ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от tZv3t0zAr » 17 Сеп 2010, 14:01

Toва са мойте наблюдения и вече 10-15 хил се потвърждават

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=6&t=131262
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 23.07.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е34
Мечтае да кара: М5 Е34 Touring

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Bavariqtamniska » 18 Сеп 2010, 8:21

Здравейте на всички.Имам Е34 520 комби,мн запазена и мн добра излезе засега хахаха,изчетах цялата тема и научих доста неща за шпера.Искам да попитам някой дали може да ми каже кой е най-подходящия шпер за моята кола да си потърся такъв а не да присаждам да сменям дискове и тем подобни?Благодаря предварително.ААААААА и от къде мога да си намеря лепенка на БМВ теам хаха се пак дигала поне 2 коня разбрах ха?
Вземи туй кръгово на вратиииииииии! Изображение
http://farm3.static.flickr.com/2722/442 ... 853709.jpg


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от SKISA » 23 Сеп 2010, 9:10

дигнах мойта на крик и на прасето пише ес3,91.на табелка е. дилян ми каза как да проверя какъв е шпера-с въртене на едната гума и държане на другата и по тоя опит излиза ,че е нормален а не хиксов.едната гума не може да се завърти. единственият начин да съм сигурен с разглабяне ли е ,или има и други начини за проверка!???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от deyan-enchev » 23 Сеп 2010, 14:23

Ако ти е пластинчат шпера - тоест С ... нещо си . Като въртиш едната гума - другата трябва да се върти в същата посока.
Ако е отворен като въртиш едната, другата се върти наобратно - за виското нямам никаква идея - Цветозар трябва да ти каже там, той е писал 2-3 мнения над твоето.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от SKISA » 24 Сеп 2010, 9:26

начи шпер има със сигурност и на табелката пише ес3,91. като въртя едната гума се върти и другата в същата посока-демек шпер има. не е отворен дифа... както ми обясни дилян вчера пак пробвах и се оказа ,че като държа едната гума може да се завърти другата ,но е много трудно. и тва се чудя тва за висков шпер ли говори от хикс или за пластинчат-нормален...

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от SpUd3r » 24 Сеп 2010, 9:41

кво ти пука? нали е шпер :D
Tux0 Ca !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от deyan-enchev » 24 Сеп 2010, 12:51

spdrrk0 написа:кво ти пука? нали е шпер :D


Е сега Марто, някои държат да е виско, да има по-голям % заключване при много газ :).

Инъче Скис, някой да си е играл да разглобява касетата ако е бил пластинчат и да пуска виско касета е много вероятно, не само в бг се мунингова :), а и ако не са сменили табелката с V .. нещо си, как да разбереш не знам. Евентуално с разглобяване да ... но при всички положения си със шпер.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 24.09.2010

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от bmw.drift » 24 Сеп 2010, 14:04

Здравейте
може ли някой да ми каже как да позная дали шпер диферинциала е читав?става въпрос за малкото прасе 3.45

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от ^Joreto » 24 Сеп 2010, 18:39

bmw.drift написа:Здравейте
може ли някой да ми каже как да позная дали шпер диферинциала е читав?става въпрос за малкото прасе 3.45

Ако е на кола, лесно :mrgreen: ако не е, божа работа :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от bmw325tds » 25 Сеп 2010, 14:35

bmw.drift написа:Здравейте
може ли някой да ми каже как да позная дали шпер диферинциала е читав?става въпрос за малкото прасе 3.45

Първо го проверяваш за течове и външни деформации.
После проверяваш приплъзването. Ако е свален действаш по следния начин: на фланците, където се захващат полуоските завиваш по два болта. Резбата е стандартна. Взимаш два лоста и ги прекарваш между болтовете. Напъваш лостовете един към друг или срещъположно. Трябва да осетиш съпротивлението на шпера. Нямам динамометричен ключ иначе щах да измеря на моя при колко Nm приплъзва.
А ако е на колата трябва като тръгнеш с мръсна газ на асфалта гумите да оставят еднакви следи.

Някои казват, че шпера с времето се износва и започва да предава по-малък въртящ момент.
Аз не съм съгласен с това мнение. Шпера се износва, и в едни момент спира да работи. По принцип трябва да предава 25% от въртящия момент. Това с времето не се променя докато не се износи на цяло.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от azufo » 25 Сеп 2010, 19:14

Здравейте колеги някой стигна ли окончателно решение как да направи капака за шпера...Защото днеска моя даде фира защото нямаше масло в него :( ....

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от ge_a » 26 Сеп 2010, 2:26

azufo написа:Здравейте колеги някой стигна ли окончателно решение как да направи капака за шпера...Защото днеска моя даде фира защото нямаше масло в него :( ....


Че на 7 страница е написано, от преди няколко години ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от azufo » 26 Сеп 2010, 18:41

ge_a написа:
azufo написа:Здравейте колеги някой стигна ли окончателно решение как да направи капака за шпера...Защото днеска моя даде фира защото нямаше масло в него :( ....


Че на 7 страница е написано, от преди няколко години ;)


Знам колега прочетох на 7-ма страница ама ме интересува друго сега ще пробваме да го завариме с ВИК (аргон) ако се счупи кой и каде може да направи този капак и колко пари ще ми излезе това ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от bmw325tds » 27 Сеп 2010, 9:36

azufo написа:...
Знам колега прочетох на 7-ма страница ама ме интересува друго сега ще пробваме да го завариме с ВИК (аргон) ако се счупи кой и каде може да направи този капак и колко пари ще ми излезе това ;)

С аргон нищо няма да стане. Заварете го с електрожен с електроди за стомана. На 100% ще се получи изкривяване и после ще трябва да се кара на шлайф за корекия. Стоманата е много сдрава и на струг не се получава корегирането.
Най-добре намери читав стругар, който да ти направи ново.
Пиши от кой град си.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.03.2009

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от azufo » 27 Сеп 2010, 18:53

bmw325tds написа:
azufo написа:...
Знам колега прочетох на 7-ма страница ама ме интересува друго сега ще пробваме да го завариме с ВИК (аргон) ако се счупи кой и каде може да направи този капак и колко пари ще ми излезе това ;)

С аргон нищо няма да стане. Заварете го с електрожен с електроди за стомана. На 100% ще се получи изкривяване и после ще трябва да се кара на шлайф за корекия. Стоманата е много сдрава и на струг не се получава корегирането.
Най-добре намери читав стругар, който да ти направи ново.
Пиши от кой град си.

Колега заварихме го с нагряване както се заварява чугуна защото иначе пука заварката ... Ще го сглобя така както сме го заварили да видим какво ще стане въпреки че мисля че и така ще държи ,ако почне да се чува тропане то ще е ясно че се е счупило пак ако се счупи ще търся някой да го прави...Ами аз съм от София Али ми казаха че би могъл да го направи този капак но не съм ходил да го питам колко пари ще излезе това .... Мерси все пак че се отзовавате :winky:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook