Загуба на мощност

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 512
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: гр.Троян
Кара: зеленият крокодил Лакоста

Загуба на мощност

Мнение от Azidaha » 02 Юни 2009, 2:57

Двигател: м20б20

Колеги, случи се нещо много странно. За мен, все още неописуемо. Не бях карал автомобила няколко дни и днес като се качих някак си не върви по същият начин. Колата загуби мощността си. Преди имаше, когато достигаше максималният си въртящ момент при 4000-4200об. имаше едно като доускоряване, а сега просто си продължава вървенето, но слаба работа. Като скорости и максимална - същата, но като ускорение и ряз колата е друга. Няма я вече тягата, нито ускорението, но скоростите които развива на 1ва, 2ра, 3та, 4та, 5та предавка са си все същите.
Не мога да се го обясня. Така из веднъж да умре тягата...
Цяла нощ ровичкам из форума и на какво ли не попаднах, но не знам от къде да започна. Прочетох мнения като - нови свещи, нови кабели, нов въздушен филтър, нов бензинов филтър, прескочил ремък. Нямам си обаче ни най-малка представа от двигатели за това не знам от къде да тръгна.
Ако някой има някаква идея, нека внесе малко яснота и акъл в проблема ми. Благодаря
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 02 Юни 2009, 11:21

Като начало(и без пари) провери с уред ТПС-а(ключетата в черната кутийка на оста на дроселовата клапа) с уред дали при пълна газ дава контакт на два от изводите.Като даде контакт сменя горивните карти и прави по-богата смес.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 02 Юни 2009, 18:24

ами то не трябва да се оставя тоя старец без работа няколко дни... щот забравя защо е в коша... след 2-3 дена ще се сети ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 20.07.2008

Мнение от moadib » 02 Юни 2009, 18:34

Някой евтини ремъци имат свойството да се отпускат недупостимо много и влсествие на това буталата поначукват клапаните лекичко.
Провери си компресията ако можеш. Ако е еднаква на сичките значи не ти е това проблема. А ако не може да е гумички на клапани семеринги и още кви ли не работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Мнение от Пинтев » 02 Юни 2009, 18:45

Провери си дюзите,може да се нуждаят от почистване,аз имах горе долу същия проблем,и след едно почистване се оправиха нещата.
;) ;) ;) ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 02 Юни 2009, 21:59

Налягането на горивото прави същите проблеми...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 03 Юни 2009, 0:07

Тоест, диагностика на горивната система.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 512
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: гр.Троян
Кара: зеленият крокодил Лакоста

Мнение от Azidaha » 03 Юни 2009, 2:05

Добре де, но къде е логиката всичко това да се случи из веднъж?
Тъй като е прекалено много да се пробва всичко едно по едно, всичките тези неща биха ли излезли на една диагностика?

Да допълня, че понякога се чуват странни звуци от към бензиновата помпа. Не съм сигурен дали е тя, но няма какво да "пищи" изпод задната седалка друго. От нея, възможно ли е да идва проблема?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 594
Регистриран на: 24.11.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E30-ката да си пали джапанките
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от JoRkAtA_pld » 03 Юни 2009, 19:00

А неможели също да е и от катализатора, защото моята прави същия номер.И ми казаха че е от катализатора.
My E30
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 03 Юни 2009, 19:08

Може би, ако намериш сръчен майстор, ще ти прегледа горивната система, горе-долу наведнъж - мерене налягане на горивото на рейката (това ще покаже състоянието на бензиновата помпа и дали регулатора на налягане на горивото отваря коректно), а също и дюзите могат да се видят на стенд. Ти сам може да извадиш и да почистиш горивната помпа, но не знам това дали може да ти помогне. Иначе е възможно да речем за няколко дни от кофти бензин да са се утаили боклуци и да ги е засмукала помпата и да е задръстила горивната система.
Макар и без особена мисъл, ако има време можеш да свали кабелите, свещите и капачката и палеца на делкото и да ги прегледаш дали стават, може да им е дошло времето. Макар, че тогава и придърпване/прекъсване може да се появи, ако е от тях.
Возил ли си се така, промяна в разход на гориво, черни пушеци отзад ? Дебитомер и ламбда сонда от каране на бензин едва ли ще се скапят тъй бързо.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 512
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: гр.Троян
Кара: зеленият крокодил Лакоста

Мнение от Azidaha » 03 Юни 2009, 21:54

аmd,
Благодаря за изчерпателния отговор. Относно това за свещите палеца и капачката - придърпване има!
В ниските обороти (800-2000) колата придърпва както ти казваш. Нещо все едно се дави мотора. Сяпа се. На горе се изчиства и си заработва нормално, но пак няма тягата както преди.

Започвам да си мисля вече, че само ще да е прескочил зъб на ангренажния ремък :roll:
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 03 Юни 2009, 23:52

Това е лошо, обаче как да прескочи, те какъв бой им хвърлят на тия М20-ки и не прескачат. По принцип точно горивото може да и пречи да върви - примерно 2 М20-ки газаджиики съм карал и като включиш на бензин почва едно придърпване и в по-високите обороти изчиства. Това основно от запушени дюзи/задръстена цедка на помпата/лош дебит на помпата, а също и от дебитомер (само, че ти като нямаш газ няма особен шанс дебитомера да я спъва).
Пробай да цъкаш с пръсти дросела (да подаваш газ) много бързо - дърпаш рязко газта, ама само я цъкваш, колкото можеш по-бързо и виж дали ще тръгне да загасва. Пробай и да я смачкаш газта, да видиш как се форсира просто. Почти съм сигурен, че ще тръгне да загасва за части то секундата и после ще се изфорсира.
Ако не се изчисти (може да я поизпържиш :mhihi: ), опитай да провериш нещата, които са в твоята компетенция и после я води на човек с опит с тия двигатели (мога да ти дам на лично съобщение телефона на един дългуч, дето ги знае тия М20-ки :mhihi: 8) ).
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 512
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: гр.Троян
Кара: зеленият крокодил Лакоста

Мнение от Azidaha » 04 Юни 2009, 2:06

Като става въпрос за прочистване на дюзи, по моята компетенция е да долея добавка. Друг метод и да има, както съм си роден с две леви ръце, едва ли лично ще успея да го направя.
Та, именно за такова прочистване ли става на въпрос - с добавка?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

Мнение от likesake » 04 Юни 2009, 9:46

с добавка нищо няма да постигниш
сваляш ги и ги караш на ултразвукова вана

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook