I Love Plovdiv...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 14 Май 2013, 20:54

Дойде време и аз да се разпиша в тоя раздел, за съжаление - не от добро, а за да предпазя някой от вас да не допусне същата грешка като мен. А тя е - да се довери на един прехвален "майстор", бивш колоритен форумен герой, който всъщност се оказа просто един анимационен герой, но от анимационно филмче на ужасите.

Това, което ще видите, е съвсем малка част от безобразията, които е сътворил този хубостник, ще видим дали по-нататък няма да ги пусна и тях в тази тема. По принцип нямах намерение да го "осветявам" този корифей на БМВ-тата, но е време някой да каже истината относно прехвалената му слава, която значително задминава основните му достойнства, заключаващи се основно да краде разни части от колите на клиентите (от мен открадна 24 броя хидравлични повдигачи и с това приключиха отношенията ни). Но силата му иначе, е да краде шперова и катализатори. Аз лично бях свидетел как открадна един вал от М40, но това е тема на друг разговор.

Да се върнем към темата. След като свърших с ремонтите по другите Е30-ки, накрая дойде време за най-обичната ми - жУвотното. Страшно ме дразнеше факта, че не бяха сменени повдигачите, които бях платил предварително. Та реших да отворя главите и да ги сменя.

Ето какво ме очакваше под капаците за клапаните:

Пета от М73, мината на бор-щанга, за да хване вал от ЦСИ:

Изображение

Ясно се вижда, че разширяването на диаметъра на петата е разкрило отвор в отливката й. Което автоматично свежда мазането на разпределителния вал до почти нула. Освен всичко това, като си шурти оттам маслото, общото налягане в системата също пада драстично. Как не го е забелязал това "майсторът", акъл не ми го побира. Още снимки:

Изображение

Изображение

Последствията (извинявам се за лошото качество, но в тоя момент бях "леко" под афект):

Изображение

Изображение

Освен надраните лагеруващи повърхности, виждате и невероятните технически решения за фиксиране на аксиалната позиция на разпределителните валове. Само дето "факирът" не ги е сметнал правилно и освен, че единият вал е работил с аксиално изместване и контактът на гърбиците с кобилиците не е бил в центъра, също така и ангренажната верига е работила под напрежение в участъка между двата вала. А я купувах нова.

Равносметката дотук е - главите са за боклука. Щото му беше много трудно на "корифея" да преправи два фланеца от изпускателната генерация, вместо да пуска бор-щанга на главите.

Продължаваме нататък. Разпределителните валове от ЦСИ бяха като сълзици като ги взех. Ето какво представляват сега:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Кобилиците и те са в същото състояние:

Изображение

Равносметката дотук - разпределителни валове и кобилици са за боклука.

Както седях и си гледах тъжно главите, ЦСИ валчетата и кобилиците, за момент се вгледах в пулчетата на клапаните - имаха следи от удари:

Изображение

Изображение

Изображение

Такива следи от удари от стеблата на клапаните няма как по друг начин да се появят, освен ако клапан не срещне бутало, което може да се получи само при маняшко зацепване на разпределителните валове към коляновия вал. Следите бяха само по пулчетата на всмукателните клапани. Това можеше да бъде потвърдено само със сваляне на главите.

Ето го и блока, цилиндрите са добре, много се притеснявах за тях, но след измерване с индикатор се оказа, че там няма проблеми:

Изображение

Изображение

Но аз търсех друго и го намерих - отпечатъци от всмукателните клапани по буталата:

Изображение

Та подозренията ми за маняшкото зацепване се потвърдиха. Явно след като се е разтропал зверски мотора след палене, нашият анимационен герой е презацепил валовете в праволната позиция, но това не променя факта, че всички всмукателни клапани са криви и не затварят към гнездата плътно.

Както казах, това е една малка част от сагата с жУвотното. Откакто съм си взел колата от анимационния герой на име Росен (с псевдонима Роската във форума, както и много други), само оправям лайна и скраперии след него. Сигурно няма да ми стигнат десет плътни страници в темата да опиша всичките му безобразия по монтаж на мотора, инсталация, шаси, трансмисия, ходова част, генерация и т.н. Общо взето препипах и оправих почти всичко, докато не стигнах до мотора и тук направо останах без думи.

Анимационния герой се намира в Пловдивския квартал "Кючук Париж", улицата се казва "Пере Тошев", в двора на старото Енерго. Уточнявам прецизно къде не трябва да ви стъпва кракът. Защото ако идете дори за смяна на масло или някакъв дребен ремонт по колата ви, най-вероятно ще останете без шпер, катализатор или нещо друго. За по-сериозни манипулации по колата ви - справка снимките по-горе.

Това от мен.

R.I.P. E30 V12 - завинаги в сърцето ми.

P.S.
host написа:Моля някой да добави към първото мнение това, за да може ВСЕКИ да знае къде да НЕ ходи :)
http://www.youtube.com/watch?v=aS-aFT-P ... e=youtu.be
Последна промяна zlatko_baretata на 20 Май 2013, 10:42, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 20.06.2012
Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: E30

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Beamerdriver » 14 Май 2013, 21:01

3латко ,cъжалявам за E30-ката,потърси ли му отговорност на пишман майстора ?
39470

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от alpina-ma6inata » 14 Май 2013, 21:05

Никога не съм имал вземане-даване с тоя човек, доста пъти съм го виждал по старите събори, но бегло го познавам (и може би нямам право да го съдя за нищо), но никога не ми е бил симпатичен и винаги се е взимал доста на сериозно (особено четейки 2/3 от постовете му тук). Просто исках да кажа личното си впечатление (и не ангажирам никого с него), въпреки че доста хора винаги са му се кланяли и ще продължават да го правят. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Делян » 14 Май 2013, 21:11

Жалко е когато човек дава всичко за хобито си и получава такова отношение...
Какъв му е никът тук?
П.С. Докато барна търсачката и веднага излезе тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=226127&hilit=%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от lowrider » 14 Май 2013, 22:07

Направо не вярвам на очите си, аз съм чувал доста негативизми за девастатора, но мислех, че е най-обикновен хейт...
Само не ми е ясно, защо пък RIP, не казвай, че няма да има нови глави в най-скоро време!
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от host » 14 Май 2013, 22:11

Колега, направо нямам думи. Само при Любака до Росен съм си обслужвал колата (Росен е втория по ред гараж в двора от дясно на ляво). Докато съм си оставял и взимал колата чувах разни странни истории за Росен и за едни пичове над Васил Априлов (на ул. Захари Стоянов). Нещо стари части, липсващи...

Това което ти се е случило граничи с абсурда. На никой не го пожелавам.
Пиша горните неща да се знае, че такива необичайни случки и Пловдив явно не за пръв път стават. Дано за в бъдеще колегите не стават жертва на такива схеми.


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 14 Май 2013, 22:26

Преди да разглобя и 20-ката, тя е пребивавала при него за смяна на глава... освен че болтовете на главата се развиха с тресчотката, а и се оказа, че една от шпилките на изпускателните колектори така е засрана, че още малко въпросния анимационен георой е щял да влезе с бургията във воден канал на главата, се оказа че и главата не е обслужена... естествено катализаторът липсваше, но затова пък заварките на тръбите бяха маняшки...

Четете от 3-та страница:

http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=209
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 14 Май 2013, 22:30

lowrider написа:Направо не вярвам на очите си, аз съм чувал доста негативизми за девастатора, но мислех, че е най-обикновен хейт...
Само не ми е ясно, защо пък RIP, не казвай, че няма да има нови глави в най-скоро време!

Кви глави, кви пет лева... то няма разпределителни валове...
Страх ме е да разглобя надолу, че най-вероятно са заминали и шийки на колянов вал.
Виж колко струват в Дару основни и биелни лагери. Алтернативни няма, само от БМВ.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zzuzi » 14 Май 2013, 23:11

Това е сигурно най-...тъжната тема в целия форум.Направо виждам,как по път за събора колоната ще се отбие през тоя "колега". :bang:
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Metzeler » 14 Май 2013, 23:21

Колегата със зелената е30ка комби ли си ? И все си мисла,че тряа някак си да се подведе под отговорност тоз нашенец щото и мене 20 пъти ме пращат там и не мога да им обесня,че ако ми литне шпера тряа го очистя и явно хората си го знаят кат некъв бачкатор ама неисе..
Съжалявам за мотора ти искренно и при мен нещо подобно се случи та мисля знам кво ти е вътре


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 14 Май 2013, 23:31

Добре че е ей тоя:

Изображение

Дето се е сгушил в краката ми и ми полизва ръката, щото усеща, че нещо не е наред, та малко от малко ми отвлича вниманието... иначе няма нужда да минавате колоната оттам, достатъчно ще е да го разходя него дотам.

Чудя се обаче друго - колко ниско може да падне човек и въобще да не му пука? И уж се пише фен, маняк и т.н. А в същото време се оказва, че така е затънал в лайната си, че чак не е истина как още има заблудени електрони да си карат колите при него.

Но явно малко са тези, които са го "осветили". Затова пуснах и темата.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 20.06.2012
Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: E30

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Beamerdriver » 15 Май 2013, 5:18

jakson написа:
bumbara написа:тоя Роската е доста пополярен с неговите сваляния на катализаторите,оставихме колата за смяна на бензинова помпа,враштаме се да е зимаме и гледаме ония заваря отдоло-кво става пич-ми заварям ти гарнето :kuku: и от там циркове беше свалил катализатора
Прави си извода........

Ем като си го хванал на местопрестъпленито , затвараш го в гаража и .... :kuku:
Да видим другия път дали ще краде .
Аз имам съмнение , че в сервиза на Пламен Ангелов ми замениха амортесиорите на задния капак , на 98 % съм суигурен даже .
Работеха си отлично , взимам си колата от там и ..... а неработят ....


Това е най фрапиращото което прочетох от колегите,на мен такъв майстор ако тръгне да си сваля каквото му е кеф от Моята кола,ще има Колекция -Tyпaници, Сръбска музика и Фостата.
Това е Безобразие !
39470

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Търговище
Кара: Е36-325i Тurbo 605 Max Torque

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от kirilov/325i » 15 Май 2013, 7:46

А доколкото разбирам,си видял кое как прави по тази 20-ка която е правена при него,ако е преди ремонта на 12-ката ...защо не си го зачеркнал още тогава?
Много лоша случка :(((
Изображение.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4173
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Kroki » 15 Май 2013, 8:28

Еееееее абе верно ли това е станало... !? Старите валове още ли са при теб? Направо не ми се вярва за какви пари говорим, за да ги оправиш и колко трудно си намерил тея валове.... Не го отписвай!, леко полека, ще го оправиш... Верно, тежък удар е, ама няма да се предаваш. :|
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от bigmurzi » 15 Май 2013, 8:51

аз бих му изкарал червата :dummy: това са хиляди левове, които вероятно няма ...
ти си мераклия, стискай зъби и леко, леко наобратно .. или майната му на всичко и фани си вземи едно м3 е30 :driving:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook