Обширно питане върху E30 !!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 257
Регистриран на: 24.07.2004
Местоположение: София

Обширно питане върху E30 !!!

Мнение от dZvero » 28 Дек 2004, 0:44

Като за начало:
:help: :help: :help:
:arrow: В началото на коя (или като цяло в коя) година започва оборудването на Е30 с двигатели с директно впръскване на горивото - инжекцион :?:
:arrow: Каква е разликата в техническо отношение (и коя година отделя производството) между E30 двоен стоп и E30 троен стоп. Какви са разликите в купетата, интериора и най-важното в частите, които не се виждат на първо четене - двигате, ходова част, окачване, електроника и т.н. :?:
:arrow: Сега на практика - ако да речем взема двоен/троен стоп 320, но да е инжекция (парите не са важни - за сега поне) и да приемем, че наложащите неща за цялостната конструкция и здравина на купето са в добро състояние - да няма ръжда по кубетата, по захващането на двигателя и т.н... и въпросът - ще ме оправят ли един тънки 800лв. да речем да стегна колата :?: - така да се каже да е перфектна за каране - да не ме е страх, че нещо може да ме изненада и да няма странични шумове по ходовата част[/b]. Състоянието на екстериора и интериора се пренебрегва. Винаги има какво да се каже! И да има малко ръждица не пречи - лека по лека и това ще трябва да отмине!

... безкрайно благодарен ще съм ви за отговорите! Извинявам се ако повтарям информацията/въпросите, но не можах да намеря много сходни теми (ако има и знаете - моля за линк)! Ще ми помогнете доста! Предварително БЛАГОДАРЯ!


П.П. Ако се сетя за още нещо ще питам :mhihi: - да си знаете :mhihi:

П.П.П. :arrow: А да! Ако става за горе долу тези пари - ще се намери ли баш-майстора да оправи въпросната е30-ка? :help:
dZvero Sound... The funs starts here...
:arrow: Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 28 Дек 2004, 1:24

Още първите екземпляри от 82г големио снег са инжекции(само 316 до 87г е карб).Тройнио стоп започва от септември 1987год :winky:


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 28 Дек 2004, 19:18

Мастори колкото щеш бре :lol: А иначе производството започва от къде 82-3 година, монтират се мотори 1.6, 1.8, 2.0и, 2.3и. Къде 85 ако се нелъжа заменят 2.3 със 2.5 моттроник, колегата беше прав, че на 1.6 и 1.8 слагат инжекция около 87година. Първия троен стоп излиза септември 87 и на него не се монтира никакъв вид карбуратори и също така не се слага 2.3. Малко по-късно, но незнам точно кога заменят М10 моторите с М40 демек изсират се на метеното и започва монтажа на 1.8ис.
Разликите между двоен и троен стоп са: Задната престилка барабар със стоповете :mhihi: , броните, предната престилка, халогените, фаровете и на по-новите троини стопове сменят всички никелирани лайсни със черни. Отвътре разлики почти няма, разликата е в арматурното табло и на някой има разлика в корите на вратите.
Аз се сещам за това, ако има още нещо да допълват другите. :lol:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 28 Дек 2004, 19:20

ма тва си е яко писане :D
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 29 Дек 2004, 0:16

Ми аз затова се пробвах в два реда но щом sonny има желание :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 257
Регистриран на: 24.07.2004
Местоположение: София

Мнение от dZvero » 29 Дек 2004, 14:53

sonny написа:...на по-новите троини стопове сменят всички никелирани лайсни със черни...


А и т'ва ми беше належащ въпрос - чудих се дали е екстра (като на новите автомобили) или просто след някоя година вече слагад черните! Мерси, за което :!:
dZvero Sound... The funs starts here...
:arrow: Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 29 Дек 2004, 21:40

Ба как ще е екстра смяната на никела с черно, то никела умре 68 година големио снег :mhihi:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 29 Дек 2004, 22:11

ето някой неща, нахвърляни както ми дойдат на ума - не претендирам да съм на 100 изчерпателен, но за тез неща съм сигурен - като ориентир.
Е30 започва да се търкаля по улиците през 82-ра - тогава само като купе (тоест две врати), 83 е пусната и четиривратата лимузина.
Двигателите са както следва:
:arrow: 315 - М10/Б16 с карб (мисля, че Пиербург 1Б2 или нещо такова - еднокамерен)
:arrow: 316 - М10/Б18 с карб (Пиербург 2Б4 за няколко месеца и след това Пиербург 2БЕ)
:arrow: 318i - М10/Б18 с директно впръскване на горивото - различава се от 316 само по всумателните колектори и главата - всичко останало е идентично
:arrow: 320 i - М20/Б20 - малък шестак
:arrow: 323 i - М20/Б23 - голям шестак. Първата година този шестак е с мощност 139 к.с., след което се монтира друга горивна уредба и в зависимост от изпълнението мощността му варира между 143 и 150 к.с.
:arrow: 325i - излиза през септември 85-та с мощност от 171 к.с., по-късно 170 - тя се среща само с Мотроник
Всичко върви така до фейслифта през '87-ма:
промени търпи каросерията - предница, задница, калници и заден капак (по спомен, може да пропускам нещо). Интериор (тук не съм се интересувал много) - различен скоростен лост, парното има вече 4 степени на вентилатора, вместо 3...а да, и корите мисля, че са различни (забравих да спомена, че на ранния "двоен стоп" корите са като на е21, след това, преди 87, ги сменят). Има и разлики в окачването и спирачната система - до тогава само 323 и 325 са с дискове отзад, след това в зависимост от изпълнението има и 316 с дискове отзад. Тампони на "тройния" стоп са малко по-големи като размер, за други неща не се сещам.
Кратко време се произвежда троен стоп с М10, след което го заменя новия тогава М40. Същата година излиза и комбито, на което се монтират двигатели М20 и М40. Малко по-късно (89) излиза малката М3 за бедни за европейския пазар - 318 is с М42 като агрегат и специално за италианския пазар - 320 is. За самото М3 не съм се интересувал толкова, знам само, че го произвеждат до 92 или 94, като винаги си е с двоен стоп.
Кабриото:
тук все още ми куцат знанията, доколкото знам от завода не е излизало пълно кабрио двоен стоп, а чак 89 или 90 излиза първото пълно кабрио, което е вече с тройния стоп - до тогава има само Баур. Туринг и Кабрио се произвеждат до 94.
Ми май това е, което се сещам, само за кабриото и за М3-то не съм убеден.
Ати

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 8.02.2004
Местоположение: Mайна сити

Мнение от ISATIS » 30 Дек 2004, 5:19

Има и чисто кабрио двоен стоп.А //М3 излиза през 1986-та година с С14Б23 - 195к.с, след което следва модификация Ево 2 - пак с С14Б23 -215 к.с и произведеното в 505 бройки Ево 3 -С14Б25 - 238 к.с, като Ево 3 са или Раваля или Чекото едишън ( в чест на двама от най- успешните БМВ пилоти в състезателната история на фирмата ). Има американска и европейска модификация на М3. Познават се по: скоростите - при европейското М3 са обратни, по капака на самия двигател с надписа М ПАУЪР - при европейското е грапав. Е30 е най-успешния състезателен туристически автомобил в историята на туристическите състезания. По-това време на денонощието мозъка ми не работи на 100% (всъщност не работи дори на 10% :mhihi: ), така че само за това се сещам от по-общата информация за модела Е30. Като поспя 18-19 часа ще напиша по-обширен пост. :D :winky:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 30 Дек 2004, 17:03

Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит :!:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 30 Дек 2004, 17:31

krika написа:Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит :!:
да не би ти да си го праил че знаеш :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 30 Дек 2004, 19:21

krika написа:Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит :!:

има, има ;)
вярно е, че всмукателните са идентични по диаметър - 46 мм, но испускателните на карбураторния мотор са 35, а тези на инжекционовия са 38 ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 30 Дек 2004, 19:58

Май разликата е при всмукателните. При инжекцията са по големи от колкото при карб.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 257
Регистриран на: 24.07.2004
Местоположение: София

Мнение от dZvero » 30 Дек 2004, 20:14

ati написа:...


ISATIS написа:...


Благодаря ви (на всички) за отговорите! По-подробно и добре не може да се напише :yes: :bowdown:

Само ако може да ви замоля за ония въпрос с цената - той е доста постен като питане, но... дали горе-долу ще ме оправят 800лв.

Приятно посрещане на 2005-а година на ВСИЧКИ!!!
dZvero Sound... The funs starts here...
:arrow: Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 30 Дек 2004, 20:21

Явор написа: да не би ти да си го праил че знаеш
Е остави ме да се фукам ся де........иначе ви свалям шапка :bowdown:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook