Бензинова помпа на карбураторна 316ка
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Ами моя е баш последния 2BE дето е като Darth Vader - 100 % електроника и джелезо. Е30 фабрично са излизали с 2В4 и 2ВЕ, значи твоя или е от Е21 или ..., ма Е21 316 май бяха със Solex, знам ли вече и аз... оххх отива накъм газова - усещам
[/quote]
Е,брат напълно си прав за какъв вебер говоря цял ден, солекс ми е карбуратора-мноо сам смотан
точно такъв за които ми говориш, грешката е моя.Та ако твоя е оригиналния с елетрониката и релетата ,много трудно ште го излажеш на газ,поне така ме наплашиха мене
Да не говорим,че смукача е ел.и като се прецака ,оцежда бензин,през буталата,та в маслото,невероятно но факт!!И аз не го вярвах,абе докато не го махнах....с този сега се родих(солекса
) ремонтира като жигули,максимално опростен,само си изкарах маркучи за термо смукача 

Е,брат напълно си прав за какъв вебер говоря цял ден, солекс ми е карбуратора-мноо сам смотан




"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
И аз за това ти говорех,като колегата,помпата е горе и загрява-платната омекват,ако е стара или некачествена.Та ако ти е жал да го форсираш студено,опитаи както ти бях казал-когато ти направи въртел,и е загряла,лепни един мокър нпарцал отгоре,да я охлади и покараи така да видиш ще имали промяна(това съм го чувал от стари маистори
)

"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
Помпата комай е на 19 години (колкото е и колата) щото на нея пише Pierburg. Истински се надявам да е помпата, защото:
1. Като времето се затопли при ръчка взе да стига до това състояние все по-бързо.
2. Като смених филтърчето за бензин и запалих работи на празен ход поне 30 секунди преди да качи бензин до филтърчето.
Но всичко са догадки докато не провам.
Значи по книгите пише че на празен ход трябва да прави налягане 0,2 -0,3 бара. Ма как да прецена налягането на око - заеби.
Мисля аз да вържа едно шишенце с бензин (като система), да бучна другия край на маркуча в карбуратора и да фана някой "асистент" да седне до мене и да държи шишето по на височко (пък и трябва да го пробия от другата страна да дърпа въздух) и да видя дали ще изчезне ефекта. Само да не ме фане бат Бойко, че нали е бил пожарникар и такива горивни системи сигурно хич ги не либи
1. Като времето се затопли при ръчка взе да стига до това състояние все по-бързо.
2. Като смених филтърчето за бензин и запалих работи на празен ход поне 30 секунди преди да качи бензин до филтърчето.
Но всичко са догадки докато не провам.
Значи по книгите пише че на празен ход трябва да прави налягане 0,2 -0,3 бара. Ма как да прецена налягането на око - заеби.
Мисля аз да вържа едно шишенце с бензин (като система), да бучна другия край на маркуча в карбуратора и да фана някой "асистент" да седне до мене и да държи шишето по на височко (пък и трябва да го пробия от другата страна да дърпа въздух) и да видя дали ще изчезне ефекта. Само да не ме фане бат Бойко, че нали е бил пожарникар и такива горивни системи сигурно хич ги не либи

:))
Бат Боико,е в болница,нали се опраска с аудито си
А за шишето си на прав път!!Самоче при здраво ренде незнам кого ще излажеш да се веее с шишето
Но това е начина.ако ти го направи при спряло састояние е наи лесно-сипваш направо отгоре в карбуратора и форсираш ако неходи гориво ще заглъхне като свърши
Аз моита тка я разбрах,хо това стана когато се скапа окончателно,не и стигаше даже да тръгне.помпата ти наистина еоригинална,с дълго стебло е нали?другите дето ги продават са с късо.Оригинално са с дълго предполагам зада не загрява.Аз моята я купих за 35лв.италианска но е скъсо,ама за тези пари...


Аз моита тка я разбрах,хо това стана когато се скапа окончателно,не и стигаше даже да тръгне.помпата ти наистина еоригинална,с дълго стебло е нали?другите дето ги продават са с късо.Оригинално са с дълго предполагам зада не загрява.Аз моята я купих за 35лв.италианска но е скъсо,ама за тези пари...
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
Резултати от теста на помпата.
Значи момчета, проведеният експеримент показа, че помпата е невинна.
2 литрово шише от кока-кола с приспособена за целта капачка към която херметично е прикрепен маркуч. Изходния маркуч от помпата се вади и (използвайки второ филтърче) се съединява с маркуча от шишето. Въздуха в така получената система от скачени съдове се изгонва доколкото е възможно в шишето, след което шишето се обезвъздушава (за всеки слуай).
При запалването се видя, че бензиновата помпа изхърли останалия в нея бензин на отчетливи тласъци.
Асистента седи до шофьора, държи шишето на прилична височина и го стиска прилично силно. При тест-драйва колата се държа по абсолютно същия безобразен начин.
Значи колата се държи нормално, стига да не даваш газ над определена граница - отвъд нея забива нос - все едно втора камера пуска само въздух.
Не бях запознат отблизо с устройството на тоя знаменит карбуратор, но май ще се наложи.
Въпроси: възможно ли е първа и втора поплавкови камери на 2ВЕ да не са скачени, а всяка да си поддържа нивото поотделно от другата? Щото иначе не мога да си предтсавя как първа ще има ниво а втора ше няма.
В мен както се досещате напират още много въпроси, но хайде едно по едно и другите по-натам.
Пускам ви три линка за 2ВЕ, които намерих (освен тези от руската книга):
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/en/2BEserE.htm
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/de/serv2be.htm
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/de/veg2be.htm
2 литрово шише от кока-кола с приспособена за целта капачка към която херметично е прикрепен маркуч. Изходния маркуч от помпата се вади и (използвайки второ филтърче) се съединява с маркуча от шишето. Въздуха в така получената система от скачени съдове се изгонва доколкото е възможно в шишето, след което шишето се обезвъздушава (за всеки слуай).
При запалването се видя, че бензиновата помпа изхърли останалия в нея бензин на отчетливи тласъци.
Асистента седи до шофьора, държи шишето на прилична височина и го стиска прилично силно. При тест-драйва колата се държа по абсолютно същия безобразен начин.
Значи колата се държи нормално, стига да не даваш газ над определена граница - отвъд нея забива нос - все едно втора камера пуска само въздух.
Не бях запознат отблизо с устройството на тоя знаменит карбуратор, но май ще се наложи.
Въпроси: възможно ли е първа и втора поплавкови камери на 2ВЕ да не са скачени, а всяка да си поддържа нивото поотделно от другата? Щото иначе не мога да си предтсавя как първа ще има ниво а втора ше няма.
В мен както се досещате напират още много въпроси, но хайде едно по едно и другите по-натам.
Пускам ви три линка за 2ВЕ, които намерих (освен тези от руската книга):
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/en/2BEserE.htm
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/de/serv2be.htm
http://personal.sirma.bg/stenly/BMW/2BE/de/veg2be.htm
Пак съм аз:))
Сигурен бях и аз!Точно така е,к-ра е двукамерен,всяка камера е с отделна игла и поплавък.Там е проблема,незнам как да разбереш коя камера прави проблем.По принцип,а и на мен първата се спече,но начина е спираш докато е така и отваряш на място да видиш коя е празна.Аз минах по-лесно,накрая се скапа окончателно на паркинга-неможах и да тръгна.Тогава е лесно,без даже да отваряш- сипваш бензин в 1та камера палиш и ако е тя ще работи докато изгори доривото в нея-аз така разбрах....Ако го отвориш сега всичко в него ште е нормално.Абе прокараи двете игли в гнездата им ,добре е ида извадиш и гнездата.
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
!!!!
На третата снимка от твоите извадки можеш да видиш двата поплавака и камерите,но не видях показани леглата на игличките-и те се вадят.Тук е момента да кажа ,че мисля че поплаваците не се регулират,незнам това улеснява лите или не(нивото ште зависи от иглите)Личе савет-ако го отваряш сам внимаваи много,размадаш ли нещо-отиде,особено смукача.Ако познаваш маистор-прежали се!!
"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
Re: Пак съм аз:))
Людмил написа:Там е проблема,незнам как да разбереш коя камера прави проблем.
Ами щом върви нормално с малко газ и само при много газ се бъга - требе да е втора; Щото втора се отваря само при достатъчно стъпкан педал на газта + достатъчно подналягане в смукателните колектори (т.е. когато водача има желание да даде на двигателя да смуче още и двигателя има възможност да го направи

Людмил написа:Ако го отвориш сега всичко в него ште е нормално.Абе прокараи двете игли в гнездата им ,добре е ида извадиш и гнездата.
Въпрос - за тая цел нали не трябва да свалям целия карбуратор от колектора, ами само капака на поплавковите камери?
Освен туй видях (на единия линк от предишния ми постинг), че нивото не подлежало на реглаж - ако не е колкото трябва - сменяш поплаваците

ма тва ич не ми харесва и не е по нашенски, ние тук и капачки за буркани рециклираме, та един поплавък ли няма!
А ми е чудно от какво ше се запуши иглата, като има филтър.
И още един въпрос - не знам кое са "гнездата" - обясни ми моля те.
пак съм аз
Ами,целия карбуратор-не,но тои се даржи на 4ри болта които влизат в гумения тампон отдолу(а тои здрав ли е,защото и от там може да смуче въздух)Тях ги отвиваш.Внимаваи да не размещиш смукача.А за поплаваците-самите им шлици където се захващат са пласмаса,а моите на сегашния (солекса
)рамената им са метални и подлежат на промени,а на стария маи не.За гнездата не иглите:самите игли не варвят директно в корпуса,а в гнезда,там се заклещват иглите(несе запушват)А и в краищата си имат заработени сачми,да убират лувтове-виш и тях

"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
развръзката
С известно закъснение (и подсетен от Viper-a, който очевидно се е притеснил от надписа под аватара ми) пиша репортаж от мястото на събитието.
Значи нещата се развиха така:
Свалих капака на поплавковите камери и във втора видимо нивото беше по-ниско. При прегледа всички жигльори изглеждаха ок. Тогава още не бях прочел доуточнението на Людмил, че не се вадат гнездата на иглите, а самите игли само. И тъй брат ми (който е яко особено в ръцете момче) се опита да извади с клещи гнездото на 1-а камера. Видимо резултат нямаше. Но пък невидимия резултат беше, че като вземе човек да надуе през щуцера на безинопровода първа камера вече не пускаше (дори и при напълно провиснал поплавак) след 2 часа почесване по главата ми хрумна, че все пак брат ми е успял да изтегли малко леглото и в резултат иглата по-рано опира в поплавъка и по-рано затваря. Тогава си казах "ей, лесна работа" и леко подчукнах (през едно дървено трупче) гнездото с 1.5 килограмовия чук. Основна грешка. Всички може би знаете афоризма "не насилвай нещата - вземи по-голям чук". Добре звучи, но истината е, че е по-добре първо да опитате с по-малък чук. Леглото влезе повече от нормалното и опитите за вадене с клещи този път не доведоха до нищо (само се деформира външния диаметър на леглата, за щастие вътрешния диметър е друг детайл). Казано накратко - ебахме й мамата на гениалната немска инженерна мисъл.
Как "оправихме" положението - ами с навиване на тънка лента от алуминев лист (печатарска плака indeed) около мястото на поплавъка, в което опира иглата. Така ефективно вместо иглата да се доближи до поплавъка, поплавъка се доближи до иглата. Леглото на иглата на втора камера го набихме мнооого внимателно и далеч не с 1.5 кг чук.
Преди да затворя проверих със шишето какво ниво се получава в двете камери. Сега във първа беше по-ниско (но да се *** не премерих с колко точно). Въобще за мое съжаление, чак след това открих в руската книга за Е30, точните допуски за нивата в 1-а и 2-а. Как да е. Сега колата си върви добре - като я напека си набира до където има душа без да прави стария номер. Разходът изглежда пак колкото преди около 12.5 / 100, кефа е с около 50 на 100 по-голям
Благодаря на всички ви, за споделените мнения и съвети!
Значи нещата се развиха така:
Свалих капака на поплавковите камери и във втора видимо нивото беше по-ниско. При прегледа всички жигльори изглеждаха ок. Тогава още не бях прочел доуточнението на Людмил, че не се вадат гнездата на иглите, а самите игли само. И тъй брат ми (който е яко особено в ръцете момче) се опита да извади с клещи гнездото на 1-а камера. Видимо резултат нямаше. Но пък невидимия резултат беше, че като вземе човек да надуе през щуцера на безинопровода първа камера вече не пускаше (дори и при напълно провиснал поплавак) след 2 часа почесване по главата ми хрумна, че все пак брат ми е успял да изтегли малко леглото и в резултат иглата по-рано опира в поплавъка и по-рано затваря. Тогава си казах "ей, лесна работа" и леко подчукнах (през едно дървено трупче) гнездото с 1.5 килограмовия чук. Основна грешка. Всички може би знаете афоризма "не насилвай нещата - вземи по-голям чук". Добре звучи, но истината е, че е по-добре първо да опитате с по-малък чук. Леглото влезе повече от нормалното и опитите за вадене с клещи този път не доведоха до нищо (само се деформира външния диаметър на леглата, за щастие вътрешния диметър е друг детайл). Казано накратко - ебахме й мамата на гениалната немска инженерна мисъл.
Как "оправихме" положението - ами с навиване на тънка лента от алуминев лист (печатарска плака indeed) около мястото на поплавъка, в което опира иглата. Така ефективно вместо иглата да се доближи до поплавъка, поплавъка се доближи до иглата. Леглото на иглата на втора камера го набихме мнооого внимателно и далеч не с 1.5 кг чук.
Преди да затворя проверих със шишето какво ниво се получава в двете камери. Сега във първа беше по-ниско (но да се *** не премерих с колко точно). Въобще за мое съжаление, чак след това открих в руската книга за Е30, точните допуски за нивата в 1-а и 2-а. Как да е. Сега колата си върви добре - като я напека си набира до където има душа без да прави стария номер. Разходът изглежда пак колкото преди около 12.5 / 100, кефа е с около 50 на 100 по-голям

Благодаря на всички ви, за споделените мнения и съвети!
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани