синхронизатор на скоростна кутия ?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

синхронизатор на скоростна кутия ?

Мнение от DEFLEPPARD » 10 Сеп 2004, 18:57

първата скорост понякога не иска да влиза, третата трябва мноооого бавно и нежно да я вкарваш иначе лангърка, а когато свалям от по голяма на по малка предавка (най вече 5-4-3) винаги се чува онова гадно стържене и не иска да влиза леко... в обратния вариант (1-2-3-4-5) няма проблеми... кутията не е оригинална (оригиналната беше 4 степенна) и е слагана от баща ми... кво и има и как може да се оправи?...или не може ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 11 Сеп 2004, 19:09

Проблема може да е и от съединитела

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 13 Сеп 2004, 7:44

За "трудно влизаща" първа, а най-вече за задна се прави следния трик - при работещ мотор, на "изключена" пускаш /зацепваш/ съединителя за 1-2 секунди, натискаш го пак и включваш. Най-често предавката влиза идеално. Твоя проблем май наистина е съединител.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.07.2004
Местоположение: Sofia

Голям проблем имаш!!!

Мнение от mitak » 14 Сеп 2004, 10:42

4 броя скоростни кутии 2 употреба сменям!!!
Имам известен опит. Ако е Гетраг проблема е маслото.
Има период от около 5 години когато се правят такива, но със специални масла. Познават се по етикета. Много литература прочетох докато го разбера. 4 вида са: без етикет, със сигнално зелен, сигнално оранжев и черен. Всичките са със специални масла. Само без етикета маслото не се сменя. На останалите се сменя и промива на всеки 30 х. км.!!!
На без етикета при ремонт или теч пак се сипва специално масло!
Ако няма етикет няма гаранция, че не е паднал или свален. Голям е колкото кибритена кутия и е масло устоичив, но ...
Ако е много гъсто маслото не включва, ако е рядко заминават всички синхронизатори, защото буксуват. Синхронизатори не сменяй!!! по 120 лева са и трябва да се сменят комплект (от вътре са с молибденово покритие). Лагерите на тези кутии само в Дару по 55лв парчето. И то става страшно. А и дали ще стане е божа работа.
1. Провери в Дару кар по номера на кутията кое оригиналното и масло.
2. Проблемът е че са ръчни, но иначе са с масло за автоматици!!!
Естествено има изключение. И може да има непоправими щети, особено ако са доливали. Промий защото за да не се чува шума на празен ход сипват добавки и дървени стружки:) на 2 та употреба.
3. Събира обикновено 1.25л. Сложи Декстрон 2 ще ти струва 20 лв със смяната. Ако се появи тракане не се ремонтира:) - махни я!
4. Вероятност има и всичко да е Ок, а само да му е време за смяна.
Вместо на 30х.км. в България караме 300х.км.:)

Изписах това защото мисля, че не е единичен случай. Дано да съм полезен
Ne si karajte BMWto po majstori!

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.07.2004
Местоположение: Sofia

Голям проблем имаш!!!

Мнение от mitak » 14 Сеп 2004, 10:43

4 броя скоростни кутии 2 употреба сменям!!!
Имам известен опит. Ако е Гетраг проблема е маслото.
Има период от около 5 години когато се правят такива, но със специални масла. Познават се по етикета. Много литература прочетох докато го разбера. 4 вида са: без етикет, със сигнално зелен, сигнално оранжев и черен. Всичките са със специални масла. Само без етикета маслото не се сменя. На останалите се сменя и промива на всеки 30 х. км.!!!
На без етикета при ремонт или теч пак се сипва специално масло!
Ако няма етикет няма гаранция, че не е паднал или свален. Голям е колкото кибритена кутия и е масло устоичив, но ...
Ако е много гъсто маслото не включва, ако е рядко заминават всички синхронизатори, защото буксуват. Синхронизатори не сменяй!!! по 120 лева са и трябва да се сменят комплект (от вътре са с молибденово покритие). Лагерите на тези кутии само в Дару по 55лв парчето. И то става страшно. А и дали ще стане е божа работа.
1. Провери в Дару кар по номера на кутията кое оригиналното и масло.
2. Проблемът е че са ръчни, но иначе са с масло за автоматици!!!
Естествено има изключение. И може да има непоправими щети, особено ако са доливали. Промий защото за да не се чува шума на празен ход сипват добавки и дървени стружки:) на 2 та употреба.
3. Събира обикновено 1.25л. Сложи Декстрон 2 ще ти струва 20 лв със смяната. Ако се появи тракане не се ремонтира:) - махни я!
4. Вероятност има и всичко да е Ок, а само да му е време за смяна.
Вместо на 30х.км. в България караме 300х.км.:)

Изписах това защото мисля, че не е единичен случай. Дано да съм полезен
Ne si karajte BMWto po majstori!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 14 Сеп 2004, 11:14

и аз съм чел за този етикет искам да те питам къде се намира той да го търся, че сега и аз мисля да сменям маслото
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 14 Сеп 2004, 18:00

мерси много за информацията...
най-добре май е да сменя маслото... тва сигурно ще го направят в дару-кар щом могат да разберат кво е оригиналното масло, и без тва трябва и на двигателя да сменям маслото... направо отивам и ше ги накарам да ми ги сменят... само че къде са намира Дару-кар във Варна ? :oops: :oops:

П.С. пък ако не се оправи ще му мисля пак.... :o

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook