СЪВЕТИ при закупуване на е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.08.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 E30 Sport Evolution

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от Niksfred » 15 Яну 2020, 15:09

gnmzl написа:Както са ти писали по-горе: купето трябва да е възможно най-читаво. Преди време се бях хванал да превеждам един наръчник за покупка на Е30, но така и не го довърших. Ето какво мога да добавя:

Untitled.jpg


Технически слаби места на Е30

1 Тампон заден амортисьор
Този тампон свърза амортисьора с каросерията. Ако при преминаване на ръбове или ясно изразени неравности по настилката се чуват удари откъм задната ос, вероятно има някакъв дефект. Повредите тук трябва да се отстраняват веднага, тъй като в крайни случаи амортисьорът няма здрава връзка с каросерията.
2 Гумени тампони на задната ос
Гумените тампони (наричани още тихи блокчета) свързват задната ос с каросерията. Тук остава само визуалната проверка.
Ако носещата греда на задната ос лежи на тенекиената подложка на втулката, значи има дефект и тампоните трябва да се подменят.
Неизправностите тук трябва да се отстраняват възможно най-бързо, тъй като повредите имат траен негативен ефект върху поведението на колата.
3 Ръчна спирачка
При нромалната спирачка отзад обикновено не възникват проблеми. Повече внимание трябва да се обърне на ръчната спирачка, поне при коли с дискови спирачки отзад. Тук често не хваща достатъчно здрави ръчната или просто е запекла.
Внимателното опъване при бавно движение може да разкрие състоянието на ръчната спирачка.
4 Диференциал
Диференциалът предава двигателното усилие на колелата и изравнява разликата в оборотите им при въртене.
Ако диференциалът „вие” може да има две причини.
Първо, диференциалът заочва да „вие”, когато гуменият му тампон и/или демпферната шайба на кардана са разкъсани, второ поради голямо вътрешно износване на диференциала.
Също така старо масло може да е отговорно за това. Тъй като диференциалът има склонност от време на време да пропуска, трябва да се внимава за течове. Ако диференциалът е оставен с малко масло, това е предпоставка за повреда.
5 Демпферна шайба / среден лагер
Демпферната шайба и средният лагер поемат вибрациите на кардана и ги заглушават.
Ако демпферната шайба е повредена се усещат удари по силовото предаване. Ако средният лагер е дефектен, може да породи виене. Ако тези части са в неизправност, могат да доведат и до виене на диференциала, тъй като кардановия вал вече не е придържан правилно.
6 Скоростна кутия
Скоростната кутия на Е30 има склонност към течове, най-вече на семеринга на изхода на кутията. Уплътнението е сравнително евтино, но смяната включва демонтаж на изпускателната система и кардановия вал.
За скоростната кутия на моделите с двойно задвижване трябва да се спомене, че са изключително чувствителни, и че ремонтът им поглъща доста средства.
7 Превключващ механизъм
При автомобили с преход над 150 хиляди километра гуменият тампон на скоростния лост е в повечето случаи разкъсан. Лостът „играе” много, прецизно превключване на предавките е често пъти невъзможно при големи разкъсвания на тампона.
8 Централно заключване
Централното заключване трябва първо да се изпробва нацяло. Реагира ли цялото заключване от шофьорската и от пътническата врата, както и от багажника? Функционира ли блокировката на отключването? ( На шофьорската врата при заключване завърти ключа в хоризонтално положение и го издърпай така)
Ако има повреда, може да се дължи на дефектни сервомотрчета, оксидирали кабелни съединения или на дефектен централен модул
9 Носачи / Кормилни накрайници
Носачите, и по-специално външния шарнир на носача, са по правило износени. Типично слабо място на БМВ.
При автомобили с алуминиеви носачи (М3, двойнозадвижвани Е30)трябва да се има предвид че подмяната само на чарнира не е възможна.
10 Кормилна рейка
При автомобилите със серво управление често възникват течове.
В най-благоприятния случай е разхлабено съединение на маркуч, затягаш и сервото е отново уплътнено. Ако обаче тече самата рейка, се препоръчва да се подмени цялостно.
11 Вископерка
Перката на Е30 не е постоянно задвижвана, а се включва механично чрез вискозитетен съединител. Предимството е там, че перката работи само когато е нужно. Така се ограбва по-малко от мощността на двигателя.
Обаче има и недостатък, като съединителят е най-честата повреда. Може да се закупи нов, както и употребяван. При употребявани трябва да се обърне внимание как е бил съхраняван виско съединителя, при легнало положение може да изтече маслото и така да стане неизползваем.
12 Опорен тампон на предната ос
Опорният тампон свързва амортисьора с каросерията. При коли с голям пробег, както и при коли с ниско окачване, често се предават предните тампони. Износването се изразява в силно трополене при преминаване на малки неравности , например нсики бордюри.
13 Цилиндрова глава / Газоразпределение
Шестцилиндровият мотор (М20, 320i, 323i, 325i, 325e), по-специално цилиндровата му глава е предразположена към пукане при неправилна поддръжка и грижа. Силно податлив е районът между пети и шести цилиндър. Разбира се това се вижда най-често когато е вече твърде късно. Затова трябва преди евентуална покупка да се прегледа охладителната течност за следи от масло (респективно маслото за следи от вода). Как се прави това може да се провери в наръчника.
При четирицилиндровите мотори трябва да се прави разлика между стария М10, по-новия М40 както и модерния М42.
По-новият двигател М40 е предразположен към износване на гърбиците. Износеният разпределителен вал е резултат от липса на обслужване и грижи.


За гнилото няма какво да се коментира: почти винаги има, въпроса е колко. Обърни внимание на долната част на предните калници, зад тях, като я вдигнеш виж вътрешната страна на праговете, огледай около уплътнението на предното стъкло, виж в жабката за следи от текла вода, виж под акумулатора, легените на багажника .... абе където можеш се заври, гледай, мушкай с отвертки :mhihi: .

Както ти писаха по-горе, добре се замисли дали искаш точно Е30 - започнеш ли да наливаш пари - край няма и ще откриеш, че парите отишли за ремонти не можеш да си ги върнеш при препродажбата (с редки изключения).

Успех :yes:


Не малко години по-късно след този пост, благодаря за изредените проблеми, тъй като търсих и в крайна сметка не намерих друга тема, където добре да са описани проблемните места за модела. Отново благодаря :)

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook