СЪВЕТИ при закупуване на е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.04.2012
Пол: Мъж

СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от NekufFen » 05 Ное 2012, 9:01

Търсих за подобна тема , но поне при е30 не намерих
та въпроса ми е следния ...
Някои които вече е имал и има все още е30
да даде някакви начални съвети при закупуването
къде да се погледне
Питах един колега ,
той ми каза да не се занимавам , да си взема една е36'ца,
но сигурен съм повечето от вас знаят какъв е мерака за е30

в момента търся е30
и като я взема ,не искам след време да получа някоя "приятна" изненада

надявам се за колегиалност (:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от ///Явор » 05 Ное 2012, 9:39

най важното е да не е гнилоч...всичко друго се прави :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от magareto_yori » 05 Ное 2012, 9:46

Ръждата,както каза адаша е най-важна (да я няма).Но по-важно, ако искаш да караш перфектната е30,е да си готов да даваш повече отколкото ще получаваш ;) Та хубаво си помисли

П.С.То това си важи за всички 20+ годишни коли
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от alpina-ma6inata » 05 Ное 2012, 9:49

Да не е гнилоч. Помисли много добре и какво ще искаш от колата, дебел мотор ли, дали да има екстри и т.н. Имай предвид, че ако искаш екстри гледай колата по начало да си има такива, защото ако е гола като пушка в много случаи няма нищо заложено като инсталация и не е толкова лесно киченето както всички казват. :) Същото и за мотора. Аз първо минах по тежкия път - гола като пушка германка с малък мотор. Хубава беше, ама накрая си взех готова кола с голям мотор и всичко по нея. :) Вече ти си преценяваш за какво ще я ползваш.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от ///Явор » 05 Ное 2012, 9:52

имам доста читави варианти,ама не са за по 500лв :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.04.2012
Пол: Мъж

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от NekufFen » 05 Ное 2012, 10:04

Благодаря за отговорите
иначе мисля да е с по голям мотор по нататък (но всяко несщо с времето си )
от към екстри ел.прозорци ,централно др не ми трябва
и нямам и възможност за повече
имам 1800-1900
не очаквам да си зема супер е30
но поне да е нещо да върви и да си го правя лека полека
казаха ми да гледам калниците,прагове ,ботушите

Някой да знае нещо като "тест'чета"
пр. за окачване , съединител каквото и да е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от magareto_yori » 05 Ное 2012, 10:31

Колега,разбирам ентусиазма ти,но с тоя бюджет не си за е30.Ако искаш да караш кола,която да не те разочарова всяка седмица,то при закупуването и трябва да подмениш износените части(логично).Сам се сещаш ,че е30 не е първа младост и при екземпляр под 2к лева положението няма да е розово.Такова нещо като стягане лека-полека няма.Така никога няма да караш изправна кола.Тогава се губи и идеята да караш е30.Аз не съм много в час с цените на е30 в БГ,нека Явор да каже колко струва една прилична е30ка без изгъзици по нея,ей тъй да си имаш хабер.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.10.2008

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от gnmzl » 05 Ное 2012, 10:46

Както са ти писали по-горе: купето трябва да е възможно най-читаво. Преди време се бях хванал да превеждам един наръчник за покупка на Е30, но така и не го довърших. Ето какво мога да добавя:

Untitled.jpg


Технически слаби места на Е30

1 Тампон заден амортисьор
Този тампон свърза амортисьора с каросерията. Ако при преминаване на ръбове или ясно изразени неравности по настилката се чуват удари откъм задната ос, вероятно има някакъв дефект. Повредите тук трябва да се отстраняват веднага, тъй като в крайни случаи амортисьорът няма здрава връзка с каросерията.
2 Гумени тампони на задната ос
Гумените тампони (наричани още тихи блокчета) свързват задната ос с каросерията. Тук остава само визуалната проверка.
Ако носещата греда на задната ос лежи на тенекиената подложка на втулката, значи има дефект и тампоните трябва да се подменят.
Неизправностите тук трябва да се отстраняват възможно най-бързо, тъй като повредите имат траен негативен ефект върху поведението на колата.
3 Ръчна спирачка
При нромалната спирачка отзад обикновено не възникват проблеми. Повече внимание трябва да се обърне на ръчната спирачка, поне при коли с дискови спирачки отзад. Тук често не хваща достатъчно здрави ръчната или просто е запекла.
Внимателното опъване при бавно движение може да разкрие състоянието на ръчната спирачка.
4 Диференциал
Диференциалът предава двигателното усилие на колелата и изравнява разликата в оборотите им при въртене.
Ако диференциалът „вие” може да има две причини.
Първо, диференциалът заочва да „вие”, когато гуменият му тампон и/или демпферната шайба на кардана са разкъсани, второ поради голямо вътрешно износване на диференциала.
Също така старо масло може да е отговорно за това. Тъй като диференциалът има склонност от време на време да пропуска, трябва да се внимава за течове. Ако диференциалът е оставен с малко масло, това е предпоставка за повреда.
5 Демпферна шайба / среден лагер
Демпферната шайба и средният лагер поемат вибрациите на кардана и ги заглушават.
Ако демпферната шайба е повредена се усещат удари по силовото предаване. Ако средният лагер е дефектен, може да породи виене. Ако тези части са в неизправност, могат да доведат и до виене на диференциала, тъй като кардановия вал вече не е придържан правилно.
6 Скоростна кутия
Скоростната кутия на Е30 има склонност към течове, най-вече на семеринга на изхода на кутията. Уплътнението е сравнително евтино, но смяната включва демонтаж на изпускателната система и кардановия вал.
За скоростната кутия на моделите с двойно задвижване трябва да се спомене, че са изключително чувствителни, и че ремонтът им поглъща доста средства.
7 Превключващ механизъм
При автомобили с преход над 150 хиляди километра гуменият тампон на скоростния лост е в повечето случаи разкъсан. Лостът „играе” много, прецизно превключване на предавките е често пъти невъзможно при големи разкъсвания на тампона.
8 Централно заключване
Централното заключване трябва първо да се изпробва нацяло. Реагира ли цялото заключване от шофьорската и от пътническата врата, както и от багажника? Функционира ли блокировката на отключването? ( На шофьорската врата при заключване завърти ключа в хоризонтално положение и го издърпай така)
Ако има повреда, може да се дължи на дефектни сервомотрчета, оксидирали кабелни съединения или на дефектен централен модул
9 Носачи / Кормилни накрайници
Носачите, и по-специално външния шарнир на носача, са по правило износени. Типично слабо място на БМВ.
При автомобили с алуминиеви носачи (М3, двойнозадвижвани Е30)трябва да се има предвид че подмяната само на чарнира не е възможна.
10 Кормилна рейка
При автомобилите със серво управление често възникват течове.
В най-благоприятния случай е разхлабено съединение на маркуч, затягаш и сервото е отново уплътнено. Ако обаче тече самата рейка, се препоръчва да се подмени цялостно.
11 Вископерка
Перката на Е30 не е постоянно задвижвана, а се включва механично чрез вискозитетен съединител. Предимството е там, че перката работи само когато е нужно. Така се ограбва по-малко от мощността на двигателя.
Обаче има и недостатък, като съединителят е най-честата повреда. Може да се закупи нов, както и употребяван. При употребявани трябва да се обърне внимание как е бил съхраняван виско съединителя, при легнало положение може да изтече маслото и така да стане неизползваем.
12 Опорен тампон на предната ос
Опорният тампон свързва амортисьора с каросерията. При коли с голям пробег, както и при коли с ниско окачване, често се предават предните тампони. Износването се изразява в силно трополене при преминаване на малки неравности , например нсики бордюри.
13 Цилиндрова глава / Газоразпределение
Шестцилиндровият мотор (М20, 320i, 323i, 325i, 325e), по-специално цилиндровата му глава е предразположена към пукане при неправилна поддръжка и грижа. Силно податлив е районът между пети и шести цилиндър. Разбира се това се вижда най-често когато е вече твърде късно. Затова трябва преди евентуална покупка да се прегледа охладителната течност за следи от масло (респективно маслото за следи от вода). Как се прави това може да се провери в наръчника.
При четирицилиндровите мотори трябва да се прави разлика между стария М10, по-новия М40 както и модерния М42.
По-новият двигател М40 е предразположен към износване на гърбиците. Износеният разпределителен вал е резултат от липса на обслужване и грижи.


За гнилото няма какво да се коментира: почти винаги има, въпроса е колко. Обърни внимание на долната част на предните калници, зад тях, като я вдигнеш виж вътрешната страна на праговете, огледай около уплътнението на предното стъкло, виж в жабката за следи от текла вода, виж под акумулатора, легените на багажника .... абе където можеш се заври, гледай, мушкай с отвертки :mhihi: .

Както ти писаха по-горе, добре се замисли дали искаш точно Е30 - започнеш ли да наливаш пари - край няма и ще откриеш, че парите отишли за ремонти не можеш да си ги върнеш при препродажбата (с редки изключения).

Успех :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от kokala » 05 Ное 2012, 13:41

А защо не посъбереш още малко пари и не си вземеш примерно от Германия една или ако имаш познати, те да ти я докарат, тук в България тази, която е примерно за 4к може и да е като тези от 2000, не си застрахован, че като вземеш по-скъпото няма да имаш проблеми а и тук цените се надуват за щяло и нещяло.
Разгледай мобиле.де, може дари да си я вземеш с голям мотор а не да се занимаваш после с търсене и смяна на такъв.
Изображение Изображение Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от ///Явор » 05 Ное 2012, 13:45

за 2к еуро,бахти слънчака ще е от немско :mhihi: най много некоя 20ка без нито една екстра с дребни гнилочи :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от kokala » 05 Ное 2012, 14:00

Не говорим за е30-ка от магазина а за запазена такава. За по 1500 евро ги гледам 325-ци в доста добро състояние, тук такава би струвала 5к+...
Изображение Изображение Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от ///Явор » 05 Ное 2012, 14:07

:mhihi: само не разбрах де ги гледаш..... :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от K_Ilkov » 05 Ное 2012, 15:00

kokala написа:Не говорим за е30-ка от магазина а за запазена такава. За по 1500 евро ги гледам 325-ци в доста добро състояние, тук такава би струвала 5к+...

дай една такава да видиме, че аз не съм виждал такова
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от KPETEH » 05 Ное 2012, 15:50

Аз мойта последната я взех без мокета и мотора и право към телоподаващото. Немай вяра на "без ръжди" и "перфектен двигател". Успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.04.2012
Пол: Мъж

Re: СЪВЕТИ при закупуване на е30

Мнение от NekufFen » 05 Ное 2012, 16:46

и да ходя на канал и да дигам стелки
и да оглеждам калници
маи маи като гледам
ще ми трябва и доза късмет : )
ми имам няколко оферти
ще видя тея дни ще имам ли повод да почерпя че съм изгорял ;Д
И отново благодаря за бързите отговори

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook