ЗАГРЯВАНЕ!? - Моля, помагайте.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

ЗАГРЯВАНЕ!? - Моля, помагайте.

Мнение от Anton Anastasov » 27 Фев 2004, 17:39

Историята накратко.
До сега винаги стрелката на уреда за температурата ми е бил на 12 без 1. По нанагорнища доста загрява и затова ме посъветваха да започна от термостата (най-ефтината част в системата). Смених го с читав - системата е обезвъздушена два пъти.
След смяната стрелката на уреда отиде на 12 - 12 и 1. Карах с включена модика - работната температура се колебаеше между 94 и 97 градуса. Казаха ми, че това е нормално, но от къде идва тази разлика в показанието на уреда?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 27 Фев 2004, 18:13

Новия ти термостат явно не е съвсем същия..не трябва ли да стои точно по средата ? при мен е така..като застане там и никога не мърда

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 27 Фев 2004, 19:45

Не е от същия производител, но отваря на същите градуси (80).
Според майсторите старият или не е затварял съвсем, или не е отварял напълно.

Водната помпа работи - проверена е.
Радиаторът е нов (сменян е преди година с Nyssens (не съм сигурен за правописа)
Вискосъединителят работи - след загряване перката върти с оборотите на двигателя.

По-важното за мен е дали температурният диапазон 94-97 градуса е нормалния работен за колата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 28 Фев 2004, 16:16

аве не е ли много до то4ката на завиране???
BMW is the car...another cars are just traffic

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 28 Фев 2004, 17:23

Според мен точката на завиране на течност под налягане се покачва, та в случая може да е и 120 градуса.
Ако някой знае "по книга" как е , моля да ми каже.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 28 Фев 2004, 21:13

ами лошото е че по книги не съм срещал инфо от сорта на "работна температура на охлаждащата течност". Но доколкото си проверих архива последния път, когато моята кола беше закачвана към МоДик-а в Дарукар, преди около близо 2 години, работната температура е варирала между 91*С (на 1 място, форсирана на около 2К оборота) и 95*С (празен ход). Тогава бях още със стария радиатор (който също бе Nissens), сега вече съм с по-голям (климатиков) радиатор (подсигурих се) и температурата на таблото дори и в най-големите жеги не ми стига до средата (малко под нея стои все).

Но между другото аз карам само на бензин, незнам как газта се отразява на работната температура.

Едно от слабите места на Е30-ските е таблото. При промяна на съпротивлението във веригата самото табло отчита повече отколкото реалната температура. Съвсем наскоро бях започнах да се притеснявам че загрява (малко съм паника на тази тема), но Роската разкри, че всъщност всичко се корени именно в лоши (окислени?) връзки. Така че ако нищо друго не помага ти препоръчвам да погледнеш и таблото.

Успех!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Фев 2004, 11:34

на мене температурата ми постоянни се мени ту на първата бяла черта ту на средата, и установих че като чукна по таблото и уреда си ходи където иска :lol: тъй че не е много достоверно показанието му :wink:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 29 Фев 2004, 12:32

И по таблото блъсках, и 5 пъти съм я обезвъздушавал - все тая.
Работата върви към нов термостат - оригинален от Дару Кар (или както там се казва сега).

Промяната в режима свързвам само със смяната на термостата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 29 Фев 2004, 13:52

да ти кажа това може да е за6тото на мохера му смянях темостата и новия отваря6е пи много висока темп.,а май и въобще не отваря6е.няколко пъти ми изкипява6е водата докато ми дойде наум 4е е това.аз си викам нов е,абсурт тои да е виновника ама като го смених пове4е от 80 градуса не ка4ва-както си беше.не знам какъв е принципа на термостата/ако може някои да ми обясни/ ама май това 6те ти е проблема.колко е един от дару?
BMW is the car...another cars are just traffic

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 29 Фев 2004, 15:40

Аз мислих, че термостата работи като би-метална пластина, но се оказа, че имало някаква ампула с газ - каква работа върши тоя газ, не ми е ясно.

От Дару струва 72 лв.

По всички сервизи ми разправят, че ако си решил да сменяш термостат, ако имаш късмет, до 4-тия ще улучиш читав.
Затова рериш, че ще ми излезе доста по-скъпо да обикалям цяла седмица като глуха кучка по сервизите, за да стигна до финала (ако проблема е в термостата).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 29 Фев 2004, 19:46

бре много пара ве.искам да кажа за термостат.аз с десетина лева ако не и по-малко не си спомням се оправих.туй за газта сега го 4увам.може би при новите коли е така.при тоя има6е една преградка и някаква пружина отзад.интересно ми е как тая пружина отваря при определена темп.??? :?: :shock: .само някаква проста пружина
BMW is the car...another cars are just traffic

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 29 Фев 2004, 21:23

koko_star написа:бре много пара ве.искам да кажа за термостат.аз с десетина лева ако не и по-малко не си спомням се оправих.туй за газта сега го 4увам.може би при новите коли е така.при тоя има6е една преградка и някаква пружина отзад.интересно ми е как тая пружина отваря при определена темп.??? :?: :shock: .само някаква проста пружина
стия простотия ве бате
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70 3.0si

Мнение от Racing_1 » 04 Мар 2004, 17:27

Я Koko_star къде ти е изчезнало БМВ-то бре????Сега само Мохера ли караш????
Последна промяна Racing_1 на 06 Мар 2004, 16:13, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 04 Мар 2004, 18:08

абе мани сега съм само с тази...ама какво и има че ме :uzi: .няма значение какво карам в момента аз си оставам фен на марката.но си се кефя много-сега като ходя по кафетата ме гледат все едно съм с луноход :lol:
BMW is the car...another cars are just traffic

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70 3.0si

Мнение от Racing_1 » 06 Мар 2004, 16:16

Връщам си думите назад.Не му е мястото в Е30 форума за подобни глупости.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook