ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Здравейте колеги. Разглобих си шпера защото гайката която държи детаила (гаиката която седи на детаил-12 и държи фланеца) на които се затяга кардана се беше разхлабила и вътре ос 12 беше леко докоснала касетата-1 . Искам да попитам как точно да я затегна тая гаика да не се отхлабва повече и има ли някаква контра която при мен липсва? Така или иначе съм го разглобил как мога да разбера дали някои лагер е за смяна?

- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Колеги изрових една снимка из нета за да покажа коя гаика ми се разхлаби. Диференциала е обслужван и просто немога да разбера дали хората които са го правили не са я стегнали както трябва или има контра която са забравили да сложат. Моля кажете как точно да процедиръм със затягането и законтрянето за да не се получи бъдещ проблем?


- the_freak_e30
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.09.2009
- Местоположение: Varna,Pavlikeni
- Пол: Мъж
- Кара: E 30 m50b25
- Мечтае да кара: e30 M3 DTM tq e nqkaksi unikalna :)
- Детайли за колата: little modified ;)
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Колега можеш с лепило да я намажеш а и с боя да намажеш ,както са направили на снимката.
ako vse oshte ne vi e stignala krizata kupete si e30 ;]
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Има си специална законтряща шайба която явно при ревизията са я изкривили и изхвърлили...ето я номер 3



- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Колеги колко се стяга гаиката? Като я стегна силно дифа почва доста трудно да върви.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
зависи номер 8 ново или старо е 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ivaylo ignatov
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Sofiq
- Кара: на задна гума
- Мечтае да кара: 900+
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
При повечето дифове ,ако ги прави човек който не разбира има голям шанс да извие ,дори и с нова втулка (номер 8 дето Явор е посочил)
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
тва е друг въпрос 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?
П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?
П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
tontoni написа:В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?
П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?
=> не е обслужен както трябва - искай си парите и дай дифа на човек, който разбира.
Втулки има в официалните представителства.
- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
bmw325tds написа:tontoni написа:В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?
П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?
=> не е обслужен както трябва - искай си парите и дай дифа на човек, който разбира.
Втулки има в официалните представителства.
Ако ми се даваха пари надали щях да пиша мнения. Всичко останало е добре какво е толкова сложното на това ,че да немога да си го направя сам с елементарни технически познания? Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Така наречената разпорна втулка се сменя заедно с лагерите. Това ѝ е целта - натягаш и тя се мачка като държи лагерите с точно определена сила.tontoni написа:...Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.
Стягаш до упор. Купуваш си нова "гайкодържачка" (номер 3 т схемата) и я монтираш.
Гайката на пиньона се натяга със сила 64Nm.
Таблица с момента на затягане на болтовете (Tightening torques) спрямо стандарта на БМВ.
- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
bmw325tds написа:Така наречената разпорна втулка се сменя заедно с лагерите. Това ѝ е целта - натягаш и тя се мачка като държи лагерите с точно определена сила.tontoni написа:...Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.
Стягаш до упор. Купуваш си нова "гайкодържачка" (номер 3 т схемата) и я монтираш.
Гайката на пиньона се натяга със сила 64Nm.
Таблица с момента на затягане на болтовете (Tightening torques) спрямо стандарта на БМВ.
Благодаря ти колега. Наистина отговорът ти е изчерпателен

- Sofiqneca
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 26.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Да питам нещо, ако е удобно.
Понеже в е34 се слагат 3 вида диф с различна големина как може да се преправи най големия диф за да стана на Е30?
Понеже в е34 се слагат 3 вида диф с различна големина как може да се преправи най големия диф за да стана на Е30?
- tontoni
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Sofiqneca написа:Да питам нещо, ако е удобно.
Понеже в е34 се слагат 3 вида диф с различна големина как може да се преправи най големия диф за да стана на Е30?
Аз доколкото знам НЕ може да стане. Само малко прасе от е34=на голямо прасе е30+капак от е30 става.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани