ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 11 Май 2012, 18:56

Здравейте колеги. Разглобих си шпера защото гайката която държи детаила (гаиката която седи на детаил-12 и държи фланеца) на които се затяга кардана се беше разхлабила и вътре ос 12 беше леко докоснала касетата-1 . Искам да попитам как точно да я затегна тая гаика да не се отхлабва повече и има ли някаква контра която при мен липсва? Така или иначе съм го разглобил как мога да разбера дали някои лагер е за смяна?

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 12 Май 2012, 12:49

Колеги изрових една снимка из нета за да покажа коя гаика ми се разхлаби. Диференциала е обслужван и просто немога да разбера дали хората които са го правили не са я стегнали както трябва или има контра която са забравили да сложат. Моля кажете как точно да процедиръм със затягането и законтрянето за да не се получи бъдещ проблем?

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: Varna,Pavlikeni
Пол: Мъж
Кара: E 30 m50b25
Мечтае да кара: e30 M3 DTM tq e nqkaksi unikalna :)
Детайли за колата: little modified ;)

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от the_freak_e30 » 16 Май 2012, 9:52

Колега можеш с лепило да я намажеш а и с боя да намажеш ,както са направили на снимката.
ako vse oshte ne vi e stignala krizata kupete si e30 ;]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от 6estaka » 16 Май 2012, 10:06

Има си специална законтряща шайба която явно при ревизията са я изкривили и изхвърлили...ето я номер 3

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 16 Май 2012, 13:41

Колеги колко се стяга гаиката? Като я стегна силно дифа почва доста трудно да върви.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от ///Явор » 16 Май 2012, 16:09

зависи номер 8 ново или старо е :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Sofiq
Кара: на задна гума
Мечтае да кара: 900+

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от ivaylo ignatov » 16 Май 2012, 20:59

При повечето дифове ,ако ги прави човек който не разбира има голям шанс да извие ,дори и с нова втулка (номер 8 дето Явор е посочил)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от ///Явор » 17 Май 2012, 7:56

тва е друг въпрос :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 17 Май 2012, 19:19

В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?

П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от bmw325tds » 18 Май 2012, 12:41

tontoni написа:В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?

П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?

=> не е обслужен както трябва - искай си парите и дай дифа на човек, който разбира.
Втулки има в официалните представителства.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 19 Май 2012, 15:03

bmw325tds написа:
tontoni написа:В моят случеи е старата. Преди да тръгне да се развива не съм имал проблем с дифа ,а при обслужването дали са го сменили няма как да разбера. Да приемем ,че е старата мисля да натегна гаиката на ръка и да обера луфта така ,че дифа да се върти леко и да няма луфт без да натягам с голямо усилие. Така всичко ОК ли е?

П.П. Ако си купя нова такава по добре ли е? Къде се продават тия втулки? Има ли различни модели? Новата втулка на колко kN се стяга?

=> не е обслужен както трябва - искай си парите и дай дифа на човек, който разбира.
Втулки има в официалните представителства.



Ако ми се даваха пари надали щях да пиша мнения. Всичко останало е добре какво е толкова сложното на това ,че да немога да си го направя сам с елементарни технически познания? Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от bmw325tds » 22 Май 2012, 7:00

tontoni написа:...Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.
Така наречената разпорна втулка се сменя заедно с лагерите. Това ѝ е целта - натягаш и тя се мачка като държи лагерите с точно определена сила.
Стягаш до упор. Купуваш си нова "гайкодържачка" (номер 3 т схемата) и я монтираш.
Гайката на пиньона се натяга със сила 64Nm.

Таблица с момента на затягане на болтовете (Tightening torques) спрямо стандарта на БМВ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 24 Май 2012, 16:19

bmw325tds написа:
tontoni написа:...Втулка от даро ама налага ли се? За мен важното е да знам новата втулка с каква сила се стяга и спирам да пиша мнения за проблема ми.
Така наречената разпорна втулка се сменя заедно с лагерите. Това ѝ е целта - натягаш и тя се мачка като държи лагерите с точно определена сила.
Стягаш до упор. Купуваш си нова "гайкодържачка" (номер 3 т схемата) и я монтираш.
Гайката на пиньона се натяга със сила 64Nm.

Таблица с момента на затягане на болтовете (Tightening torques) спрямо стандарта на БМВ.


Благодаря ти колега. Наистина отговорът ти е изчерпателен :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 26.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Велосипед

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Sofiqneca » 01 Юни 2012, 17:07

Да питам нещо, ако е удобно.

Понеже в е34 се слагат 3 вида диф с различна големина как може да се преправи най големия диф за да стана на Е30?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tontoni » 02 Юни 2012, 15:34

Sofiqneca написа:Да питам нещо, ако е удобно.

Понеже в е34 се слагат 3 вида диф с различна големина как може да се преправи най големия диф за да стана на Е30?


Аз доколкото знам НЕ може да стане. Само малко прасе от е34=на голямо прасе е30+капак от е30 става. :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook