Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
и аз съм ан същото мнение като колегата отгоре
винаги ми е било хикс защо ралиджийте слагат смао една тръба до отстрани.... ми отговора е ясен щот не знаят какво правят.. единия гледа от другия и така всички са в заблуда....
карал съм ралиджийски двигател и с два резонатора си вървеше най добре с права тръба беше доста по спънат

винаги ми е било хикс защо ралиджийте слагат смао една тръба до отстрани.... ми отговора е ясен щот не знаят какво правят.. единия гледа от другия и така всички са в заблуда....
карал съм ралиджийски двигател и с два резонатора си вървеше най добре с права тръба беше доста по спънат

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- ^Joreto
- серсемин
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: 25.03.2005
- Местоположение: Пловдив, Брани поле
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 340xi
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
Моето М20В25 е със сток генарация 2 тръби по 45мм, със сток средно гърне и крайно хоум мейд от нераждавейка (прави, дупчени тръби с вата около тях) Колата е тиха в ниските обороти и с много приятен плътен глас във високите. Върви повече от добре като за М20В25 

- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
power of bmw написа:S204 написа:Малко ще се повторя с поста на ge_a:
Колега, казваш че си изчел тонове информация. Би ли ми отговорил на следния въпрос:
Каква функция изпълняват гърнетата в една изпускателна система и защо се налага поставянето им?
Мисля, че отговора на този въпрос ще ти даде насока.![]()
Успех!
ами основната им функция е с цел обезшумяване...ако знаех всичко нямаше да я има тази тема..
Не само. Идеята на гърнето е да създаде повече контактна площ за охлаждане на газовете - при охлаждане те намаляват обема си и така след гърнето се създава област с по-ниско налягане и скоростта на газовете се покачва. В момента на входа на крайното ти гърне газовете са прекалено горещи - с прекалено голям обем и "запушват" гърнето.
Разликата между "сток" гърнето при м20 и резонатор - газовете при заводското гърне минават през "лабиринт" с цел да останат повече време в него т.е. да се охладят повече. При резонатора те преминават направо, което го прави подходящ за твоята апликация (като изключим факта, че надали ще успееш да намериш гърне с подходящи за теб вход и изход и форма, която да пасне на колата).
Когато отидеш да си купиш резонатори ще те попитат за какъв обем двигател ти трябват. За двигател с по-голяма кубатура се изискват и по-големи резонатори, мисля че е пределно ясно защо.
Какво се случва в момента с твоята изпускателна система - отработените газове пристигат с прекалено голям обем (прекалено висока температура) в крайното гърне и го "запушват".
Още една величина, която видях, че се споменава от колегите: съединяването на тръбите в определени точки - това се прави с цел изравняване на налягането в тръбите- колкото и налудничаво на пръв поглед да звучи, цилиндрите не работят равномерно - особено при двигатели с един дросел.
При сток изпускателните системи обикновено се прави едно съединение в първото гърне и едно в средното.
Когато изпускателна система при атмосферен двигател се конструира без наличието на каквито и да е заглушители се прави под формата на фуния с най-широка част в края, като по този начин гониш прогресивно падане на налягането от двигателя към изхода на системата. Затова ладите бегачки с изведен под прага ауспух зашършват с огромна тръба (или поне аз съм виждал такива).
Трябва да ти е ясно, че ако от завода можеха да го направят с едно гърне - щяха да го направят - крайната цена на продукта би паднала - по-добре за клиента.
За финал на написаното бих те посъветвал щом желаеш да имаш модифицирана изпускателна система да закараш автомобила при специалист. Има достатъчно хора, които с това си изкарват хляба.
Поздрави!

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
има доста коли със само 1 гърне сток
- bebcho__
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: Бяла
- Пол: Мъж
- Кара: грозно е36 купе
- Мечтае да кара: настрани с около 200
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
на е30ката последната ми генерация беше преправена ей такава:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... st_system/
само че вместо катализатор сложих средно гърне от форд мондео 2,0 дизел (диаметъра на входовете пасна с Ф на тръбите) мисля че беше с Ф60 външно и Ф58 отвътре и тоя ис се отпуши страшно мн като при заводска генерация доколкото зная е на Ф55 външно...
преди да сложа средното гърне беше само тръба с бойлера накрая от е39ката и НЕ се получаваше тоя вървеж дето трябва, та след това В.Великов ми каза, че атмосферката върви най-добре с 2 гърнета и като го сложих се убедих в тва нещо.
идеята ми е като се прави къстъм генерация на атмосферен мотор да не се раздува прекалено много Ф-то щот газовете както каза колега по-горе остават вътре и "запушват" гърнетата. са...ако се надува по някъв начин двигателя прекалено много трябва наистина да се отиде при специалисти дето могат наистина да ти изчислят и да ти нарисуват как ще стане най-оптимално, а не да се гадае и да се хвърля боб ей тва го гледах еди къде си така сигурно е супер добре, щот само си мислят, че е добре
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... st_system/
само че вместо катализатор сложих средно гърне от форд мондео 2,0 дизел (диаметъра на входовете пасна с Ф на тръбите) мисля че беше с Ф60 външно и Ф58 отвътре и тоя ис се отпуши страшно мн като при заводска генерация доколкото зная е на Ф55 външно...
преди да сложа средното гърне беше само тръба с бойлера накрая от е39ката и НЕ се получаваше тоя вървеж дето трябва, та след това В.Великов ми каза, че атмосферката върви най-добре с 2 гърнета и като го сложих се убедих в тва нещо.
идеята ми е като се прави къстъм генерация на атмосферен мотор да не се раздува прекалено много Ф-то щот газовете както каза колега по-горе остават вътре и "запушват" гърнетата. са...ако се надува по някъв начин двигателя прекалено много трябва наистина да се отиде при специалисти дето могат наистина да ти изчислят и да ти нарисуват как ще стане най-оптимално, а не да се гадае и да се хвърля боб ей тва го гледах еди къде си така сигурно е супер добре, щот само си мислят, че е добре

- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
а аз като съм с 2 резонтара + средно + някво резонаторно гърне накрая дали съм се престарал и съм я запушил?
Tux0 Ca !


- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
аз до сега не съм чул да има някой в българия дето наистина да разбира от гърнета да има дино стенд и да ти покаже ето преди да почна беше 100 коня сега с новата генерация е 110....
всичко е ей така на око никой нищо не смята и прави това което е чувал че е добре ...
всичко е ей така на око никой нищо не смята и прави това което е чувал че е добре ...
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
E ако има дино-гладен ше умре или пребит ще ходи
, ще трябва 3 години за един клиент да експериментира, докат улучи правилното 


- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
То затова производителя е сметнал генерацията каква трябва да бъде за заводско желязо, за да не си напрягате мозъците излишно. 


- power of bmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 28.02.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: дифа да вие...
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
Преди всичко ви благодаря за компетентните мнения.В момента имам два резонатора,които са стоковите а именно по на 45мм вход,предполагам с тях няма да стане,защото се обезсмисля генерацията на 48мм назад.Ще потърся резонатори на 48мм и ще ги сложа...И аз имам гърне от еЕ39 , но предпочетох да сложа генерация с две тръби а не с една на 60мм колкото е широк отвора на въпросното гърне.Като монтирам двата резонатора ще пиша как се държи колата с тях и дали има подобрение.Благодаря отново на всички за съветите и мненията
Ако БМВ е религия,то Е30 е икона!
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
zlatko_baretata написа:То затова производителя е сметнал генерацията каква трябва да бъде за заводско желязо, за да не си напрягате мозъците излишно.
не е точно така... производителя също е сметнал и как да обезшуми максимално автомобила и то за сметка на леко затапване на двигатела....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- 325ti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: Varna city
- Пол: Мъж
- Кара: 325is
- Мечтае да кара: 320is / M3 и турбинирани 30-ки
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
а аз мисля да сменя краиното гарне на ис-ката с "хоум мейд" от пожарогасител с вместимост 2кг!! дали ще е грешка това начинание.. а в момента е със 2 гарнета и 2 или 3 раздувки / несъм много сигорен тряа пак далегна отдолу дасе уверя/ и е на 60мм .. пак "хоум мейд" от предишния собственик!
помагаите моля
дате ми акъл 

помагаите моля


- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
SpUd3r написа:а аз като съм с 2 резонтара + средно + някво резонаторно гърне накрая дали съм се престарал и съм я запушил?
не бе братле, турбото си забраил



Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
E30_M_Tech_ll написа:zlatko_baretata написа:То затова производителя е сметнал генерацията каква трябва да бъде за заводско желязо, за да не си напрягате мозъците излишно.
не е точно така... производителя също е сметнал и как да обезшуми максимално автомобила и то за сметка на леко затапване на двигатела....
Ето какво бил направил производителя...


Демек, сменяш стоковата генерация и веднага получаваш едни ХХ коне в плюс...

Един маняк навремето ми твърдеше, че като сменил стокова генерация на Е39 М50Б20 и веднага вдигнал 80 коня.


Градски легенди.


- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
Re: Смених генерацията и 25-цата стана 16-ка
да е почти колкото да вдигнеш 140 мнения с нов профил , селски легенди
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани