Пропан или метан
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
ми ако го водехме тоя спор преди 3 месеца, нямаше да ти кажа, а щях да ти покажа, как се скапва кола на газ. А дали съм карал кола с карбуратор, само ще ти кажа, че съм карал с всевъзможни варианти, всевъзможни горива и т.н., няма гориво което да несъм тествал, даже и с кореселин съм карал и жигул с нафта съм се опитвал да карам. Неискам да споря, ама щом е излезнало от завода на бензин, ще се кара на бензин, кат ми изкарат БМВ на газ от завода и кат си г купа, ше го карам на газ. За 7 години с БМВтата съм научил едно, таа пущина друго неще, колкото дръгели съм имал на газ, все съм ги дърпал да запалят. Навремето имах едно е21 320 КАРБУРАТОР, та понеже ми гореше 20/100 в града, реших да го убия, нали бях млад и зелен, та ръгнахме му една газ, ма няма плочки, млочки, направо филтърната кутия пробих, бам кранчето, затворих въздуха и глей ко стаа, па 20/100 ва газ, и кат му ръгна от 2 на 3 с прекъсвач и спирах да си събирам гърнетата и резултата беше, че от кола перфектно вървяща и работеща на газ, стана кола, горе-долу работеща само на газ. След това подкарах е21 323 К-джетроник на газ, ама през к-джетроника, демек напраих газов инжекцион, ако искаш щи кажа и ка к стаа, изфорсираш го, реже се кат формула, и кат върнеш газта, аре за нови гърнета. Правил съм всичко, карал съм на всичко, само незнам как не се взривих. Затва си карам на бензинец, несъм богат, карам колкото имам, ама предпочитам да карам по-малко, отколкото да си съсипя колата и по-важното да бера ядове. Щото на колата пи*ка и лелина, тя се сменя, ама нервите и проблемите и страха да не те остай на пътя, ги неща 

- cupofcoffee$
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 6.03.2007
sonny написа:ми ако го водехме тоя спор преди 3 месеца, нямаше да ти кажа, а щях да ти покажа, как се скапва кола на газ. А дали съм карал кола с карбуратор, само ще ти кажа, че съм карал с всевъзможни варианти, всевъзможни горива и т.н., няма гориво което да несъм тествал, даже и с кореселин съм карал и жигул с нафта съм се опитвал да карам. Неискам да споря, ама щом е излезнало от завода на бензин, ще се кара на бензин, кат ми изкарат БМВ на газ от завода и кат си г купа, ше го карам на газ. За 7 години с БМВтата съм научил едно, таа пущина друго неще, колкото дръгели съм имал на газ, все съм ги дърпал да запалят. Навремето имах едно е21 320 КАРБУРАТОР, та понеже ми гореше 20/100 в града, реших да го убия, нали бях млад и зелен, та ръгнахме му една газ, ма няма плочки, млочки, направо филтърната кутия пробих, бам кранчето, затворих въздуха и глей ко стаа, па 20/100 ва газ, и кат му ръгна от 2 на 3 с прекъсвач и спирах да си събирам гърнетата и резултата беше, че от кола перфектно вървяща и работеща на газ, стана кола, горе-долу работеща само на газ. След това подкарах е21 323 К-джетроник на газ, ама през к-джетроника, демек напраих газов инжекцион, ако искаш щи кажа и ка к стаа, изфорсираш го, реже се кат формула, и кат върнеш газта, аре за нови гърнета. Правил съм всичко, карал съм на всичко, само незнам как не се взривих. Затва си карам на бензинец, несъм богат, карам колкото имам, ама предпочитам да карам по-малко, отколкото да си съсипя колата и по-важното да бера ядове. Щото на колата пи*ка и лелина, тя се сменя, ама нервите и проблемите и страха да не те остай на пътя, ги неща

И само още две неща: кво праим с маслото за двигателя на газ? И по-важното - кво праим с картерните газове?
Аре, видинския дзифтар и разбирач да каже.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Прав си Сони, явно имаш опит. От завода излязла колата, тя е проектирана да работи с един вид гориво и с него работи най-добре. Газта си е компромис. Детонациите са голям проблем, основно защото системата е несъвършенна, пуска се твърде много газ и като отнемеш педала на газта многото струпало се гориво детонира и мотора страда яко. Обаче не знам защо при теб така се е получавало, аз сега с моята Е30-ка не усещам да имам проблеми. Пали без никакви проблеми, като е загряла пали по-добре от М50Б20 на бензин. Като я взехме хич не щеше да върви, гореше много здраво, като пусках баир и отнемах газта се чуваха ясно детонации - смених дистрибуторна капачка + палец + свещи + филтър, направихме добра центровка и от тогава колата има нормален разход, върви по-прилично не съм чул и една детонация, а карах доста на всякакви обороти и ситуации. Пак казвам пали и върви перфектно. На бензин не работи като хората - ще сваля половината мотор, ще наглася тоя карбуратор из основи (не аз лично, но с баща ми ще се справим двамата) и пак ще полети и на бензин. Не виждам защо да не карам на газ? На тази кола ми е перфектно, живот и здраве да се опаричим да се сдобия и аз с нещо по-ново (Е36-ца например), тогава сериозно ще помисля по въпроса.
Извинявам се ако съм отклонил темата, общо взето мисля, че обсъдихме въпроса и на човека му става ясно дали да слага газ на карбуратора, той си решава. Между другото Е34-ката ни направи камара дефекти по пътя за морето и обратно, а Е30-ката на газ не е се замислила да прави проблем дори.
Извинявам се ако съм отклонил темата, общо взето мисля, че обсъдихме въпроса и на човека му става ясно дали да слага газ на карбуратора, той си решава. Между другото Е34-ката ни направи камара дефекти по пътя за морето и обратно, а Е30-ката на газ не е се замислила да прави проблем дори.
BMW only!
cupofcoffee$ написа:И само още две неща: кво праим с маслото за двигателя на газ? И по-важното - кво праим с картерните газове?
Аре, видинския дзифтар и разбирач да каже.
ми филтри, масла, свещи, кабели, капачки, газови клапани с есменят точно два пъти по-често от обикновенно, иначе следваме примера на бакшишите, дава газ на светофаря и бау, клиента вътре се насира, бакшо, започва да псуе, другите отзад да свирят и става веселба

Аз също смятам, че колата трябва да гори това, за което е конструирана и изчислена. особено БМВ. Ако искаш икономично, не си взимаш баварка, а малко фиатче /имал съм такова/. На газ сме карали жигула, изкара около 400 000 без основен ремонт преди да я продадем /вярно, накрая гореше масло/, на бензин не знам дали щеше да изкара толкова, но си е разправия, непрекъснато се правеха регулировки. топла пали на газ, студена на бензин, после превключваш, вървеше добре и икономично към пари /не към разход/. не съм склонен да слагам газарка на БМВ - то, затова и досега не съм сложил /сега е на 23 години, взех го на 11/. Но около мен много се хвалят от газ, особено на други коли, и на инжекциони, а това е карбуратор и по - трябва да носи. Затова питам. Който има опит, нека да сподели.
bmwpilot написа:Аз също смятам, че колата трябва да гори това, за което е конструирана и изчислена. особено БМВ. Ако искаш икономично, не си взимаш баварка, а малко фиатче /имал съм такова/. На газ сме карали жигула, изкара около 400 000 без основен ремонт преди да я продадем /вярно, накрая гореше масло/, на бензин не знам дали щеше да изкара толкова, но си е разправия, непрекъснато се правеха регулировки. топла пали на газ, студена на бензин, после превключваш, вървеше добре и икономично към пари /не към разход/. не съм склонен да слагам газарка на БМВ - то, затова и досега не съм сложил /сега е на 23 години, взех го на 11/. Но около мен много се хвалят от газ, особено на други коли, и на инжекциони, а това е карбуратор и по - трябва да носи. Затова питам. Който има опит, нека да сподели.
Виж сега, ако искаш си сложи газ, но спазвай няколко правила, задължително един път в годината смяна на кабели дистрибутор и палец. Карай го на бензин поне докато излезе от синята зона на температурата, слагай добавки в резервоара постоянно и да има поне 10лв бензин вътре винаги, зимата задължително и редовно спирт за горене в резервоара за да гори конденза. И се моли да нямаш грижи, незнам колко ще го караш това БМВ още, но да знаеш, че вече няма да е същото

- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Пичове няма спор че е по добре колата да се кара на бензин.Аз също имам и газова която сам си я сложих(не е толкова трудно),и да ви кажа ако исключим бързия старт както си върви на газ така и на бензин поне според мен.Избягвам да я карам на газ постоянно,обръщам на газ единствено ако излизам от града или тръгвам на по дълаг път,а колкото дали ще ме мине някой ако се заяде...
не ми е проблем да щракна само копчето на бензин и да му скъсам задника. 


Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- lamas
- мечтател
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 25.01.2006
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М3 реплика
баце незнам кой кво щи кажи ама аз карам на метан от една година и мога да ти кажа че сам избил вече един двигател.карам същия мотор като твоя.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
само мога да кажа че този двигател (м10) карб е идеакен за газ
аз преди имах такова нямал съм никви дертове
и разликата между бензин и газ е незначителна
в момента карам на метан
и само мога да кажа че откакто съм го сложил съм се разбил от каране
досега съм нямал проблеми никакви с него
и мога да кажа че върви много добре на бензин и на метан
вярно на метан е малко по тромавичка
ама като искам вървеж натискам само едно коп4е за смяна на бензин
по магистралата за бургас много голфове и калибри със пеики изреваха
като отначало ги дразнех на метан и почваха да ме подминават като си мислят 4е тва 530 съм го лепнал еи така
аз съм на мнение 4е всеки избира какво да прави с колата си
баровците да си карат на бенз
а ниии простосмъртните ще търсим алтернативни горива
само една сметка
за един уикенд навъртях над 800км с 52лв
ако бях на бенз ми тряаха около 200кинта
с спестените пари ядох пих и се веселин и си платих спането
аз преди имах такова нямал съм никви дертове
и разликата между бензин и газ е незначителна
в момента карам на метан
и само мога да кажа че откакто съм го сложил съм се разбил от каране
досега съм нямал проблеми никакви с него
и мога да кажа че върви много добре на бензин и на метан
вярно на метан е малко по тромавичка
ама като искам вървеж натискам само едно коп4е за смяна на бензин

по магистралата за бургас много голфове и калибри със пеики изреваха



като отначало ги дразнех на метан и почваха да ме подминават като си мислят 4е тва 530 съм го лепнал еи така


аз съм на мнение 4е всеки избира какво да прави с колата си
баровците да си карат на бенз
а ниии простосмъртните ще търсим алтернативни горива

само една сметка
за един уикенд навъртях над 800км с 52лв
ако бях на бенз ми тряаха около 200кинта
с спестените пари ядох пих и се веселин и си платих спането

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
И все пак съм още доста млад и неопитен в сравнение с доста от вас колеги и ще се наложи да ми дадете възможност да си върна поне част от думите назад
Преди 2 дни като оправихме Е30-ката да върви и на бензин, че беше яко запечена работата по този карбуратор и въпреки, че не ми се искаше да е така - на бензин си е друга работа
Не мога да си го обясна, но щтракам копчето и почва да работи по съвсем различен начин колата, 'би му майката
Кефа е, че М10 карб наистина няма особени грижи - ако караш от време на време и си палиш на бензинец не се скапва, можеш да си караш и на газ през повечето време. Свещи, кабели, всякакви консумативи не са особено скъпи, не ми е проблем да си ги сменям при нужда.



BMW only!
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Аз карам на газ (Е30 318и).Разхода извънградско ми пада под 9, а градско около 10-11.За вървенето има какво да се желае, но пък си струва определено!Уредбата ми е BRC.Зимай и се търкаляй на воля!Само гледай да земеш нещо марково щото си има значение.Само за протокола изкам да кажа, че съм и правил 180 на газ с 5 човека вътре и си набира още просто пътя свършва.
Първо да запазим минута мълчание за кура на АМД
ся ще вземат да се събира глутница огладнели трикраки вълци да му "изядат" харема
а бе момче х** и подписа не се слагат където и да е и не се кълне за каквото и да е за щяло и за нещяло..х** ти е най-верния другар в живота бе серсемин
края с оффа...оригинален газов инжекцион от завода производител си е най-добре..в Германия чух че цената на метана за следващите 20-30 години ще е един и същ по законова разпоредба..данъците и застраховките за коли с метаново задвижване ще са по ниски с 20-30 процента и мерцедес знам че новата С и Е класата ги дават с опция метанова уредба не знам дали и БМВ има такава опция..лека по лека трябва да се превръщаме към алтернативни горива...аз лично никога не съм имал газ на колата и даже затова си продадох Е34ката и си купих Фиат Браво 1.4 на бензин но поносим разход за мене отколкото да орезиля колата 










- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
дай доказателства за тия Е и С класи на метан... не вярвам такова нещо докато не видя
от маркетинг отдела на мерцедес направо да си подадат оставката ако е вярно 




- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Пропан?-Даа!
Абе не мога да разбера защо всички се правят на големи философи?? Човека пита за една газова уредба и сигурно си знае защо. Ясно на всички е че заводското си е заводско и е по-добро.
Аз карам от 5 години М10 316-ка на пропан и смело мога да кажа че върви дори по-добре на газ. Въпрос на настройки.
Нямам и никога не съм имал проблем с паленето, както и каквито и да било детонации (поне да ги чуя). За 65000 км колата не си изгубила динамиката а все пак е на 23 годинки.
Който иска да се вози на опел да се вози - аз искам на BMW и ще си го скапвам както намеря за добре - нали затова съм го купил?
И който каже, че колата при експлоатация не се амортизира да си гледа работата.
Аз карам от 5 години М10 316-ка на пропан и смело мога да кажа че върви дори по-добре на газ. Въпрос на настройки.
Нямам и никога не съм имал проблем с паленето, както и каквито и да било детонации (поне да ги чуя). За 65000 км колата не си изгубила динамиката а все пак е на 23 годинки.
Който иска да се вози на опел да се вози - аз искам на BMW и ще си го скапвам както намеря за добре - нали затова съм го купил?
И който каже, че колата при експлоатация не се амортизира да си гледа работата.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани