Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 19 Май 2008, 12:16

тоз карача,няма ли да сподели с новите спирачки как е :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 26 Ное 2008, 19:28

Беше УЖАСНО! КОлата много спираше докато не падна снега и дойде време да сложа симните джанти и спирачки :mhihi:

Как стоят нещата реално:
Големия диск прави по-голям спирачен ефект което е по-добре! По голям спирачен ефект иска по-голямо сцепление с пътя! По-голямото сцепление с пътя идва от добри гуми + добър размер (разбирайте широки) + тежест!!! Кола на която не е променена тежестта спира с хубави спирачки толкова колкото и с нормалните който са изчислени за нея....но с нормалните спираш чудесно единм или два пъти от 100 км/ч а от двеста спираш 2/3 от единия път :mhihi: С големите спирачки спираш няколко пъти от двеста до 0 :mhihi:

При мен недостатъка е че задните спирачки останаха непроменени! И се получава разлика в спирачното усилие!
Вместимостта на предните апарати я променям докато задните остават същите и се получава че заядните се опитват да спират повече! Но не успяват щото са малки - ако карам харабията сигурно на 2 предни смени на накладки ще сменя 3 пъти задните :mhihi: Ако не и повече!

Да ама...предницата се забива и задницата леко се изправя всеедно не спирам със задните!

Горе написаното е поувеличено за да успея да ви обесня ефекта, иначе на практика ако на хубав асфалт ви кача в колата да видите за кво спиране говориме ще се изкефите :twisted:

Спирачната ми помпа си е Е30-кова и педала е по-чувствителен! С еденица ход след смяната се дозира по-плавно спирачното усилие отколкото със оригиналните! С нормалните апарати педала е по-директен - натискаш и с малък ход гумите блокират! Докато с големите спирачки с много ход колелата блокират и имаш възможност прецизно да дозираш спирачното усилие! В момента в който предобриш педала и усетиш че почва АБС-а да играе "ЧУЧЕК" връщаш и пак леко натискаш и се оправя работата, докато с оригиналните апарати понеже педала е с по-малък ход за някви 5 мм се случва всичко и само помпиш нагоре надолу а АБС-а не спира да рита :mhihi:

Заключение: За мен по-големите дискове е по-добро решение, но всичко си има мярка! Не трябва да се прекалява! Търсете решения с много бутални апарати! И задължително за следващият сезон на спиранията ще съм с големи спирачки отзади също за да е всичко в баланс ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 26 Ное 2008, 20:26

...
Последна промяна K27 на 29 Дек 2008, 20:46, променена общо 1 път
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 26 Ное 2008, 20:33

K27 написа:Дилянчо, целата спирачна система треа се смета точно... щот като изплескаш некви много-бутални апатари ти се качва дебита, може при теб стоковата помпа да насмогва, ма ти си с еднобутални от Е34, ама при некои други апарати да не се окаже, че не й стига хода... после, при непроменен дебит пада и захващащата сила на апарата... те са много нещата, площ на накладките спрямо ефективната част на спирачния диск, самите накладки кви са... как викаш и ти, маса на автомобила, център и разпределение на тежестта и т.н.
П.С. А чувствителността на педала най-лесно го коригираш с отношението на рамото на самия спирачен педал към привода на спирачната помпа...

Иначе, заден ъпгрейд при теб е наложителен, ма зависи какъв...
Сони предлага ъпгрейд с дискове от их, ама според мен освен да се охлаждат по-добре (което не е малко), няма да има чувствителен ефект, щот са си на същия диаметър кат пръчката.


Абсолютно съм съгласен с теб! При големи апарати вече си е наложително и голяма помпа! При мен стана с тая и е добре! Сменя ли и задните ще минавам на такава от Е34 ;) А Ти имаш ли АБС? Аз не знам дали АБС-а в един момент няма ад се яви като някаква пречка? Смисъл ОК слагаш големи апарати, голяма помпа, но всичко това минава през блока на АБС-а и малко или много може да почне да се явява като няква редукция и да спира потока от спирачна течност :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 26 Ное 2008, 20:55

...
Последна промяна K27 на 29 Дек 2008, 20:47, променена общо 1 път
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 26 Ное 2008, 21:55

Диска от иха е вентилиран, но като му туриш и хубав апарат, нещата си мисля, че ще се пооправят, това де го писах у другата тема за апарати от е21, нема стане, площа на накладката е малка

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 4.01.2009
Пол: Мъж
Кара: си бмв
Мечтае да кара: на празен резервоар

Мнение от speedfreak__ » 14 Юни 2009, 18:17

чудесен проект , но не е за мене :uups:
едно браво мога да кажа само, чудесно се е получило :P

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Мнение от intention » 14 Юни 2009, 22:51

Евала на хора като вас , дето сън не знаят буквално
за да оптимизират една истинска кола !


Съжалявам за офтопик-а но просто редом до такива хора се чувствам технически абсолютно неграмотен и невеж ...


За хората които може би ще си напраят труда да прочетат всичко до тук (както направих аз ) , но ще си кажат
И за какво толкова труд за някаква 15-20 годишна кола
мога да само да им кажа седнете с пакетче семки пред Vbox-a и оставвте истинските фенове да раотят за истинските коли!


Евала още веднъж! :bowdown:
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook