E30 318is turbo - част II
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
grnka написа:оок..значи всичко сме видяли досега..кажи ми само освен гарнитурата сменял ли си буталата?биелите кво става? Или разчиташ на Божата воля и късмет да не ти пръсне мотора?Как знаеш че ще надува 1 бар само?Бъди малко по-изчерпателен плз
освен гарнитурата има и 2мм подложка ако не си обърнал внимание...
мотора е от 10,5:1 декомпресиран на около 8:1
буталата си остават същите
биелите си остават същите ЗАСЕГА

нищо няма да се пръсне защото знам няколко ис-ки с турба на по 0.8 -- 1 бар


пък и да се пръсне имам един М30Б35 дето чака да се намести у Е30-ката



Турбото ми просто неможе повече от 1 бар

мъча се да съм изчерпателен... ама колкото мога де

DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Тва е, прогресивната мисъл
Съвсем между другото: работния обем се определя САМО от диаметъра и хода на буталата (и от броя им). Това, че си вдигнал главата малко по-нагоре просто намалява компресията, обема си остава същия. Компресията можеш да я изчислиш лесно, направи си чертеж на един цилиндър в ДМТ и ГМТ преди и след декомпресията и ще видиш колко се пада след.
Успех! Ама като гледам май нямаш нужда от благопожелания, щото си знаеш какво правиш

Съвсем между другото: работния обем се определя САМО от диаметъра и хода на буталата (и от броя им). Това, че си вдигнал главата малко по-нагоре просто намалява компресията, обема си остава същия. Компресията можеш да я изчислиш лесно, направи си чертеж на един цилиндър в ДМТ и ГМТ преди и след декомпресията и ще видиш колко се пада след.
Успех! Ама като гледам май нямаш нужда от благопожелания, щото си знаеш какво правиш

- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Е как обема ще си остане същия при положение, че е със същите бутала и ход? А горната част на цилиндъра е станала доста по-голяма? Няма логика според мен, принципно с увеличаване на обем намалява компресията и следователно се увеличава работния обем(както е в случая на Илиян без да смяна бутала, биели и колянов вал). Компресията не се ли определя от това колко пъти с е сгъстило ГВС от ДМТ до ГМТ? Той като нищо не е променял по двигателя освен вложката означава че обема нараства право пропорционално с работня обем ..
Или не съм прав?

Или не съм прав?
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Въпросът е да се намали компресията на цилиндъра ама аз доколкото знам от турбинирани БМВта трябва също да се сменят и други работи ама щом той не гони надува значи е добре засега..От там нататък... както и да е..Направи тестовете и като всичко стане пусни един дино да видим какво стана...цялата работа колкото ти излезе??
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Според мойте сметки (99% съм убеден че са така) излиза следното: Че с 2мм подлочка и 2-рата гарнитура се сплеска от 1,75 на 1,25 получаваш степен на сгъстяване 7,38762214989
.
Как го смятам. Начи права отношение на обема на цилиндъра V1 към обема на горивната камера V2 което е V1/V2=10,5. В случая горивната камера за по-прости сметки я приемам за цилиндър, ако ще и призма да е крайния резултат ще е все същия.
От там прилагам формулата за намиране на лице на цилиндър. Това е лицето на основата по височината. А основата на V1 и V2 е една и съща и се съкращава. От което следва V1/V2=h1/h2=10,5. (81 е хода на буталото) 81=10,5.h2 => h2=7,71428571428мм е височината на горивната камера. Към h2 прибавям увеличението на горивната камера, а то е 2мм подложка + 1,25 е дебелината на 2-рата сплескана гарнитура (1-вата се пренебрегва, защото при смятането на фабричната степен на сгъстяване е включена стига да не е някъф супер ремонтен размер) и получаваме h1/h2+3,15mm = 7,38762214989 което ти е новата степен.

Как го смятам. Начи права отношение на обема на цилиндъра V1 към обема на горивната камера V2 което е V1/V2=10,5. В случая горивната камера за по-прости сметки я приемам за цилиндър, ако ще и призма да е крайния резултат ще е все същия.
От там прилагам формулата за намиране на лице на цилиндър. Това е лицето на основата по височината. А основата на V1 и V2 е една и съща и се съкращава. От което следва V1/V2=h1/h2=10,5. (81 е хода на буталото) 81=10,5.h2 => h2=7,71428571428мм е височината на горивната камера. Към h2 прибавям увеличението на горивната камера, а то е 2мм подложка + 1,25 е дебелината на 2-рата сплескана гарнитура (1-вата се пренебрегва, защото при смятането на фабричната степен на сгъстяване е включена стига да не е някъф супер ремонтен размер) и получаваме h1/h2+3,15mm = 7,38762214989 което ти е новата степен.
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
А аз съм 99% сигурен 4е ти не 3нае6 и не си про4ел 4е
Степента на сгъстяване =(Ходовия обем +Обема на гориваната камера)/ Обема на гориваната камера.
А ти смята6 със Степента на сгъстяване =Ходовия обем/ Обема на гориваната камера
И при това положение е нормално малко да се разли4аваме в сметките.
А по въпроса за
Еми то малко акъл трябва но навреме. като се сметне с D= 84 се полу4ава S=81. но това няма отно6ение към сметките за степента на сгъстяване а бе6е само пример.
Твоя метод със спринцовката би бил добър ако бяха сменени буталата и обработвана камерата, но в слу4ая са изли6но усилие....
Степента на сгъстяване =(Ходовия обем +Обема на гориваната камера)/ Обема на гориваната камера.
А ти смята6 със Степента на сгъстяване =Ходовия обем/ Обема на гориваната камера
И при това положение е нормално малко да се разли4аваме в сметките.
А по въпроса за
DA WOLF написа:Dr.Schnaps написа: В твоя слу4аи явно след като 82 ти е диаметъра на цилиндъра и ходовия обем е 1796лесно е да се пресметне 4е хода ти е 85 милиметра. Прав ли съм
(Питам за6тото не познавам двигателя ти)
84мм е D цилиндър
Еми то малко акъл трябва но навреме. като се сметне с D= 84 се полу4ава S=81. но това няма отно6ение към сметките за степента на сгъстяване а бе6е само пример.
Zik написа:Заеби тия сметки и тая математика ...
Твоя метод със спринцовката би бил добър ако бяха сменени буталата и обработвана камерата, но в слу4ая са изли6но усилие....
навсякъде из нета имало такива калкулатори , ама кои да гледа??
http://www.turbofast.com.au/Tfcomp.html
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html
http://www.dunegoon.org/compression.html
май наистина излиза че съм окло 7:1 че и под... оригиналната степен на М42 не е 10,5:1 а 10:1
http://www.turbofast.com.au/Tfcomp.html
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html
http://www.dunegoon.org/compression.html
май наистина излиза че съм окло 7:1 че и под... оригиналната степен на М42 не е 10,5:1 а 10:1
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
И3ли3а ти 7:1 3а6тото въвежда6 на две места гарнитурата според мен- веднъж в горивната камера и веднъж в самата гарнитура.
Но ако иска6 да вярва6 4е ти е 7:1 ..... вярваи, това е свободна държава.
Но ако иска6 да вярва6 4е ти е 7:1 ..... вярваи, това е свободна държава.
Сега след като мотора е декомпресиран, и турбината започва да надува около 2000к как ще работи на ниски обороти? Имам пред вид че пълненето на ниски об. ще е затруднено защото когато турбината не надува- задушава малко или много. Та при компресия можеби 8barа дали ще тресе и ще работи ли нормално на ниски? Може ли компа да компенсира с малко аванс и по-калорична доза гориво или...?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
GIORCETO написа:Е как обема ще си остане същия при положение, че е със същите бутала и ход? А горната част на цилиндъра е станала доста по-голяма? Няма логика според мен, принципно с увеличаване на обем намалява компресията и следователно се увеличава работния обем(както е в случая на Илиян без да смяна бутала, биели и колянов вал). Компресията не се ли определя от това колко пъти с е сгъстило ГВС от ДМТ до ГМТ? Той като нищо не е променял по двигателя освен вложката означава че обема нараства право пропорционално с работня обем ..![]()
Или не съм прав?
x/y <= (x+a)/(y+a)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани