М20Б27
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
М20Б27
Няколко въпроса относно тоя ДВГ
1:Някой да ми разясни разликите м/у главата на 325/27 ЕТА и 325 М20
2:разликите в електрониката-смисъл запалването кой мотроник е и тн.
и може ли вала на 325Е то да издържа обороти на обикновена М20ска
и в крайна сметка блок-325Е и Глава 325м20 ли е достатъчно или има нужда и от други промени
1:Някой да ми разясни разликите м/у главата на 325/27 ЕТА и 325 М20
2:разликите в електрониката-смисъл запалването кой мотроник е и тн.
и може ли вала на 325Е то да издържа обороти на обикновена М20ска
и в крайна сметка блок-325Е и Глава 325м20 ли е достатъчно или има нужда и от други промени
<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
незнам,ама няква хасковска 27-а дала 13.9с 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- BMW_DRIVER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 356
- Регистриран на: 24.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci & E30 327Ti
- Мечтае да кара: която вкачи
една от най-бързите коли в хасково
търси ник autovan да ти разясни малко системата 


http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо 
2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw
- Alexbmw
- Кукуригуууу
-
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
Трябват ти и бутала от М20Б25, а биелите си остават твоите, вала държи тестван е
, трябва ти и инсталация с компютър от М20Б25 (мотроник 1.0 или 1.1 или 1.3) защото на ЕТА-та прекъсвача е в 5000 оборота. Ако вземеш мотроник 1.1 или 1.3 ще ти трябва и щайбата на коляновия вал 60-2 зъба (май такава беше
) заедно с датчика
Ако се разровиш има доста изписано по тази тема



Ако се разровиш има доста изписано по тази тема

- Mecho Puh
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: 21.12.2007
- Местоположение: някъде в Оборище - педерастко сборище...
- Пол: Мъж
- Кара: e30 340, e34 530, e30 328, e87 120d
- Мечтае да кара: E30 M3 Evo Touring ,E34 M5 Touring
- Детайли за колата: E30 325 touring,сток беше М20Б25, после М50Б25, а сега вече е М60Б40,подготвена е за дрифт,изпускателната система е модифицирана и е 2Х60мм,средно оригинално Х - образно от е38 740i и задни проходни гърнета Крафт Моторспорт, ECU Megasquirt 3 PRO, модифицирана всмукателна система,въздушен филтър Green Racing Performance,полиуретанови тампони на цялата ходова част, Wisefab Lock Kit, окачване Raceland с Bilstein амортисиори ,седалка Промод Реисинг, колани Schrot,клетката е fullsize Крафт Моторспорт
.
ето ти го и моя отговор:Написаното по-долу е по материали от различни източници и не претендирам за авторство. Използването на информацията може да доведе до повреда на автомобила ви или до контузии или смърт и е на ваша отговорност.
Конвертирането на М20 до 2.7 литра е много популярен метод за изкарване на повече коне. Можете да ми говорите каквото искате, ама кубика си е кубик. БМВ имат два подходящи за целта двигателя – М20В25 (който е в E30 325i) и M20В27 (Е30 325е и Е28 525е). Някой може да пита "Ама за какво са ми 2.7 литра?" Имам два отговора – Hartge H27 и Alpina C2 2.7. В следващите редове ще се опитам да синтезирам какво е необходимо за конверсията.
Блок
Блока на 325i, 325e и 525e е еднакъв – 84мм диаметър на буталото. Другия вариант на блока е 80мм, изпозлван при 320i и 323i. Ако правите двигателя за Е30 имайте предвид, че блоковете от Е34 не са подходящи заради пръчката за маслото, която е в картера ( при Е34) а не в блока. Също така ако ползвате блок от Е28 525е, той трябва да е след Юни 1983-та.
Другия вариант е да се използва "двайсков" блок. Говори се че е възможно 80мм блока да се доведе до 84 мм, но аз лично се съмнявам.
Колянов вал
Има две възможности. Най добре е да се използва вал от М21 – кован стоманен вал който е практически неразрушим. Особено ако планирате да използвате принудително пълнене. Този вал е използван от Alpina за C2. Другия вариант е вал от eta. Този вал е проектиран за ограничител под 5000 оборота и нормална работа под 3000 през по-голямата част от времето. Реално може да се използва до 6000-6200 оборота, но има случаи да се усукват или даже да се чупят при по-високи обороти. Много е вероятно коляновия вал да е в достатъчно добро състояние – стига маслото да е сменяно от време на време. Балансирането на вала не е задължително, но ако планирате да сложите олекотен маховик, по-добре да не се правят компромиси. БМВ валовете са достатъчно добре балансирани поначало. Ако Коляновия вал е от автоматик, на края му трябва да се набие лагер за първичния вал на скоростната кутия (ръчна естествено).
Биели
Трябват ви по-късите(130мм) биели. Дългите биели са 135мм и каквито и бутала да използвате ще излизат над блока. Задължително е да се използват нови биелни болтове.
Бутала
Какви бутала да използвате зависи от това каква глава имате. Да приемем че имате 320i или 323i. Стандартната глава (731) пропуска достатъчно въздух за 2.7. Всъщност портовете на тази глава са малко големи за 2.0 литровия двигател, което води до малка скорост на газовете при ниски обороти и обяснява защо "шестака се развърта бавно" muhihihihi
Ранните 525е модели (до лятото на 1985-та) са с висока степен на сгъстяване – около 11:1, докато при по-късните модели е свалена на около10:1. Фактите са : главата на 525е - практически същата (200)като на Е21 320i и 323i – има същия обем и форма на горивната камера като по-късната глава (731) използвана при е30. Поставянето на глава 731 ще запази високата степен на сгъстяване. 11:1 е твърде висока за 95-октанов бензин, но 10:1 е добре. Няма да върви добре с 95, но ще "пее" с 98. Не можете да използвате бутала от 325i, защото ще се "срещат" с клапаните. Буталата за 325i могат да се използват само с глава от 325i (885).
Може ли да се използва глава от 325i с бутала от eta? И да и не. Да ще работи и ще върви безпроблемно, но челото на буталото и формата на горивната камера просто не пасват. Буталото на 325i има специфична форма на челото проектирана да работи в комбинация с глава тип 885.
Всички 325i бутала са с практически еднакъв дизайн, но с различна степен на сгъстяване и дължина на престилката. Ранните бутала (използвани при двойния стоп) имат по-висока степен на сгъстяване - 9.71. Ако използвате този тип бутала, трябва да имате предвид две неща. Първо при конверсията от 2.5 на 2.7 степента на сгъстяване ще се вдигне с около 10%. Второ тези бутала имат много дълга престилка и може да закачат коляновия вал при 2.7 - решението е да се изрежат около 10мм от престилката(+/- 1-2mm в зависимост кой е направил буталото – Mahle или Karl Schmidt)
По-добра идея е да се използват бутала от троен стоп. Тези бутала са с по-къса престилка и имат степен на сгъстяване 8.8:1, но при използването им в 2.7, степента на сгъстяване се вдига до около 9.5:1.
Цилиндрова глава
За М20 има три вида глави. Най-старата (тип 200) се използва при Е21 320i и 323i. Тя има малки смукателни и изпускателни портове, 40мм смукателни и 34 мм изпускателни клапани. По-късно тя се е използвала и при 325е и 525е, като три от маслопроводите са запушени (eta моторите са с 4 лагера на разпределителния вал).
Следващата (тип 731) глава е въведена при Е30 320i и 323i. Тя е с по-големи портове, но има същата горивна камера и клапани.
Последния тип глава (885) се използва при М20В25 – E30 325i и е34 525i (12v). Тя също е с по-големи портове и по големи клапани (42/36мм). Изпускателните портове са подобни на тези при 731, а смукателните са с различна форма, вместо да са радикално по-големи.
Най добре е да се използва 885-глава но и 731 е способна да пропусне достатъчно въздух за 200+ к.с.
Разпределителен вал
Стандартния вал на М20 е консервативен – 252 градуса за да направи колата икономична и издръжлива. Следващата стъпка е Alpina вала – 268 градуса. Малко подобрение, но и Alpina са се съобразявали със разход и гаранции. Оттам нататък следва д-р Шрик – 272, 284, 300+ градусови валове, като аз не бих сложил повече от 284 на кола която се кара не само на писта.
Разни
При Alpina C2 2.7 са използвани стандартни инжектори, дросел и дебитомер от 325i. Това е добро начало – 210к.с. Ще ви трябва нов чип, но компютъра може да е същия. Оттам нататък следва MAF от Е36, който е по-добрия вариант от използването на дебитомер от М30В35
В крайна сметка - струва ли си?
Всеки сам да си решава. Вярно че един вал и чип ще съживят всяка 325-ца, но ако двигателя и без това е за ремонт ще е грешка да не се направи на 2.7
Конвертирането на М20 до 2.7 литра е много популярен метод за изкарване на повече коне. Можете да ми говорите каквото искате, ама кубика си е кубик. БМВ имат два подходящи за целта двигателя – М20В25 (който е в E30 325i) и M20В27 (Е30 325е и Е28 525е). Някой може да пита "Ама за какво са ми 2.7 литра?" Имам два отговора – Hartge H27 и Alpina C2 2.7. В следващите редове ще се опитам да синтезирам какво е необходимо за конверсията.
Блок
Блока на 325i, 325e и 525e е еднакъв – 84мм диаметър на буталото. Другия вариант на блока е 80мм, изпозлван при 320i и 323i. Ако правите двигателя за Е30 имайте предвид, че блоковете от Е34 не са подходящи заради пръчката за маслото, която е в картера ( при Е34) а не в блока. Също така ако ползвате блок от Е28 525е, той трябва да е след Юни 1983-та.
Другия вариант е да се използва "двайсков" блок. Говори се че е възможно 80мм блока да се доведе до 84 мм, но аз лично се съмнявам.
Колянов вал
Има две възможности. Най добре е да се използва вал от М21 – кован стоманен вал който е практически неразрушим. Особено ако планирате да използвате принудително пълнене. Този вал е използван от Alpina за C2. Другия вариант е вал от eta. Този вал е проектиран за ограничител под 5000 оборота и нормална работа под 3000 през по-голямата част от времето. Реално може да се използва до 6000-6200 оборота, но има случаи да се усукват или даже да се чупят при по-високи обороти. Много е вероятно коляновия вал да е в достатъчно добро състояние – стига маслото да е сменяно от време на време. Балансирането на вала не е задължително, но ако планирате да сложите олекотен маховик, по-добре да не се правят компромиси. БМВ валовете са достатъчно добре балансирани поначало. Ако Коляновия вал е от автоматик, на края му трябва да се набие лагер за първичния вал на скоростната кутия (ръчна естествено).
Биели
Трябват ви по-късите(130мм) биели. Дългите биели са 135мм и каквито и бутала да използвате ще излизат над блока. Задължително е да се използват нови биелни болтове.
Бутала
Какви бутала да използвате зависи от това каква глава имате. Да приемем че имате 320i или 323i. Стандартната глава (731) пропуска достатъчно въздух за 2.7. Всъщност портовете на тази глава са малко големи за 2.0 литровия двигател, което води до малка скорост на газовете при ниски обороти и обяснява защо "шестака се развърта бавно" muhihihihi
Ранните 525е модели (до лятото на 1985-та) са с висока степен на сгъстяване – около 11:1, докато при по-късните модели е свалена на около10:1. Фактите са : главата на 525е - практически същата (200)като на Е21 320i и 323i – има същия обем и форма на горивната камера като по-късната глава (731) използвана при е30. Поставянето на глава 731 ще запази високата степен на сгъстяване. 11:1 е твърде висока за 95-октанов бензин, но 10:1 е добре. Няма да върви добре с 95, но ще "пее" с 98. Не можете да използвате бутала от 325i, защото ще се "срещат" с клапаните. Буталата за 325i могат да се използват само с глава от 325i (885).
Може ли да се използва глава от 325i с бутала от eta? И да и не. Да ще работи и ще върви безпроблемно, но челото на буталото и формата на горивната камера просто не пасват. Буталото на 325i има специфична форма на челото проектирана да работи в комбинация с глава тип 885.
Всички 325i бутала са с практически еднакъв дизайн, но с различна степен на сгъстяване и дължина на престилката. Ранните бутала (използвани при двойния стоп) имат по-висока степен на сгъстяване - 9.71. Ако използвате този тип бутала, трябва да имате предвид две неща. Първо при конверсията от 2.5 на 2.7 степента на сгъстяване ще се вдигне с около 10%. Второ тези бутала имат много дълга престилка и може да закачат коляновия вал при 2.7 - решението е да се изрежат около 10мм от престилката(+/- 1-2mm в зависимост кой е направил буталото – Mahle или Karl Schmidt)
По-добра идея е да се използват бутала от троен стоп. Тези бутала са с по-къса престилка и имат степен на сгъстяване 8.8:1, но при използването им в 2.7, степента на сгъстяване се вдига до около 9.5:1.
Цилиндрова глава
За М20 има три вида глави. Най-старата (тип 200) се използва при Е21 320i и 323i. Тя има малки смукателни и изпускателни портове, 40мм смукателни и 34 мм изпускателни клапани. По-късно тя се е използвала и при 325е и 525е, като три от маслопроводите са запушени (eta моторите са с 4 лагера на разпределителния вал).
Следващата (тип 731) глава е въведена при Е30 320i и 323i. Тя е с по-големи портове, но има същата горивна камера и клапани.
Последния тип глава (885) се използва при М20В25 – E30 325i и е34 525i (12v). Тя също е с по-големи портове и по големи клапани (42/36мм). Изпускателните портове са подобни на тези при 731, а смукателните са с различна форма, вместо да са радикално по-големи.
Най добре е да се използва 885-глава но и 731 е способна да пропусне достатъчно въздух за 200+ к.с.
Разпределителен вал
Стандартния вал на М20 е консервативен – 252 градуса за да направи колата икономична и издръжлива. Следващата стъпка е Alpina вала – 268 градуса. Малко подобрение, но и Alpina са се съобразявали със разход и гаранции. Оттам нататък следва д-р Шрик – 272, 284, 300+ градусови валове, като аз не бих сложил повече от 284 на кола която се кара не само на писта.
Разни
При Alpina C2 2.7 са използвани стандартни инжектори, дросел и дебитомер от 325i. Това е добро начало – 210к.с. Ще ви трябва нов чип, но компютъра може да е същия. Оттам нататък следва MAF от Е36, който е по-добрия вариант от използването на дебитомер от М30В35
В крайна сметка - струва ли си?
Всеки сам да си решава. Вярно че един вал и чип ще съживят всяка 325-ца, но ако двигателя и без това е за ремонт ще е грешка да не се направи на 2.7
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
BMW_DRIVER написа:една от най-бързите коли в хасковотърси ник autovan да ти разясни малко системата
добре е станала

с вал от 524тд буталата се режат отдолу блока и е свален с 2мм
с 6 дросела е , MS, плетени колектори,генерация 1 тръба Ф74 ,шрик,олекотен маховик и тн.
евала на "autovan"

- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
Благодаря колеги много изчерпателно ,надявам се ефекта да е добър
но ще чакам 2.5цата от Швабия
и са почвам въ филмъ
но ще чакам 2.5цата от Швабия

<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
то се си във филма
кажи какво е станало по натам
...или да чакаме поредния въпрос от сорта.....м10 с какво делко е 




С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
Ти не се обаждай не знаеш изобщо за кво става въпрос тука
много коли много идеи

много коли много идеи

<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
Още един въпрос ако се смени само електрониката файда няква щото един пич така уж направил и е доволен но незнае кое точно е сменено защото не го е правил той 

<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
Ти са смейш ама той дори незнае че го кара тва,за него е кола просто от точка А до точка Б ,така я взе просто КАЛИТКО 

<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- E30HaKuC
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 23.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 530i V8
- Мечтае да кара: 324TD
Правилно ли съм разбрал, че тези галимации могат да станат и с б20,б23 или само с б25? Интересуваме също как се променя разхода след като стане 327i ?
- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани