Направи си сам
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- tontoni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 217
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ка на 17-ки
- Мечтае да кара: на шефа колата
Re: Направи си сам
Колеги един приятел ме помоли да попитам дали някои има шаблон за кръстачката на фаровете за черна хела хоум меид?
Re: Направи си сам
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
[00:00:25] Boris Dimitrov каза: мое мнение е че голфа е много по бърза и мощна кола от бмв
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Направи си сам
Как да си сменим сами картера на м20-ката : ..или каквото там отдолу под него щете ..
Задължителни условия: Добро осветление ПОД колата, ръкавици, очила (бели, че пада гняз много), гедоре, ключове 10 и 13, търпение и кофичка за нерви.
1. Вдига се колата на стойки/гуми/джанти, важното е да е по-височко, че да може да се работи спокойно.
2. Отвивате гайките на тампоните отдоло, не целите, за да не се престараете в следващите стъпки.
3. С подходящ крик си повдигате мотора нагоре, което ви улеснява в развиването на поне 3 болта от стотиците по тоя картер ..
4. Отвивате си болтченцата на картерчето .. отлепяте ..
5. Отвивате маслената помпа и я пускате в картера.
6. Придърпвате картера напред, докато опре в не знам как се казва, пиш*ата дето стърчи вътре, натискате и нейната пи*ка нагоре, за да може да мине картера напред и си го доиздърпвате.
7. Полагате маслената помпа в следващия картер и горната процедура наобратно.
Работата по закачането на маслената помпа обратно, докато е в картера е доста пипкава, сляпа и изнервяща операция, но с правилен подход и гореспоменатата кофичка за нерви става за около час, час и половина сваляне + качване (или поне на мен толкова ми отне ..
Ух, дано съм бил полезен
Задължителни условия: Добро осветление ПОД колата, ръкавици, очила (бели, че пада гняз много), гедоре, ключове 10 и 13, търпение и кофичка за нерви.
1. Вдига се колата на стойки/гуми/джанти, важното е да е по-височко, че да може да се работи спокойно.
2. Отвивате гайките на тампоните отдоло, не целите, за да не се престараете в следващите стъпки.
3. С подходящ крик си повдигате мотора нагоре, което ви улеснява в развиването на поне 3 болта от стотиците по тоя картер ..
4. Отвивате си болтченцата на картерчето .. отлепяте ..
5. Отвивате маслената помпа и я пускате в картера.
6. Придърпвате картера напред, докато опре в не знам как се казва, пиш*ата дето стърчи вътре, натискате и нейната пи*ка нагоре, за да може да мине картера напред и си го доиздърпвате.
7. Полагате маслената помпа в следващия картер и горната процедура наобратно.
Работата по закачането на маслената помпа обратно, докато е в картера е доста пипкава, сляпа и изнервяща операция, но с правилен подход и гореспоменатата кофичка за нерви става за около час, час и половина сваляне + качване (или поне на мен толкова ми отне ..
Ух, дано съм бил полезен
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: Направи си сам
немаше ли начин с повече повдигане на мотора да мине без сваляне на маслената помпа?
Re: Направи си сам
6estaka написа:немаше ли начин с повече повдигане на мотора да мине без сваляне на маслената помпа?
жъ опре кутията в тунеля
трябва да падне моста, иначе не става
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Направи си сам
snooze написа:По-лесно е на канал и с лебедка.
не всеки има канал с лебека .. аман от инжинери
а иначе, Динко, сигурно може да се вдигне повечко мотора ако имаш крокодилче .. аз имах крик от ланчия и го опънах почти на максимум, предполагам, че е възможно, като опрат скоростите в тунела, щото то играта е за 2-3см. с тая пи*ката .. не съм го мислил особено, питах това онова, импровизирах малко, споделиха ми ценни съвети в хода на действие и в крайна сметка обобщих как стана. ако знаеш какво правиш е за два часа макс работа.
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: Направи си сам
bigmurzi написа:snooze написа:По-лесно е на канал и с лебедка.
не всеки има канал с лебека .. аман от инжинери
Аман и от литератори.
Re: Направи си сам
bigmurzi написа:...ако знаеш какво правиш е за два часа макс работа.
Тва как го сметна?
С демонтаж на маслена помпа + почистване на бакелита (старата гарнитура) от картер и блок + почистване на повърхностите на картер и блок + почистване (евентуално) на картер (ако ползваш същия) + напасване на новата гарнитура + обратен монтаж на маслената помпа + всички обратен монтаж на всичко разкачено?
Ти си бил неразкрит монртьор-факир, ве колега!
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Направи си сам
Като знам на мен колко време ми отне и колко грешки направих и с колко допълнително забавяне имах в крайна сметка излизат толкова някъде ..
Демонтажа на помпата и почистването на всичко което си изброил да е макс 30мин. като имаш всичко необходимо ..
Напасване на новата гарнитура .. на тебе карта и нитачка ли ти трябва да я наместиш и закрепиш тая гарнитура? - 10мин. макс!
Всичко разкачено .. ми че ти имаш 3 болта да завиеш на помпата, ай тия на картера ще те забавят, че са повечко и после още 2 гайки на тампоните и си ти ..
Не съм майстор, батка .. ама не може всичко в сервиз, че иначе за всяко счупване ще трябва нова тема ..
хейтър
Демонтажа на помпата и почистването на всичко което си изброил да е макс 30мин. като имаш всичко необходимо ..
Напасване на новата гарнитура .. на тебе карта и нитачка ли ти трябва да я наместиш и закрепиш тая гарнитура? - 10мин. макс!
Всичко разкачено .. ми че ти имаш 3 болта да завиеш на помпата, ай тия на картера ще те забавят, че са повечко и после още 2 гайки на тампоните и си ти ..
Не съм майстор, батка .. ама не може всичко в сервиз, че иначе за всяко счупване ще трябва нова тема ..
хейтър
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Направи си сам
Така и така има вече ценно инфо за М20 може ли някой да сподели усобенностите при свалянето на картера при М50..
Позрави Д.
Позрави Д.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Направи си сам
на е39 с м52 съм свалял и беше по-лесно отколкото на м20
иначе горе-долу същата процедура ..
иначе горе-долу същата процедура ..
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- biem_w
- ентусиаст
- Мнения: 1023
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на 15''ки
- Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L
Re: Направи си сам
bigmurzi написа:на е39 с м52 съм свалял и беше по-лесно отколкото на м20
иначе горе-долу същата процедура ..
на Е39 немисля,че е толкова лесно докато не се примириш,че трябва да свалят моста
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Направи си сам
Такаам тук нещата почват да ми се размиват.Писал съм и преди,за това ще спестя историята...На моя кораб му тече масло от щеката и гарнитурата на картера както и да е всичките майстори тук в наше село "хасково" искат да ми валят кутията предния мост,или да вадят двигателя !??!? Откачих от глупости.Може ли някой компетентен да се изкаже на кратко как по дяволите се сваля реално картера стъпка по стъпка (видяло се е че аз ше се цапам) .....Говоря за Е34 М50Б25
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Направи си сам
колега, огледай я колата отдоло, ще ги видиш нещата
еми ти не мислиш, ама и като време и като труд ми беше по-малко от мъката с м20-то, а пак ми беше за сефте, ама и беше по-студено като се замисля ... не знам
моста не се сваля!.
biem_w написа:bigmurzi написа:на е39 с м52 съм свалял и беше по-лесно отколкото на м20
иначе горе-долу същата процедура ..
на Е39 немисля,че е толкова лесно докато не се примириш,че трябва да свалят моста
еми ти не мислиш, ама и като време и като труд ми беше по-малко от мъката с м20-то, а пак ми беше за сефте, ама и беше по-студено като се замисля ... не знам
моста не се сваля!.
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани