E30 318i Convertible

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 04 Ное 2015, 17:59

Да се похваля.
Купих си 14-ки, измих ги и монтирах новите зимни гумета, да ми е спокойно!
Изображение
Изображение

Така си и взех колата днес от ремонт. Чисто нова предна главина и лагер. Това беше проблема с този паразитен звук.

Изображение
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 23 Мар 2016, 16:20

Отдавна не съм писал. Сменихме маслото с филтъра по-миналата седмица, същото като предното - Миллерс.

Появи се едно чукане отзад в дясно - само по павета се чува и такива плитки неравности. Дигахме я, всичко е здраво отдолу, проверявахме и тампоните на аморт с Краси преди време, нямало грижи.
Тампони носачи, мост и аморт са сменявани след удара, тоест преди 20к км.. Някакви идеи? Нямам време просто да отида следващите дни и затова питам..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 30 Мар 2017, 18:50

Не съм писал от много време, да вдъхна малко живот.
Тропането се оказа от лагер главина. Сменена.
След едно по-сериозно каране на слизане от беклемето запалих спирачките, че чак пушек се вдигаше и от толкоа зор болтовете на задна лява се разхлабиха и един се скъса.

Изображение

Изображение

Изображение

Профилактично смених и задните амортесьори уж с по-спортни.
След това дойде и националния събор, колата взе отново 3-то място за трети път.

Изображение

Малко след това заминах за щатите и цяло лято колата само се припалваше.
След един ураган, малко работа и много бира се прибрах ноември. Заедно с мен дойдоха и няколко екстри.

Изображение

Ето така изглежда кола не мърдана 6 месеца. :twisted:

Изображение

Монтирахме набързо зимните гуми и хардтопа.

Изображение

Минах няколко хиляди км във возене и колата беше прибрана, така и не видя сняг цяла зима.

Изображение

Хубавото е, че вече не е основна и до преди няколко дена не беше и мърдана.
При изкарването си почна да прекъсва на бензин до 2000 оборота, а на газ до прекъсвач.. :dunno:
Така или иначе, ще се обслужва мотора - ремъци ролки, гарнитури, че бая тече масло. След това ГИ-то от-до.
Трябва да се вземат нови летни гуми, спрял съм се на Uniroyal Rainsport3 205/50/15.
По окачването ще има разни дреболии, маншон имам скъсан на рейката, нови тампони с изместен център на предните носачи мисля.. Колата трябва да е годна, че ще се прави една екскурзия лятото и ще има бая километри в Европата. Ще се пооправи интериора до колкото е възможно с разни дреболии и нови ръчки.

Колата влиза в бокса сега за други интересни неща, така че очаквайте включване. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: E30 318i Convertible

Мнение от bigmurzi » 04 Апр 2017, 20:11

деъм т'ва черно кабрио ..
обслужваш го м40-то редовно и няма ягоди. на лилавата вече съм й направил 70к откакто я взех, няма се плашиш, имат потен цял. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: E30 318i Convertible

Мнение от GEORGIEV » 25 Апр 2017, 23:24

Колата е при мен от няколко седмици основно за да се монтират пръскалки и огледала с подгрев , чистачки на фаровете ,централно заключване и чек,както и разни други дреболии .

Започнах с разглобяване и гресиране на моторчетата.
Изображение

После почистих казана ,който беше много зле .
Изображение

След доста игра и търкане се получи това .
Изображение

Междувременно монтирах огледалата с подгрев и смених ръчката за отваряне на капака на гюрука с нова .
Изображение

Също и пренаредих патрона на багажника с централно .
Изображение

Прегледах цялата инсталация на чистачките на фаровете ,отстраних няколко забележки ,моторчетата работеха и започнах с разглобяването на колата и ваденето на основната инсталация на колата.
Това някога е било буксата на вратата.
Изображение

И цялата инсталация вече извадена.
Изображение

След това започна гласенето на една инсталация от старата и от тази с чека ,също и друга инсталация за ел стъклата и централното .
Изображение

Монтиране на всичко обратно в колата.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Имаше изненади тук там по инсталацията.
Изображение

Изображение

Предната част.
Изображение

Инсталация и маркучи за чистачките.
Изображение

В последствие се наложи и нови клапанчета за дюзите.
Изображение

И много веселата част с прекарването на основната инсталация,тази на климатика,тази на чистачките и маркучите по престилката с монтиран радиатор и перка климатик.....
Изображение

Фаровете бяха разглобени,измити,раздвижени реглажите и сменени някои от тях,също и други рефлектори които минаха през Стрелча.
Изображение

Изображение

Смених и малките уплътнения на страничните стъкла.
Изображение

Със сигурност пропускам някои неща,но това е в общи линии.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 01 Май 2017, 0:26

Той Марто бая неща е пропуснал да каже..
- бяха вързани огледалата и пищялките с подгев;
- беше прекарана инсталацията за подгрев на седалките;
- бяха сложени нови пищялки, че мойте ги бяха мацали със силикона, оправена инсталацията на музиката и антената, сложен работещ усилвател, но за съжаление не се разбира със CD43-ката и в момента е "изключен";
- беше монтирана нова метална разпънка;
- исках да преместим акумулатора отзад, но се оказа, че при кабриотата не може, а такава хубава кора си бях приготвил за отпред;
- имах един борд със счупен дисплей, но перфектни копчета, а моят на колата беше обратното, та тук Дафи помогна; :clap:


В петък отидох да купя разни работи и аха да тръгна към гаража на един приятел, за да разглабям и братчеда се обади, че е закъсал та целия ден отиде с него..
В събота влезнах в 11:00 и излезнах към 00:00.. Искам да благодаря на няколкото човека, че помагаха и продължават да помогат.

Плана беше да обслужа м40-то, че нали ще ходи на родна земя.
- ремък и ролки;
- гарнитура капак клапани, маслено тяло;
- смяна на картера с нов и нова гарнитура, смяна на масло;
- маслен и бензинов филтър.

От известно време течеше адски много масло от мотора, но само като работи.

Изображение

Махам масленото тяло, едното дълго болтче се скъса, бях забравил да взема О-пръстена, който беше станал на пластмаса.
Намери се всичко и се сглоби. После тръгнах да разглабям капаците за ремъка, тук добре, че дойде един приятел да дава акъл и към началото на следващият ден бях събрал пъзела.

При изтачането на антифриза видях, че е потъмнял и реших да го сменя с нов, така и така съм разпилял всичко.
Трябваше да се монтира и датчик за нивото на афтифриза, за да угасне лампата на чека, но тук стойката на радиатора пречи, надявам се утре да намеря къса и така..

Новото карчерче:

Изображение

Налях новото масло и запалих, явно добре сме го зацепили :) . Утре трябва да се купят 2 скоби, че са се скъсали за маркучите, наливам антифриз и ме чакат други дребни неща.


Взех едно м20 да се забавлявам и уча. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 04 Май 2017, 12:50

Нови крушки за стоповете.
Изображение

Тръгнах да сменявам бензиновия филтър:

Изображение
Изображение

Направо в един сервиз, че е по-лесно на подемник:

Изображение


След мното чудене за размер и модел, се спрях на 205/50/15 Uniroyal RainSport 3.
Естествено нямаше никъде такива и се наложи доставка от Немско. Благодаря за Габри за помоща.
Вчера дойдоха с дот 03/17/:

Изображение

Джантите бяха изправени, сложиха се нови винтили, купих нови болтове и се монтираха гумите.
Аз "ваксирах" колата набързо:

Изображение

Колата след измиване и подсушаване:
Изображение

Картера е достатъчно високо, надявам се да няма проблеми:

Изображение
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E30 318i Convertible

Мнение от b00st » 04 Май 2017, 14:22

А тази Е30ка ми е позната :)
Добър прогрес от каквото си спомням последно, продължавай в тоя дух.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 16 Авг 2017, 16:00

То минало бая време от последния пост.
По колата нищо кой знае какво не се е случило. Купих нови оранжеви мигачи да си имам.
Колата почна да прекъсва, после пък се оправяше и реших да разбутам по запалването.
Оказа се, че пластмасата, която държи кабелите на датчик колянов вал и другия, който отива към свещите се е отчупила от държачите си и се е протрила от ремъчната шайба. Изолацията на кабела на датчик кол. вал се беше протрила и от там идваше прекъсването.

Изображение
Смених го, както и кабелите на свещите, че единия ми се скъса като вадех лулата и колата заспа.

При закачането на диагностика ми направи впечатление температурата, която държи на празен ход - 95 градуса. Не знам дали е от факта, че колата беше с махнат дифузьор, но ми се стори висока температурата и закупих термостат от Е36 ТДС, който е на 80 градуса(оригиналния е на 88) и алуминиевото тяло на термостата със НЕ скъсано болтче за обезвъздушаване. Естествено болта е запекъл и пробвах с киснене в кола и пръскане с вд40, но не отпусна. Ще го видя къде да го занеса, да го оправят.

След 4 дена в кола:
Изображение

Изображение

ГИ-то се обслужи от-до, като остана само компютъра да се смени, но там вече майстора ще пише по-подробно.

Едната капачка отново ми падна и вече се замислям да ги лепна с нещо.. :censored:

Наложи ми се да мина Бургас-Плевен-Бургас и я засякох поне на бензин, даде 7.5/100. Като на връщане дигнах 200 на 2 пъти без таван. :hihi: Колата беше с вдигнати прозорци и уиндшот, беше ДОСТА по-тихо отколкото с вдигнат таван, за протокола нали. :hihi:

Иначе събирам части за м20-то и досега успях да набавя следните:
- разплетени колектори;
- генерация до отзад;
- лек маховик 6,3кг със съединител и стартер;
- здрав картер, че моя е бил спукан и заваряван;
- компютър;
- дебитомер никога не работел на газ;
- нов радиатор за охлаждане на маслото, че този който имах беше много крив и не ме кефеше;
- маслена помпа от тд.

Малко по малко се събира пъзела. Разбира се, остават ми много още неща.

И една снимка.
Изображение
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 318i Convertible

Мнение от KPETEH » 17 Авг 2017, 8:53

Развивай го тоя болт на алумина на термостата, ако се скъса или имаш такъв, го разпробии последователно с по тънка и после с по-дебела бургия като се мъчиш да не разпробиваш през резбата, в краен случай, правиш по-голям отвор + резба, по дебел винт и тъй...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: E30 318i Convertible

Мнение от bigmurzi » 17 Авг 2017, 10:05

с гарги става най-лесно ..
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 17 Авг 2017, 15:08

Ни става :shock: :mhihi:
Ще се ходи на стругар. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 318i Convertible

Мнение от KPETEH » 17 Авг 2017, 16:24

Чак пък на стругар.... Все едно да си измиеш зъбите с къртача :mhihi: Успех де.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: E30 318i Convertible

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 12 Сеп 2017, 10:49

Айде и аз да попиша, че ме натискат :) .

Газовата е сменена от до. Нови маркучи ,скоби , тройници , нов изпарител за 200к.с . и рейка Ловато.
Оказа се че компа е от пакет Зрънчо и няма настройка като хората та го метнахме и него в кофата .Монтиран е последния модел Тегаз и за капак сложихме и нова евро сонда в бутилката.
Имаше разни дреболии по инсталацията и вакумите , вече всичко е наред колата върви доволно на газчица (така подочух :) ) . Да се надяваме ,че линията Бургас-СОфия ще е по евтина вече.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: E30 318i Convertible

Мнение от Kroki » 12 Сеп 2017, 10:50

Първо каране от мен на 5-та Национална Е30 Сбирка.

Времето ми е - 1:34.138. със свален таван.
Като това е с много пазене и не минаване през шикана на старта.
Колата си се държи екстра и оцеля. От цялата работа, най-хубавото нещо са гумите :mhihi: .
Но, окачването е прекалено меко и колата се накланя доста, генерацията се мести и се удря в купето. След първата S-ка(обратния завой преди малката правичка преди старта), който е десен колата угасваше за 2-3 секунди. Правеше го само там, предполагам от ниско ниво на бензин. :dunno: :dunno:
Имам проблем с уреда явно, защото след като тръгнах да се прибирам, лампата не ми светна, показваше, че имам 10-15л, но колата угасна на магистралата. :shock: :mhihi:
Така и не стигнах да слагам по-студения термостат. С пуснато парно на 1, температурата си седеше преди средата. Като цяло не бях подготвен да карам на пистата, но телефона ми изгоря и реших да карам. Хареса ми много и се надявам скоро да имам подходящ варел за това. :chug:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook