Въпроси при трансплантация на климатик

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 25 Окт 2011, 22:58

Колеги прочетох всички теми в този подфорум на търсене "климатик". Решил съм да слагам климатик на моята Е30ка М40Б18. Бихте ли ми дали отговор на няколко въпроса свързани с тази трансплантация? Колко релета има при бушоните за климатика и има ли такова реле което да се намира при самото тяло на климатика под таблото? Трябва ли да сменям водния радиатор? Какво трябва да гледам при покупката на климатик, защото имам 3 предложения и искам да знам на какво точно да наблегна(аз имам някакво понятие, но все пак от някой който е правил тази интервенция)? Точно какво трябва да сваля от другата кола: ето моя списък дали че е нужно нещо друго и дали пропускам нещо:1.климатичен радиатор с перка 2.дехидратор или както се нарича този клапан (ще съм благодарен ако някой разясни) 3.инсталацията от външната част на купето до кутията с бушоните и релетата 4.тръби 5.компресор с връзките му с дехидратора и радиатора 6.датчик за водния радиатор 7.вътрешното тяло на климатика с радиаторчета и клапи 8.вътрешната част от инсталацията от бялата голяма букса 9.има ли релета вътре в купето. Дали пропускам нещо? Ще съм благодарен на всеки колега който иска да помогне и моля не разводнявайте темата с излишни коментари, които няма да ме упътят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от deyan-enchev » 26 Окт 2011, 8:55

Най-лесно е от вариантите които имаш да избереш климатик който е бил на М40.
Има разлики при захвата на комресора при М42 и М40 - наскоро Rumburak бая ядове бра с климатик от М40 и проби за имплант на М42.

Аз си спомням за 2 релета които стоят на кутията и те са за обръщане на + при клапите за вътрешната циркулация.
Инъче ако си вземеш климатик с рязана инсталация може да ти е по-трудно после навързването.
Безспорно най-добрия вариант е да имаш достъп до колата донор за да сравняваш евентуалните разлики по ел. инсталацията, за незапознати с ел. частта хора като мен и Ники това отнема време. Моя климатик го монтира Ицо-бмв затова нямах зор с инсталацията.

На дехидратора има 2 клапана при е30 - за високо и ниско налягане - стоят отгоре
Отделно е добре и препоръчително да смениш гумените уплътнения на всички снадки м/у тръбите.

Дано Rumburaka ти види темата той това лято беше на тази вълна.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 18.07.2007
Местоположение: на 5 -то авеню,ама не точно....
Кара: ....ЖЪЛТО ТАКСИ....

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от bate koko » 26 Окт 2011, 11:30

а колко пари ,излиза вси4ко?
:help: 4аркалаци = работа...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 20.02.2010
Местоположение: с. Казичене
Кара: c220 diesel
Мечтае да кара: e30 m50b25

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от brankovv » 26 Окт 2011, 14:16

bate koko написа:а колко пари ,излиза вси4ко?
:help: 4аркалаци = работа...?

колкото едно е30 за скрап :mhihi:
в зависимост в какво състояние е комплекта който си намерил ,ако се наложи ремонт, пълнене да се купи някоя друга част може и да удариш 1к ма до колкото знам диапазнона е 500-1000лв - от до. Нека кажат майсторите :yes:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 26 Окт 2011, 17:29

deyan-enchev написа:

Аз за това търся климатика да е точно от М40 и да е бил на кола за да има стойка на компресора точно от такъв модел и всичко да пасва. Не мисля да се вкарвам в филм с някой климатик с рязана инсталация. Благодаря за препоръките!
За гумените уплътнения мисля да ги сменям задължително, но ме посъветваха да не ги вземам менте и още не съм проверил дали ги има в дару и колко ще струват.
Дано колегата Rumburaka се включи в темата след като е бил в този филм

bate koko написа:а колко пари ,излиза вси4ко?
:help: 4аркалаци = работа...?

Като мина по този път ще напиша кое колко е излязло като цена накрая!

1.Въздуховодите трябва ли да се сменят или са идентични?
2.При Е30ковия климатик със стария или с новия фреон е системата?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от deyan-enchev » 26 Окт 2011, 19:43

Въздуховодите са идентични, единственото което ме съмнява са тези в краката, не искам да те подвеждам, обаче ще трябва да дупчиш купето при тунела на скоростите, понеже там се отича конденза от климатика.

Фреона при е30 е стария, НО там видях едни от най-големите си трудности със намирането на човек който да иска да се занимава с пълненето на моята система.
Повечето казват - о тоя не е оригинален - не искам да ти я пълня след като не съм сигурен как е навързан климатика - остави ми я да я проверя за няколко дена :mhihi: :mhihi:
Може да сложиш Р134, обаче вместо над кило се слагат 800 грама, това ми го препоръча единствения човек на който бих поверил тази задача, поддръжката на климатичната ми инсталация - за да не правя реклама няма да казвам кой е :yes: - благодарности на щирлиц, че ни запозна :bchug:

ПС: Ама М40 с климатик ще е интересно, не че нещо ама действа почти като моторна спирачка :roll: добре пак че е 1.8
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 4.12.2003
Местоположение: BG,Sofia
Пол: Мъж
Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
Мечтае да кара: е30 м3
Детайли за колата: e30 sedan m44b19

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Rumburak » 27 Окт 2011, 10:23

Ще се опитам да бъда кратък(но надали е възможно), точен и ясен, като същевременно ще се опитам и да избегна подтикването на лоши мисли, коментари и хранежи, сипваници и т.н. от други колеги тук във форума. :conf:
1.Приготви се за ГОЛЯМ, ПЪЛНОМЕТРАЖЕН ФИЛМ С КЪРВАВИ СЦЕНИ, ЗОМБИТА И Т.Н.(тук да отбележа съвсем искрено, че НЕ ПРЕУВЕЛИЧАВАМ С МЕТАФОРАТА!!!)
2.Приготви си минимум 1,2К лв.
3.Ако сам ще си правиш всичко - ще си спестиш от 400 до 700лв.(и нагоре) за труд., НО ще имаш доста бели коси след това - важното е да те крепи мислъта, че накрая като го пуснеш - ще знаеш, че и да стане нещо си си виновен ти, а не няко "МАЙСТОР".
4.НАЙ-ДОБРЕ ще е ти да свалиш всичко от колата донор и най-вече тя да е със същият двигател(в случая м40).
5.Отиваш във Вари (айде да не правя реклама, предполагам знаеш кои са и къде са) и на третият ден вече ще почнат да ти дават над 10% дискаунт, понеже ще видят, че бая оборот ще им направиш - неизбежно е ако искаш да стане работата като хората.
6.Компресора.... :mhihi: ако стойката му става за нещо след като е свален - ще има да черпиш. После му правиш една профилактика за 100 бг пари за да няма ядове в бъдеще.
7.Дехидратор -> повечето са на над 20 годинки и са мн. зле -> по-добре да го ползваш за един сезон, за да обере боклуците в системата и след това го сменяш с нов задължително!!!
8.Радиатор -> бих ти препоръчал ако колата ще се ползва и за простотии - да си купиш нов като за е36 с клима(няма да имаш ядове със загряване и т.н.) -> афтърмаркет ~ 180 до 200лв, нов оригинален "Номенклатурен номер : 17111728907 Описание : РАДИАТОР ВОДЕН Ед.цена (с ДДС) : 528.54 BGN Няма наличност Дару Кар АД си запазва право за промени в цените", втора ръка - не препоръчвам, има и свестни афтърмаркети за около 350лв.
9.Перка за радиатора на климата -> задължително резистора да го има, че без него ще е само на 2-ра степен.
10.Радиатор за климата -> хубаво е да се занесе на радиаторджия да го провери да не изпуска.При демонтажа трябва да се внимава МНОГО с тръбите дето излизат от него.
11.Ел. инсталация на климата -> задължително цялата! Никакви рязаници, че после филма се удължава с неопределено време.
12.Уплътнения, гумички и тем подобни - задължително нови(приготви си шублер за гумичките че в http://www.realoem.com е доста объркващо а са си цифра)
13.Средно тяло - дееба тия 20 годишни пластмаси по него много се трошат - адски внимателската при демонтаж и монтаж!
14.Клапи,упвавление,копчета,клапан и т.н. -всичкото това е много на шанс дали ще е ок и ще бачка.
Мога да изредя до около още 6 точки и по още един абзац за всяка от 1-ва до 20-та, но е време да спра и да ти препоръчам да се видим на по бира някой следобяд съботно-неделен, че инак тук ще си изтъркам клавиатурата от писане и пак няма да стане 100% ясно всичко.
П.П.: Ако не гледаш на е30-ката си в дълготраен срок -> по-добре слагай всичко, както го купиш(/свалиш) от колата донор, но няма да имаш и 20% гаранция, че ще бачка и че няма да сгарибе.
П.П.2.: В никакъв случай не искам мнението ми да прозвучи все едно съм някъв клима-маунтинг-гуру - просто споделям нещата от ОПИТ
П.П.3.: Аз си купих комплект от м40, двигателя ми е м42. Компресора за м40-то го рециклирах и е перфектен, но няма за кво да го ползвам, ако не намериш - звънкай пак, ако не се чуем за друго дотогава.
П.П.4: гсм-а ми е 0899884295
Последна промяна Rumburak на 27 Окт 2011, 10:45, променена общо 2 пъти
Изображение
Дилян Пенчев написа:
Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?

Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че като имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от bigmurzi » 27 Окт 2011, 12:50

усещам как климатика ще ми се превърне в едно от основните неща, които да има колата от завода за следващата ...
благодарско за инфото, съфорумци! :bchug:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от ///Явор » 27 Окт 2011, 13:50

що трябва да е от завода бре Тодоре..аз съм сложил над 10 и никой не е имал проблем..таман като ти минава всичко през ръцете знаеш какво слагаш... :winky: щот на чирепа дет ще вземеш за без пари от германия едва ли ще му е наред всичко
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от doctoragsxr » 27 Окт 2011, 14:02

Ако стигнеш до пълнене човека който ползвам си има наличен фреон R12,който по принцип е забранен в европа :mrgreen: по скъп е от новия,но си се внася.Мога да те свържа с човека
Относно дехидратора купих нов от Е-Bay UK испанско производство излезна с таранспорта 50 лева :lalala:
Има и други неща който могат да се сменят... :bchug:

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Andronoff » 27 Окт 2011, 14:39

Споделям мнението на Rumburak, с лека добавка под формата на четирицифрена сума.
При мен почти цялата климатична система е подновена.
Стари са радиаторът, дехидраторът и компресорът, всичко останало е заменено с ново, оригинално, от БМВ.
О-ринговете не ги мисли, те са жълти стотинки в сравнение с останалите неща.
За пример ти давам радиатор парно+воден клапан, които общо струваха около 620 лева и е добре да ги смениш, за да си сигурен, че няма да текне вряла вода в краката ти.
Всички уплътнения -гумени и дунапренени ленти, о-рингове, флат-рингове и т.н. ще ти излязат около 200 лева.
Нови дехидратор и радиатор ако искаш да сложиш, цената на двете е към 1300 лева (по спомени).
Радиаторът на твоята кола мисля, че го сменях и мисля, че е от е36 320, ама не съм особено сигурен (за тия, които се чудят - колата беше моя).
Инсталацията, дори и да има резнато тук-там не е кой знае какъв филм да се оправи, но наистина за предпочитане е цяла.
Моторчетата на клапите трябва да ги пробваш преди да монтираш тялото, за да не се окаже, че не бачкат.
Всичките дунапренени уплътнения по тялото трябва да ги смениш, иначе ще ти хвърчи стар дунапрен през духалките, а и ще мирише зле.
Аз лично разглобих цялото тяло като го получих, измих го, увих инсталацията с ново тиксо (същото като оригиналното - маниащината си е маниащина), проверих моторчетата, почистих ги, смазах движещите се части, подмених абсолютно всички уплътнения (дори това, което е като лентичка между горната и долната част на тялото), оправих 2-те пукнатини в долната част, щото така и не успяха да ми я доставят от никое представителство на БМВ, а струваше само 90 кинта, купих си гумените тръбички за отвеждане на конденза под купето (3 броя са), както и още куп други неща, които вече съм забравил.
След като (ако) минеш през всичко това - монтираш и се надяваш да няма течове.
При мен беше малко по-различно, понеже не беше само климатик, а цяла кола, която се сглобяваше и пропуснахме да напълним системата, докато колата не беше напълно сглобена, а и нямахме много време, щото събора беше след 3 дена, но теб те съветвам да не правиш тая грешка, щото аз имам миниатюрен теч някъде и си мисля, че е по радиатора, но на пролет ще се търси.
В сервиза, преди да го напълнят, трябва да го опресоват с азот (pressure test). Не им разрешавай да я държат по-малко от 1 час и внимателно наблюдавай налягането - дори 0,01bar пад на налягането, означава, че имаш теч някъде и ако "майсторът" се опита да те убеди, че това е температурно разширение на азота, му кажи да се върне в училище, щото явно е пропуснал часът по химия, от който да научи, че азотът е инертен газ и не се влияе от температурата.
За малко да забравя - вентилаторът, който е в тялото не бива да се почиства. Остави го мръсен и гнусен, но не го чисти. Може само витлата да изчистиш, но движещите се части недей. И в никакъв случай с обезмаслител, щото рискът, да издава неприятни звуци е огромен, ако го направиш.
В крайна сметка - приготви си четирицифрена сума в евро, нерви и време :winky:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от dankata » 27 Окт 2011, 15:08

Гледам бая хора с опит има тук, да питам.
Климатикът ми стои вече втора година с разкачени тръби към компресора (тръбите и дупките на компресора са запушени да не се пълнят с гняс). Преди това си работеше.
Та въпроса е, има ли шанс нищо да и няма на системата от това стоене?

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Andronoff » 27 Окт 2011, 15:13

50/50 :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 27 Окт 2011, 15:28

Rumburak написа:

Много благодаря за вниманието което отделяш за да ми обясняваш до детайли кое как! (да вметна днес Ники ми обяснява поне 40мин по телефона кое как и какво да гледам при закупуването, много е отзивчив)

bigmurzi написа:усещам как климатика ще ми се превърне в едно от основните неща, които да има колата от завода за следващата ... благодарско за инфото, съфорумци! :bchug:

Няма невъзможни неща!

doctoragsxr написа:

Остави ми някакви координати за всеки случай като стигна до там.

Andronoff написа:

Случаят е не че просто искам да слагам климатик, а цялата кола е на парчета и е започната много сериозна реставрация на всичко което не съм успял да до оправя до сега. Таблото е вън.Мотора е вън. Коша се пребоядисва и всичко се реди от начало защото имаше доста какво да се иска. Накупил съм доста пластмаски, подкалници, кори и други липси или просто счупени. Но както и да е това е друга тема. Реших че сега е момента като така или иначе е извадено всичко да се монтира и ревизира климатик.
За уплътнения, гумички и т.н. съм съгласен. За дехидратор със сигурност няма да е от дару може по ибей. Много се чудя за радиаторче на парното и воден клапан дали да ги вземам от дару или има алтернативи? Радиаторът беше от е36 с клима, но го свалих (още е в мен) и сложих стандартния за модела със стандартен дифузьор. За него не съм сигурен какво да правя да го оставям ли или ще трябва друг? Духалката няма да пипам с обезмаслител.
Но за самия компресор мисля да се прегледа преди да се сложи на колата. Колегата rumburak ми каза че неговия му е правил ревизия преди това и като се видим ще ми обясни по-подроно какво точно. Връзките между компресора, радиатора и дехидратора ако са здрави не мисля да ги пипам. Тръбите ако са здрави също.
Имам няколко въпросчета още:
Не съм си изяснил къде точно са местата от които излизат трите маркуча за отвеждане на конденза. Имам идея къде горе долу трябва да са, но не знам има ли заготовки или ще трябва да се дупчи? Тръбите които излизат от купето и там май трябва да се дупчи, което само по себе си говори че след пробиването ще трябва да има малка подготовка по купето против ръжди.
Има някакъв диод при кутията за бушоните и релетата? Имате ли информация за какво служи?
При някои модели климатици имало някакъв черен модул в купето?
С какъв фреон пълни твоя със стария ли?
Ще помоля колегата andronoff ако има снимков материал от подготовката и поставянето на климатика да качи за ориентир.

Благодаря на всички отзовали се! :bowdown:
В процес на поставянето и аз ще качвам информация.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 4.12.2003
Местоположение: BG,Sofia
Пол: Мъж
Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
Мечтае да кара: е30 м3
Детайли за колата: e30 sedan m44b19

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Rumburak » 27 Окт 2011, 17:23

Васко, аз по телефона се опитах да ти обясня за диода, но може да не съм бил достатъчно ясен.. та доколкото знам аз -> диода служи за да може да се пуска (от копчето за климата като натиснеш и светне синьо)перката на климата независимо от ел схемата за датчика за перката на радиатора дето е.(ако греша нека ме поправят колегите!)
Има заготовки за дупки за трите маркучета струващи майка си и баща си, но се дупчи с бормашина и после е хубаво да се обработят дупките :)
За фреона,компресора и проверка, пълнене и т.н. имаме наш човек, ще те свържа с него, то да стигнеш дотам пък другото лесно.
Изображение
Дилян Пенчев написа:
Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?

Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че като имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook