Питане относно радиатора на парното на Е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
viper написа:Лятото всичко е ОК, защото въздуха не минава през радиаторчето.
Май накои хора са си забравили очилата.....
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Когато си завъртял кранчето на студено, клапата е затворила пътя през радиаторчето и постъпващият въздух не минава през него, а директно отива към клапите за разпределение. Повече от очевидно е и защо - защото иначе щяхме да имаме доста по-инертна система за промяна на температурата на постъпващият въздух (в случаите, когато регулираш количеството вода, преминаващо през радиаторчето за единица време). Такава е реализацията при е21 - може да ги попиташ колегите с е21-ци след колко време температурата на въздуха става константна 

За мене тоя клапан на парното при Е30 е overkill.
В дългосрочен план (20+ години употреба) създава повече проблеми отколкото решава.
При смяна на термостата пролетос, се случи малко по-екстремно обезвъздушаване и останах с охладителна течност 80-85% вода.
След 2 дена и клапана взе да блокита в затворено положение.
На 4-ия го "смазах" с достатъчно антифриз и слава Богу, оправи се.
Заради тоя клапан, де що съм виждал газови урдеби на М10, при всичките изпарителя е вързан паралелно на парното (вместо последователно), което си е чикия.
В дългосрочен план (20+ години употреба) създава повече проблеми отколкото решава.
При смяна на термостата пролетос, се случи малко по-екстремно обезвъздушаване и останах с охладителна течност 80-85% вода.
След 2 дена и клапана взе да блокита в затворено положение.
На 4-ия го "смазах" с достатъчно антифриз и слава Богу, оправи се.
Заради тоя клапан, де що съм виждал газови урдеби на М10, при всичките изпарителя е вързан паралелно на парното (вместо последователно), което си е чикия.
masovata praktika-kakto e polesno za sajelenie...
Iska6 da kaje6,posledovatelno a ne paralelno.masovo go vrazvat-idva ot motora,otiva v radiatora na parnoto i 4ak togava v izparitelq za gazta.
Pri eventualno blokirane na elekktro-magnitniq klapan na parnoto do izparitelq ne otiva voda i ne raboti 4itavo na gaz.
Pri eventualno blokirane na elekktro-magnitniq klapan na parnoto do izparitelq ne otiva voda i ne raboti 4itavo na gaz.
Re: masovata praktika-kakto e polesno za sajelenie...
george написа:Iska6 da kaje6,posledovatelno a ne paralelno.masovo go vrazvat-idva ot motora,otiva v radiatora na parnoto i 4ak togava v izparitelq za gazta.
Pri eventualno blokirane na elekktro-magnitniq klapan na parnoto do izparitelq ne otiva voda i ne raboti 4itavo na gaz.
Искам да кажа точно каквото съм казал.
Връзват ги паралелно - защото иначе при работещ клапан, като си врътнеш студено докрай и клапанът затвори, би спряло водата през парното и през изпарителя.
Иначе има и един маркуч, който излиза от задния край на блока над стартера и отива да грее смукателния колектор, ама е на доста кофти за пипане място, а знаеме че майстора работи на принципа - "важно е да ми е лесно".
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани