проблем с лампата на маслото
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
проблем с лампата на маслото
здравейте колеги, рових с търсачката но не намерих репение на проблема и реших да пусна тема. проблема е, че лампата на маслото гасне 5 секунди след като запали колата. това става след като е седяла няколко часа на място, иначе гасне с другите лампи. пробвал съм с масла Мотул 15/50, Мотул 10/40, Кастрол 10/40, маслени филтри Бош,Клиин,Шампион като ги сменям заедно с масло то на 7000км, но тази лампа пак не гасне навреме. искам да попитам има ли някаква възможност да се е прецакала някоя гарнитура или семеринг или и аз незнам вече какво и маслото бавно да се стича надолу. ако някой има решение или каквато и да е идея моля. мерси 

Ма много ме кефи тази кола!!!










- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
И аз го имам тоя проблем... Вече го игнорирах. Никой не се наема да каже от какво е. Някви съмнения аз биелните лагери ми се въртят из главата...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Genius!
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 15.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 на заем...
Re: проблем с лампата на маслото
Сега като го прочетох това си давам сметка, че и моята лампа за маслото по същия начин гасне... Но не ми е хрумвало, че може да е проблем....
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Може да е проблем в маслената помпа! Като запалиш и почне да върти помпата има един клапан който каот достигне определено налягане пуска маслото натам... та мисълта ми е ако пуска по-рано по трудно ще качи налягането
А май тоя клапан беше във масления филтър
не съм много сигурен
По принцип с по гъстичко масло би трябвало по рано да гасне
При мен се е получавала такава аномалия но когато бях сложил някъф филтър менте и бързо го смених с Champion... не че те са много истински де но лампата ми гасне преди да съм запалил още докато въртя на стартер
Дилян Пенчев

А май тоя клапан беше във масления филтър


По принцип с по гъстичко масло би трябвало по рано да гасне

При мен се е получавала такава аномалия но когато бях сложил някъф филтър менте и бързо го смених с Champion... не че те са много истински де но лампата ми гасне преди да съм запалил още докато въртя на стартер

Дилян Пенчев
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Другото е пробвай с масло 20W50 

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Тук ще да е мястото, на което ще ръся мъдрости тази сутрин....
Та за лампата - според Лузърс Мануала е нормално лампата на маслото да загасва до 7-та секунда, след запалването на двигателя. Но има и един друг момент и той е, че повечето евтини и или менте филтри имат исключително смотани клапани
Смисъла на по-горното е, че като не затвори хубаво клапанчето маслото се стича бавно и сигурно в картера.... и сутрин като запалиш колата, все едно току що си си сменил маслото - стърже на сухо, та се къса. Решението е само едно - нов филтър (и то свестен!). Един добър вариант е Дарукар - 15лв и си ОК 



Та за лампата - според Лузърс Мануала е нормално лампата на маслото да загасва до 7-та секунда, след запалването на двигателя. Но има и един друг момент и той е, че повечето евтини и или менте филтри имат исключително смотани клапани


Айде да породя една дискусия на тема: "клапана във филтъра и неговото предназначение"
Моето мнение е, че функцията на този клапан е чисто и просто байпас на пътя през филтриращия елемент. Значи по дизайн мазителната система на един 4-тактов двигател с не сух картер може да е един от двата вида:
1) с пълнопроточен филтър (full flow oil filter) - т.е. *всичкото* масло изпомпвано от помпата минава през филтъра и от никъде другаде;
2) с непълнопроточен филтър - в двигателя си има вграден байпасен клапан, който "заобикаля" филтъра, ако налягането м/у помпата и филтъра се вдигне над определена граница.
Повечето по-нови двигатели са от първия тип - т.е. с пълнопроточен филтър, което значи че филтъра трябва да е с въпросния байпасен клапан, който да отваря на предвиденото по спецификация за двигателя налягане (това налягане обикновено варира м/у 1 и 2.5 атмосфери).
За какво е цялата тая работа с байпасните клапани?
Палите в студено време с гъсто масло и филтъра ви няма байпасен клапан - помпата прави каквото може, но гъстото масло не минава лесно през филтриращия елемент. Резултатите са - в по-лекия случай двигателя просто работи по-дълго време без необходимото смазване.
В по-тежкия случай (комбинация от найстина ниски температури и наистина гъсто за сезона масло - примерно 15w или 20w) филтъра се избомбва и маслото се изхвърля. 2-пъти се е случвало на брат ми при -18 C (преди да го светне някакъв маслар защо трябва да си слага филтър с клапан) и един път на NeoPrint.
Та това е - идеята на байпасния клапан е, че е по-добре да има нужното налягане макар и с нефилтрирано масло, отколкото ниско налягане от изцяло филтрирано масло.
А не е изключено клапана във филтъра да предпазва и от изтичането на маслото обратно в картера, но имайки предвид под какъв ъгъл е филтъра на М10 и че сочи надолу, то и без клапан маслото във със сигурност не може да се оттече от филтъра. Най-много да се оттече от помпата в картера, ма тука вече гадая.
Ако отворите долната страница и кликнете в/у един W 712/6 или W 719/15 ще ви препратят към страница с подробните спецификации за филтъра и там долу вляво пише и налягане на отваряне на байпас клапата на филтъра:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... subpage=02
Моето мнение е, че функцията на този клапан е чисто и просто байпас на пътя през филтриращия елемент. Значи по дизайн мазителната система на един 4-тактов двигател с не сух картер може да е един от двата вида:
1) с пълнопроточен филтър (full flow oil filter) - т.е. *всичкото* масло изпомпвано от помпата минава през филтъра и от никъде другаде;
2) с непълнопроточен филтър - в двигателя си има вграден байпасен клапан, който "заобикаля" филтъра, ако налягането м/у помпата и филтъра се вдигне над определена граница.
Повечето по-нови двигатели са от първия тип - т.е. с пълнопроточен филтър, което значи че филтъра трябва да е с въпросния байпасен клапан, който да отваря на предвиденото по спецификация за двигателя налягане (това налягане обикновено варира м/у 1 и 2.5 атмосфери).
За какво е цялата тая работа с байпасните клапани?
Палите в студено време с гъсто масло и филтъра ви няма байпасен клапан - помпата прави каквото може, но гъстото масло не минава лесно през филтриращия елемент. Резултатите са - в по-лекия случай двигателя просто работи по-дълго време без необходимото смазване.
В по-тежкия случай (комбинация от найстина ниски температури и наистина гъсто за сезона масло - примерно 15w или 20w) филтъра се избомбва и маслото се изхвърля. 2-пъти се е случвало на брат ми при -18 C (преди да го светне някакъв маслар защо трябва да си слага филтър с клапан) и един път на NeoPrint.
Та това е - идеята на байпасния клапан е, че е по-добре да има нужното налягане макар и с нефилтрирано масло, отколкото ниско налягане от изцяло филтрирано масло.
А не е изключено клапана във филтъра да предпазва и от изтичането на маслото обратно в картера, но имайки предвид под какъв ъгъл е филтъра на М10 и че сочи надолу, то и без клапан маслото във със сигурност не може да се оттече от филтъра. Най-много да се оттече от помпата в картера, ма тука вече гадая.
Ако отворите долната страница и кликнете в/у един W 712/6 или W 719/15 ще ви препратят към страница с подробните спецификации за филтъра и там долу вляво пише и налягане на отваряне на байпас клапата на филтъра:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... subpage=02
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
viper: Следващата смяна на масло ще си взема от Дару, да видим. Kазвали са ми за клапана много пъти, но не виждам начин да позная какво ми дават. Дано да е от него. Чак скандал бях направил в един сервиз заради филтъра на маслото, но оправяне няма...
madpetio: Като си сложи 20W50, защо ще му вдига по-бързо налягане или имаш предвид, че двигателя вече е заминал...
Някой може ли да даде точен модел на филтър?
А това с избомбването на фитъра ми се случи преди 2 години, с приятели тръгнахме сутринта на 8ми декември с едно Алеко към Боровец и 200 метра след това лампчиката на маслото почна да премигва. Докато го убедим да спре, всичко под капака беше в масло... кофти работа.
madpetio: Като си сложи 20W50, защо ще му вдига по-бързо налягане или имаш предвид, че двигателя вече е заминал...
Някой може ли да даде точен модел на филтър?
А това с избомбването на фитъра ми се случи преди 2 години, с приятели тръгнахме сутринта на 8ми декември с едно Алеко към Боровец и 200 метра след това лампчиката на маслото почна да премигва. Докато го убедим да спре, всичко под капака беше в масло... кофти работа.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
а на М50 как стоят нещата ? като гледам филтъра който е хартиен елемент клапан не виждам ,но съм установил че когато маслото ми наближи за смяна(както е и сега) лампата за маслото при студен старт почва да гасне чак след 2-3 секунди ..
- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
Това с филтъра ясно аз за това ги сменям постоянно и като нацеля правилния щте свиркам
. За моя изненада наи-бързо гасне с италианските Cleen които са голямо менте май
.
За лагерите и на мен ми е минавало през ум ама като съм сигурен, че там всичко е ок
.
За по гъсто масло и това правих има някакъв малък ефект ама не е както трябва
Като се замисля върху клапата на масления филтър би трябвало там да е проблема и щте помоля някой да ми каже марка филтър в Дару да го купя и да пробвам.
P.S Едно време на жигулката маслото минаваше освен през филтъра и се стичаше и покрай делкото през една гумена гарнитура ако не се лъжа но това е BMW...просто размисли



За лагерите и на мен ми е минавало през ум ама като съм сигурен, че там всичко е ок

За по гъсто масло и това правих има някакъв малък ефект ама не е както трябва

Като се замисля върху клапата на масления филтър би трябвало там да е проблема и щте помоля някой да ми каже марка филтър в Дару да го купя и да пробвам.
P.S Едно време на жигулката маслото минаваше освен през филтъра и се стичаше и покрай делкото през една гумена гарнитура ако не се лъжа но това е BMW...просто размисли

Ма много ме кефи тази кола!!!










Съвет за филтър:
по принцип Hengst, Bosch, Mann и Knecht
са все читави марки филтри, обаче:
1. От Mann съм лично разочарован, защото техния въздушния филтър за 316 беше по-нисък от необходимото и за 2000км карбураторът ми, който след 19-години все още светеше като нов, се натепа с фин прах.
И тва ако е бил оригинален Mann (а го взех от вносителя!) да им пикая на марката ...
2. Bosch - вносителят твърди, че филтриращия елемент е на Mann
Абе въобще съм забелязал, че уж стабилните марки имат заводи в западна европа дето държат качество на ниво и продукцията им е за белите страни и имат заводи в нанам си къде (Испания, Словения и други маргинални точки на европейската карта) и продукцията оттам я шиткат на 2-ия и третия свят.
От Knecht още не съм се разочаровал - масления филтър за 318 М10 във Вари 2000 струва 12 лева и на него си пише че е за 318i 320 323 и т.н. (Внимание - за 316 ми предложиха някакъв друг на Кнехт - по къс и без клапан, но гледайте да не си взимате такива все пак
)
по принцип Hengst, Bosch, Mann и Knecht
са все читави марки филтри, обаче:
1. От Mann съм лично разочарован, защото техния въздушния филтър за 316 беше по-нисък от необходимото и за 2000км карбураторът ми, който след 19-години все още светеше като нов, се натепа с фин прах.

И тва ако е бил оригинален Mann (а го взех от вносителя!) да им пикая на марката ...
2. Bosch - вносителят твърди, че филтриращия елемент е на Mann
Абе въобще съм забелязал, че уж стабилните марки имат заводи в западна европа дето държат качество на ниво и продукцията им е за белите страни и имат заводи в нанам си къде (Испания, Словения и други маргинални точки на европейската карта) и продукцията оттам я шиткат на 2-ия и третия свят.
От Knecht още не съм се разочаровал - масления филтър за 318 М10 във Вари 2000 струва 12 лева и на него си пише че е за 318i 320 323 и т.н. (Внимание - за 316 ми предложиха някакъв друг на Кнехт - по къс и без клапан, но гледайте да не си взимате такива все пак

Последна промяна stenly на 10 Авг 2005, 18:56, променена общо 2 пъти
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Да това имам предвид[steeN] написа:
madpetio: Като си сложи 20W50, защо ще му вдига по-бързо налягане или имаш предвид, че двигателя вече е заминал...

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
Значи вижте - и най тънкото масло примерно 0w-30 когато двигателя е студен (20 градуса например) е по-вискозитетно от ако щете и TWS-a загрят до 85 градуса. Така че при студен старт със студен двигател и масло, по-гъстото масло няма по-бързо да ти загаси лампата (т.е. да стигне до датчика за налягане, който на М10 е в най-далечния край на маслената магистрала - задния край на разпределителния вал.)
Гъстото масло (xw-50 или xw-60) може да помогне на тръгнал да изклопва откъм лагери двигател доколкото като загрее мотора и маслото, ще държи по-смислено налягане за разлика от (xw-30 и xw-40).
Ма тва последното на всички е известно. Акцента ми е върху първото.
Гъстото масло (xw-50 или xw-60) може да помогне на тръгнал да изклопва откъм лагери двигател доколкото като загрее мотора и маслото, ще държи по-смислено налягане за разлика от (xw-30 и xw-40).
Ма тва последното на всички е известно. Акцента ми е върху първото.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани