Датчик

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 19 Апр 2006, 12:28

Мда и аз го намерих даже тука:

http://www.autoelectric.ru/auto/bmw/diag-connector.htm

се вижда ясно че излиза на PIN-ове 8,9,10 абсолютно заводски :)

Мен ме интересува предимно, защото ми трябва някакъв подобен датчик за положението на коляновия вал, във връзка с афтърмаркет ЕКУ-то, което ще си слагам, щото искам да управлявам и запалването 'софтуерно'.

Но май няма да мога да ползвам точно този датчик с точно тази шайба за мегаскуирта, щото има само един белег на всеки оборот и едва ли ще е достатъчно за точен timing
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 19 Апр 2006, 13:03

Колелото не мисля, че ти е проблем - ще го смениш с такова от М20 с Мотроник, сигнала от датчика също
ще го хванеш, обаче как ще се справяш с усилването на сигнала, преобразуването му в импулси с
правоъгълна форма и дали този сигнал ще върши работа на еку-то нямам и идея. Ако не се бъркам,
при МС конверсиите ползваха ЕДИС модул със съответните колело и датчик. Мисля, че твоя човек за
решаването на тези "ребуси" е valentino. ;)
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 19 Апр 2006, 13:22

EDIS-a е единия (уж по-лесния) вариянт, а за усилването и преобразуването не е проблем ползват се разни модули от определени коли, абе има хиляди страници изписани по темата да не разводняваме темата. На който му е интересно да чете:

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
и
http://www.megasquirt.info/
и
http://www.msefi.com/

и по-точно за моя случай: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 19 Апр 2006, 13:45

b2 имаш две възможности:
1.Използваш маховик и датчик от Мотроник-използваш MSNS-Extra 024s13c в Мегаскуирта и задаваш 60-2 със съответните настройки-това е по-трудният начин защото настройките са повече.
2.Разглобяваш и блокираш центробежния и вакуумния регулатор(изхвърлят се двата регулатора) и блокираш подвижните части на максимално предварение-използваш същата програма MSNS-Extra но настройката е опростена.
И в двата случая се използва един и същи хардуер-на страницата на Мегаскуирт 2.2 се допълва с малка платчица или с интегр. схема LM1815 или с интегр. схема LM324(двете са коренно различни) като се преоразмеряват входните резистори на делителите защото различните датчици (на Мотроника и на делкото) дават различни напрежения.
Със същата програма MSNS-Extra можеш да използваш като оставиш делкото както си е оригинално и да ползваш Мегаскуирта само за впръскване на бензина-това е най-лесния вариант за настройка на Мегаскуирта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 19 Апр 2006, 13:53

аз засега съм се спрял на 2рия вариянт , с локнатото делко. Само неможах да разбера в тоя случай кой датчик е по-удачно да ползвам? Тоя който е в делкото или тоя, закойто става въпрос в темата?

то е ясно, че отначало ще съм fuel-only, но съм твърдо решен да пусна и запалването..

p.s. аз ползвам точно msns-extra firmware-a
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 19 Апр 2006, 20:33

Аре припалвайте ги тея колици да видим как вървят ... много съм любопитен!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 19 Апр 2006, 22:11

b2 този датчик на маховика отпред май за нищо няма да може да го използваш.
За втория вариант който ти написах се ползва оригиналния датчик в делкото и сигнала се дели на 5.Има обаче един недостатък: трябва да внимаваш да не дадеш много голямо предварение когато го блокираш механично защото тогава искрата може да отиде на предишния цилиндър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 21 Апр 2006, 11:25

Кво имаш предвид да го деля на 5 и защо точно на 5?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 22 Апр 2006, 14:36

Извинявам се за късния отговор.
Понеже схемата която се добавя за Мегаскуирта работи с входно напрежение 1 волт,а датчика от твоето делко дава 5 волта трябва да разделиш на 5 с резисторен делител на входа.
Същото е с 60-2датчика на Мотроника- там делиш на 50 защото тои дава 50 волта.
Ако искаш да използваш твоя маховик отпред с датчика трябва да му сложиш три зъбчета или три дупки за да дава импулс през 120%-толкова е за шестака.Освен това тези три зъбчета или дупки трябва да са на около 60% предварение от съответния цилиндър(изискване на Мегаскуирта).

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook