E30 '86 карбуратор Pierburg 2BE
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Лудия Бик - това е доста опростен модел на нещата
в същност има още много други фактори... Карбутора вкарва достатъчно бензин, но по-малко въздух.
Аren't we all James?:) това беше много добро...
Снощи ми се спеше прекалено много и не съм написал нищо смислено
Ще се опитам да се обоснова технически, няма да е лесно, тъй като и аз спадам към групата на лаиците...
Всмукателната система на един автомобил е една от най-важните неща за един двигател. Не знам какъв е колектора на карбуратора, но ако се загледате в колектора на инжекциона, ще видите, че дизайна не е случаен. До всеки цилиндър стига тръба с равна дължина от тук равномерното пълнене(предполагам затова се слагат двойни и повече карбуратори). До колкото знам карбураторите работят с помощта на ефекта на вентури. Ето една картинка
Всяко ограничение на потока въздух, намаля volumetric efficiency на двигателя. Този коефициент(VE) показва каква част от обема на двигателя се пълни с въздух. Мисля, че на нормалните атмосферни коли като нашите е към 80%. За това хората са измислили турбото
. Писах, че карбуратора е фабрично обречен, защото той е конструиран да "краде коне". Не знам причината клапаните на главата за карбураторния м10б18 са с по-малък диаметър, но ето още едно ограничение => още по-малка volumetric efficiency(вижте какво правят 16 вентилките, някои фирми даже се опитаха да слагат и по 5 клапана на цилиндър). Е и при L-Jetronic има един "крадец" - дебитомера. Това е решено в новите коли с използването на MAF сензори. Другото ограничение, дроселовата клапа и на нея и видяха сметката със системата VALVETRONIC.
а нещо за респонза на карбуратора... ако успееш да преместиш дроселовите клапи достъчно близо до цилиндрите, както правят от mpower.......... ех мечти

Аren't we all James?:) това беше много добро...
Снощи ми се спеше прекалено много и не съм написал нищо смислено

Всмукателната система на един автомобил е една от най-важните неща за един двигател. Не знам какъв е колектора на карбуратора, но ако се загледате в колектора на инжекциона, ще видите, че дизайна не е случаен. До всеки цилиндър стига тръба с равна дължина от тук равномерното пълнене(предполагам затова се слагат двойни и повече карбуратори). До колкото знам карбураторите работят с помощта на ефекта на вентури. Ето една картинка

Всяко ограничение на потока въздух, намаля volumetric efficiency на двигателя. Този коефициент(VE) показва каква част от обема на двигателя се пълни с въздух. Мисля, че на нормалните атмосферни коли като нашите е към 80%. За това хората са измислили турбото

а нещо за респонза на карбуратора... ако успееш да преместиш дроселовите клапи достъчно близо до цилиндрите, както правят от mpower.......... ех мечти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
В тази връзка попанах на следния материал (от Белоруски БМВ клуб):
http://www.belbmw.agava.ru/techfls/M10-M40.htm#param
На който му се чете да чете, иначе по нашата тема е следния откъс:
По сравнению с карбюраторной, инжекторная система дает и другие преимущества.
Во-первых, улучшается наполнение цилиндров рабочей смесью, как следствие -- повышается литровая мощность и крутящий момент двигателя.
Во-вторых, позволяет приблизить состав смеси к теоретическому идеалу -- 14,7 л воздуха на 1 л бензина, что необходимо для самого полного и эффективного сгорания. При этом состав смеси в цилиндрах относительно друг друга становится более равномерен (в карбюраторных моторах разница между цилиндрами доходит до 17 проц., а инжекторных не превышает 7 проц.).
В-третьих, появляется возможность установки сложных систем очистки выхлопа. Впрыск позволяет более оперативно реагировать на потребности двигателя при смене режимов работы -- улучшаются динамические характеристики автомобиля.
http://www.belbmw.agava.ru/techfls/M10-M40.htm#param
На който му се чете да чете, иначе по нашата тема е следния откъс:
По сравнению с карбюраторной, инжекторная система дает и другие преимущества.
Во-первых, улучшается наполнение цилиндров рабочей смесью, как следствие -- повышается литровая мощность и крутящий момент двигателя.
Во-вторых, позволяет приблизить состав смеси к теоретическому идеалу -- 14,7 л воздуха на 1 л бензина, что необходимо для самого полного и эффективного сгорания. При этом состав смеси в цилиндрах относительно друг друга становится более равномерен (в карбюраторных моторах разница между цилиндрами доходит до 17 проц., а инжекторных не превышает 7 проц.).
В-третьих, появляется возможность установки сложных систем очистки выхлопа. Впрыск позволяет более оперативно реагировать на потребности двигателя при смене режимов работы -- улучшаются динамические характеристики автомобиля.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
След тази теза съм готов да се съглася с вас. Все още осмислям формулата, което при моите математически възможности ще отнеме време. Чудех се ако сложим колектори с по-голямо сечение и оставим клапаните с големина като тази на инжекционовия - колко ще е разликата между двата мотора (оставяме нарушения празен ход)?
Замислих се и аз за мас-метъра при новите двигатели - тук тялото на карбуратора се явява направо язовирна стена за въздушния поток. И близката дроселклапа също изглежда повече от логична.
Хм, сега съм съгласен, че при сток автомобил може и да има някакво предимство що се отнася до отклика на газ-та в полза на карбуратора, но при направени двигатели явно карбуратора губи доста.
Благодаря за приятната конференция по темата, която си спретнахме.
Ати
Замислих се и аз за мас-метъра при новите двигатели - тук тялото на карбуратора се явява направо язовирна стена за въздушния поток. И близката дроселклапа също изглежда повече от логична.
Хм, сега съм съгласен, че при сток автомобил може и да има някакво предимство що се отнася до отклика на газ-та в полза на карбуратора, но при направени двигатели явно карбуратора губи доста.
Благодаря за приятната конференция по темата, която си спретнахме.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Със Стенли двамата сме писали по едно време.
Не знаех, че са такива разликите в смесите.
Стигаме до извода, че карбуратора е може би най-лесния начин да си смениш настройките на колата, що се отнася до горивосмесителната уредба (врътваш двете болчета и хоп), но като гледам колко отстъпва на инжекцията....
Още веднъж благодаря.
Ати
Не знаех, че са такива разликите в смесите.
Стигаме до извода, че карбуратора е може би най-лесния начин да си смениш настройките на колата, що се отнася до горивосмесителната уредба (врътваш двете болчета и хоп), но като гледам колко отстъпва на инжекцията....
Още веднъж благодаря.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
В процеса на тая беседа спонтанно ме споходи просветление на тема: "Какво аджеба представлява системата VALVETRONIC?"
Да ви призная, почти от година съм чувал за нея и виждал разни картинки и схемички, но така и не ми беше ясно какво точно предтсавлява и защо й е да променя височината на повдигането на смукателните клапани.
Та сега ми светна, че така избягват нуждата от дроселна клапа - просто на празен ход клапаните се отварят съвсем малко и съвсем за кратко, а с натискането на педала на газта се увеличава амплитудата и периода им на отваряне. Като така:
1. Дроселната клапа не е "най-тясното място" в системата при високи обороти.
2. Смукателния колектор не се явява един инертен съд с въздух, които (макар и малко но все пак) забавя респонс-а при рязко натискане на газта. В него вече рядко има подналягане (е, при full throttle сигурно пак има).
Може и да не съм прав, ама така ми "светна" и така го изписах.
А ето и 2 неща, които четох и разбрах (но не разбрах защо са така):
1. Valvetronic е добра за постигане на икономичност; (намалявало се с нея pumping action-a на двигателя - когато в нефорсиран режим се мъчи да засмуче повече въздух в цилиндрите, но дросела е затворен и го "души" - не ми е много ясно с какво се намалява тая работа от това, че душенето не става от дроселната клапа, а от клапаните).
2. Няма да я има на спортните модели, щото не се връзва добре с високи обороти. (не ми е очевидно какво не й се връзва).
Да ви призная, почти от година съм чувал за нея и виждал разни картинки и схемички, но така и не ми беше ясно какво точно предтсавлява и защо й е да променя височината на повдигането на смукателните клапани.
Та сега ми светна, че така избягват нуждата от дроселна клапа - просто на празен ход клапаните се отварят съвсем малко и съвсем за кратко, а с натискането на педала на газта се увеличава амплитудата и периода им на отваряне. Като така:
1. Дроселната клапа не е "най-тясното място" в системата при високи обороти.
2. Смукателния колектор не се явява един инертен съд с въздух, които (макар и малко но все пак) забавя респонс-а при рязко натискане на газта. В него вече рядко има подналягане (е, при full throttle сигурно пак има).
Може и да не съм прав, ама така ми "светна" и така го изписах.

А ето и 2 неща, които четох и разбрах (но не разбрах защо са така):
1. Valvetronic е добра за постигане на икономичност; (намалявало се с нея pumping action-a на двигателя - когато в нефорсиран режим се мъчи да засмуче повече въздух в цилиндрите, но дросела е затворен и го "души" - не ми е много ясно с какво се намалява тая работа от това, че душенето не става от дроселната клапа, а от клапаните).
2. Няма да я има на спортните модели, щото не се връзва добре с високи обороти. (не ми е очевидно какво не й се връзва).
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
за valvetronic-а знам, че не се вързва с високите обороти, защото системата е много сложна и генерира голямо триене. затова след 6000 оборота става неефективна... а защо клапаните имат по-малко съпротивление на въздушния поток от дроселовата клапа, никаква идея...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Здравей,незнам как си реши проблема с карбуратора...,но ако все още те мъчи.Обърни внимание на термостата си,дли колата загрява нормално.Аз сега се светнах за тази работа,моя не работеше и въртеше постоянно през големия кръг.Та колата не загрява добре,знаеш каке при БМВ перката върти постоянно,радятора се охлажда при движение и т.нА смукача ти е ел.и датчика е възможно да се лъжи постоянно,заради ниската темп. и да подава гориво не когато трябва.Провери тази теория... 

"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани