Е30-ката роди (частично) - помагайте

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Е30-ката роди (частично) - помагайте

Мнение от amd » 12 Апр 2007, 17:42

:mhihi: :mhihi: :mhihi: Ето, че М10 не бил толкова прекрасен :lol:
ДНес тръгнах от Дружба към студентски град и още на била в Младост стрелката беше доста напреднала, мааалко преди червения сектор, хвна ме червено 100 пъти, накрая спрях малко преди УНСС и отворих капачката - излязоха около 2 литра течност. Явно топлото време му дойде в повече, карал съм нормално, даже пенсионерски. Има няколко варианта за неприязъма, със сигурност опхладителната система не е изправна :

1. Радиаторът е '80 година, от Е12/Е28/Е21 някоя от тия с М10Б18 мотор. Тече, но не това ме тревиожи, капачката е от металните и очевидно клапата и не работи, което е лошо като колата загрява, моля ви за съвет откъде да намеря такава капачка с работеща клапа (от ЛАДА не става, пробах).

2. Имам съмнения, че може мембраната на изпарителя (нали съм на газ) да пуска газ във охладителната система, това ще го проверя вечерта, като изстине.

Аз радиатор, оригинален за този мотор, нетечащ и с хубава, пластмасова капачка явно трябва да си купя, ама все пак да пробам да закърпя този. Иначе виското затега здраво, перката върти много силно. Термостата си е наред. И въздух е влязъл със сигурност, но ако капачката беше наред щеше сам да излезе.
BMW only!

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 12 Апр 2007, 17:46

Смени си термостата и ще се оправи ;)

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 12 Апр 2007, 17:50

Бахти, ква е логиката термостата да прави проблем, след като всичката вода е гореща? В смисъл той нали отваря големия кръг, като достигне някаква температура? Имаш в предвид да заяжда самия термостат ли?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Апр 2007, 17:53

ех, не мога да ви разбера, какво е виновен мотора?

при такава ситуация се пуска парното за да пробваш да охдиш колкото може колата и ако не се охлажда се спира! и се изчаква да истине колата. капачката не се отваря освен ако не искаш да се изгориш жестоко, ест. че ще излезе течност нали ситемата е под налягане, а колата е прегряла.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 12 Апр 2007, 17:55

слагай радиатор от москвич 412, става 1към1

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 12 Апр 2007, 17:58

Защо си мислиш, че не може да е от термостата? Като не отвори достатъчно, в малкия кръг водата завира прилично! А steeN е прав - и аз съм карал на парно на мах в летните жеги :mhihi:
It's not who You are, it's who You know...

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 12 Апр 2007, 18:01

Мойта пък я запалих преди 2 дена, днеска е работила 1 час на празен ход а стрелката си стои преди средата :dunno:
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 12 Апр 2007, 18:03

Turbo-Lag написа:Мойта пък я запалих преди 2 дена, днеска е работила 1 час на празен ход а стрелката си стои преди средата :dunno:
никъв празен ход баце ;) газ колко може,а най добре,софия-пловдив/ама няколко пъти :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 12 Апр 2007, 18:04

Aз се шегувам за мотора, екстра си е :D Естествено, че всяка кола ако не и е изрядна системата ще прегрее, няма мотор, който да работи без охлаждане.

Парното - това е първото, което направих. Щом мина средата стрелката се сетих какво ще стане и пуснах парното на 4, на най-топло и си духаше топло, както винаги. Но не се охлади колата. Иначе за термостата е идейно да заяжда, не е купуван нов и той. И това ще имам в предвид.

А иначе добра идея даде Сони, аз исках да купя чисто нов, москвичов, щеше да е супер, само дето ебати цените - в ЕМ коплект 33 за нов москвичов, даже не 412, а май 408 или нещо от по-старите искаха 86 лева :roll: Но ще се сменя радиатора явно и бих предпочел нов москвичов от стар за БМВ. Нов за БМВ няма да зема, щото тая кола няма да я карам още достатъчно дълго време за да инвестирам (или по-точно не съм наясно какво ще става).
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 12 Апр 2007, 18:07

Абе я да вметна и една друга идея - казваш, духало си е топло от радиаторчето, цялата вода е била гореща и т.н. Да не е сдухал уредът на таблото. Че моя какви инфаркти ми причинява от време на време, като го зърна след пладне... :mhihi: Ма като го перна и се оправя, неговата семка.
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 12 Апр 2007, 18:30

sonny написа:слагай радиатор от москвич 412, става 1към1

Ми те нал Москалите от таме са крали всичко двигатели,трансмисии...
Бах ги у руснаците нямат една тяхна кола :confused:

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 12 Апр 2007, 18:40

И по добре, че нямат
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 12 Апр 2007, 19:28

само ако мога да добавя аз карах м10 карбуратор и преебах радиатора сетих се за такъв от москвич,да ама не понеже самите москвичи си греят с тях/говоря за Дефорсираните и на зад от тях 412,408/ причината че щуцеруте за водата са един прод друг и по този начин водата не циркулира през цялата пита понеже търси лекия бърз път и по този начин не може да се охлади/така са и щуцерите на тъпите ГОЛФ 2/аз тогава си сложих от лада с ел перка и датчик за температурата и така с един проблем две решения.дано съм помогнал.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Апр 2007, 20:29

Ма и ти па толкова ли ти е скъп :shock: един трмостат та да не си купиш нов :?:
Иба го тва М10 да не е като С14 за поддръжка нали все пак му е основа :mhihi:
Смени си термостата и си купи нов радиатор ако искаш да не сгюбри ;)
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 12 Апр 2007, 20:42

Бал съм го, то радиатора+термостата струва колкото цял М10 :mhihi: То проблема е основно, че във Видин нямаше как да намерим нов термостат дето да работи - все боклуци, та взехме тестван втора ръка (едва ли в него е проблема си мисля). Ще направя диагностика пак утре, засега толкова по темата.
BMW only!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook