Реглаж на клапани - проблем

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 10 Окт 2005, 19:05

stenly написа:1. износвания по лагеруването на кобилицата
Тва го има и на М10 М20 М30 особено карани с кофти масла и на 200 000 - 500 000км. Интересното е че на моят М20 му смених всичко в главата и пак си остана едно ззвучене...все едно чопли семки :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 10 Окт 2005, 19:13

Бе важно е да въри па нека лопа :mhihi: моя М10тии също е гледал българския филм "Трака трак" ма май верижката му е лабава :( ма то при 200к+ на километража и реални 350++ къв да си ше се разтегнеш :mhihi:

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 10 Окт 2005, 20:05

krika написа:... моя М10тии...

Да не би да имаш М10Б20 Kugelfischer :?:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Окт 2005, 20:20

stenly написа:
[steeN] написа:Не отговори на въпроса ми обаче, каква е връзката между веригата и реглажа на клапаните ако има такава?


Значи от разхлабена верига могат да ти се отместят малко газоразпределителните фази, но хлабините на клапаните не могат да ти мръднат.


И аз така си мислех ама да питам щото ме вкарвате в някакви филми тука...
Моя не чопли семки направо бърка чакъл :mhihi: Важното е, че си направих кефа сам да си регулирам хлабините на клапаните :D

248К пише на километража, но никой не знае колко са наистина...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 28.01.2005
Местоположение: novi iskar
Пол: Мъж

Мнение от niko_first » 10 Окт 2005, 20:29

бе пич гас до ламарината да и е леко на машината /както някои беше писал в подписа си ;) /
моя таркаше кат фуражомелка и беше на 280к /по километраж само/
продадох го преди 2 години и човека още си я кара и няма никви проблеми ;)
тоя матор е железо бе гас и тва е 8)
Изображение.
само гасссс на ИС-ката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: София Люлин
Пол: Мъж
Кара: 89 BMW 320i
Мечтае да кара: E 30 M3 EVO ///

Мнение от нино » 10 Окт 2005, 22:52

Някой замислял ли се е,че понякога се налага зенкероване на клапаните и леглата им +смяна на водачи :?: След тази нелека процедура няма начин да чукат след реглажа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 11 Окт 2005, 21:18

И мойте чукаха след реглаж. Преди месец ги направих на 0.15 и за сега съм доволен. Разхода е добре, не чука и си върви колицата ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.02.2005
Кара: Е39 525d

Мнение от ETW_You_ » 12 Окт 2005, 0:04

А с какъв луфт ги правиш?0.18?а и ако са износени кобилиците или ексцентриците няма да можеш никога да регулираш клапаните

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 12 Окт 2005, 2:57

Том бате де да имах :( разбрал си ме грешно :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Окт 2005, 13:24

На 0.20 ги правя. Като прочетох това 0.18 се разрових се по темата и намерих на няколко места писано за м10 на 2002ките... цитирам

http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/2002/524401-2.html

But in the specifications at the front of the engine section (11), it does note that the valve clearance with the engine at "operating temperature" is .20-.25mm (.0079" to .0098"). There is a footnote to that gap amount at the bottom of the page that says "With max. coolant temperature 35 degrees C (95 degrees F): 0.15...0.20mm (0.0059...0.0079")".

Някакви идеи за по-късните М10?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 13 Окт 2005, 13:41

http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/valves.gif - т.е. за твойта го дават 0.20 - 0.25 на студен двигател, но мисля, че и 0.18 няма да й навреди. Само дето няма пластина 0.18 ;)

http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/BMW3_75-82.pdf
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/BMW3_82-90.pdf

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 13 Окт 2005, 18:06

М20Б25 на 0.25 какъв пауар и идва просто незнаете чука като за световно но е много нервна :mhihi: :mhihi: :mhihi: на 0.20 не тропа но и не върви ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 13 Окт 2005, 18:30

madpetio написа:М20Б25 на 0.25 какъв пауар и идва просто незнаете чука като за световно но е много нервна


Е то доколкото знам на М20 по спецификация трябва да са 0.25 хлабините.
А тва че върви осезаемо повече на 0.25 отколкото на 0.20 и Ати го твърдеше, обаче не мога да му измисля теоретично обяснение :confused: (широкоизвестен медицински факт е, че липсата на теоретично обяснение може да лиши някои хора от спокоен сън :shock: - така че давайте идеи)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Окт 2005, 19:04

мии какво ще кажете за това... току що ми хрумна -> щом хлабината е по-голяма -> клапаните ще бъдат отворени по-малко време и отам уж следва, че на ниски обороти тряя върви повече ама на високи няма да е толкова добре. в смисъл отварят се по-късно и затварят по-рано. а и още нещо ще се отварят по-малко като дълбочина.

stenly мерси за пдф-тата
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 14 Окт 2005, 19:08

аз мойте ги регулирах на 0,20 и бяха тихи в началото... и след няколко дена пак се разтракаха (но слабо) и мисля пак да свалям капака преди да е станалои студено и да проверя каква е хлабината ако се е увеличила (щото все пак главата ми е правена и са припасвани клапаните и е нормално по малко да се охлабват) ще я направя пак а ако не е мисля да пробвах с 0,15 :mhihi: Много бесно ще работи...
На един познат М20-ката работи като електромотор ама той маи ги праи малко под 0,20 :roll: не знам ама ще го действам това в скоро време и аз :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook