ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- 325ti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: Varna city
- Пол: Мъж
- Кара: 325is
- Мечтае да кара: 320is / M3 и турбинирани 30-ки
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Колеги сега имам друг въпрос! Понеже в темата Взаимно заменяеми части между е30 и останалите модели напоследък не ми отговарят и даже май е заключена! Задавам въпроса тук ! Та.. дали за взаимно заменяеми спирачните апарати на задницата на е30 и е36 , ако на на е36 също не са вентилирани
Понеже на единия апарат чурката за обезвъздушаване е счупена и вариянтите са или да се разпробие и да се смени с друга с друг диаметър или да се смени целия апарат! А от е36 малко по лесно ще си намеря от колкото от е30 !
п.п. Благодаря на колегата за инфото свързано с маслата ! Колкото и чудно да звучи , да не кажа всичко, но доста работи са биле по качествени преди 20 30 години


п.п. Благодаря на колегата за инфото свързано с маслата ! Колкото и чудно да звучи , да не кажа всичко, но доста работи са биле по качествени преди 20 30 години

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
methaman написа:Здравейте, въпросът ми е, ако сложа 26 мм. стаб. щанга отзад, дали ще имам някакви проблеми, освен шавлива задница (което е целта)? Какъв е минималният размер предна щанга, която трябва да сложа? По принцип, винаги предната е по-дебела от задната при китове и серийни авто-и (а едва ли е така, защото всички производители искат колата да недозавива на ръбъ) и затова се чудя дали е ОК. Предната трябва да прим 30 мм или?? Не може ли да използвам най-дебелата заводска, която май е 21 мм при 325и кабрио и готово. Също така трябва да отбележа, че задните аморисьори са билщайн (обикновен) с апекс пружини (гуми 205/50/16), та на мен целта ми е, чрез щангата да увелича максимално презавиването, като го направя по-естествено. Вътрешното задно колело се повдига в завоя и започваме да завиваме с газта.![]()
С 26мм съществува риск да не е шавлива, ами неконтролируема - щангите се съобразяват с останалото окачване, не да сложиш от камион на мекия апекс и готова дрифтачката. Според мен 16-18 задна със 20 предна е ок за нормални спортни пружини и амортисьори... Моята е с 18 предна и 14,5 задна (4 цил), слагах 21 предна и не ми хареса никак. Кони спорт и h&r отпред за 4цил, отзад за друга марка автомобил мноого по-твърди от нормалното за е30

В този ред на мисли шпортните пружини за е30 6цил по-корави ли са от тия за 4цил или просто имат половин витка повече??
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Най-важното: за кухи или за плътни щанги си говорим?
Линк към тема от Revlimited описваща повечето размери щанги.
С размерите на стаб. щангите се настройва окачване с вече избрана твърдост. Опитвайки се да "втвърдим" автомобила от щанги ще получим пързалящ се и слабоконтролируем автомобил.
Да не разводняваме темата, ще кажа накратко: по-дебела щанга на преден мост - генерира недозавиване, на заден мост - генерира презавиване. Тази зависимост може да стане много относителна в зависимост от цялостния стъп на окачването!
Една и съща щанга има ралично поведение при различна твърдост на пружините.
В подкрепа на мнението на колегата М10 - доста хора са по-доволни при втвърдяване на окачването да се ползват по-тънки щанги за заден мост за постигане на цитирам "good surface grip".
Ако идеята на колегата е да накара колата да се пързаля - няма да се получи нищо хубаво. Кола се хлъзга с коне под капака, иначе на висока скорост става адски нестабилна.
И стигнахме за пореден път до заключението, че с пръдня боя не става. Не визирам никого!
Линк към тема от Revlimited описваща повечето размери щанги.
С размерите на стаб. щангите се настройва окачване с вече избрана твърдост. Опитвайки се да "втвърдим" автомобила от щанги ще получим пързалящ се и слабоконтролируем автомобил.
Да не разводняваме темата, ще кажа накратко: по-дебела щанга на преден мост - генерира недозавиване, на заден мост - генерира презавиване. Тази зависимост може да стане много относителна в зависимост от цялостния стъп на окачването!
Една и съща щанга има ралично поведение при различна твърдост на пружините.
В подкрепа на мнението на колегата М10 - доста хора са по-доволни при втвърдяване на окачването да се ползват по-тънки щанги за заден мост за постигане на цитирам "good surface grip".
Ако идеята на колегата е да накара колата да се пързаля - няма да се получи нищо хубаво. Кола се хлъзга с коне под капака, иначе на висока скорост става адски нестабилна.
И стигнахме за пореден път до заключението, че с пръдня боя не става. Не визирам никого!
- methaman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
S204 написа:Най-важното: за кухи или за плътни щанги си говорим?
Линк към тема от Revlimited описваща повечето размери щанги.
С размерите на стаб. щангите се настройва окачване с вече избрана твърдост. Опитвайки се да "втвърдим" автомобила от щанги ще получим пързалящ се и слабоконтролируем автомобил.
Да не разводняваме темата, ще кажа накратко: по-дебела щанга на преден мост - генерира недозавиване, на заден мост - генерира презавиване. Тази зависимост може да стане много относителна в зависимост от цялостния стъп на окачването!
Една и съща щанга има ралично поведение при различна твърдост на пружините.
В подкрепа на мнението на колегата М10 - доста хора са по-доволни при втвърдяване на окачването да се ползват по-тънки щанги за заден мост за постигане на цитирам "good surface grip".
Ако идеята на колегата е да накара колата да се пързаля - няма да се получи нищо хубаво. Кола се хлъзга с коне под капака, иначе на висока скорост става адски нестабилна.
И стигнахме за пореден път до заключението, че с пръдня боя не става. Не визирам никого!
Последният коментар явно е задължителен...


- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Ако имаш щанги пробвай и после сподели, но съм сигурен че просто ще стане нестабилна и рязка. За да не се лашка щото е мека, единственото решение е по-твърди амортисьори и пружини. Естествено и полиуретан навсякъде, със гумата си е кашкавал.
Някой по западните форуми дори карат без задна щанга (като са със по 12-14кг пружини) и казват, че има повече контрол и сцепление в завоя. Аз не съм имал достъп до други щанги освен оем, но между 18 и 21 предна разликата в (липсата на) сцеплението е голяма, затова и се отказах да се занимавам със щанги.
Някой по западните форуми дори карат без задна щанга (като са със по 12-14кг пружини) и казват, че има повече контрол и сцепление в завоя. Аз не съм имал достъп до други щанги освен оем, но между 18 и 21 предна разликата в (липсата на) сцеплението е голяма, затова и се отказах да се занимавам със щанги.
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
methaman написа:...
Колега, с горния си пост по никакъв начин не съм искал да те засегна или да ти секна ентусиазма!

Отговорих на точно зададен въпрос. м50-то в това купе си иска читаво окачване (здраво, а не такова от което да ти падат пломбите), иначе "рови" предница в завой и лашка доволно. Или поне това са моите впечатления.
Бих те посъветвал (ако вече не си), да се поразровиш за малко инфо и да почерпиш ноу хау от какви сетъпи са доволни хората. Те вече сигурно и на Марс карат 24-клапанови 30-ки.

Успех!
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Споделете малко и за варианта със задна 14мм и без предна 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Convertible написа:Споделете малко и за варианта със задна 14мм и без предна
Страшен кеф е, в морето на 7 бала вълна е по-спокойно, не питай откъде знам.

- methaman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
S204 написа:methaman написа:...
Колега, с горния си пост по никакъв начин не съм искал да те засегна или да ти секна ентусиазма!![]()
Отговорих на точно зададен въпрос. м50-то в това купе си иска читаво окачване (здраво, а не такова от което да ти падат пломбите), иначе "рови" предница в завой и лашка доволно. Или поне това са моите впечатления.
Бих те посъветвал (ако вече не си), да се поразровиш за малко инфо и да почерпиш ноу хау от какви сетъпи са доволни хората. Те вече сигурно и на Марс карат 24-клапанови 30-ки.![]()
Успех!
Не съм се обидил, просто не разбирам смисъла от този израз. Ако стане трагична колата, ще споделя

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
А от какво ще вземеш щанги или имаш афтърмаркет?
- 325ti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: Varna city
- Пол: Мъж
- Кара: 325is
- Мечтае да кара: 320is / M3 и турбинирани 30-ки
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
S204 написа:Convertible написа:Споделете малко и за варианта със задна 14мм и без предна
Страшен кеф е, в морето на 7 бала вълна е по-спокойно, не питай откъде знам.
И аз знам и аз ! Баш си е вълнение по тез завой, имах чувството,че не аз завивам волана и колата завива, а че колата завива и аз я следвам с волана. И лягаше два пъти повече в завоя... чак ми идеше да пусна коляното в единия


Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
Колеги здравейте ,
не ми се пуска цяла тема , за това ако може да попитам тук?!
Някой знае ли нещо отностно тази кола .. интересуваме предимно купето ?
Ако някой може да сподели нещо на лично , ще съм благодарен!
Поздрави
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6eyu61
не ми се пуска цяла тема , за това ако може да попитам тук?!
Някой знае ли нещо отностно тази кола .. интересуваме предимно купето ?
Ако някой може да сподели нещо на лично , ще съм благодарен!
Поздрави

- RxD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 12.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: lachssilber-metallic (203)
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
///vlado написа:Колеги здравейте ,
не ми се пуска цяла тема , за това ако може да попитам тук?!
Някой знае ли нещо отностно тази кола .. интересуваме предимно купето ?
Ако някой може да сподели нещо на лично , ще съм благодарен!
Поздрави
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6eyu61
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=6&t=362740
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
84 e30 купе м10б18 карб 4 степенна скоростна кутия към 5 степенна плъг енд плей ли е или има филм и струва ли си ?
- e30coupe
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 4.05.2013
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Луда бабичка 1984г.
- Мечтае да кара: Бмв е30 м3 и Ford Mustang Shelby GT 500 1967г.
- Детайли за колата: Дърта жигачка с голямо сърце :Д
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ
колеги имам един въпрос към по опитните, как се смъква люка, когато неможе да го овориш ?
Само нагоре се дига ама не се отваря износило се е и немога го отворя да го смъкна ... развил съм под тапицерията кадето се закрепва жилото обаче незнам от там на татак какво да направя

Само нагоре се дига ама не се отваря износило се е и немога го отворя да го смъкна ... развил съм под тапицерията кадето се закрепва жилото обаче незнам от там на татак какво да направя


Fuck new models cars ! I'm riding old school !
http://www.youtube.com/watch?v=nIDB7htM0Wg
Ерих Фром: „Човекът е станал свръхчовек… Но свръхчовекът със свръхчовешка мощ не се е извисил до равнището на свръхчовешки разум. Колкото по-могъщ става, толкова повече обеднява духовно… Трябва да се разбуди съвестта ни и да осъзнаем, че колкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме.“
http://www.youtube.com/watch?v=nIDB7htM0Wg
Ерих Фром: „Човекът е станал свръхчовек… Но свръхчовекът със свръхчовешка мощ не се е извисил до равнището на свръхчовешки разум. Колкото по-могъщ става, толкова повече обеднява духовно… Трябва да се разбуди съвестта ни и да осъзнаем, че колкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме.“
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани