Един ниско бюджетен проект по студентски

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 10 Юли 2014, 3:39

Тааа, накратко писна ми да кърпя мостове и вежди и да давам по 150 лева за щипки за 4 лаистни и реших да бия шута на 36-чката.Винаги съм искал нещо по-олдскуул(аз съм 91 набор та сичко от 80-те си е класика) с леко купе и задно, а то избора не е голям из наще географски предели.Дълго умувах над тва дали да не стана Тойотаджия с една 86-ца Корола ама цената на един калник е като за цяла е30-ка с "леки" забележки, скорости 1000лева и т.н. ... Просто не остана много избор а и не обичам да чакам за точната кола, та първата е30-ка в радиус от 5 км от нас без гнилочи(на пръв поглед) се оказа моя 3 дена след кат ми хрумна идеята да минавам в тоя клуб.

Ето я и нея 316 на газ в цялата и прелест с единствената ми снимка преди да я разглобя -
Изображение

И тука една с донора -
Изображение

Сега същността на цялата работа, като краен резултат искам до колкото е възможно евтина фън колица за разтоварване и най-вече откакто научих за стрйит класа в дрифт шампионата много искам и там да се пробвам :oops:

Е начало на мъките ми - ден първи вадене на м40-ката и почерпка
ИзображениеИзображение

Тука малко има шарлатанщина щото ден първи реално стана ден 8-ми ама схваща се смисъла май :mhihi:

Дойде ред да разглобя 36-чката,че мотора и беше продаден още преди да я бракувам и тя замина в гаража а 30-ката я изкарах в двора поне на широко да работя ... И тука една снимчица преди последното ми каране :(
Изображение

След моторетката дойде ред да се разбере кви ужаси се крият под ламарините та почна разкопчаването на предницата (тука приятна изненада за новобранец, доста е яко да работиш по кола от тия години сичко е супер достъпно и за няма и 30 мин сичко е долу)
Изображение

Положението се оказа доста по розово от очакваното като това е сичко дето изкочи за сега съответно отляво и отдясно
ИзображениеИзображение

Сега бивайки почти бивш по това време собственик на 36-ца трябваше да разбера и какво се крие под задния мост (там така и така трябваше да се прави ревизия на шперчето 3,46-чка и да се сложат новите носачи)
Тука е момента да спомена че бившия собственик на колицата вече е сложил полиуретан + бонус моднал е захвата на дифа и вече е с 2 големи тампона.Моста долу ииии ... пак същото като с предницата, някой явно се е грижил, няколко дребни повърхностни ръждички и нищо стряскащо.
ИзображениеИзображение

Наложи се също да сваля и резервоара тъй като колата беше карана само на газ последните бог знае колко години а и исках да сменя маркучите, че бяха напукани ...
Изображение

При положение,че на няколко пъти го пълних с по 30 литра гориво се надявах поне малко да се е поотмила шлаката,ноооо бензина дето източих пак беше като масло .... :roll:
Изображение

Сичко вървеше по план, но докато си карах към работа нещо се посмрачи ииии евридейката пострада :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение

Докато си седях под едни дървета и се пръскаха стъклата на голфчето си мислех как 30-ката сега е навънка и се случва същото с нея , но страшен късмет в Толстой сме минали леко :lalala:


В общи линии приключих със скучната част и от утре се захващам с интересното поне за мен и ще упдейтвам темичката.Тука само накратко ще нахвърлям какво предстои за да се избегнат разни въпроси - Мотора ще бъде 25-ца ванос,окачването щеше да е Д2-то от 36-цата но за мое учудване го продадох преди да си кажа името и сега предстой малко умуване около сетъпа дали да е е36 М3 Ево предния мост или да станат заигравки с е30-ковия шенкел и да се мине към главини + спирачки от 540-ка тука приемам съвети(минаването на 5х120 е задължително), рейката ще е от 36-цата ми тя е след ревизия и е с 4мм шайби,подмяна на сервото + спирачната помпа и тука се чуда дали направо да не ги набия зад фара че съм голям фен на в8-ците и като нищо може и до там да се стигне или просто да го преместа малко в страни за да няма ненужни търкания :mhihi: ,поставяне на хидро ръчна + кранче за спирачното усилие, малко заигравки с екстериора и в общи линии това ще да е ... Следва продължение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от Nucl3arDru1D » 10 Юли 2014, 10:42

успех, колега :yes:
Изображение
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от bigmurzi » 10 Юли 2014, 16:30

успех с проекта! от моя скромен опит с минаването на 5х120, най-добре е36 ево, спирачки, носачи и тн., че да не се занимаваш с разни планки прочее работи, но пак, избора си е твой.
сподели една снимка на преправената стойка за дифа?
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 12 Авг 2014, 1:27

Тааа ... Най-накрая има време да сподела накъде тръгна проекта след божията намеса ли и аз вече не знам :mhihi: Горе долу накратко 2 дена след градушката тамън смених разните поразии по голфарката и един дядо с една самара реши да сложи край на голфа веднъж и завинаги като ми отне предимство и аз разсякох Ладата на две буквално.Въпреки че можеше да се спаси, просто вече не ми се занимаваше , от Г.О -то взех повече пари отколкото самата кола струва та поне си изкарах добре на морето .... Иии с две думи наложи се бързо да изрова нова евридейка и 30-ката се оказа решението за момента, въпреки че цялата идея на темата е да поствам подробно развитието на нещата, просто нямах времето да снимам тъй като работата ми е свързана с доста пътуване и имах около 5-6 дена да направя кола от голу шаси :mhihi: И тука филма започна - първо трябваше мотор и трансмисия да се набават, тука на помощ дойде колегата Краси от Казичане, набързо сключихме една зделка за М40-то от неговата 30-ка и до вечерта на същия ден моторетка беше в коша готова да запали.След това последваха 2 доста дълги дена + малко нощи да се изкърпи цялото долнище където имаше нужда а то беше доста малко, но исках да стане като хората и отне време и много псувни, имах около кило и половина пясък в очите ама работа стана както исках.Дойде ред и на задния мост и въпреки 16-ката с износен вал и на газ :smoke: под капака, сложих шпер 3,46-цата (тя получи пълен ребилд, що се отнася до захвата утре ще кача снимки).Моста вече си беше на полиуретан, само му ударих една четка,грунд и боя да седи чистичък, само се наложи да взема нови поли. тампончета за стаб. щангата(а тя до колкото интернета ми казва е най-дебелата компактова).Барабаните получиха нови обувки (накладки ли и аз не знам кво му се вика),спирачни цилиндърчета и нови жила за ръчната + двете гумени маркучета,горе долу само металните тръбички и лагерите оставих старите, просто не видях причина да ги сменям.Тука някъде смених семерингите на кутията и маслото + висящия лагер на кардана и качих сичко по местата му.Сложих си генерацията и имах една нова ламбда дето само прах събираше та и нея набих за секи случай.И тука между другото колата получи две чисто нови конита за отпред и не толкова нови но регулируеми по твърдост за отзад + Weitec пружини дето хабер си нямам китайски ли са кви са, но бяха на супер цена и така.Последва монтаж на газова, нови свещи,капачка и палец(старите бяха с щампа 88 набор :mhihi: )масълце,филтърчета,чистене на дросела и стъпковото моторче, нови реленца за секи случай, а и докато се ровех из мотора свалих сервото за едно чистене и боя и монтирах нова спирачна помпа която купих супер изгодно от Англия (което се оказа грешка но затова по надолу).Вече беше ден 7 или 8 от маратона нафърлях набързо предницата , на тоя етап колата беше с 4 различни джанти но нямах избор и така покарах около 2 седмици.За тия две седмици изградих доста солиден лист с още работи за правене.Но две неща не ме оставаха да спа нощем а иммено различните джанти и тва че броните на колата са черни а не в цвета на колата.Та идваме най-накрая в наши дни дет се вика по филмите.Преди 3-4 дена свалих поне предната броня и беше пръсната тва малко ме укроти и от вчера набавих едни джантички + намерих изгодно 4 нови гуметки.Спрях се на 15 инчова джанта тъй като колата ще е евридейка, въпреки че много малко ми трябваше да взема едни борбет Т 16-ки и 4-те 9Ж просто не бяха в София :( ама и така съм доволен.ИИИИ по-долу няколко пресни снимчици от днес с качество от 90-те благодарение на LG :confused: От тук насетне тая кола ще се развива в посока евридейка (що се отнася за дрифтачка плана тая 25-ца дет я бях приготвил за е30-ката замина в е36-цата и сега чакам един авер да я вземе и веднага си набавям една 30-ка купе и от там се почва на ново по тоя план)По темата от сега нататък ще докоментирам подробно развитието на седанчето като новия план е да се турбинира м40-то (тоест гоним 160+ коня от стоковия мотор като единствено ще му сложа новата тиква с нов вал и така доакто не думне после ще се прави с карантия от М42)По-горе писах че сбърках като купих нова спирачна помпа, по скоро трябваше да взема такава от е32 750 щото е с 25мм буталце ама :banghead: Спирачките си остават барабани отзад само отпред ще сложа вентилирания диск , мисла че са пре достатъчни за нормално каране и кола до 200 кончета, що се отнася до окачването за сега съм супер доволен от возия + поведение и не виждам никаква причина да го сменям и за в бъдеще, тва което ще се пипа е монтаж на хидравлика + рейка от е36 и ексентрични тампони на носачите и доста козметика има да се изглажда.Оф стана си стена от текст стига толкова за сега следващия пост вече ще е разни модчета, ай бегам :driving:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от Nucl3arDru1D » 12 Авг 2014, 12:57

нещата се развиват добре :clap:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 13 Авг 2014, 18:51

Малко ъп-че - ето го и домашното за неска :D

Изображение

Супер трудно беше да намера фланец за волана, накрая влязох в кварталния Хонда/Опел мунинг магазин и имаха даже на място точния :banghead:

Накладчиците са TRW, дисковете са на не повече от 5-6хил. км. тях си ги оставям за сега и докато не получи повечко кончета спирам играта със спирачките ...

Волана го сменям главно щото е супер гумен и горната му страна се е разлепила и абе дразни много ....
Ей тука едно преди и после след -

Изображение
Изображение


И накрая едно фото на светло :mhihi:

Изображение


Остана едно липче и капаци за халогени тия дни.



Едит - А ей я скраперията на пустия диф как е тука точно преди да го свала :paranoid:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 14 Авг 2014, 23:19

Ето каква скрап пристигна неска от някво Мицубиши Ево 8)

Изображение


+ нова тиква с вал купуван нов 2010г с фактура (май не е от илиенци) :paranoid:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от ico318 » 15 Авг 2014, 0:12

Момче,издаваш опасни тайни/захващането на диф от е34/ :bang: ! Колко мм е волана?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 15 Авг 2014, 0:45

ico318 написа:Момче,издаваш опасни тайни/захващането на диф от е34/ :bang: ! Колко мм е волана?


Страшна тайна, в гоогъл има още 2 начина как да стане тая работа с размери и сичко :roll: 320 или 330мм треа да е воланчето ако не се лъжа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от ico318 » 15 Авг 2014, 0:57

Много прилича волана на моя,само надписа е друг,затова питам.
Последна промяна ico318 на 13 Фев 2015, 0:54, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от SlowMotion » 15 Авг 2014, 2:12

Волана си е екстра мене ми е много по приятен и удобен, проблема идва малко по надолу по системата, тая рейка немоа си обесна кво са мислили кат са я слагали(механична) ама 100% тва ми е следващата работа - рейка е36 + хидравлика.То сега нещата с въртенето на волана на място станаха още по-зле щот по-малък волан, по малко рамо за въртене и става страшно набиране :lol: А идей винаги са добре дошли, дет се вика по отъпкана пътека се върви по-лесно :D Няколко дилеми имам като от сорта на пигибек ли да е, мега ли да е, втори ред дюзи ли щот все пак е евридейка и тряа да пали и при -20 и +30 ,имам и леки съмнения преди да е късно дали да не взема по малко турбо и разни такива ....

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от bigmurzi » 15 Авг 2014, 12:17

като ще издавате тайните, какви полуоски ползвате за тия дифове от е34?
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от KPETEH » 15 Авг 2014, 13:45

Барабановите... и мойте са такива :mhihi: Мен не ми стана ясно що го има втория тампон, или дифа е бил и на е36?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от M10 » 16 Авг 2014, 8:20

Трайте си бре, ще секнете търговията :mhihi: Ако искаш доста по-прилични спирачки отзад, махни рестриктора под помпата ;) Оригинално е направено огромна част от спирачното усилие да е отпред и почти никаква отзад.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Един ниско бюджетен проект по студентски

Мнение от bigmurzi » 16 Авг 2014, 14:36

да ви таковам в търговците, тука е технически раздел! :evil: а това с кантара ...
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook