Въпрос...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Въпрос...
За какво са му на този светлодиодите на оборотомера? Виждал съм такива на новите М3-ки, ама и при тях не знам за какво са
Ша може ли някои да ми пообясни...
http://www.schwarztwo.de/e30/fotost/f00077/11.jpg

http://www.schwarztwo.de/e30/fotost/f00077/11.jpg

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Малкия написа:Според мен са да привличат вниманието на шофиора да не я вкарва в критични обороти!!
3.5 едва ли са от най-критичните




Този въпрос определено не е за Е30 форума, но ... тези светлинни диоди светват, когато се запали автомобила студен и е препоръчително да се форсира до там, докъдето започват светещите диоди (примерно 5000rpm). С времето автомобила постепенно загрява и диодите започват да изгасват докато двигателя достигне нормалната си работна температура и може да бъде форсиран на воля .. 

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ами причината е същата - "подвижна" червена линия. Изгасват постепенно със загряването на маслото, защото ако то не е в работна температура високите обороти са много вредни.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Да де, ама за целта трябва да си инсталираш и отделен компютър който да върши тая работа - да измерва температурата на маслото и съответно да гаси по някоя крушка от таблото... аз не мих го направил...

- 2 GUNS FIRE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 8.03.2003
- Местоположение: Исkaм във Frei stadt Bayern.
- Пол: Мъж
- Кара: само и продава,нищо не разбира.
- Мечтае да кара: и да понаучи поне малко.
нищо:)
ако има плавно изменение (или поне да не е има, няма) на съпротивлението на датчика, нищо не пречи примерно с усилвател на напрежение и компаратор, да се гасят постепенно диодите....
все едно че на стрелката на t* (на маслото или водата) е закачен проводник, а по скалата на няколко места други и при движението и се знае докъде е стигнала (електрически)... аналогията е груба, но върпи работа според мен...
ако има плавно изменение (или поне да не е има, няма) на съпротивлението на датчика, нищо не пречи примерно с усилвател на напрежение и компаратор, да се гасят постепенно диодите....
все едно че на стрелката на t* (на маслото или водата) е закачен проводник, а по скалата на няколко места други и при движението и се знае докъде е стигнала (електрически)... аналогията е груба, но върпи работа според мен...
<br>
br
br
IAKO i diodi
абе всеки може да си ги нареди тия диоди и да светка като циганска каручка...не е ли маде ин germany - заеби

DA WOLF написа:ама тои е само един , а в случая имаме 4-5 температури...
то тази тема е повече за форумите по електроника...

Значи, има един чип, викат му А277, струва някакви си 2-3 лв.
на входа му пускаш аналогов сигнал, след подходящ делител, и изхода управлява 7 светодиода в режим "бягаща точка" или "бягаща линия".
елементарно като изпълнение, малко като габарити - може да се навре вътре в оборотомера

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани