Датчик
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Мда и аз го намерих даже тука:
http://www.autoelectric.ru/auto/bmw/diag-connector.htm
се вижда ясно че излиза на PIN-ове 8,9,10 абсолютно заводски
Мен ме интересува предимно, защото ми трябва някакъв подобен датчик за положението на коляновия вал, във връзка с афтърмаркет ЕКУ-то, което ще си слагам, щото искам да управлявам и запалването 'софтуерно'.
Но май няма да мога да ползвам точно този датчик с точно тази шайба за мегаскуирта, щото има само един белег на всеки оборот и едва ли ще е достатъчно за точен timing
http://www.autoelectric.ru/auto/bmw/diag-connector.htm
се вижда ясно че излиза на PIN-ове 8,9,10 абсолютно заводски

Мен ме интересува предимно, защото ми трябва някакъв подобен датчик за положението на коляновия вал, във връзка с афтърмаркет ЕКУ-то, което ще си слагам, щото искам да управлявам и запалването 'софтуерно'.
Но май няма да мога да ползвам точно този датчик с точно тази шайба за мегаскуирта, щото има само един белег на всеки оборот и едва ли ще е достатъчно за точен timing
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Колелото не мисля, че ти е проблем - ще го смениш с такова от М20 с Мотроник, сигнала от датчика също
ще го хванеш, обаче как ще се справяш с усилването на сигнала, преобразуването му в импулси с
правоъгълна форма и дали този сигнал ще върши работа на еку-то нямам и идея. Ако не се бъркам,
при МС конверсиите ползваха ЕДИС модул със съответните колело и датчик. Мисля, че твоя човек за
решаването на тези "ребуси" е valentino.
ще го хванеш, обаче как ще се справяш с усилването на сигнала, преобразуването му в импулси с
правоъгълна форма и дали този сигнал ще върши работа на еку-то нямам и идея. Ако не се бъркам,
при МС конверсиите ползваха ЕДИС модул със съответните колело и датчик. Мисля, че твоя човек за
решаването на тези "ребуси" е valentino.


Driver's Racing Team
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
EDIS-a е единия (уж по-лесния) вариянт, а за усилването и преобразуването не е проблем ползват се разни модули от определени коли, абе има хиляди страници изписани по темата да не разводняваме темата. На който му е интересно да чете:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
и
http://www.megasquirt.info/
и
http://www.msefi.com/
и по-точно за моя случай: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
и
http://www.megasquirt.info/
и
http://www.msefi.com/
и по-точно за моя случай: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
b2 имаш две възможности:
1.Използваш маховик и датчик от Мотроник-използваш MSNS-Extra 024s13c в Мегаскуирта и задаваш 60-2 със съответните настройки-това е по-трудният начин защото настройките са повече.
2.Разглобяваш и блокираш центробежния и вакуумния регулатор(изхвърлят се двата регулатора) и блокираш подвижните части на максимално предварение-използваш същата програма MSNS-Extra но настройката е опростена.
И в двата случая се използва един и същи хардуер-на страницата на Мегаскуирт 2.2 се допълва с малка платчица или с интегр. схема LM1815 или с интегр. схема LM324(двете са коренно различни) като се преоразмеряват входните резистори на делителите защото различните датчици (на Мотроника и на делкото) дават различни напрежения.
Със същата програма MSNS-Extra можеш да използваш като оставиш делкото както си е оригинално и да ползваш Мегаскуирта само за впръскване на бензина-това е най-лесния вариант за настройка на Мегаскуирта.
1.Използваш маховик и датчик от Мотроник-използваш MSNS-Extra 024s13c в Мегаскуирта и задаваш 60-2 със съответните настройки-това е по-трудният начин защото настройките са повече.
2.Разглобяваш и блокираш центробежния и вакуумния регулатор(изхвърлят се двата регулатора) и блокираш подвижните части на максимално предварение-използваш същата програма MSNS-Extra но настройката е опростена.
И в двата случая се използва един и същи хардуер-на страницата на Мегаскуирт 2.2 се допълва с малка платчица или с интегр. схема LM1815 или с интегр. схема LM324(двете са коренно различни) като се преоразмеряват входните резистори на делителите защото различните датчици (на Мотроника и на делкото) дават различни напрежения.
Със същата програма MSNS-Extra можеш да използваш като оставиш делкото както си е оригинално и да ползваш Мегаскуирта само за впръскване на бензина-това е най-лесния вариант за настройка на Мегаскуирта.
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
аз засега съм се спрял на 2рия вариянт , с локнатото делко. Само неможах да разбера в тоя случай кой датчик е по-удачно да ползвам? Тоя който е в делкото или тоя, закойто става въпрос в темата?
то е ясно, че отначало ще съм fuel-only, но съм твърдо решен да пусна и запалването..
p.s. аз ползвам точно msns-extra firmware-a
то е ясно, че отначало ще съм fuel-only, но съм твърдо решен да пусна и запалването..
p.s. аз ползвам точно msns-extra firmware-a
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Аре припалвайте ги тея колици да видим как вървят ... много съм любопитен!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
b2 този датчик на маховика отпред май за нищо няма да може да го използваш.
За втория вариант който ти написах се ползва оригиналния датчик в делкото и сигнала се дели на 5.Има обаче един недостатък: трябва да внимаваш да не дадеш много голямо предварение когато го блокираш механично защото тогава искрата може да отиде на предишния цилиндър.
За втория вариант който ти написах се ползва оригиналния датчик в делкото и сигнала се дели на 5.Има обаче един недостатък: трябва да внимаваш да не дадеш много голямо предварение когато го блокираш механично защото тогава искрата може да отиде на предишния цилиндър.
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Кво имаш предвид да го деля на 5 и защо точно на 5?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Извинявам се за късния отговор.
Понеже схемата която се добавя за Мегаскуирта работи с входно напрежение 1 волт,а датчика от твоето делко дава 5 волта трябва да разделиш на 5 с резисторен делител на входа.
Същото е с 60-2датчика на Мотроника- там делиш на 50 защото тои дава 50 волта.
Ако искаш да използваш твоя маховик отпред с датчика трябва да му сложиш три зъбчета или три дупки за да дава импулс през 120%-толкова е за шестака.Освен това тези три зъбчета или дупки трябва да са на около 60% предварение от съответния цилиндър(изискване на Мегаскуирта).
Понеже схемата която се добавя за Мегаскуирта работи с входно напрежение 1 волт,а датчика от твоето делко дава 5 волта трябва да разделиш на 5 с резисторен делител на входа.
Същото е с 60-2датчика на Мотроника- там делиш на 50 защото тои дава 50 волта.
Ако искаш да използваш твоя маховик отпред с датчика трябва да му сложиш три зъбчета или три дупки за да дава импулс през 120%-толкова е за шестака.Освен това тези три зъбчета или дупки трябва да са на около 60% предварение от съответния цилиндър(изискване на Мегаскуирта).
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани