e30 316i спирачен ъпгрейд
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Занимавах се също и с щитовете:
Задните им бях изправил ръба още преди песъкоструя:
Между другото от лятото си седят небоядисани само на фосфатирането което приложих и нямат грам видими ръжди. Не, че е препоръчително да се държат небодисани толкоз дълго време, но определено фосфатирането има ефект.
Отрязах им ръбчетата които опират в апарата и наложих пробно:
Отпред рязането е доста повечко:
Също така другия ми щит е в доста кофти състояние в чашата която застава около главината. Намерих си друг, който пък е яко изгнил в перфиерията си. Съответно от двата щита ще си направя един. Ето го първия отделен от чашката:
Не съм снимал резултата от втория, но успях да отделя чашката без да я потроша и му изхвърлих периферията. Мацнах ги с вюрта по раните и ги зарязах да чакат за пункшвайс и боя.
Задните им бях изправил ръба още преди песъкоструя:
Между другото от лятото си седят небоядисани само на фосфатирането което приложих и нямат грам видими ръжди. Не, че е препоръчително да се държат небодисани толкоз дълго време, но определено фосфатирането има ефект.
Отрязах им ръбчетата които опират в апарата и наложих пробно:
Отпред рязането е доста повечко:
Също така другия ми щит е в доста кофти състояние в чашата която застава около главината. Намерих си друг, който пък е яко изгнил в перфиерията си. Съответно от двата щита ще си направя един. Ето го първия отделен от чашката:
Не съм снимал резултата от втория, но успях да отделя чашката без да я потроша и му изхвърлих периферията. Мацнах ги с вюрта по раните и ги зарязах да чакат за пункшвайс и боя.
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Крайно време за ъпдейт на темата. Скоростта с която се случват нещата при мен продължава да е отчайващо бавна. Аз съм в София, колата е в Плевен. Като се прибера уикенда нищо не е където съм го оставил, а и съм забравил кое до къде е.. оправдания..
И все пак напредък някакъв има. Ще го разделя по теми:
АБС
Имах идея за по-съвременен АБС, но беше отхвърлена в стремеж да съм максимално близко до оригинала - искам коша да ми изглежда заводски. Реших, че АБС-а е най-важно да го има, а не колко е бърз и прецизен. Започнах да търся задни носачи и пълна инсталация АБС.
Намери се перфектен комлект. Носачите бяха с изключително малко корозия по тях (за съжаление не съм ги снимал в оригиналния им вид). АБС-а работещ до последно.
Ето го сниман в донора:
Купих нещата от Виктор от Опанец. Много са точни и той и брат му - препоръчвам :thumbsup: Свалиха всичко и ми го предадоха в перфектен вид + планките за които се захваща помпата в коша. Единствения недостатък на комплекта е, че е срязан кабела на единия от датчиците - този скраперлък за го сътворили по някаква причина предишните собственици на донора като са започнали да разглабят задния мост. и двете парчета ги има така, че не е проблем.
Заварих си планките в коша:
И помпата застана на мястото си:
Грундирах заварките, но не съм снимал.
Най-трудната задача се оказа разпробиването на предните шенкели за датчиците. Това буквално ми отне един месец :duh: Хич не е за хвалене, но ето какво става при намеса на пишман фрезист - тоест аз.
Направих грешка като първо заварих тръбите на регулируемото окачване. В резултат на това залагането на фрезата стана много трудно и нямах достатъчно дълъг фрезер който да може да достигне мястото преди главата да се удари в тръбата. Достъпа ставаше само със свредло:
При това залагане беше изключително трудно да определя точната позиция на отвора и въпреки, че мерих многократно се получи грешка с около милиметър и то и на двата шенкела:
ляво:
дясно:
стоков ръждавелник за мерене (пак от Виктор):
Чак след дни си обясних какво е станало и как след като съм продупчил с пилотно сведло(5мм) и съм измерил, че съм където трябва се получава това отклонение 1мм. Причината се оказа в това, че финалната бургия има сериозно биене (крива е) и при целенето на пилотния отвор опашката на бургията е на различно (грешно) място спрямо върха и. Пилотния отвор я центрира и биене няма, но това което се получава е, че бургията не е напълно перпендикулярна а стои под лек ъгъл. Съответно целия отвор става под лек ъгъл и позицията на изхода на отвора вече е друга. Целия датчик застава изкривен и допълнително отдалечен.
Корекцията стана след като се навари леко далечния край на отвора:
Оказа се, че мога да заложа на обратно шенкела и главата на фрезата се разминава буквално на косъм с оста на която се набива главината - доста тъпо, че това го открих чак след като нещата се объркаха яко. При това положение вече можех да достъпя отвора с фрезер и проблемите изчезнаха - нямам снимки на това залагане..
Ето ги двете дупки най-после продупчени:
и с датчиците:
Окачване:
Направих си раздвижен заден мост:
Планките са изрязани лазерно. Ето снимка от копането им на фрезата:
Готовите планки и заваряване към моста:
Следва разстъргване на отворите на моста по планките:
С ето такава машинка (борчето е марка дремел - доста здраво):
Не препоръчвам за тази операция да се ползва бормашина/ръчна фреза + фрезер. Имат изключително твърда характеристика и при най-малкото грешно движение фрезера се заклинва в отвора и се получава много силен удар. Ето го резултата:
Дремелчето се справя значително по-бавно, но напълно безпроблемно.
Отново на песъкоструй минаха новите задни носачи с АБС, предна стабилизираща щанга от комби (набавил съм си естествено и задна пак от комби, но тя е в перфектно състояние и предпочетох да не ходи на пясък) както и щита на вентилацията на резервоара:
По най-бързия начин им направих фосфатирането:
След което минаха на прахово отново със слой цинкова боя и след това черно. Доста детайли боядисах наведнъж, но не съм снимал процеса.
Последва най-накрая набиването на нови лагери на задните носачи. Беше бавно, но интересно за мен. Много е важно да се внимава в началото да не тръгне на криво лагера:
Ето го целия импровизиран комплект за набиването:
Без гумения чук не стават нещата - почуква се постоянно и се натяга лека полека:
След това скобата:
и сме готови с лагера:
След това идва ред на главината. За малко да забравя да сложа щита на единия от носачите. Щеше да стане доста неприятно :
На горната снимка се виждат и новите ми финални планки за отзад. Ето ги нещата сглобени:
Като сложих диска се стреснах много сериозно защото имаше супер голям ход на главината спрямо лагера - така се клатушкаше че диска си опираше в апарата. За момент си помислих, че съм прецакал лагерите при монтажа, но като помислих малко повече се сетих, че няма как да е станало това и всъшност причината е, че не са стегнати двете получерупки от вътрешната страна на лагера, което става автоматично при монтажа на полуоската. Стегнах с приспособлението си за набиване на лагери и луфта изчезна.
Предните шенкели след боята:
Пробно сглабяне:
За съжаление тези перфектно изглеждащи планки са сгрешени и ще се правят наново. Непоправимото е, че съм сбъркал междуболтовото разстояние на отворите за монтаж на апарата с 2мм.. нищо (разумно) не може да се направи освен нова планка. На снимката съм "стегнал" от едната страна с по тънък болт колкото за пробата. Отделно ще трябва да коригирам и аксиалната позиция на апарата (това беше очаквано и иска просто още малко вкопаване).
Ламарини
Оше края на миналата година махнах мокета и с радост намерих перфектен от към корозии под:
Жълтото по шумоизолация е някаква мръсотия не е ръжда. Има лека корозия по планката на педала на газта. Никъде другаде.
При пътника:
Също никакви изненади освен вдлъбнатината в дясно, която си се вижда доста ясно и от долу.
След като прочетох една тема за ръждясващия щит на вентилацията на резервоара реших, че трябва да видя какво е положението с моя:
На пръв поглед не толкова зле:
Ама от долу си беше пълна трагедия:
Ей това събрах от този рудник:
и най-накрая се показаха отделните маркучи:
Ето го и щита:
Мина на пясък както вече се видя след което се отвориха разни малки дупчици. Първо реших да ги наваря, но съжалих още при първия опит - ламарината около тези дупки беше доста отъняла и резулатата от досега на телоподаващото беше още по голяма дупка. Криво ляво успях да наваря и изпиля най-тежкия участък, но нямам снимки. Вътрешната част която се вижда че е на кратери я запълних с кит и след това на проховото:
За съжаление в задния десен подкалник ме очакваше най-голямата за сега изненада:
Това е подкалника и тези дупки които се виждат се отвориха чак след като разчоплих. Вътрешната страна на ламарината на самия калник изглежда напълно незасегната. Реших, че най-доброто което мога да направя аз е да почистя максимално добре и да обработя с Вюрта:
Изчистих, намазах и после поворих и потретих процедурата след което грундирах с двукомпонентния и след това мазах с битумно покритие като също запуших дупките с него. Отново нямам снимки на резултата. Също така през багажника използвайки тръбичка налях ето такова https://www.nigrin.de/en/products/nach/produkt/nigrinundercoating_waxcolourless между калника и подкалника. Не съм сигурен, че това ще е финалното решение на този проблем.
Същевременно се появи комплект за акумулатор в багажника и реших да си го взема:
Пратиха ми и двете кори в случай, че цвета на моите е различен. Същия си е:
Не съм стигнал до монтажа и тепърва ще установявам имам ли липси. Ако някой вижда такива да казава.
Климатик
При покупката на колата към нея вървеше пълен (почти) комплект климатик.
Очевидния проблем още на пръв поглед беше откъртена тръба на радиатора:
Това евентуално може и да е възможно да се възстанови. Гришата препоръча да пробвам в Папе. За сега се ослушвам за цял радиатор.
Резистора на вентилатора е модван доста грозно:
Също така тръбите които имам са доста странни и забелязах че на едната е написано на ръка е34.. Така или иначе не са като за m20 и ще трябва да ги търся.
Компресора:
Стойката (и тя не е за m20):
За момента съм се фокусирал единствено в рециклиране на прасето на климатика. Разглобих го на съставни части много отдавна най-вече с цел да разбера какво трябва да си закупя:
Естествено беше голяма мизерия. Уплътненията на всички клапи изглеждаха горе долу така:
Измих всичките карантии и ги зарязах да отлежават известно време. Намерих си подходящ материал за опресняване на уплътненията от тук http://www.micromaxtrade.com/prod.php?lng=bg&cat=9&subcat=1. Взех си и бандажна лента за опресняване на кабелните снопове. Нея я взех от Елимекс в Плевен - марката е Tessa. По-широка е от оригиналната и е различна материя, но пък стават доста добре сноповете с нея. След няколко месечно отлагане най-накрая се заех с тези процедури и очудващо успях да сглобя всичко обратно:
Установих също че ми липсват дренажните маркучета за оттичане на конденза към тунела на скоростите. Те са общо три на брой две от които са еднакви и доста скъпи от БМВ - 30лв броя. Третото е около 5 кинта и си го закупих от БМВ. За тези двете пробвах на няколко пъти да ги взема от хора продаващи комплекти, но никой не искаше да си разбие комплекта.. Преди седмица се разрових по-сериозно в RealOEM и установих, че тези маркучета са абсолютно същите и при BMW Z3. Обадих се на първата обява за Z3-ка с климатик на части и успях да събера толкова ценния комплет от дренажи:
Беше ми важно за да пристъпя към следващото действие - вадене на прасето за парно от колата и разпробиване на нужните отвори към тунела на скоростите.
Не бях свалял табло на каквато и да е кола и определено не беше приятно, но пък за е30 има супер подробни инструкции и благодарение на тях успях да го сваля без да нанеса сериозни щети. След това си източих антифриза откачих маркучите на парното и измъкнах прасето:
Избих отвора през който климатичните тръби минават към двигателния отсек. Снимка от към коша:
Снимка от към купето:
След това вкарах климатичното прасе за да определя позициите на двете дупки за дренажи които не са фабрично подготвени за избиване (тази която в близост до скоростния лост просто се избива). След това разпробих. Размерът на отворите е 20мм:
Колата ще ходи следващата събота за ламарини при Цецо Михайлов (Благодарниости на Кроки, че ми даде контакти) и реших че ще е най-добре да му я занеса максимално гола хем да обработи тези избити и пробити отвори. Напраравих едно късо съединение на маркучите на парното:
Подлепих дупките към коша да не се обгазявам:
Подвързах висящите кабелажи и клъстера с опашки и в ето този вид я закарах към София:
В интерес на истината пътуването без монтирано парно не се оказа сериозен проблем. Реално вентилация в купето има малко по силна от отворени всики потенциометри на макс и се усилва и намалява с отваряне на люка или стъкло. Пристигнах съвсем успешно, но заправих да разкача акумулатора и установих, че паднал още на следващия ден - явно има утечка заради някоя от разкачените букси. Сега слизам да и дам ток и ако всичко е наред ще се появя на сбирката в този вид :drive:
И все пак напредък някакъв има. Ще го разделя по теми:
АБС
Имах идея за по-съвременен АБС, но беше отхвърлена в стремеж да съм максимално близко до оригинала - искам коша да ми изглежда заводски. Реших, че АБС-а е най-важно да го има, а не колко е бърз и прецизен. Започнах да търся задни носачи и пълна инсталация АБС.
Намери се перфектен комлект. Носачите бяха с изключително малко корозия по тях (за съжаление не съм ги снимал в оригиналния им вид). АБС-а работещ до последно.
Ето го сниман в донора:
Купих нещата от Виктор от Опанец. Много са точни и той и брат му - препоръчвам :thumbsup: Свалиха всичко и ми го предадоха в перфектен вид + планките за които се захваща помпата в коша. Единствения недостатък на комплекта е, че е срязан кабела на единия от датчиците - този скраперлък за го сътворили по някаква причина предишните собственици на донора като са започнали да разглабят задния мост. и двете парчета ги има така, че не е проблем.
Заварих си планките в коша:
И помпата застана на мястото си:
Грундирах заварките, но не съм снимал.
Най-трудната задача се оказа разпробиването на предните шенкели за датчиците. Това буквално ми отне един месец :duh: Хич не е за хвалене, но ето какво става при намеса на пишман фрезист - тоест аз.
Направих грешка като първо заварих тръбите на регулируемото окачване. В резултат на това залагането на фрезата стана много трудно и нямах достатъчно дълъг фрезер който да може да достигне мястото преди главата да се удари в тръбата. Достъпа ставаше само със свредло:
При това залагане беше изключително трудно да определя точната позиция на отвора и въпреки, че мерих многократно се получи грешка с около милиметър и то и на двата шенкела:
ляво:
дясно:
стоков ръждавелник за мерене (пак от Виктор):
Чак след дни си обясних какво е станало и как след като съм продупчил с пилотно сведло(5мм) и съм измерил, че съм където трябва се получава това отклонение 1мм. Причината се оказа в това, че финалната бургия има сериозно биене (крива е) и при целенето на пилотния отвор опашката на бургията е на различно (грешно) място спрямо върха и. Пилотния отвор я центрира и биене няма, но това което се получава е, че бургията не е напълно перпендикулярна а стои под лек ъгъл. Съответно целия отвор става под лек ъгъл и позицията на изхода на отвора вече е друга. Целия датчик застава изкривен и допълнително отдалечен.
Корекцията стана след като се навари леко далечния край на отвора:
Оказа се, че мога да заложа на обратно шенкела и главата на фрезата се разминава буквално на косъм с оста на която се набива главината - доста тъпо, че това го открих чак след като нещата се объркаха яко. При това положение вече можех да достъпя отвора с фрезер и проблемите изчезнаха - нямам снимки на това залагане..
Ето ги двете дупки най-после продупчени:
и с датчиците:
Окачване:
Направих си раздвижен заден мост:
Планките са изрязани лазерно. Ето снимка от копането им на фрезата:
Готовите планки и заваряване към моста:
Следва разстъргване на отворите на моста по планките:
С ето такава машинка (борчето е марка дремел - доста здраво):
Не препоръчвам за тази операция да се ползва бормашина/ръчна фреза + фрезер. Имат изключително твърда характеристика и при най-малкото грешно движение фрезера се заклинва в отвора и се получава много силен удар. Ето го резултата:
Дремелчето се справя значително по-бавно, но напълно безпроблемно.
Отново на песъкоструй минаха новите задни носачи с АБС, предна стабилизираща щанга от комби (набавил съм си естествено и задна пак от комби, но тя е в перфектно състояние и предпочетох да не ходи на пясък) както и щита на вентилацията на резервоара:
По най-бързия начин им направих фосфатирането:
След което минаха на прахово отново със слой цинкова боя и след това черно. Доста детайли боядисах наведнъж, но не съм снимал процеса.
Последва най-накрая набиването на нови лагери на задните носачи. Беше бавно, но интересно за мен. Много е важно да се внимава в началото да не тръгне на криво лагера:
Ето го целия импровизиран комплект за набиването:
Без гумения чук не стават нещата - почуква се постоянно и се натяга лека полека:
След това скобата:
и сме готови с лагера:
След това идва ред на главината. За малко да забравя да сложа щита на единия от носачите. Щеше да стане доста неприятно :
На горната снимка се виждат и новите ми финални планки за отзад. Ето ги нещата сглобени:
Като сложих диска се стреснах много сериозно защото имаше супер голям ход на главината спрямо лагера - така се клатушкаше че диска си опираше в апарата. За момент си помислих, че съм прецакал лагерите при монтажа, но като помислих малко повече се сетих, че няма как да е станало това и всъшност причината е, че не са стегнати двете получерупки от вътрешната страна на лагера, което става автоматично при монтажа на полуоската. Стегнах с приспособлението си за набиване на лагери и луфта изчезна.
Предните шенкели след боята:
Пробно сглабяне:
За съжаление тези перфектно изглеждащи планки са сгрешени и ще се правят наново. Непоправимото е, че съм сбъркал междуболтовото разстояние на отворите за монтаж на апарата с 2мм.. нищо (разумно) не може да се направи освен нова планка. На снимката съм "стегнал" от едната страна с по тънък болт колкото за пробата. Отделно ще трябва да коригирам и аксиалната позиция на апарата (това беше очаквано и иска просто още малко вкопаване).
Ламарини
Оше края на миналата година махнах мокета и с радост намерих перфектен от към корозии под:
Жълтото по шумоизолация е някаква мръсотия не е ръжда. Има лека корозия по планката на педала на газта. Никъде другаде.
При пътника:
Също никакви изненади освен вдлъбнатината в дясно, която си се вижда доста ясно и от долу.
След като прочетох една тема за ръждясващия щит на вентилацията на резервоара реших, че трябва да видя какво е положението с моя:
На пръв поглед не толкова зле:
Ама от долу си беше пълна трагедия:
Ей това събрах от този рудник:
и най-накрая се показаха отделните маркучи:
Ето го и щита:
Мина на пясък както вече се видя след което се отвориха разни малки дупчици. Първо реших да ги наваря, но съжалих още при първия опит - ламарината около тези дупки беше доста отъняла и резулатата от досега на телоподаващото беше още по голяма дупка. Криво ляво успях да наваря и изпиля най-тежкия участък, но нямам снимки. Вътрешната част която се вижда че е на кратери я запълних с кит и след това на проховото:
За съжаление в задния десен подкалник ме очакваше най-голямата за сега изненада:
Това е подкалника и тези дупки които се виждат се отвориха чак след като разчоплих. Вътрешната страна на ламарината на самия калник изглежда напълно незасегната. Реших, че най-доброто което мога да направя аз е да почистя максимално добре и да обработя с Вюрта:
Изчистих, намазах и после поворих и потретих процедурата след което грундирах с двукомпонентния и след това мазах с битумно покритие като също запуших дупките с него. Отново нямам снимки на резултата. Също така през багажника използвайки тръбичка налях ето такова https://www.nigrin.de/en/products/nach/produkt/nigrinundercoating_waxcolourless между калника и подкалника. Не съм сигурен, че това ще е финалното решение на този проблем.
Същевременно се появи комплект за акумулатор в багажника и реших да си го взема:
Пратиха ми и двете кори в случай, че цвета на моите е различен. Същия си е:
Не съм стигнал до монтажа и тепърва ще установявам имам ли липси. Ако някой вижда такива да казава.
Климатик
При покупката на колата към нея вървеше пълен (почти) комплект климатик.
Очевидния проблем още на пръв поглед беше откъртена тръба на радиатора:
Това евентуално може и да е възможно да се възстанови. Гришата препоръча да пробвам в Папе. За сега се ослушвам за цял радиатор.
Резистора на вентилатора е модван доста грозно:
Също така тръбите които имам са доста странни и забелязах че на едната е написано на ръка е34.. Така или иначе не са като за m20 и ще трябва да ги търся.
Компресора:
Стойката (и тя не е за m20):
За момента съм се фокусирал единствено в рециклиране на прасето на климатика. Разглобих го на съставни части много отдавна най-вече с цел да разбера какво трябва да си закупя:
Естествено беше голяма мизерия. Уплътненията на всички клапи изглеждаха горе долу така:
Измих всичките карантии и ги зарязах да отлежават известно време. Намерих си подходящ материал за опресняване на уплътненията от тук http://www.micromaxtrade.com/prod.php?lng=bg&cat=9&subcat=1. Взех си и бандажна лента за опресняване на кабелните снопове. Нея я взех от Елимекс в Плевен - марката е Tessa. По-широка е от оригиналната и е различна материя, но пък стават доста добре сноповете с нея. След няколко месечно отлагане най-накрая се заех с тези процедури и очудващо успях да сглобя всичко обратно:
Установих също че ми липсват дренажните маркучета за оттичане на конденза към тунела на скоростите. Те са общо три на брой две от които са еднакви и доста скъпи от БМВ - 30лв броя. Третото е около 5 кинта и си го закупих от БМВ. За тези двете пробвах на няколко пъти да ги взема от хора продаващи комплекти, но никой не искаше да си разбие комплекта.. Преди седмица се разрових по-сериозно в RealOEM и установих, че тези маркучета са абсолютно същите и при BMW Z3. Обадих се на първата обява за Z3-ка с климатик на части и успях да събера толкова ценния комплет от дренажи:
Беше ми важно за да пристъпя към следващото действие - вадене на прасето за парно от колата и разпробиване на нужните отвори към тунела на скоростите.
Не бях свалял табло на каквато и да е кола и определено не беше приятно, но пък за е30 има супер подробни инструкции и благодарение на тях успях да го сваля без да нанеса сериозни щети. След това си източих антифриза откачих маркучите на парното и измъкнах прасето:
Избих отвора през който климатичните тръби минават към двигателния отсек. Снимка от към коша:
Снимка от към купето:
След това вкарах климатичното прасе за да определя позициите на двете дупки за дренажи които не са фабрично подготвени за избиване (тази която в близост до скоростния лост просто се избива). След това разпробих. Размерът на отворите е 20мм:
Колата ще ходи следващата събота за ламарини при Цецо Михайлов (Благодарниости на Кроки, че ми даде контакти) и реших че ще е най-добре да му я занеса максимално гола хем да обработи тези избити и пробити отвори. Напраравих едно късо съединение на маркучите на парното:
Подлепих дупките към коша да не се обгазявам:
Подвързах висящите кабелажи и клъстера с опашки и в ето този вид я закарах към София:
В интерес на истината пътуването без монтирано парно не се оказа сериозен проблем. Реално вентилация в купето има малко по силна от отворени всики потенциометри на макс и се усилва и намалява с отваряне на люка или стъкло. Пристигнах съвсем успешно, но заправих да разкача акумулатора и установих, че паднал още на следващия ден - явно има утечка заради някоя от разкачените букси. Сега слизам да и дам ток и ако всичко е наред ще се появя на сбирката в този вид :drive:
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Перфектно както винаги
- Convertible
- ентусиаст
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
всичко е супер, поздравления за старанието !
не видях никъде какви са апаратите - предни и задни, въпреки, че прегледах темата няколко пъти
ще разгледам дали нямам някакви тръбички останали.
не видях никъде какви са апаратите - предни и задни, въпреки, че прегледах темата няколко пъти
ще разгледам дали нямам някакви тръбички останали.
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Convertible написа:всичко е супер, поздравления за старанието !
не видях никъде какви са апаратите - предни и задни, въпреки, че прегледах темата няколко пъти
ще разгледам дали нямам някакви тръбички останали.
http://300mm.de/299mm/300294.htm
киселичко е малко, но пък 15' за зимата си е перфе
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- Convertible
- ентусиаст
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
bigmurzi написа:Convertible написа:всичко е супер, поздравления за старанието !
не видях никъде какви са апаратите - предни и задни, въпреки, че прегледах темата няколко пъти
ще разгледам дали нямам някакви тръбички останали.
http://300mm.de/299mm/300294.htm
киселичко е малко, но пък 15' за зимата си е перфе
тези пък (бях го видял и преди линка, но не бях сигурен)
малко ми не ми аресват на цвят
а и за зимата си имам 345мм спирачки
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
щветове и надписи, каквито искаш бре, пара да има. http://300mm.de/346mm/346mm.htm
ама тая лъскачка зимата кара ли се? те кабриотата са кекави, не стават за тая работа..така са ми казвали..
ама тая лъскачка зимата кара ли се? те кабриотата са кекави, не стават за тая работа..така са ми казвали..
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Май е крайно време за един ъпдейт. Цецо твори и ми праща снимки да не ми е мъчно Ето какво е натворил:
И ръба на багажника е готов:
Следва задната престилка и легена на акумулатора:
Не се шегува..
Аз лично не съм в състояние и от листа хартия да направя толкова точен шаблон :
Между другото е използвал момента и е изпънал и престилката, която се беше поразтеглила и изтумбила след удара:
Следват добре познатите на всички квадрати:
Не очаквах нещата да са във вида в който се оказаха. Тук в ляво нямаше почти никакви външни признаци, но Цецо очевидно знае с какво си има работа:
Покрай кърпинга има и тунинг :
Вратите не ги е снимал подробно, но каза, че се е наложило отваряне на ръба на предна дясна, която беше най-зле:
Калниците преди и след Цецо. Май не му е за първи път :
И тука ми е дал една за финал:
Нямам търпение да видя резултата на живо. Би трябвало тази седмица да си я взема.
Тези дни се сдобих най-накрая и с шпер благодарение на bigmurzi:
Чудя се как да го подхвана.. Най-добре на пясък, но не съм сигурен колко е безопасно това дори и да се защити добре..
И ръба на багажника е готов:
Следва задната престилка и легена на акумулатора:
Не се шегува..
Аз лично не съм в състояние и от листа хартия да направя толкова точен шаблон :
Между другото е използвал момента и е изпънал и престилката, която се беше поразтеглила и изтумбила след удара:
Следват добре познатите на всички квадрати:
Не очаквах нещата да са във вида в който се оказаха. Тук в ляво нямаше почти никакви външни признаци, но Цецо очевидно знае с какво си има работа:
Покрай кърпинга има и тунинг :
Вратите не ги е снимал подробно, но каза, че се е наложило отваряне на ръба на предна дясна, която беше най-зле:
Калниците преди и след Цецо. Май не му е за първи път :
И тука ми е дал една за финал:
Нямам търпение да видя резултата на живо. Би трябвало тази седмица да си я взема.
Тези дни се сдобих най-накрая и с шпер благодарение на bigmurzi:
Чудя се как да го подхвана.. Най-добре на пясък, но не съм сигурен колко е безопасно това дори и да се защити добре..
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
само не на пясък
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
щот се набива вътре мойто момче и отделно всички семеринги ги хвърляш после...слагаш ментета и протичат,та така
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Аз не мога да разбера по какъв повод ги чистите, мажете, боядисвате, светкате тия дифове. Нито е неква тънка ламаринка, че да изчезне, нито е нещо дето няма да се изцапа, а отгоре на всичко и не може да до показвате на пичетата щото е на кофти място... От къв зор?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
ясно .. благодаря!
Ники, щото като си вдигнеш колата да я правиш или да ти я правят е по-приятно, като всичко изглежда свежо, а не все едно си копал канали с нея ... последно като ходих на реглаж и майсторчетата много се изкефиха как съм си я направил отдолу колата, което пък мен много ме зарадва, щото е готино някой да ти оцени труда и то не само в кинти.
Ники, щото като си вдигнеш колата да я правиш или да ти я правят е по-приятно, като всичко изглежда свежо, а не все едно си копал канали с нея ... последно като ходих на реглаж и майсторчетата много се изкефиха как съм си я направил отдолу колата, което пък мен много ме зарадва, щото е готино някой да ти оцени труда и то не само в кинти.
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Лошо няма, аз питам.... не знам защо, но на мен никога не ми стига времето за такива козметични прояви, а то мойта кола, май само аз си я гледам отдолу, тоест липсва стимул
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани