ЗАГРЯВАНЕ!? - Моля, помагайте.
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Anton Anastasov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 28.02.2003
ЗАГРЯВАНЕ!? - Моля, помагайте.
Историята накратко.
До сега винаги стрелката на уреда за температурата ми е бил на 12 без 1. По нанагорнища доста загрява и затова ме посъветваха да започна от термостата (най-ефтината част в системата). Смених го с читав - системата е обезвъздушена два пъти.
След смяната стрелката на уреда отиде на 12 - 12 и 1. Карах с включена модика - работната температура се колебаеше между 94 и 97 градуса. Казаха ми, че това е нормално, но от къде идва тази разлика в показанието на уреда?
До сега винаги стрелката на уреда за температурата ми е бил на 12 без 1. По нанагорнища доста загрява и затова ме посъветваха да започна от термостата (най-ефтината част в системата). Смених го с читав - системата е обезвъздушена два пъти.
След смяната стрелката на уреда отиде на 12 - 12 и 1. Карах с включена модика - работната температура се колебаеше между 94 и 97 градуса. Казаха ми, че това е нормално, но от къде идва тази разлика в показанието на уреда?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Новия ти термостат явно не е съвсем същия..не трябва ли да стои точно по средата ? при мен е така..като застане там и никога не мърда
- Anton Anastasov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 28.02.2003
Не е от същия производител, но отваря на същите градуси (80).
Според майсторите старият или не е затварял съвсем, или не е отварял напълно.
Водната помпа работи - проверена е.
Радиаторът е нов (сменян е преди година с Nyssens (не съм сигурен за правописа)
Вискосъединителят работи - след загряване перката върти с оборотите на двигателя.
По-важното за мен е дали температурният диапазон 94-97 градуса е нормалния работен за колата?
Според майсторите старият или не е затварял съвсем, или не е отварял напълно.
Водната помпа работи - проверена е.
Радиаторът е нов (сменян е преди година с Nyssens (не съм сигурен за правописа)
Вискосъединителят работи - след загряване перката върти с оборотите на двигателя.
По-важното за мен е дали температурният диапазон 94-97 градуса е нормалния работен за колата?
- Anton Anastasov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 28.02.2003
Според мен точката на завиране на течност под налягане се покачва, та в случая може да е и 120 градуса.
Ако някой знае "по книга" как е , моля да ми каже.
Ако някой знае "по книга" как е , моля да ми каже.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
ами лошото е че по книги не съм срещал инфо от сорта на "работна температура на охлаждащата течност". Но доколкото си проверих архива последния път, когато моята кола беше закачвана към МоДик-а в Дарукар, преди около близо 2 години, работната температура е варирала между 91*С (на 1 място, форсирана на около 2К оборота) и 95*С (празен ход). Тогава бях още със стария радиатор (който също бе Nissens), сега вече съм с по-голям (климатиков) радиатор (подсигурих се) и температурата на таблото дори и в най-големите жеги не ми стига до средата (малко под нея стои все).
Но между другото аз карам само на бензин, незнам как газта се отразява на работната температура.
Едно от слабите места на Е30-ските е таблото. При промяна на съпротивлението във веригата самото табло отчита повече отколкото реалната температура. Съвсем наскоро бях започнах да се притеснявам че загрява (малко съм паника на тази тема), но Роската разкри, че всъщност всичко се корени именно в лоши (окислени?) връзки. Така че ако нищо друго не помага ти препоръчвам да погледнеш и таблото.
Успех!
Но между другото аз карам само на бензин, незнам как газта се отразява на работната температура.
Едно от слабите места на Е30-ските е таблото. При промяна на съпротивлението във веригата самото табло отчита повече отколкото реалната температура. Съвсем наскоро бях започнах да се притеснявам че загрява (малко съм паника на тази тема), но Роската разкри, че всъщност всичко се корени именно в лоши (окислени?) връзки. Така че ако нищо друго не помага ти препоръчвам да погледнеш и таблото.
Успех!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
на мене температурата ми постоянни се мени ту на първата бяла черта ту на средата, и установих че като чукна по таблото и уреда си ходи където иска
тъй че не е много достоверно показанието му 


- Anton Anastasov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 28.02.2003
И по таблото блъсках, и 5 пъти съм я обезвъздушавал - все тая.
Работата върви към нов термостат - оригинален от Дару Кар (или както там се казва сега).
Промяната в режима свързвам само със смяната на термостата.
Работата върви към нов термостат - оригинален от Дару Кар (или както там се казва сега).
Промяната в режима свързвам само със смяната на термостата.
да ти кажа това може да е за6тото на мохера му смянях темостата и новия отваря6е пи много висока темп.,а май и въобще не отваря6е.няколко пъти ми изкипява6е водата докато ми дойде наум 4е е това.аз си викам нов е,абсурт тои да е виновника ама като го смених пове4е от 80 градуса не ка4ва-както си беше.не знам какъв е принципа на термостата/ако може някои да ми обясни/ ама май това 6те ти е проблема.колко е един от дару?
BMW is the car...another cars are just traffic
- Anton Anastasov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 28.02.2003
Аз мислих, че термостата работи като би-метална пластина, но се оказа, че имало някаква ампула с газ - каква работа върши тоя газ, не ми е ясно.
От Дару струва 72 лв.
По всички сервизи ми разправят, че ако си решил да сменяш термостат, ако имаш късмет, до 4-тия ще улучиш читав.
Затова рериш, че ще ми излезе доста по-скъпо да обикалям цяла седмица като глуха кучка по сервизите, за да стигна до финала (ако проблема е в термостата).
От Дару струва 72 лв.
По всички сервизи ми разправят, че ако си решил да сменяш термостат, ако имаш късмет, до 4-тия ще улучиш читав.
Затова рериш, че ще ми излезе доста по-скъпо да обикалям цяла седмица като глуха кучка по сервизите, за да стигна до финала (ако проблема е в термостата).
бре много пара ве.искам да кажа за термостат.аз с десетина лева ако не и по-малко не си спомням се оправих.туй за газта сега го 4увам.може би при новите коли е така.при тоя има6е една преградка и някаква пружина отзад.интересно ми е как тая пружина отваря при определена темп.???
.само някаква проста пружина


BMW is the car...another cars are just traffic
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
стия простотия ве батеkoko_star написа:бре много пара ве.искам да кажа за термостат.аз с десетина лева ако не и по-малко не си спомням се оправих.туй за газта сега го 4увам.може би при новите коли е така.при тоя има6е една преградка и някаква пружина отзад.интересно ми е как тая пружина отваря при определена темп.???![]()
.само някаква проста пружина

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Racing_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 23.03.2003
- Местоположение: Ст. Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 Е70 3.0si
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани