Дребен ремонт..

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Май 2011, 14:56

Аз в момента съм с 215/35/18 с 8J жанта и ET15 и седи уникално! Отвсякъде минава на супер малко разстояния, отпред като ми се мръдне леко подкалника назад и почвам да го стържа. Като навия пълен волан в едната посока ми опира в тампона и стаб щангата, а на другата страна остава доста....щото явно не съм зацепил правилно рейката.
А отзад като клекне абсолютно до долу (говоря от центъра на главината до вежата да е 26-28 см) гумата опира вътре в калника високо съвсем леко....но говоря че това е нереално ниско...примерно 2 см да си отрязал тампоните в пружините отзад и да има 2-ма отзад и да друснеш на неравност :D

Изображение
Тука отзад е с 225/45/17 - супер голяма гума - изобщо не е за тая кола, макар и чисто нова! С 215/35/18 некви смотани катайски гуми седеше много повече на пътя!

Изображение
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Дребен ремонт..

Мнение от tuningfena » 16 Май 2011, 15:39

:shock: тез отзад стоят уникално
Изображение

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 17 Май 2011, 13:51

Аз трябва да пробвам без фланци отзад какво ще стана, щото сега имам 15 или 20мм, забравих..

Да оставим за момент това настрана, за да обсъдим въпроса с охлаждането.
Както знаете, колата е с климатик, радиатор от 324д и ел перка от е34 с една степен и водна помпа с оригинална шайба.. Това са константите.
Първият сетъп беше 92-градусов термостат, датчик на радиатора от s14 (91-97 градуса), като перката тръгваше на 91 градуса.
Тези 91 градуса както вече казах ги мерихме на радиатора, а компютърът показваше 99-100, което е температурата на охлаждащата течност в главата.
Излиза, че между радиатора и главата има около 10 градуса разлика. Грубо казано,
Оказа се, че този сетъп работеше на място, но в трафика не се получи - стигнах до максимална работна температура на мотора (105 градуса), че и дори я подминах с 1-2 градуса.

Вторият сетъп, с който все още карам е 82-градусов термостат от М20, датчик на радиатора 83-87 градуса и перка, която тръгва на 87 градуса.
Първото ми впечатление от въпросния сетъп беше, че колата в извънградски условия, при външна температура 20+ градуса, работи добре и не загрява.
Перката тръгва 3 минути след като се забия в трафика - включва, работи 1-2 минути и спира и след 3 минути пак така.
Да кажем, че така добре се охлаждаше, поне не е имало ексцесии някакви.
Минусите обаче - парното ми духаше топло само на стъклото, а средните духаха хладно. Ако обаче го пусна, докато съм в трафика, се стапям.
Вторият минус - ако карам зад някого, явно няма обдухване и стрелката мърда нагоре (говоря извънградско). Не стига до температура за пускане на перка, но почти.
Третият минус, който установих вчера е, че при по-висока външна температура, моторът държи по-висока работна температура извън града, а градско вместо на 3-тата минута, перката тръгва на 1-вата.
А вчера беше 30 градуса. След месец ще е 40+, а аз ще си пусна и климатика. Тогава трябва да карам няколко километра, да спра да изстине, пак да карам и така..

Сега е моментът да блеснете с добри идеи ;)
Работната температура на този мотор е с много широк за мен диапазон - 85-105 градуса. По каталог е с 92-градусов термостат, а датчикът на радиатора е 91-97 градуса (за двустепенна перка)

А, и ако някой пита защо перката е двустепенна, а ползвам само втора степен - понеже първата е много рахитична и почти не се усеща обдухване като сложиш ръка зад радиатора.

Чакам идеи..

И бай дъ уей - пристигна перката, която си поръчах преди 2 месеца. 16" Mishimoto Slim. Мислите ли, че ще е по-добра от е34-ковата?
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Дребен ремонт..

Мнение от deyan-enchev » 17 Май 2011, 14:07

За климатика незнам какво се притесняваш аз като си го пусна в града или извънграда и температурата на колата винаги се понижава.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Дребен ремонт..

Мнение от liort » 17 Май 2011, 14:23

Я сподели за 16" Mishimoto Slim, от къде я поръча , че съм леко заинтересован. При мен извъхградско каране на колата , температурата на охладителната течност стига до 2-то деление на уреда, и наистина парното малко се губи. В града за сега не съм имал проблеми, макар че съм с ел. перка от Форд за задно вграждане. Също както при теб перката, в града се включва за по 1-2 мин. и после спира, след определен период пак се вкл. Аз също съм с радиатор от 324тд.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Дилян Пенчев » 17 Май 2011, 23:45

А термостатите читави ли са? Според мен има няккаъв бъг в схемата! Не може Е30-ка да не духа топло от духалките!!! Аз карах със 72 градусов термостат и зимата и си духаше много топло от духалките!
На моя мотор в момента също работната му температура е от 85-105 градуса и е с 95 градусов термостат и съм с виско което е на някакво много куцо разстояние от радиатора...нито е да ползвам дифузьор от 6-так нито от 4 цилиндров мотор. Ползвам някакъв къстъм хоум мейд преправян М40-ков който далеч не прилича на дофузьор. Имам оригинална ел.перка на климата която обаче не работи щото не съм сложил датчик в радиатора. Радиатора е от 324тд.
Колата стига 94-95 градуса и там кове, каквото и да правя! Дали ще съм на байр с пълна газ, дали ще съм в задръстване, дали ще съм на место в задръстване, дори и на калояново на събора при 1 бар налягане в всмукателния колектор и пълна ръчка, на третата обиколка едва стигна до 99 градуса.
Според мен имаш някакъв проблем с парното! Карал съм и с напълно отворен ръчно термостат (не без термостат, щото широката заблуда че термостата като е махнат е по-добре...а то тогава е по-зле щото се мешат двата кръга) и парното духа топло и дори зимата не е студено дори при 50-60 градуса на водата!
Виж първо термостатите и търси и някакъв друг проблем или с парното или с водата...
Аз с тоя 95 градусов термостат зимата ми се палеха обувките в колата! Никога не съм си представял че може в кола да стане такава жега! На Е30-ката парното е толкова зло, заради късия път на водата и големия радиатор на парното, както и късият път на въздуха (особенно към средните духалки и долу) че няма друго БМВ с такова парно!
Твойта клима с ел.клапа ли е вътре за регулиране на температурата и с реостатна врътка топло/студено или е с жило и механична клапа?
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 18 Май 2011, 10:14

Диляне, с ел клапа съм, която е чисто нова, както и всичко останало по климатичното тяло.
С 92-градусовия термостат нямах никакви грижи с парното, както ти каза - палеха ми се обувките, но като сложихме 80-градусовия, духа жега на предното стъкло, а от средните духа.. топличко, но не жега както отгоре.
Аз място за виско нямам и затуй съм с ел перка от е34, която прави ебахти вятъра на 2-ра степен, ама явно нещо куца в цялата система.
Ще се заиграем пак с датчика на радиатора, та ще видим какво ще излезе.
Термостатите винаги са били чисто нови BEHR-ове.
В общи линии по цялата охладителна система, включително климатичното тяло, всичко е ново и оригинално, дори болтовете и гайките.
И за да няма обърквания - всичкото парно идва, когато съм в трафик и перката работи.
Да разбирам ли, че термостатът ми се ебава и ... не е точно 80-градусов?
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Dafy » 18 Май 2011, 13:06

аз имах проблем с температурите, но се оказа че виското не работи съвсем както трябва
проблема се явяваше само в жегите по баирите в В.Търново и никъде другаде....
реших че трябва да съм с Ел перка /термостата проверено работи перфе/
и понеже нямам климатик/имам ама е в мазето/ на радиатора ми няма резба за датчик ..
=> пак ще ме оплюете, но направих фланец с гайка за датчик на горния маркуч който вкл. перката през едно реленце...
датичка е от Голф 3 /знам, че пак ще мрънкате, ама исках нов и не много скъп датчик/ 1-ва степен 82 и 2-ра 93 градуса
вентилатора е от Японец/мазда 626/ само с 1 степен ... закачил съм го на 82 градуса и в каквато и да е жега не минавам над средата на стрелката
лошото е, че като изгася колата дори и да не работи перката след около минута перката тръгва ... работи 30-40 секунди и спира ... след минута пак 20-30 сек и спира...
нарочно не съм прекарал захранването през контактния ключ за да не заври антифриза след като е изгасена колата гореща...
Изображение

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 18 Май 2011, 16:29

Ами то няма никакъв смисъл от това нещо, понеже на загасен мотор няма циркулация на водата, щото водната помпа не се върти ;)
С други думи - само си хабиш акумулатора ;)
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 29 Май 2011, 21:35

Абе, я дайте някаква идея как да смушам нещо по-различно от радио в колата?
Не искам да сменям оригиналния касетофон, не искам и да ползвам ФМ трансмитер, щото е пълен шит...
Има ли някакъв друг вариант?
Иначе всичко е наред ;)
Мъча се да засека разхода на гориво, но още не съм научил всичките бензинджии да наливат до капачката :mrgreen:
Дава 7/100 извънградско, като я държа до 3000 об/мин. Това с 98 от Лукойл.
Диференциалът ми е 3,64 и на 3000 об/мин съм с 90 км/ч :mhihi:
Чакам го да се счупи и ще сложа 3,15 сигурно.. :roll:
Датчика за температурата още не съм го сменял, но тия дни и това ще направя, както и всичките тампони, шарнири, накрайници и прочее...
Успя да се раздрънка доволно за има няма 4000км. Ама то нищо от това не беше сменяно преди, че и май са си оригиналните.. :roll:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Dafy » 29 Май 2011, 21:52

Андронка, има е*аси яките ФМ трансмитери ... ама пара праят ;) не ги подценявай ;)
китайките са ясни ...
имаш вариант с касетка и жак за слушалки --> телефон, АйПод/Пад, лаптоп, ЦД и т.н.
Последна промяна Dafy на 29 Май 2011, 22:07, променена общо 2 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Дребен ремонт..

Мнение от slatanic » 29 Май 2011, 22:07

А има вариант със оргинал бизнес ЦД за е36 или оригинално за е30 което едва ли ще намериш работещо.
Другият вариант е чейнджъра.Но не са евтини варианти де.Аз лично си боднах е36цово такова и съм доволен от вида
и качеството на звука.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Дребен ремонт..

Мнение от rottweiler » 11 Юни 2011, 13:51

поздрави за колата. страхотна е. тук обсъждат преправянето на оригинални кастофони за да се извади аux. не знам с какъв кастофекс си, но може да попиташ някои от писалите там за инфо
Изображение Изображение

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 14 Юни 2011, 12:30

Моят нещо му стана преди 1-2 дни - започна да изключва и да си мести станциите сам..
Ще взема некое Alpine тия дни :)
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Дребен ремонт..

Мнение от Andronoff » 22 Юни 2011, 21:42

Пътувах си днес съвсем кротко с 80-90 и си бъбря по телефона, докато не ме мина един познат с е36 м3.
Та.. смутолевих "трябва да затварям" и... :twisted:
Оказа се, че пичът не успя да ми се изплъзне, което беше доста учудващо за мен - държах 2 коли дистанция и само от време на време ми дърпаше леко напред, но като цяло го държах..
Останах много приятно изненадан :)
Късият диф върши чудеса :mhihi:

...но...

:arrow: Веднага, след като го подгоних, чух някакъв звук на около 170 км/ч, но помислих, че съм настъпал нещо и не обърнах много внимание.
:arrow: При зверските спирания спирачките ми позагряха (отпред съм с е36 м3 дискове, а отзад с е34-кови) и се появи някакво адско тресене в предницата - имах чувството, че някоя от джантите ми се държи на 1 болт.
:arrow: Маслото на мотора явно доста се постопли, та почна некво адско чукане изпод капака, но като повървя 5 минути на място и изчезна..

А докато чаках да ми спре перката и да поработи малко колата (вече пред вкъщи), пристигат 2 момчета с некъв компакт - познаваме се.
Карали пичовете зад мене и ме питат да ти липсва нещо от колата? :shock:
Аз поогледах, ама сякаш всичко там :roll:
Измъкнаха една лайсна, която на нищо не приличаше - оказа се, че звукът, който съм чул при 170 км/ч е бил от изхвърчащата ми лайсна - тая дето е по ръба на покрива от ляво. :shock:
Та сега съм с 1 лайсна назад, проблем със спирачките и ми почуква мотора като се постопли масълцето повече, но пък на м3 не се давам :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Те верно дисковете са си за смяна и ще ги сменя скоро, но пък чак такова тресене.. Дали щото са двукомпонентни? :roll:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook