смяна на мотор от 316 на 320???????
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
значи пределно ми е ясно че едно нещо като се прави трябва да е както трябва,относно парите бавно но славно,имаики предвид че по старата ми кола съм хвърлил към 2к,в период от година и половина/две,но просто и достигнах максимума и не ми стигаше и я продадох,то като погледнеш да се направи една ладова глава за спорт ти излиза към 230лв,на бмв ето като е 400 ко се пак бмв е това,малко по малко стават хубавите неще,верно ме накарахте много сериозно да се замисля ще го обмисля вариянта много добре преди да съм направил каквото и да е
Ето го последното ми творение,верно не е бмв.но съм вложил много от себе си в него и се надявам да я оцените
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=59441
Ето го последното ми творение,верно не е бмв.но съм вложил много от себе си в него и се надявам да я оцените
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=59441
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
В момента карам Е30-ка комби, мотора е М20!
Беше М20Б25 от 325и 86 година! Мотора започва с цифри 256Е1 което ще рече че е с по-голямата степен на сгъстяване (9.7:1), със стария инжекцион и 260 градусов разпределителен вал. След като си блъснах червената кола от подписа си взех сегашната която беше 320 автоматик, и преди да го монтирам вътре го отворих!
По мотора са сменени: основни, мотовилкови лагери, сегменти, главата е обслужена, нови болтове за главата, нови семеринги на колянов вал (преден и заден), нови семеринги на разпределителен вал и вала за маслената помпа, нови гарнитури (колектори, водна помпа, термостат, глава, картер, клапани, заден капак на коляновия вал, преден капак на коляновия вал).
КОляновият вал е от мотор М21Д24 с турбо (или 524тд Е34), мотовилките са от М20Б20 (130 мм дължина - спрямо стандартните 135 мм), блока е свалян челно на шлайф машина с 2 мм за да може да се запази обема на горивната камера същия като на М20Б25 мотора, буталата са сток М20Б25!
Нови термостат, воден радиатор (за 324тд с климатик - нема такова животно събира се точно м/у роговете
), комплект съединител (феродов, притискателен диск, лагер), нов ангренажен ремък (останалите са ми старите щото бързах да го събера мотора и да подкарам колата че почна да става студено, за което ме е яд много
), нови водни съединения отпред по радиатора, нов маркуч за картерните газове, нов маншон за дебитомера (онова дето свързва дебитомера с дроселовата клапа)
Скоростите са със сменени семеринги (всички) и не текът грам... което е много голяма рядкост за БМВ скорости
Тампоните на мотора са нови, сложих си и перфектния шпер диф
А щях да забравя...понеже се поциганих да сменя помпата за съединителя и месец след това се опраси и нова помпа купувах в последствие
В момента може да съм изпуснал нещо от дългия списък но е по обясними причини
Някой неща не съм ги написал щото съм купувал нови (голяма част от дреболийките и по силовото предаване) когато качвах тоя мотор в червената кола
За цени не знам колко съм дал общо и не мисля да смятам, но горе долу ще ти напиша по важните неща:
1. Съединител - 300 лв
2. Профилактика глава - 200 лв
3. Лагери, сегменти, гарнитура глава, болтове глава - 400 лв
4. Колянов вал - 150 лв.
5. Семерингите по мотора са скъпи щото съм ги купувал от Дарукар но има и доста по евтин вариант (магазин специализиран за семеринги - отиваш със размера и ти дават нов на 5 до 10 пъти по ниска цена, а имат всичко и семерингите са качествени) - около 100 лв
6. Радиатор - 300 лв
7. Гарнитури за вмсукателни колектори, маншон за дебитомер, ганритура капак клапани, картер, водна помпа, термостат, маркуч за картерни газове (всичко от Дару) - над 100 лв
Другите неща са "УЖ" дребни, но като ги събереш...разни там джиджавки дребни, масла, филтри, антифризи (2 пъти щото свалях главата и така се бех ядосал че не го събрах
а беше работил 2 мин), бензинец да измиеш хубаво мотора, после пароструйка за да светне всичко, и като сложиш и бензина дето си бръмчал напред назад да купуваш части и т.н. още минимум 200 лв
И каот имаш в предвид че в тая цялата работа не съм смятал парите който съм дал за ядене и пиене
А и труда е едно много голямо перо, което при мен го няма защото го правих сам с помощта на екипа от Дружба Шах Тийм рейсинг перформънс
А по колата съм сменил: цялата хидравлична система (рейка, помпа), макферсони предни със амортисьори, пружини спортни отпред, носачи ляв и десен предни, плътни тампони на носачите и вече ми омръзна да се занимавам и отзад не съм сменявал нищо (а имам пружините и амортисьорите) - просто си скъсах нервите по тая кола а и на всичкото отгоре сега събирам частите и на пролет ще се сменят:
преден десен калник, предна и задна врата десни, заден капак, преден капак, шибедах, предна маска, предна престилка, преден ляв калник, предна броня, стойка за фаровете трябва да купувам и да се боядиса цялостно....НЕ МИ СЕ МИСЛИ
П.С. Имай в предвид че при всичките трансплантаций винаги се случва да ти трябва нещичко дребно или нещо което не става или нещо което е дефектирало, а аз имам още две такива коли на части и само се притичвам и си свалям каквото ми трябва
Ако нямаш такива щуротий - добавяй една сериозна сума към резултата
П.С. В цялата тая работа не съм сметнал здравето и нервите! А повярвай ми това е нещо безценно
П.С.2. Забравих че сменявах и висящия лагер с нов + цената на помпата за съединителя.....
П.С.3 И карето м/у кардана и скоростите...
П.С.4. А тая кола ми е прясна...на няколко месеца...не искам да ти казвам червената колко пари е погълнала
Смятай че там съм правил две трансплантаций на мотор и от там събрах горчивия опит покрай правенето на тънки сметки
Купувал съм няколко пъти диференциали, бензинови помпи, дебитомери, боядисвания, брони, престилки, джанти...
За това казвам че или правиш нещо като хората и като се захванеш с една кола я правиш до край независимо колко време ще ти отнеме (при мен в първия случай около 3 години), или пак правиш нещо за по-голям период от време обаче все не можеш да смогнеш да я направиш и накрая се отегчаваш от цялата работа и намразваш всичко
Беше М20Б25 от 325и 86 година! Мотора започва с цифри 256Е1 което ще рече че е с по-голямата степен на сгъстяване (9.7:1), със стария инжекцион и 260 градусов разпределителен вал. След като си блъснах червената кола от подписа си взех сегашната която беше 320 автоматик, и преди да го монтирам вътре го отворих!
По мотора са сменени: основни, мотовилкови лагери, сегменти, главата е обслужена, нови болтове за главата, нови семеринги на колянов вал (преден и заден), нови семеринги на разпределителен вал и вала за маслената помпа, нови гарнитури (колектори, водна помпа, термостат, глава, картер, клапани, заден капак на коляновия вал, преден капак на коляновия вал).
КОляновият вал е от мотор М21Д24 с турбо (или 524тд Е34), мотовилките са от М20Б20 (130 мм дължина - спрямо стандартните 135 мм), блока е свалян челно на шлайф машина с 2 мм за да може да се запази обема на горивната камера същия като на М20Б25 мотора, буталата са сток М20Б25!
Нови термостат, воден радиатор (за 324тд с климатик - нема такова животно събира се точно м/у роговете


Скоростите са със сменени семеринги (всички) и не текът грам... което е много голяма рядкост за БМВ скорости

Тампоните на мотора са нови, сложих си и перфектния шпер диф

А щях да забравя...понеже се поциганих да сменя помпата за съединителя и месец след това се опраси и нова помпа купувах в последствие

В момента може да съм изпуснал нещо от дългия списък но е по обясними причини

Някой неща не съм ги написал щото съм купувал нови (голяма част от дреболийките и по силовото предаване) когато качвах тоя мотор в червената кола

За цени не знам колко съм дал общо и не мисля да смятам, но горе долу ще ти напиша по важните неща:
1. Съединител - 300 лв
2. Профилактика глава - 200 лв
3. Лагери, сегменти, гарнитура глава, болтове глава - 400 лв
4. Колянов вал - 150 лв.
5. Семерингите по мотора са скъпи щото съм ги купувал от Дарукар но има и доста по евтин вариант (магазин специализиран за семеринги - отиваш със размера и ти дават нов на 5 до 10 пъти по ниска цена, а имат всичко и семерингите са качествени) - около 100 лв
6. Радиатор - 300 лв
7. Гарнитури за вмсукателни колектори, маншон за дебитомер, ганритура капак клапани, картер, водна помпа, термостат, маркуч за картерни газове (всичко от Дару) - над 100 лв
Другите неща са "УЖ" дребни, но като ги събереш...разни там джиджавки дребни, масла, филтри, антифризи (2 пъти щото свалях главата и така се бех ядосал че не го събрах

И каот имаш в предвид че в тая цялата работа не съм смятал парите който съм дал за ядене и пиене

А и труда е едно много голямо перо, което при мен го няма защото го правих сам с помощта на екипа от Дружба Шах Тийм рейсинг перформънс


А по колата съм сменил: цялата хидравлична система (рейка, помпа), макферсони предни със амортисьори, пружини спортни отпред, носачи ляв и десен предни, плътни тампони на носачите и вече ми омръзна да се занимавам и отзад не съм сменявал нищо (а имам пружините и амортисьорите) - просто си скъсах нервите по тая кола а и на всичкото отгоре сега събирам частите и на пролет ще се сменят:
преден десен калник, предна и задна врата десни, заден капак, преден капак, шибедах, предна маска, предна престилка, преден ляв калник, предна броня, стойка за фаровете трябва да купувам и да се боядиса цялостно....НЕ МИ СЕ МИСЛИ


П.С. Имай в предвид че при всичките трансплантаций винаги се случва да ти трябва нещичко дребно или нещо което не става или нещо което е дефектирало, а аз имам още две такива коли на части и само се притичвам и си свалям каквото ми трябва

Ако нямаш такива щуротий - добавяй една сериозна сума към резултата

П.С. В цялата тая работа не съм сметнал здравето и нервите! А повярвай ми това е нещо безценно

П.С.2. Забравих че сменявах и висящия лагер с нов + цената на помпата за съединителя.....
П.С.3 И карето м/у кардана и скоростите...

П.С.4. А тая кола ми е прясна...на няколко месеца...не искам да ти казвам червената колко пари е погълнала



За това казвам че или правиш нещо като хората и като се захванеш с една кола я правиш до край независимо колко време ще ти отнеме (при мен в първия случай около 3 години), или пак правиш нещо за по-голям период от време обаче все не можеш да смогнеш да я направиш и накрая се отегчаваш от цялата работа и намразваш всичко


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Оставете го човека да си купи 316ка! Само да гледа да е 3-ен стоп от първите - с М10 и Л-Джетроника... пък после аз ще му обясня някои работи за 316ките, колко могат да вървят и имат ли почва те у нас
Вярвам и ТОМ да се обади 




- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Ще караш човека да прави опелов мотор ... 4 цилиндъра и 2 литра 


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Знам, че пак е извън темата и си го знаете, но искам да отбележа - Дилян е психопат-фанатик
Но пък евала - невероятни фенове се срещат тук 


BMW only!
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Дилян Пенчев написа:Ще караш човека да прави опелов мотор ... 4 цилиндъра и 2 литра
Не мисля, че е опелов мотора... освен, ако 2000, 2000ЦС, 2002, 2002ти, 2002тии, 2002 Турбо и доста Е21ци 320ки са Опели... Но пък всеки "Опелов" мотор от 2 литра на 4та предавка и 2000 оборота не мисли да загасне при шут на десния педал за разлика от великия М20В20


За 2.0 мотор истината е в 4-те цилиндъра... М3-то е едно доказателство, че даже и за 2.3 не е необходимо да е 6-так, че даже напротив

- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
ми я тогава да питам нещо друго,тоя мотор 1.6,не може ли да му се направи един шлаиф и да се натикат по големи бутала,щото без електроники и тем подоби могат много неща да се направят за да върви прилично,поне при ладовия мотор е така,даите мнение има ли блока мегдан за шлаиф големи бутала 

- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Тоя мотор не е 1600 кубически сантиметра, а 1800 и нищо не стържеш - само му подменяш карантийте с такива от двулитров и може да потърсиш малко по-богати дюзи... Няма промяна на талони, няма дебели застраховки и данъци, няма дупка до 4000 оборота, няма безумни разходи на бензин, но пък има доста въртящ момент и то от ниско, също и голям мерак за турбо...
А и да не забравяме най-важното: всички 6 цилиндрови 20-ки ти гледат номера на фанелката 


- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
еми значи това е по лесният вариянт,на които да се спра,ами кое по точно тряя да се прехвърля,а и какъв ще е тоя двулитровия мотор 4 цилиндров ли
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Виж тук: http://www.bmwe21.net/pre81.htm Погледни спесификацийте на 320i и 320/4 - това е твоя мотор. Разликата с 1,8 е в хода на буталото, тоест трябва да подмениш буталата и коляновия вал. Единствения куцуз е, че 2-литрови М10-ки се намират много трудно, но не е невъзможно 

- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
е долу в кубатурата си пише 1573цц за 316,или то е от по стар модел някъв,не мога да разбера нещо,или имаш предвит че блоковете на 1.8 и на 1.6 са еднакви,значи тая 316ка е 87 дето има вариянт да я зема с 2ен стоп
п.с изинявам се ако някои от въпросите ми се малоумни,но наистина няям си идея как стоят нещата с баварките
п.с изинявам се ако някои от въпросите ми се малоумни,но наистина няям си идея как стоят нещата с баварките

- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
М10 е легендарен двигател, който се произвежда от 1965 до 1988 година. Имам много варианти: 1.5, 1.6, 1.8 и 2.0 литра, като са му интегрирани всевъзможни системи за хранене: сума ти карбуратори, механични и електрически инжекциони, че даже и турбо
Пробвай да попрочетеш тук: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=3416 и тук: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=6480 


- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Вайпъре...знаеш че обичам да те бъзикам
Много ме кефиш с какъв ентусиазъм обесняваш за М10
всеедно както аз обеснявам за М20
А относно М10Б20 - това е найстина един добър мотор
И все пак мисля че един М20Б27 е мноооого лош
П.С. Сигурен ли си че Е30 с М10Б20 и такава с М20Б20 със сигурност М10-тката ще е по-бърза?!?




А относно М10Б20 - това е найстина един добър мотор

И все пак мисля че един М20Б27 е мноооого лош

П.С. Сигурен ли си че Е30 с М10Б20 и такава с М20Б20 със сигурност М10-тката ще е по-бърза?!?

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
M10B20 и М20В20 са по 125к.с. като М10 е с 5NM повече въртящ момент.... все си мисля, че М10ката е по-коравия мотор




- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
аз такова кораво,не съм засичал скороviper написа:M10B20 и М20В20 са по 125к.с. като М10 е с 5NM повече въртящ момент.... все си мисля, че М10ката е по-коравия мотор![]()
![]()


73 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани