Обширно питане върху E30 !!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Обширно питане върху E30 !!!
Като за начало:
В началото на коя (или като цяло в коя) година започва оборудването на Е30 с двигатели с директно впръскване на горивото - инжекцион
Каква е разликата в техническо отношение (и коя година отделя производството) между E30 двоен стоп и E30 троен стоп. Какви са разликите в купетата, интериора и най-важното в частите, които не се виждат на първо четене - двигате, ходова част, окачване, електроника и т.н.
Сега на практика - ако да речем взема двоен/троен стоп 320, но да е инжекция (парите не са важни - за сега поне) и да приемем, че наложащите неща за цялостната конструкция и здравина на купето са в добро състояние - да няма ръжда по кубетата, по захващането на двигателя и т.н... и въпросът - ще ме оправят ли един тънки 800лв. да речем да стегна колата
- така да се каже да е перфектна за каране - да не ме е страх, че нещо може да ме изненада и да няма странични шумове по ходовата част[/b]. Състоянието на екстериора и интериора се пренебрегва. Винаги има какво да се каже! И да има малко ръждица не пречи - лека по лека и това ще трябва да отмине!
... безкрайно благодарен ще съм ви за отговорите! Извинявам се ако повтарям информацията/въпросите, но не можах да намеря много сходни теми (ако има и знаете - моля за линк)! Ще ми помогнете доста! Предварително БЛАГОДАРЯ!
П.П. Ако се сетя за още нещо ще питам
- да си знаете
П.П.П.
А да! Ако става за горе долу тези пари - ще се намери ли баш-майстора да оправи въпросната е30-ка? 









... безкрайно благодарен ще съм ви за отговорите! Извинявам се ако повтарям информацията/въпросите, но не можах да намеря много сходни теми (ако има и знаете - моля за линк)! Ще ми помогнете доста! Предварително БЛАГОДАРЯ!
П.П. Ако се сетя за още нещо ще питам


П.П.П.


dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Още първите екземпляри от 82г големио снег са инжекции(само 316 до 87г е карб).Тройнио стоп започва от септември 1987год 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
Мастори колкото щеш бре
А иначе производството започва от къде 82-3 година, монтират се мотори 1.6, 1.8, 2.0и, 2.3и. Къде 85 ако се нелъжа заменят 2.3 със 2.5 моттроник, колегата беше прав, че на 1.6 и 1.8 слагат инжекция около 87година. Първия троен стоп излиза септември 87 и на него не се монтира никакъв вид карбуратори и също така не се слага 2.3. Малко по-късно, но незнам точно кога заменят М10 моторите с М40 демек изсират се на метеното и започва монтажа на 1.8ис.
Разликите между двоен и троен стоп са: Задната престилка барабар със стоповете
, броните, предната престилка, халогените, фаровете и на по-новите троини стопове сменят всички никелирани лайсни със черни. Отвътре разлики почти няма, разликата е в арматурното табло и на някой има разлика в корите на вратите.
Аз се сещам за това, ако има още нещо да допълват другите.

Разликите между двоен и троен стоп са: Задната престилка барабар със стоповете

Аз се сещам за това, ако има още нещо да допълват другите.

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Ми аз затова се пробвах в два реда но щом sonny има желание 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
sonny написа:...на по-новите троини стопове сменят всички никелирани лайсни със черни...
А и т'ва ми беше належащ въпрос - чудих се дали е екстра (като на новите автомобили) или просто след някоя година вече слагад черните! Мерси, за което

dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
ето някой неща, нахвърляни както ми дойдат на ума - не претендирам да съм на 100 изчерпателен, но за тез неща съм сигурен - като ориентир.
Е30 започва да се търкаля по улиците през 82-ра - тогава само като купе (тоест две врати), 83 е пусната и четиривратата лимузина.
Двигателите са както следва:
315 - М10/Б16 с карб (мисля, че Пиербург 1Б2 или нещо такова - еднокамерен)
316 - М10/Б18 с карб (Пиербург 2Б4 за няколко месеца и след това Пиербург 2БЕ)
318i - М10/Б18 с директно впръскване на горивото - различава се от 316 само по всумателните колектори и главата - всичко останало е идентично
320 i - М20/Б20 - малък шестак
323 i - М20/Б23 - голям шестак. Първата година този шестак е с мощност 139 к.с., след което се монтира друга горивна уредба и в зависимост от изпълнението мощността му варира между 143 и 150 к.с.
325i - излиза през септември 85-та с мощност от 171 к.с., по-късно 170 - тя се среща само с Мотроник
Всичко върви така до фейслифта през '87-ма:
промени търпи каросерията - предница, задница, калници и заден капак (по спомен, може да пропускам нещо). Интериор (тук не съм се интересувал много) - различен скоростен лост, парното има вече 4 степени на вентилатора, вместо 3...а да, и корите мисля, че са различни (забравих да спомена, че на ранния "двоен стоп" корите са като на е21, след това, преди 87, ги сменят). Има и разлики в окачването и спирачната система - до тогава само 323 и 325 са с дискове отзад, след това в зависимост от изпълнението има и 316 с дискове отзад. Тампони на "тройния" стоп са малко по-големи като размер, за други неща не се сещам.
Кратко време се произвежда троен стоп с М10, след което го заменя новия тогава М40. Същата година излиза и комбито, на което се монтират двигатели М20 и М40. Малко по-късно (89) излиза малката М3 за бедни за европейския пазар - 318 is с М42 като агрегат и специално за италианския пазар - 320 is. За самото М3 не съм се интересувал толкова, знам само, че го произвеждат до 92 или 94, като винаги си е с двоен стоп.
Кабриото:
тук все още ми куцат знанията, доколкото знам от завода не е излизало пълно кабрио двоен стоп, а чак 89 или 90 излиза първото пълно кабрио, което е вече с тройния стоп - до тогава има само Баур. Туринг и Кабрио се произвеждат до 94.
Ми май това е, което се сещам, само за кабриото и за М3-то не съм убеден.
Ати
Е30 започва да се търкаля по улиците през 82-ра - тогава само като купе (тоест две врати), 83 е пусната и четиривратата лимузина.
Двигателите са както следва:






Всичко върви така до фейслифта през '87-ма:
промени търпи каросерията - предница, задница, калници и заден капак (по спомен, може да пропускам нещо). Интериор (тук не съм се интересувал много) - различен скоростен лост, парното има вече 4 степени на вентилатора, вместо 3...а да, и корите мисля, че са различни (забравих да спомена, че на ранния "двоен стоп" корите са като на е21, след това, преди 87, ги сменят). Има и разлики в окачването и спирачната система - до тогава само 323 и 325 са с дискове отзад, след това в зависимост от изпълнението има и 316 с дискове отзад. Тампони на "тройния" стоп са малко по-големи като размер, за други неща не се сещам.
Кратко време се произвежда троен стоп с М10, след което го заменя новия тогава М40. Същата година излиза и комбито, на което се монтират двигатели М20 и М40. Малко по-късно (89) излиза малката М3 за бедни за европейския пазар - 318 is с М42 като агрегат и специално за италианския пазар - 320 is. За самото М3 не съм се интересувал толкова, знам само, че го произвеждат до 92 или 94, като винаги си е с двоен стоп.
Кабриото:
тук все още ми куцат знанията, доколкото знам от завода не е излизало пълно кабрио двоен стоп, а чак 89 или 90 излиза първото пълно кабрио, което е вече с тройния стоп - до тогава има само Баур. Туринг и Кабрио се произвеждат до 94.
Ми май това е, което се сещам, само за кабриото и за М3-то не съм убеден.
Ати
Има и чисто кабрио двоен стоп.А //М3 излиза през 1986-та година с С14Б23 - 195к.с, след което следва модификация Ево 2 - пак с С14Б23 -215 к.с и произведеното в 505 бройки Ево 3 -С14Б25 - 238 к.с, като Ево 3 са или Раваля или Чекото едишън ( в чест на двама от най- успешните БМВ пилоти в състезателната история на фирмата ). Има американска и европейска модификация на М3. Познават се по: скоростите - при европейското М3 са обратни, по капака на самия двигател с надписа М ПАУЪР - при европейското е грапав. Е30 е най-успешния състезателен туристически автомобил в историята на туристическите състезания. По-това време на денонощието мозъка ми не работи на 100% (всъщност не работи дори на 10%
), така че само за това се сещам от по-общата информация за модела Е30. Като поспя 18-19 часа ще напиша по-обширен пост.




- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
да не би ти да си го праил че знаешkrika написа:Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
krika написа:Ати: при главата на м10 няма разлика между карб. и инж.От опит
има, има

вярно е, че всмукателните са идентични по диаметър - 46 мм, но испускателните на карбураторния мотор са 35, а тези на инжекционовия са 38

ati написа:...
ISATIS написа:...
Благодаря ви (на всички) за отговорите! По-подробно и добре не може да се напише


Само ако може да ви замоля за ония въпрос с цената - той е доста постен като питане, но... дали горе-долу ще ме оправят 800лв.
Приятно посрещане на 2005-а година на ВСИЧКИ!!!
dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Явор написа: да не би ти да си го праил че знаеш
Е остави ме да се фукам ся де........иначе ви свалям шапка
Е остави ме да се фукам ся де........иначе ви свалям шапка

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани