Направи си сам

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Направи си сам

Мнение от didore » 11 Авг 2005, 12:57

Здравейте колеги, върти ми се в главата идея за тема в която всеки който има желание и му се пише разбира се ;) може да споделя опита си по ремонта на даден възел на колата. Мисля, че това щте бъде полезно за много хора и може да спести доста излишни нерви. Наистина това го има и в книгите но мисля,че ако ти го обеснят на по разбираем(практически) език поне при мен върши работа. Надявам се идеята да ви хареса.

Моля за извинени ако объркам техническите наименования все пак сам завършил икономика :uups:

Аз започвам с смяна на предни пружини и тампони на носача.

1. Сваляне на гумата
2. Сваляне на спирачния автомат. Развиват се два болта които се намират на задната му страна. Разстягат се леко накладкие с отверка като се внимава да се на се наранят самите накладки. Автомата се изважда и се поставя отстрани на поставка за да не се скъса спирачният маркуч.
3. Отвива се биалетката от долната страна
4. Отвиват се накрайника и външния шарнир които се вадят най лесно с чукане по основата на дупката. Развива се и вътрешни шарнир като се изважда най-лесно с дълго желязо и чукане от горната му страна през двигателя.
5. Развиват се двата болта които които придържат стойката на тампона. Носача пада.
6. На ботуша се сваля пластмасовото капаче и се развиват трите болта от страни.Макферсона пада.

Тампони:
Аз сложих BOGE 30лв. комплекта
1. Сваляне на тампони. Носача на менгеме и с нож и лека смазка се реже гумата на тампона от вътре. Вътрешната халка остава на носача а външната пада заедно със стойката. С малко флексче прерязваме по дължина вътрешната халка като вниваме да не нараним основата на носача. Веднъж освободена тя пада много лесно. Стягаме стойката с външната халка на менгеме и лист на ножовка прерязваме халката като внимаваме да не нараним стойката. Веднъж прерязана и освободена с помоща на тъп секач леко се закривява и се изважда без излишни усилия.
2. Слагане на нови(любимата ми работа) ;). Тампоните имат посока на слагане обозначена с стрелка. Забелязах, че на стойката също има белег (една пъпка).С помоща на фтулка и малко смазка се набива внимателно в стойката.
3. Монтаж. Носача на менгеме и основата върху която щте набиваме тампона леко намазана със смазка за да се плъзне тампона по лесно. Някой казват , че става с веро за да може да се плъзне и след това верото като изсъхне да не преплъзва. Аз ползвах леко малко грес. С помоща на широка фтулка и наличието на смазка тампона се набива много лесно.

Пружини:
1. Макферсона е откачен. С помоща на стягащи скоби се прихваща пружината от три страни за да не те нацели в носа :mhihi: и се притяга леко. С клещи(чираци) и ситна шкурка се хваща стеблото на амортисьора за да не се върти и се развива горната гайка. Сваляме капака и вадиме внимателно пружината щтото носа...Стягаме новата до необходимата височина слага ме я по обратния ред капака, стеблото гайката и качваме на колата. Трите винта за захващане на макферсона за ботуша не са на еднакви разстояния едни от други трябва да се нацелят.

Всико по местата:
Когато захванем макверсона всичко останало се поставя в реда на сваляне. Незнам дали това е правилния начин на работа но при мен стана доста бързо. Ще се радвам ако това послужи на някой. Успех ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook