Защо чупи кобилици?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Защо чупи кобилици?

Мнение от kalin » 01 Дек 2004, 10:40

един приятел лятото тръгна за море,в края на магистралата при чирпан колата му(520и не 24клапанов мотор)почва да прекъсва пада мошността и дотам :shock: звъни ми да идвам да го тегля.като му разглобиха капака на главата се видяха 4 счупени кобилици.питаме маистора що са счупени а той вика епа от де да знам (ебати маистора) смени ги и сега е ок.
въпрос защо се чупят (защото са стари коли с стари материали или нещо друго)
сноши цяла вечер си ремонтирам колата (тенекеджийски работи)и към края моя маистор вика я запали да чуя нешто.паля,тои вика даи газ,даи газ и кво трееееесссссс прррааассс и маисторчето крещти гасссиии гассисиии.гася и :dunno: :dunno: а после :dummy: :dummy:
разглобих капака и счупени кобилици.ЗАЩО
И ВЪПРОС МОГАТ ЛИ ДА СЕ ЗАВАРЯТ защото да се сменят знаете каква разправия е?
компетентните да просветят ако желаят
БЛАГОДАРЯ ВИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Дек 2004, 11:32

първо е възможно да не са некачествени кобилиците , а другото по-вероятно е да не ти е зацепен правилно разпределителния вал и при високи обороти клапаните и буталата да се срещат и тогава усилието отива в кобили4ките :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 01 Дек 2004, 11:45

пемъка и вала нее са баран щях да го сменям другата седмица
данеби ремака да е прескочил зъб

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Дек 2004, 11:49

kalin написа:пемъка и вала нее са баран щях да го сменям другата седмица
данеби ремака да е прескочил зъб



сучва се :) особено ако караш по-агресивно и сваля6 скоростите преди завоя без да подава6 междинна газ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

!!!

Мнение от RS » 01 Дек 2004, 12:38

Кобилица се чупи поради поради луфт между нея и разпределителния вал.Причината за луфта може да е износена вложка на самата кобилица или износена гърбица на разпределителния вал. Ако луфта е по голям от определения от производителя гърбицата на вала буквално удря кобилицата при отварянето на прилежащия клапан.Кобилиците на М20 са алуминиеви, а на мястото където контактуват в гърбиците на вала има вложка от по твърд метал. Помисли при ударни натоварвания между гърбицата на вала и кобилицата кое ще се счупи!!!!

Провери тези неща, мисля си че е едно от двете комбинирано с годинките де!!!

Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 01 Дек 2004, 13:58

счупени са от към клапаните(от възрастта си мисля аз)
а да питам за да се сменят кобилиците трябва ли главата да се сваля щото тези пръти дето държат кобилите маи излизат напред?ако се сваля главата да и направя ли ремонт(гумички и другите процедури)

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 01 Дек 2004, 20:25

Дотука за догадките 2- 8) Ми мойта като е '78 година що не са се счупили от старост :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 01 Дек 2004, 22:00

мисля че ще трябва да се свали главата щото водачите (прътите) няма възможност да ги извадиш напред към радиатора, ама не съм сигурен. За заварка е абсурд да се говори. Чупат се от криви клапани .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 01 Дек 2004, 22:09

bawareca написа:Дотука за догадките 2- 8) Ми мойта като е '78 година що не са се счупили от старост :mhihi:


Твоята е друга стока :lol: :winky: и мойте не са изкочили дано да не стане никога...

Като свалиш главата полирай я,смени сегменти и каквото друго трябва смени и гумички...Няма да съжаляваш

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook