Проблем с чип туниг

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 28 Ное 2006, 2:41

sonny написа:А в крайна сметка, какви са рисковете ако се сложи неоригинален чип, а копиран и всъщност за чии ни е тоз чип? Колко реално качва мощноста. Аз негледам лютеницата, гледам да въри, аз и без тва повече от 6 неръчкам


Дали има лепенка върху него или не е все тая, мошноста се качва така като си го чел по сайтовете от 5 до 15 % средно в замисимост от това колко е издут чипа, ти си смятай дали има фай от него, опасноста за мотора е почти минимална :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 28 Ное 2006, 13:11

ge_a написа:
ppl написа:ge_a - ей ша та баш - що ми обсъждаш работите публично без да си ме питал а? :twisted: ниските обороти ги няма заради адаптацията на ецуто или деемето както щеш го наречи към горивните таблици и стойностите на въртящия момент в чип`а.Оригиналният чип си е здрав ако толкова държиш ще ти дам и оригиналния дъмп.Колата я направих със два чипа които се превключват и няма никакъв проблем.Моля те за в бъдеще да ме попиташ преди да ми обсъждаш публично работата :!:


Братче не съм ти обсъждал работата, а проблема като цяло, щото е интересен случай и адаптацията би трябвало да мине доста по бързо, а че чипа работи тва ни стана ясно още веднага :winky: и не се сърди, а ми кажи кога ще мине мойта кола на диагностика, че требе да минаха два месеца вече :evil:


Когато кажеш и имаш време ела - колкото до "инересния проблем" - хич не е интересен просто ецу-то или дме-то (казано по сектантски :D ) е набило две сериозни грешки от интервенциите на Генчо по постоянната смяна на чиповете - проблем който реших със двойния чип.
Но виж сам тук
http://img221.imageshack.us/my.php?image=genatajz5.jpg

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 28 Ное 2006, 13:17

Значи правилно съм расъждавал все пак, а пък и нали преди каза че не можеш да го закачиш този Мотроник и аз за тва започнах да се интерсувам, щото и аз си мислех че е в следствие на натрупана няква грешка в ЕКУ-то, Проблема е решен !!!

Ся остава да видим мойта машинка :winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 28 Ное 2006, 13:22

ge_a написа:Значи правилно съм расъждавал все пак, а пък и нали преди каза че не можеш да го закачиш този Мотроник и аз за тва започнах да се интерсувам, щото и аз си мислех че е в следствие на натрупана няква грешка в ЕКУ-то, Проблема е решен !!!

Ся остава да видим мойта машинка :winky:


Ми как да го закача като гадината незнаеше и не ми каза че имобилайзера на тъпата аларма спира захранването на ДМЕ-то и трябваше сам да се сетя :( - заради това неможех да го кача на компа.Докарай бараката :D ша и побаем ;)

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 28 Ное 2006, 13:31

ppl написа:Ми как да го закача като гадината незнаеше и не ми каза че имобилайзера на тъпата аларма спира захранването на ДМЕ-то и трябваше сам да се сетя :( - заради това неможех да го кача на компа.Докарай бараката :D ша и побаем ;)



Е те тва ме уби вече :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 28 Ное 2006, 14:32

айде следващите въпроси като невежа в тази област. Имат ли разликата чиповете за 1.31. и незнам си колоко и къде пише какъв е моттроника? И кач пара струва един такъв чип, неговоря за нов от проспиид, аза нещо читаво втора ръка

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 28 Ное 2006, 18:40

sonny написа:айде следващите въпроси като невежа в тази област. Имат ли разликата чиповете за 1.31. и незнам си колоко и къде пише какъв е моттроника? И кач пара струва един такъв чип, неговоря за нов от проспиид, аза нещо читаво втора ръка


"Втора ръка" като понятие несъществува - дай си БОШ номера на компютъра и ще коментираме


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 28 Ное 2006, 21:17

ppl написа:
sonny написа:айде следващите въпроси като невежа в тази област. Имат ли разликата чиповете за 1.31. и незнам си колоко и къде пише какъв е моттроника? И кач пара струва един такъв чип, неговоря за нов от проспиид, аза нещо читаво втора ръка


"Втора ръка" като понятие несъществува - дай си БОШ номера на компютъра и ще коментираме


;) утре сутринта, че сега ме мързи и то мноооооого

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 29 Ное 2006, 13:17

ppl написа:заради адаптацията на ецуто...към...стойностите на въртящия момент в чип`а.

Е, не мислиш ли, че това звучи малко несериозно?!
Друг въпрос е, че при М1.3 е малко рано да се говори за какъвто и да е контрол на
въртящия момент.
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 29 Ное 2006, 17:43

ups
Последна промяна ppl на 29 Ное 2006, 18:13, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 29 Ное 2006, 18:02

lowdriver написа:
ppl написа:заради адаптацията на ецуто...към...стойностите на въртящия момент в чип`а.

Е, не мислиш ли, че това звучи малко несериозно?!
Друг въпрос е, че при М1.3 е малко рано да се говори за какъвто и да е контрол на
въртящия момент.


Искаш да кажеш че няма адаптация? Вярно че е ранна версия на мотроник но се адаптира към грешките - http://img300.imageshack.us/my.php?image=adaptlz6.jpg (друг е въпроса че не ги пише в епрома и при прикъсване на захранването се чистат сами)
проблема иначе беше от двете грешки - http://img221.imageshack.us/my.php?image=genatajz5.jpg
иначе не говоря за контрол на въртящият момент :D

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 30 Ное 2006, 11:15

ppl написа:Искаш да кажеш че няма адаптация?

Не, разбира се. Още по-стари версии на Мотроника притежават адаптивна функция, дори.
Мисълта ми бе, че намеси "въртящия момент" в това обяснение ни в клин, ни в ръкав. :winky:
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 30 Ное 2006, 13:05

lowdriver написа:
ppl написа:Искаш да кажеш че няма адаптация?

Не, разбира се. Още по-стари версии на Мотроника притежават адаптивна функция, дори.
Мисълта ми бе, че намеси "въртящия момент" в това обяснение ни в клин, ни в ръкав. :winky:


Ако трябва да бъда честен - истината е някъзе по средата :winky:
Тази е първата версия на мотроник с адаптивна функция,която даже в интерес на истината не е изпипана докрай,истинската адаптация започва от 01.1995г със Мотроник 1.7.3 при Е34,Е36,Z3.Колкото до въртящият момент - той е последствие на енджин мениджмънта - който все пак е заложен в епрома.Наблюдавал съм много автомобили който тръгват на 100% след чип тунинг след 2-3 часа работа след поставянето на новия чип.Нямам логично обяснение защо е така - в смисъл напасването на железарията към електрониката - би следвало да тръгне веднага но не тръгва-но този момент го има и не мога да го отреча.Иначе много се радвам че в този форум има умни хора с които могат да се обменят мисли и идеи :D

П.С - Админите да ми махнат това "Кандидат Ентусиаст" ако може - харесвам само двигателите на БМВ но докато не скоча в М5 няма да стана фен на фирмата :winky:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 30 Ное 2006, 13:29

Първите стъпки с адаптивната функция са направени още с M1.0 Adaptive. ;)
Макар и да не в пълния смисъл, който влагаме в това понятие сега, но е факт.
Колкото до "напасването", мисля си, че всичко зависи от управляващата система
и реда на работа, който спазва тя. Но , малко или много, "вина" за това има отново
въпросната адаптивна функция. Но в никакъв случай не мога да се съглася ,че ЕКУ-то
се адаптира директно към стойността на въртящия момент. Към новите стойности на
дадени параметри - да...
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: DME/DDE

Мнение от ppl » 01 Дек 2006, 14:50

lowdriver написа:Но в никакъв случай не мога да се съглася ,че ЕКУ-то
се адаптира директно към стойността на въртящия момент.


Грешка - ЕЦУ-то го определя! адаптират се само и единствено стойностите на датчиците във самото ЕЦУ

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook