M20B20

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София

M20B20

Мнение от bmw28 » 16 Сеп 2009, 17:44

...
Последна промяна bmw28 на 03 Апр 2014, 11:42, променена общо 1 път

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 16 Сеп 2009, 17:47

Втория проблем ми звучи като дебитомер - същия ефект го имаше на една Е34-ка, работила доста време на газ, съответно после на бензин точно той се оказа, че прави магарии ;)
Не знам обаче за първия проблем дали няма и нещо друго (датчик или нещо друго).
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София

Мнение от bmw28 » 16 Сеп 2009, 17:59

Ако се закачи с компютърче дали ще си каже?
Газ не е виждала никога милата :winky:
Ако е дебитомер разхода няма ли да избухне :roll:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 16 Сеп 2009, 19:00

Мисля, че дебитомера не се засичаше на диагностика, но затова не съм 100% сигурен. Възможно е разхода да е нормален, но въпреки това да има лош респонс и да е мудна (макар, че ти казваш, че върви нормално). Той се регулира в някакви граници, но това не е хубаво да го правиш ти "на око" и на "слух", защото може да го разбъзикаш още повече, специалистите ползват уреди за целта (предполагам мултимер и газ анализатор). Странно би било да е дебитомер, защото няма газ, пък от газта най-често се скапват, ама доколкото помня и колеги от форума са имали проблемни дебитомери, пък карат само на бензин.
Ако имаш възможност, моят съвет е да отидеш при някои от колегите във форума, които се занимават с това - виж в "продава" имат обяви - Явор, Ясен, Tano,...ще открият и отстранят проблема ти. Ако ще се занимаваш сам можеш да почнеш с намирането на дебитомер за проба (доказано читав, от друга кола например).

Съмнява ме да е датчик за температура или ламбда сонда, защото и разхода би бил висок тогава.

Помисли и за вариянт горивен филтър-бензинова помпа и боклуците в резервоара - да не би да се дръсти с боклуци нещо горивната система.

И пак казвам - това са догатки.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 16 Сеп 2009, 19:11

Колега относно втория проблем - при мен беше същото. Провери си палеца и дистрибуторната капачка може да имат нагар ако не ти се дават 200лв за нови - просто ги зачисти. Също така си виж и маркуча между дебитомера и дросела - ако е спукан може и от него да е.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е 30
Мечтае да кара: alpina b6 E 30

Re: M20B20 проблемче

Мнение от coveran » 24 Сеп 2009, 15:58

колега за виси какви свещи и колко колоома са ти кабелите и лулите като я караш и и дадеш ряско гас забива ли или е изтерлва на пред
CoveraN за винаги със BMW E 30

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 512
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: гр.Троян
Кара: зеленият крокодил Лакоста

Re: M20B20 проблемче

Мнение от Azidaha » 24 Сеп 2009, 16:01

Колега имам същият проблем!
Поведението на моята 30ка е абсолютно същото. Разхода ми е градско около 12л./100км. извън пада до 9.5-10л./100км. Смятам, че той е в норма.

Когато проблема се прояви при мен, свалих капачката и палеца, но не помогна. Свалих я и наистина беше хванала стабилен нагара. Зачистих я - светна. Където имаше деруги, я лакирах с топ-лак за изолация. Изолирах кабела от бобината, тъй като той мяташе искри в ботуша и сглобих системата - резултат никакъв!
Проблема си остана. Една вечер съвсем случайно както бях пред муцуната на колата до като мотора беше запален, чух странен звук, наподобяващ токови искри. Вдигам капака и както предполагах - на самата капачка, между втори и шести цилиндър хвърля по 2см. искра!

В най-скоро време ще подменя кабелите с нови и ще пиша отново какво се е случило!
Поздрави!

//м20б20
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: M20B20 проблемче

Мнение от fenixsz » 19 Ное 2009, 21:42

bmw28 написа:Другия проблем е респонса от празен ход. Ако рязко само чука газта обортите се зачудват даже падат със 100рпм и след това си ги вдига. Ако плавно дам си е ОК. Също си върви нормално и не харчи много.


Реших да не пускам нова тема, а да пиша тук.

И аз имам проблем в респонса на празен ход по същия начин. Предния собственик ми обясни, че колата като я е взел е била на газ и от там е прецакан дебитомера. Съответно от там идвал проблема.

Искам да попитам дебитомер от двоен стоп става ли на троен стоп? Говорейки за m20b20.

Тук ли е правилното място или в темата за въпроси и отговори.
DriveCalc.com/bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: M20B20 проблемче

Мнение от zoomer » 19 Ное 2009, 22:04

fenixsz написа:
bmw28 написа:Другия проблем е респонса от празен ход. Ако рязко само чука газта обортите се зачудват даже падат със 100рпм и след това си ги вдига. Ако плавно дам си е ОК. Също си върви нормално и не харчи много.


Реших да не пускам нова тема, а да пиша тук.

И аз имам проблем в респонса на празен ход по същия начин. Предния собственик ми обясни, че колата като я е взел е била на газ и от там е прецакан дебитомера. Съответно от там идвал проблема.

Искам да попитам дебитомер от двоен стоп става ли на троен стоп? Говорейки за m20b20.

Тук ли е правилното място или в темата за въпроси и отговори.


не става, двойния стоп е с L-Jetronic електроника, трония е с Motronic, търси по серииния номер на дебитомера.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 23.07.2008
Пол: Мъж
Кара: m20b20 turbo, E38 725tds

Re: M20B20 проблемче

Мнение от plboy » 19 Ное 2009, 22:18

bmw28 написа:Motoronic 1.3.
Проблема се появява рядко ама е много дразнещ. Паля я студена тръгвам и е ОК и след 1км има няма започва да работи все едно на по-малко цилиндри. Поразтриса се, като я изрежа прекъсва, абе същото ако откача някой кабел на свещ . След това я гася примерно и я паля след 15мин и проблем няма! Кабелите и свещите са нови.

Другия проблем е респонса от празен ход. Ако рязко само чука газта обортите се зачудват даже падат със 100рпм и след това си ги вдига. Ако плавно дам си е ОК. Също си върви нормално и не харчи много.

щом викаш кабелите са нови и свещите погледни да не дават някъде утечка ако не виж дистрибуторната капачка, провери въздуха маркучите някъде за пропуск
King Regards, 0888 750 222

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: M20B20 проблемче

Мнение от fenixsz » 19 Ное 2009, 22:32

zoomer написа:
fenixsz написа:
bmw28 написа:Другия проблем е респонса от празен ход. Ако рязко само чука газта обортите се зачудват даже падат със 100рпм и след това си ги вдига. Ако плавно дам си е ОК. Също си върви нормално и не харчи много.


Реших да не пускам нова тема, а да пиша тук.

И аз имам проблем в респонса на празен ход по същия начин. Предния собственик ми обясни, че колата като я е взел е била на газ и от там е прецакан дебитомера. Съответно от там идвал проблема.

Искам да попитам дебитомер от двоен стоп става ли на троен стоп? Говорейки за m20b20.

Тук ли е правилното място или в темата за въпроси и отговори.


не става, двойния стоп е с L-Jetronic електроника, трония е с Motronic, търси по серииния номер на дебитомера.


http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ow_sensor/ :roll:


Volume air flow sensor

13 62 1 710 539

Production discontinued



Can be replaced by the part in the next line

Version with catalysator


13 62 7 547 978

:dunno:

Еdit:

Ето го и от 83 г. 20ка - http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ow_sensor/
DriveCalc.com/bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: M20B20 проблемче

Мнение от Dafy » 21 Ное 2009, 11:01

колеги имах съвсем същия проблем с м40б18
разреших го по следния начин :
1-во регулатора на налягането на рейката на дюзите е изключен/болт на маркуча за вакуума на дроселовата клапа - клапана отворен/ тъй като не достига количество бензин /предполагам регулатора е ебан - тва на никаква диагностика не може да се покаже !!! /
2-ро ламбда сондата не работеше /избрах по евтиния вариант - смених си софтуера на компа с такъв за без ламбда/
3-то "нов" дебитомер /работещ/
4-то Нови свещи бош /на супер смешна цена/ с Итриев електрод /дават ги за газ/
5-то нова капачка и изчистих палеца
6-то Почистване на дроселовата клапа /свалих я и измих с корселин и издухах вакуумите с компресор/
7-мо Моторчето за празния ход изчистено с корселин и смазано с моторно масло на движещите части (ако не се смаже спича)
резултат:
колата започна да се държи човешки /няма го падането на оборотите като подадеш рязко газ от празен ход, не прекъсва и не тресе мотора => така да кажа съживих мъртвеца/
сега остава едно отворено гърне да сложа, че така милата е много спъната верно ще реве ама ще тръгне/
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: M20B20 проблемче

Мнение от fenixsz » 22 Ное 2009, 1:10

мерси Dafy.

Засега ще гледам да сменя дебитомера, че знам със сигурност, че не е читав, пък после ще му мисля.

Само се чудя дали има разлика между дебитомер на двоен и троен стоп...
DriveCalc.com/bg

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: M20B20 проблемче

Мнение от amd » 22 Ное 2009, 14:58

Да, защото единия е за L-jetronic (двоен стоп), другия за motronic (троенс топ), най-добре запиши номера на твоя и търси с такъв номер.
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: конджул
Мечтае да кара: на бензин

Re: M20B20 проблемче

Мнение от mamuta88 » 24 Ное 2009, 10:37

имам дебитомер за jetronk цената е 50лв ако някой е от пловдив няма проблем да му го дам за проба дебитомера 100% читав

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook