BMW E30 V8 BiTurbo
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
BMW E30 V8 BiTurbo
BMW E30 - Prism Motorsport
Как една стара, забравена и ръждясала таратайка може да се превърне в истинска прелест? Звучи като приказка – човек трябва да я целуне и да й вдъхне нов живот. Това BMW E30 получи второ сърце – V8 BiTurbo!
Имало едно време едно остаряло BMW E30 , което уж доизживявало последните си дни в ъгъла на една английска градина. Шокиращо, нали? И ако Клив Андерсън – шефът на малката английска фирма Prism Motorsport – не бе забелязал необикновеното нещо, може би гниещият покрив на колата още щеше да се подава от плевелите.
За щастие, преди 7 години той я спасил и с това се впуснал в едно дълго и предизвикателно приключение. Сега няма ръжда или мухъл под калниците. Напротив! Вече е истинско бижу, което даже си има име: Prism 400. То се дължи на 4 фактора – броя на цилиндрите, мощността от 400 конски сили и въртящият момент от 400 lb/ft, което е равно на 530 Nm, 6 пъти колкото е въртящият момент на Peugeot 205 1.1.
За да постигнат този резултат, колата е трябвало да бъде ремонтирана до последния винт. А за останалите поправки, които трябваше да се направят за кратко време, не искаме да се впускаме в подробности. Всъщност се интересуваме най-вече от „сърцето” на колата. Отвън е баварско, а отвътре с английското си покритие.
Четирилитровият мотор има свое собствено присъствие. Той е истински хаос от охладителни серпентини, бутала, инжекция, хромирани електроинсталации, оразмерени вентили и подсилена маслена помпа. След отварянето на капака всичко се променя напълно. Използваните части са хромирани и човек може дори да се оглежда в тях! И двете турбини са на Range Rover Motor и са построени и конструирани в САЩ специално за Prism Motorsport. Максималното налягане достига до невероятните два бара, но то може да се намалява чрез няколко изпускателни клапана. Специална е изработката на ауспуха, който завършва с две овални тръби. Силата, във всеки случай, трябва да бъде „укротена”, затова бе необходимо вграждането на оптимална спирачна система. Отпред има оразмерени шайби с диаметър 330 мм, а отзад – 270 мм.
Звукът може да бъде
описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка. За да се подсигури пътуването, е подсилено окачването. Петскоростната кутия е снабдена със съединител на TVR Tuscan. Това BMW се задържа по-добре на пътя чрез високо подвижни амортисьори. След като почти всичко, свързано с техниката, е казано, идва и моментът на тръгването. Има две възможности. Първата е по традиционния начин – сядаш удобно на кожената седалка, хващаш волана и оставяш да се вдигнат оборотите. Другата перспектива изглежда така: влизаш във възможно най-тясната уличка и чакаш да те наобиколят достатъчно зяпачи, привлечени от ужасяващия звук на мотора и даваш така яко газ, че звукът се набива в къщите и амортисьорите „получават работа”.
Наистина много е приятно чувството, когато 400 кончета заработят истински, а звукът, звукът ...
Технически данни
Двигател и трансмисия
Обем
4.0cc
Брой Цилиндри
V8
Пълнене
BiTurbo
Мощност
400 к.с.
Максимален въртящ момент
530 Nm
к.с./литър
100
Скоростна кутия
5-степенна, механична
Допълнителни
Гуми
235/35 18"
Спирачки
330мм/отпред-270мм/отзад
Постижения
Ускорение - 0-100км/ч
5 сек.
Максимална скорост
273км/ч
Източник: BMW Tuning
Как една стара, забравена и ръждясала таратайка може да се превърне в истинска прелест? Звучи като приказка – човек трябва да я целуне и да й вдъхне нов живот. Това BMW E30 получи второ сърце – V8 BiTurbo!
Имало едно време едно остаряло BMW E30 , което уж доизживявало последните си дни в ъгъла на една английска градина. Шокиращо, нали? И ако Клив Андерсън – шефът на малката английска фирма Prism Motorsport – не бе забелязал необикновеното нещо, може би гниещият покрив на колата още щеше да се подава от плевелите.
За щастие, преди 7 години той я спасил и с това се впуснал в едно дълго и предизвикателно приключение. Сега няма ръжда или мухъл под калниците. Напротив! Вече е истинско бижу, което даже си има име: Prism 400. То се дължи на 4 фактора – броя на цилиндрите, мощността от 400 конски сили и въртящият момент от 400 lb/ft, което е равно на 530 Nm, 6 пъти колкото е въртящият момент на Peugeot 205 1.1.
За да постигнат този резултат, колата е трябвало да бъде ремонтирана до последния винт. А за останалите поправки, които трябваше да се направят за кратко време, не искаме да се впускаме в подробности. Всъщност се интересуваме най-вече от „сърцето” на колата. Отвън е баварско, а отвътре с английското си покритие.
Четирилитровият мотор има свое собствено присъствие. Той е истински хаос от охладителни серпентини, бутала, инжекция, хромирани електроинсталации, оразмерени вентили и подсилена маслена помпа. След отварянето на капака всичко се променя напълно. Използваните части са хромирани и човек може дори да се оглежда в тях! И двете турбини са на Range Rover Motor и са построени и конструирани в САЩ специално за Prism Motorsport. Максималното налягане достига до невероятните два бара, но то може да се намалява чрез няколко изпускателни клапана. Специална е изработката на ауспуха, който завършва с две овални тръби. Силата, във всеки случай, трябва да бъде „укротена”, затова бе необходимо вграждането на оптимална спирачна система. Отпред има оразмерени шайби с диаметър 330 мм, а отзад – 270 мм.
Звукът може да бъде
описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка. За да се подсигури пътуването, е подсилено окачването. Петскоростната кутия е снабдена със съединител на TVR Tuscan. Това BMW се задържа по-добре на пътя чрез високо подвижни амортисьори. След като почти всичко, свързано с техниката, е казано, идва и моментът на тръгването. Има две възможности. Първата е по традиционния начин – сядаш удобно на кожената седалка, хващаш волана и оставяш да се вдигнат оборотите. Другата перспектива изглежда така: влизаш във възможно най-тясната уличка и чакаш да те наобиколят достатъчно зяпачи, привлечени от ужасяващия звук на мотора и даваш така яко газ, че звукът се набива в къщите и амортисьорите „получават работа”.
Наистина много е приятно чувството, когато 400 кончета заработят истински, а звукът, звукът ...
Технически данни
Двигател и трансмисия
Обем
4.0cc
Брой Цилиндри
V8
Пълнене
BiTurbo
Мощност
400 к.с.
Максимален въртящ момент
530 Nm
к.с./литър
100
Скоростна кутия
5-степенна, механична
Допълнителни
Гуми
235/35 18"
Спирачки
330мм/отпред-270мм/отзад
Постижения
Ускорение - 0-100км/ч
5 сек.
Максимална скорост
273км/ч
Източник: BMW Tuning
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Re: BMW E30 V8 BiTurbo
BMWMHartge написа:Звукът може да бъде
описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка.


- dopestar
- ентусиаст
-
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
dopestar написа:е дай снимка де така е много гадно да се мъчиш да си го представяш
Напротив.. така може да си го представиш както искаш..
..черно купе, черна оптика, 16" ББС.. хммммммм

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Slavi_m написа:SlipKnoT написа:dopestar написа:е дай снимка де така е много гадно да се мъчиш да си го представяш
Напротив.. така може да си го представиш както искаш..
..черно купе, черна оптика, 16" ББС.. хммммммм
Гуми
235/35 18"![]()
18" на Е30.. ужасТ!

Писал съм

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани