяма, поне така си мисля!!!

Разлика в дебита на дюзите е от порядъка на 20-25% (при съответното налягане)...Не забравяй,
че стойностите в таблиците са съобразени с дюзите,дебитомера и ред други специфични характеристики на
съответния двигател. Така, че без съответните дюзи ( + регулатор за налягане на горивото) и дебитомер
работата няма да клони към положителна. Но точно тази конверсия, която си замислил ти ми се вижда
по-скоро химера, отколкото реалност. Но понеже видях, че си падаш "експериментатор" , експериментирай. :winky:


:yes: :mhihi:

Наистина ако смениш само ЕКУ без дебитомер, колектори, инжектори и регулатор (на 320 е 2.5, на 325- 3.0 бара) дори може да обедниш сместа, щото pulse width-a е изчислен за големите инжектори и то на 3бара
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 12:13

lowdriver написа:Разлика в дебита на дюзите е от порядъка на 20-25% (при съответното налягане)...Не забравяй,
че стойностите в таблиците са съобразени с дюзите,дебитомера и ред други специфични характеристики на
съответния двигател. Така, че без съответните дюзи ( + регулатор за налягане на горивото) и дебитомер
работата няма да клони към положителна. Но точно тази конверсия, която си замислил ти ми се вижда
по-скоро химера, отколкото реалност. Но понеже видях, че си падаш "експериментатор" , експериментирай. :winky:


То поголемия въпрос е дали въобще чиповете от едното Еку тръгват на другото? Дебитометрите са еднакви щот втората 316-ка я зехме с разцепен дебитомер и впроцеса на търсене така и не намерих, и сложих от м20 и работата заспа, можеби имат разлики в това колко е натегната пружината на самия него но още не съм го установил!!!

А за подмяна на дюзите с такива от М20Б25 кво ще кажеш, дали тогава таблицата ще съответства? На един приятел с М20Б23 три от дюзите са от самия мотор а другите три са от М50Б20 и колата работи нормално, а дали са еднакви дюзите не знам !!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 16 Юни 2006, 12:24

Не четеш...
При различна системата за управление, мислиш ли, че ще стане?
Колкото до дюзите, има един по-лесен начин от налучкването...взимаш номера на инжектора,отваряш
този ( http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm ) сайт и гледаш дебит и съответстващото налягане.
Иначе, дюзи от М50Б20 пасват идеално на М20Б25 (минимална разлика от около 1.8%)...разни хора казват,
че двигателя работел като "електромотор" с тях. :winky:
Изображение
Driver's Racing Team

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 13:08

lowdriver написа:При различна системата за управление, мислиш ли, че ще стане?

Де да знам, за ся всичко е в името на науката и за тва се допитвам до вас :winky:

lowdriver написа:Колкото до дюзите, има един по-лесен начин от налучкването...взимаш номера на инжектора,отваряш
този ( http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm ) сайт и гледаш дебит и съответстващото налягане.
Иначе, дюзи от М50Б20 пасват идеално на М20Б25 (минимална разлика от около 1.8%)...разни хора казват,
че двигателя работел като "електромотор" с тях. :winky:


Ако можеш да ми кажеш какви са дюзите на М20Б25 ще си направо супер, за да мога да ги сравня с тези които са на колата :help:

и още един въпрос ако сменя и дюзите и регулатора, тогава дали звучи по смислено ?
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 14:05

А някой знае ли къде да проверя от ква кола са били Еку - тата, имам три като на едното е написано с маркер 325i а другите не мога да ги разгадая!!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Юни 2006, 14:26

напиши им номерата тук, може да измислим нещо :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 14:29

[steeN] написа:напиши им номерата тук, може да измислим нещо :)


Дай инфо де ко се стискаш :winky:

Ето ги :

0 261 200 081 - тоз е надписан с маркера
0 260 002 014 и
0 261 200 073

Ако ги разгадаеш ще черпа :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Юни 2006, 14:44

имам аутодата 2004 някъде из инсталациите и утре ще я инсталирам и ще погледна... в същност, ако ти я откриеш някъде може и сам да провериш ;). ако пък си намериш bosch esi tronic ще е най-добре. предполагам някъде из торентите ще ги има.

в крайна сметка за какво са ти тези еку-та :)

п.с. сещам се за още два варианта, ЕТК? и realoem.com?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юни 2006, 14:54

[steeN] написа:имам аутодата 2004 някъде из инсталациите и утре ще я инсталирам и ще погледна... в същност, ако ти я откриеш някъде може и сам да провериш ;). ако пък си намериш bosch esi tronic ще е най-добре. предполагам някъде из торентите ще ги има.

в крайна сметка за какво са ти тези еку-та :)

п.с. сещам се за още два варианта, ЕТК? и realoem.com?


То от тези Еку-та тръгна цялата тема, идеята е дали не мога да извада прома от едното и да го набия в другото :winky:

За аутодатата не се бях сетил, а ЕТК така и още не съм си го инсталлнал, мерси :D
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 16 Юни 2006, 15:02

081 и 073 са Мотроник 1.1 (с такива са 25-ците двоен стоп, за които говорихме по-нагоре). Този "средния" не знам
какъв е, щото това не е номер по Бош. (трябва този номер 0 261 200 ХХХ).
Колкото до дюзите на 25-цата, то те са 0 280 150 715, а на М50Б20 - 0 280 150 414.
Изображение
Driver's Racing Team

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook