Направи си сам

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Направи си сам

Мнение от ///Явор » 24 Мар 2012, 8:54

само дет си личи,че е ментакис
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Направи си сам

Мнение от Vasko_BP » 24 Мар 2012, 11:57

Знам - няма как да ги догодим като истински. Ако ги направим не знам дали ще се слагат даже на колата но трябва да се пробва.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 01 Юни 2012, 21:44

някои ако иска може да пусна снимки и да обясня как да си направим каре за хидравлика без да даваме 80лв :D
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 328i & 520i

Re: Направи си сам

Мнение от NaKi4_pZ » 02 Юни 2012, 1:04

Пусни да видим де ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 03 Юни 2012, 18:01

понеже явно има заинтересовани от това как се прави каренце за хидравлика ще обясня с две думи и ако има неясности ще доизяснявам
първо ни трябва комплекти половина обикновени карета иначе казано трябват ни две горни части от карето които са към пръта и една долна от към реиката като не е задължително да е с здрави шлици :D след като имаме необходимите неща се започва с необходимите инструменти тъничък секач, малък и малко по голям чук, една дорничка или по голям болт с които да набием после лагерчетата, ножовка или флекс с тънък диск това е според зависи дали ви треперят ръцете :lol: малко шило с което после се нагласят игличките на лагера и грес, също и ролетка :) за съжеление нямам много снимки че не се сетих да снимам с подробности но се пак ще добиете представа
първо се изсичат контричките на алуминия които държат лагерчетата и ги избиваме това е на карето което ни е влизало в реиката (бифшето долно каре) като от него остава само горната част която се хваща към гуменото каренце
след като е останало голо вземаме горното каре и за по лесно и за да се запазят лагерчетата които после ще набием в другото каре се хваща на менгемето и лекичко с ножовката или с флекса и се реже ще го видите на снимката после нареждаме хубаво игличките и пълним с грес за да не се разместват докато ги набием след като сме сглобили цялата тая галимация идва ред да се мери колко трябва да се реже при мен на мерене с ролетката го изкарах 80мм но го отрязах 75мм за всеки случаи (иначе може да е като в оня виц три пъти го режа се късо) :lol: в краина сметка има значение каква е реиката ако е от е36 и ако е от е30 незнам дали има разлика но има значение дали е на вътрешните или на външните отвори при мен е на вътрешните и толкова отрязах :) след което 6лв да го заварят на аргон и воала :)
Изображение
Изображение
Изображение
ако има нещо което съм пропуснал или е неясно питайте и ще се опитам да изяснявам :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)


Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 6.02.2012

Re: Направи си сам

Мнение от sw3tlio » 06 Юни 2012, 19:47

Защо си го правил с тези заварки, ами направо не сложи оригиналното каре? аз лично си карах с 36-цово и от е30ка с хидравлика без прб

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 07 Юни 2012, 17:20

мисля че съм казал защо но явно не си прочел :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Направи си сам

Мнение от M10 » 30 Юни 2012, 22:55

Понеже колегата със скраперското каре питаше наскоро, най-после се наканих да си направя димер за плафоните в купето.
Оригиналния димер (по-скоро реле със закъснение):

61311373974


Описание :

Резе��вни ��а����и



Ед.цена (с ДДС) :

224.71 BGN

Цената нещо не ме кефи... като за беден студент/скрапер трябваше да е максимално ефтино :mhihi: :mhihi: и без модификации по инсталацията на 30ката.

Използвах тази схема http://www.circuitdb.com/circuits/id/196
Събрах това
Изображение
и се оказа че схемата има проблем - работеше при малък товар, но с 2 лампи по 10 вата не. Пробвах с промяна на резистора R6 без много успех и накрая реших радикално проблема с мосфет транзистор.
Това е последната версия, тук се вижда и как се свързва към конектора за оригиналното реле
Изображение
Кутиика за 50ст, алуминиева тенекиика за радиаторче и топъл силиконец :mhihi:
Изображение
Пропуснах да снимам... в колата се откача кабела от ключето на шофьорската врата и се закача към кафяв/лилав кабел който до момента си виси от инсталацията, а към ключето се закача също свободния до момента кафяв/жълт кабел.
Хай-тек закрепване
Изображение
и готово, имам димер за 3-4лв без промяна по инсталацията :drink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 01 Юли 2012, 0:26

M10 написа:Понеже колегата със скраперското каре питаше наскоро, най-после се наканих да си направя димер за плафоните в купето.
Оригиналния димер (по-скоро реле със закъснение):

61311373974


Описание :

Резе��вни ��а����и



Ед.цена (с ДДС) :

224.71 BGN

Цената нещо не ме кефи... като за беден студент/скрапер трябваше да е максимално ефтино :mhihi: :mhihi: и без модификации по инсталацията на 30ката.

браво колега това ми трябваше хубаво е макар и скраперски да правим някои неща по близо даоригиналните :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Направи си сам

Мнение от alpina-ma6inata » 08 Авг 2012, 1:16

Айде и аз да бъда полезен с нещо. Не знам колко хора ще им се занимава да го правят това, но някой ако се отчая от захабените 20 + годишни фарове и реши да им направи някоя ревизия ще му бъде от полза. На мен ми се наложи да мина по този път и в този пост ще покажа как да ревизираме напълно старите и поръждавели реглажи на фаровете. Понеже просто раздвижването им според мен е временно решение. Причината да се занимавам толкова е следната. Една кола има общо 8 реглажа. Има и едни къси, общо 4 на брой, но те играя ролята на крепеж в случая, за да бъде хванат фара на стойката на повече точки. Та те не водят хорото. Да се върнем на осемте реглажа...

Номенклатурен номер : 63121385397
Описание : ВИНТ
Ед.цена (с ДДС) : 25.26 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


:mhihi:

Та, приемаме, че вече имаме свалени фаровете от колата. Мисля, че всеки ще се справи и с отделянето на стойката от самите фарове. Все реглаж се състои от 4 части, които ще ги опиша, за да бъде по-лесно долу за разбиране. Ето снимка:

http://imageshack.us/photo/my-images/801/0327w.jpg/

За краткост частите ще ги наричаме по-долу така:

1 - глава (закрепена е на кутията на фара и в нея влиза оста)
2 - пластмасова гайка (трудно ми беше да измисля име на това нещо, и го оприличих на нещо подобно)
3 - врътка, за да се направи самия реглаж
4 - ос.

1. Демонтаж на реглажа от кутията на фара - става като извадиме реглажа от главата. Преди да махате каквото и да било капнете хубаво с масло (не, вд-40 и т.н.) областта, където остта влиза в главата и го оставете да си покисне минимум няколко часа. Обикновено съм забелязал, че са запекли здраво и ако се вадят без смазка има голяма вероятност да се счупи или напука главата. А те също е хубаво да се запазят читави :) :

Номенклатурен номер : 63121378369
Описание : ВТУЛКА ЗА ФАР
Ед.цена (с ДДС) : 5.54 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


След като е накиснато хубаво с клещите вадите както е показано на първата снимка. Като за опора е хубаво да ползвате пластмасата, където има повече крачета, за да не нараняваме излишно кутията на фара. :) Не се притеснявайте, че от клещите ще се нарани резбата на остта. Пак ще се запази, а и тази част от остта не се използва, пластмасовата гайка не достига дотам. Реглажа изваден:

http://img820.imageshack.us/img820/9730/0335j.jpg

Сега е ред да извадиме и главите от кутията на фара. Тука няма нищо особено, просто внимателно действате с отвертката. След като са извадени главите ги накиснете в обезмаслител. Идеята е, че като са целите в масло ако са напукани няма да се види. Като са обезмаслени и почистени всичко се вижда:

http://img17.imageshack.us/img17/5226/0332a.jpg

2. Раздвижване и разглобяване на реглажа.

За да разглобим реглажа, трябва да го раздвижим. По-долу ще видите и идеята на разглобяването. За раздвижването ползвах вд-40, но не помогна толкова добре, както този:

http://img841.imageshack.us/img841/4632/0353o.jpg

Изпръсках цялото съдържание в един съд и оставих вътре всички реглажи да се киснет около един ден. После хващайки пластмасовата гайка с клещите, с другата ръка въртя бялата врътка, за да го раздвижа:

http://img716.imageshack.us/img716/2633/0337c.jpg

Случи ми се, когато беше много запекла пластмасовата гайка, в усилието си да завъртя бялата врътка тя да превърти в остта. :shock: Но няма проблеми, в такъв случай се търси друг начин да се задържи остта неподвижна, докато тръгне гайката. След като вече гайката е тръгнала и раздвижихме реглажа трябва да извадим бялата врътка от остта. В случая нямам снимка, но просто хващате с клещите врътката, като ползвате за опора широката част на врътката и дърпате силно, за да я махнете от остта. Не е толкова трудно. Белите врътки извадени:

http://img9.imageshack.us/img9/2829/0340q.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/7505/0341t.jpg

Така се освобождава място на пластмасовата гайка да бъде развъртяна напълно съответно и тя да се махне от остта и да се получи нещо такова: :)

http://img259.imageshack.us/img259/7518/0342y.jpg

Всички врътки и гайки се киснат в обезмаслител и се почистват.
Сега остава да оправим ръждивата ос. За случая взимате от най-близкия магазин за хранителни стоки оцет (аз позлвах "Кулинар", много съм доволен :mhihi: ) и пак в някакъв съд накисвата оголените оси. След 1-2 дена (не по-малко) ръждата и мизерията е разтворена от оцета: :)

http://img444.imageshack.us/img444/1756/0345k.jpg

Вадите и минавате с една четчица да падне съвсем всичко от осите. То е разтворено, просто трябва да се махне. :)

Последна стъпка от тази точка е закарването на осите на поцинковане. :mhihi: В София, мисля че това е адреса:

http://imageshack.us/photo/my-images/94 ... irane.jpg/

Но има и на други места. Поцинковането на около 10-15 реглажа струваше някакви стотинки.

3. Сглабяне на реглажа

Ето как си получих осите :D :
http://img72.imageshack.us/img72/9238/0421w.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/6888/0423w.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/9388/0422z.jpg

Сега наред е да върнеме обратно пластмасовите гайки:

http://img838.imageshack.us/img838/8995/0445g.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1504/0442m.jpg

И сега трябва да сложиме врътките. Според това дали фаровете и съответно реглажите са Bosch или Hella се слагат по друг начин. Може да видите разликите в осите на снимката, веднага след поцинковането. На Хеловия реглаж врътката трябва да се набие под определен ъгъл. А на Бошовия врътката се навива. И при двата типа изполвах лепило и намазах остта и врътката там където ще контактуват. Врътката залепена за остта и финалния вид :lalala: :

Изображение

Сега вече по желание може да намажете малко с грес по средата, където ще бъде "рабтната площ" на пластмасовата гайка. Аз лично съм много доволен от резултата. Съзнавам, че не съм открил топлата вода и това всеки малко по-интелигентен човек на който му се занимава може да го направи, нито пък, че толкова хора ще тръгнат да правят основна ревизия на фаровете си, но все пак... Ако всичко е минало ок и няма други пречки ще си спестите едни 200 лв (ако някой изобщо би ги дал) за нови реглажи.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 15 Авг 2012, 0:25

колеги някои има ли схеми на комфорт модул да забия на е30-ката :) за ел стъклата и се сръзвал и към плафоните :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Направи си сам

Мнение от Dafy » 23 Авг 2012, 13:27

Egoist написа:колеги някои има ли схеми на комфорт модул да забия на е30-ката :) за ел стъклата и се сръзвал и към плафоните :)


мисля да слагам от е36
ти измислил ли си нещо по тоя въпрос ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Направи си сам

Мнение от Egoist » 25 Авг 2012, 14:07

ами за момента обмислям варянта за плафоните схемата от малко по горе а за комфорта на стъклата търся готов с защита по ток но за момента в моя мил и хубав град плевен не съм намерил ако намеря схема бих си го и направил ама и там греда за сега :(
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Направи си сам

Мнение от doctoragsxr » 16 Дек 2012, 13:28

Колега всеки що годе приличен авто аларми център трябва да могат да ти го предложат като готов модул за монтиране... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Направи си сам

Мнение от Mitko_Bs1 » 05 Мар 2013, 22:36

Някой ако е правил тази интервенция нека сподели как се прави .Става въпрос за смяна на дроселова клапа на 316i e30. Благодаря за отговорите предварително :)
Баварец вадя от гараж...

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook