Бензинова помпа на карбураторна 316ка

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Бензинова помпа на карбураторна 316ка

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 10:11

Става въпрос за 316 '86 - последния мохикан - М10В18 с карбуратор.
Още преди 3 месеца при първия опит за отговор на въпроса "я да видиме сега тази кола колко вдига и колко бързо ги вига?" някъде към края на 4-та с газ до долу, колата заби нос; поотпуснах газта и се оправи.
Изобщо това е наблюдението - като я вкараш в постоянна ръчка и след известно време обърква нещо горивоподаването. И все по-малко време му трябва да стигне до тая фаза. Та на мен ми се чини че или обърква количеството или качеството на сместа и макар да не съм наясно с тоя карбуратор, първото ми се вижда малко вероятно - значи за работна хипотеза приемам, че при продължително макс. натоварване му свършва бензина. Тръгнах от най-ефтинкото - смених филтърчето за бензин, но ядец. Първоначално мислех, че може да е заради зле регулирано ниво в поплавковата камера, но след като се влошава с времето ... имам едни кофти подозрения че е помпата. Ще я тествам тия дни, но ако имате някакви идеи или препоръки и опит в тази насока - ще се радвам да ги чуя. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.05.2003

Мнение от mil » 27 Юни 2005, 13:31

имал съм същия проблем 2-3 пъти, но се получаваше константно - след 20- 30 сек. подържане на високи обороти и колата забива връщаш газта и тръгва пак след малко, винаги проблема се оказваше нивото в карбуратура.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Здравей!!

Мнение от Людмил » 27 Юни 2005, 13:41

Аз, карам същата.Първо ако карбуратора ти е'пиерсбург'-голям с много вакуми:съветвам те да го закачиш след нея и да го влачиш :D малко са маисторите дето ги оправят.Виж дане би игличката дане ти заяжда или поплавака.Голям въртел са ми правили-понякога не отварят и трудно се доказва,заштото когато спреш нивото е нормално.И понякога помпата се скапва заштото е на главата- загрява и платната омекват,опитаи когато ти го направи да и метнеш мокър парцал.Това последното рядко се случва.Не барзаи да копуваш помпа!!
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 27 Юни 2005, 14:12

mil написа:имал съм същия проблем 2-3 пъти, но се получаваше константно - след 20- 30 сек. подържане на високи обороти и колата забива връщаш газта и тръгва пак след малко, винаги проблема се оказваше нивото в карбуратура.


Виж дали не сълзи бензинец от помпата - може и да е за смяна. Иначе поддържам хипотезата на Мил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 14:17

Ще извадя бензинопровода от карбуратора да видя помпата как се справя. Иначе някой дето се е занимавал да ми каже - нивото може ли да се регулира без да се сваля карбуратора или :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 14:25

mil написа:имал съм същия проблем 2-3 пъти, но се получаваше константно - след 20- 30 сек. подържане на високи обороти и колата забива връщаш газта и тръгва пак след малко, винаги проблема се оказваше нивото в карбуратура.
- хубаво и аз мисля че е нивото, но не е ясно дали е заради скапваща се помпа или е от поплавък и/или игличка. Ако е от помпата - ясна е работата; Ако не е, какво следва да се прави?

Обърнете внимание, че каквото и да е - напоследък се влошава, всмисъл проявява се след по-кратка ръчка. Според мен такова поведение от скапваща се помпа може да се очаква. Тва да е само в карб-а, по-ми се губи като вариант.

viper написа:Виж дали не сълзи бензинец от помпата - може и да е за смяна.

Не съм забелязал да сълзи, нито да мирише.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Мнение от Людмил » 27 Юни 2005, 14:50

Неискам да ви се натрапвам,но имах същия проблем:игличката зяжда и не отваря,но зада си сигурен когато се случи спираш и отваряш на място.Заштото намалиш ли оборотите нивото се оправя.Големи ядове брах,никои не ми вярваше-и помпа смених,докато не ми го направи на паркинга.Карбуратора ми е "вебер",но оригинално колата беше с"пиерсбург"Те са вакумни,с ел релета и там е сложно,разбутат ли се варви ги разбирай,направо го смених с сегашния
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 27 Юни 2005, 15:01

stenly написа:Ще извадя бензинопровода от карбуратора да видя помпата как се справя. Иначе някой дето се е занимавал да ми каже - нивото може ли да се регулира без да се сваля карбуратора или :confused:


Абе трудно ще стане, но пък за сметка на това карба се сваля за 10 минутки. Виж на http://www.bmworg.ru/repair/engine/karb/2b4-2be.php

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 16:47

Людмил написа:Карбуратора ми е "вебер"

А от каква кола си го свалил този Weber ?

Людмил написа:... но оригинално колата беше с"пиерсбург"Те са вакумни,с ел релета и там е сложно,разбутат ли се варви ги разбирай,направо го смених с сегашния

Аз пък имам навика коато почне една кола да ми прави мизерии откъм горивна уредба - минава на газ за наказание ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 4.05.2005
Местоположение: Велико.Търново

Мнение от Людмил » 27 Юни 2005, 17:02

Ами пак от 3ка,обаче незнам дали е от Е30 или от по-старите,смукача е с биметална пластина,напълно механичен е ,иначе пак е двукамерен,и поплаваците могат да се регулират,на пиерсбурга бяха изцяло пласмасови в основата.Твоя от кои е?Предполагам е биерсбург,заштото моето беше с такъв оригинално.
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 17:58

Людмил написа:Ами пак от 3ка,обаче незнам дали е от Е30 или от по-старите,смукача е с биметална пластина,напълно механичен е ,иначе пак е двукамерен,и поплаваците могат да се регулират,на пиерсбурга бяха изцяло пласмасови в основата.Твоя от кои е?Предполагам е биерсбург,заштото моето беше с такъв оригинално.


Ами моя е баш последния 2BE дето е като Darth Vader - 100 % електроника и джелезо. Е30 фабрично са излизали с 2В4 и 2ВЕ, значи твоя или е от Е21 или ..., ма Е21 316 май бяха със Solex, знам ли вече и аз... оххх отива накъм газова - усещам :)

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 27 Юни 2005, 18:21

Не вярвам да ти е от помпата :idea: По горе предположенията ми се струват достоверни за нивото, иглите и другите гадусти по тоя карб които се бъгват с времето.А иначе ако е помпата е най-добре и най евтино не са скъпи и можеш да си я сметиш сам а карба здуха ли се трудно му се връща животеца и още повече на 2БЕто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 27 Юни 2005, 18:32

krika написа:а карба здуха ли се трудно му се връща животеца и още повече на 2БЕто.

и аз съм ги чувал тез неща за 2ВЕ-то, ма недей ми убива младежкия ентусиазъм :)
Как да го фърля, като си пали винаги без грешка, държи "правилните" обороти на празен ход и ми харчи 12 градско (при положение, че е с автоматични скорости (!))

За туй давайте моля ви по-градивни предложения другари :) пък секирата да я оставиме за накрая :roll:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 27 Юни 2005, 18:48

Е ти къв човек си що не каза за ко иде реч: да държи прази и да пали па и 12л градско и то автоматик :!: :!: :!: ...........ти притежаваш един от най-запазените екземпляри уе ей честито (или не знаеш че си с инжекция :shock: :mhihi:) ..........да не си го пипнал :!: .И не го давай на майстори дет не знаят за кво иде реч.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 27 Юни 2005, 18:54

Това, че след известно преме на високи обороти глъхне е защото ти свършва горивото в поплавковата камера. И най-вероятно или помпата не подава достатъчно или игления клапан пуска по-малко. Помпата губи налягане от омекнало платно. Обикновено се проявява при загряване. Опитай първо да задържиш високите обороти при почти студен ДВГ. Ако не се "задъха" - честито, имаме победител познал верния отговор. Иначе почисти игления клапан и регулирай нивото на поплавъка. Ако то ниско също би глъхнал, защото бързо го излапва :)
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook