М10б18 питане
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
М10б18 питане
Здравейте колеги имам един въпрос. Интересува ме имали м10-ки с ковани бутала и от коя година и модел са. Също така от кои модели и коли стават ковани бутала за м10 и ако няма такива от къде мога да се сдобия с ковани бутала и на каква цена горе долу. Благодаря за помоща
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: М10б18 питане
Няма сток с ковани бутала. Търси Alpina / JE pistons или друга афтърмаркет фирма. Но трябва да съобразиш за да са подходящи за твоята глава. Ако търсиш нови цената ще е около 1000 лв, другия вариант е да търсиш втора ръка някакви.
Защо са ти ковани бутала, какво толкова си замислил?

Защо са ти ковани бутала, какво толкова си замислил?
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: М10б18 питане
Ами турбирам наново м10 ката като ще се свали малко главата и ще се напасват наново клапаните и моя майстор ми вика да слагам ковани.И аз мисля че няма нужда за кола евридейка и от време на време да и се порадвам. Буталата на м10 са доста здрави а и имам още един комплект от 77 год ама не знам дали са същите че са от 2б4 карб.Мислиш ли че не е необходимо такива бутала при гонене на макс бууст от 1 бар и 0.6 - 0.8 постоянен. МерИ
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: М10б18 питане
Нямам идея до 1 бар дали ще издържат. До 0,6-7 не би трябвало да има проблем. Не съм толкова компетентен, нямам и опит с турбота и т.н. Но ако ще надуваш до 1 бар си вземи ковани, за да ти е мирно на главата и да не го мислиш. А и сега като се замисля има доста турбо проекти на М10 и по чужбина все си мисля, че ще намериш читави ковани бутала втора ръка, като мисля че е излишно да ти казвам да видиш до колко ти е износен блока, за да не вземеш стандартен размер и да трябва да набиваш ризи и такива глупости. 
И си вземи ковани биели от Б20. За коляновия вал не съм сигурен дали при Б18 е кован.

И си вземи ковани биели от Б20. За коляновия вал не съм сигурен дали при Б18 е кован.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: М10б18 питане
Ти си вземи електроника, която може да се настрои и подходящо турбо, пък остави кованите карантии, те са за сериозни проекти с голям бюджет.
Re: М10б18 питане
Ясно мерси за съвета
то турбото си е старото ТД04 от субару 211 коня.Ще кача снимки тия дни,Стойката на турбото е готова както и тръбите на генерацията с 55мм тръба чисто нова един резонатор на 60 мм и крайно на 55мм.Сега обаче предстои сваляне на главата,малко шлайф и напасване на клапани а и най вероятно цялостна подмяна на повдигачите с по здрави
а бутала два комплекта тези на колата и още едни чакат да видя кои са по запазени и по добри.Стискайте палци да става по скоро.А и да ви питам метална гарнитура от къде мога да си взема или някой прави ли.МЕрси


- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: М10б18 питане
тея вторите дето ги имаш няма да станат на твоя мотор без да се пипат на струга
Сега няма как да ти кажем дали ще държат стоковите на 1 бар... ако питаш мен няма да издържат, но аз ако турбинирам м10 ще си държа стоковите и бих надул над бар, но това е друга бира...
дай малко повече инфо за мотора защото м10-тки има толкова много дори и в е30 (снимка на буталата, с който си в момента също ще свърши работа), просто степените на сгъстяване варират от 8 до 10 към 1, който би оказало значително влияние.
кажи как ще затваряш мотора - гарнитура???, о-ринг?, шпилки? ако отсъстват последните две няма какво да мислиш буталата или пък биелите.
от какво стават - ми чел съм за проекти с ковани бутала от мазда, от VW с въздушно, даже от тея последните имам един почни нов сет на 92мм с плоски чела и компесионна височина 40мм стой на рафта в мазето.
накрая съвета ми е да послушаш колегата М10 и да речем че турбото ти е става, но преди буталата неща като електроника, бензинова помпа, широколентова сонда и т.н. май за по важни

Сега няма как да ти кажем дали ще държат стоковите на 1 бар... ако питаш мен няма да издържат, но аз ако турбинирам м10 ще си държа стоковите и бих надул над бар, но това е друга бира...
дай малко повече инфо за мотора защото м10-тки има толкова много дори и в е30 (снимка на буталата, с който си в момента също ще свърши работа), просто степените на сгъстяване варират от 8 до 10 към 1, който би оказало значително влияние.
кажи как ще затваряш мотора - гарнитура???, о-ринг?, шпилки? ако отсъстват последните две няма какво да мислиш буталата или пък биелите.
от какво стават - ми чел съм за проекти с ковани бутала от мазда, от VW с въздушно, даже от тея последните имам един почни нов сет на 92мм с плоски чела и компесионна височина 40мм стой на рафта в мазето.
накрая съвета ми е да послушаш колегата М10 и да речем че турбото ти е става, но преди буталата неща като електроника, бензинова помпа, широколентова сонда и т.н. май за по важни

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: М10б18 питане
За 92 мм-ови бутала има варианти и от субару знам, но там трябва блока с дебелите стени, които са вече кът 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: М10б18 питане
Да ви кажа по спомен мисля че не е с широкия блок ама не съм сигурен ще ви кажа като се свали отново главата.Мисля да си го затворя с гарнитура ама не знам каква компресия ще се постигне след шлайфа и напасването. Преди това компесията беше 9 на два от цилиндрите и 11 на другите два. Притеснява ме че на едно от буталата има малко отчупено ръбче с размер към 3-5 мм.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: М10б18 питане
пич извинявай за тона, но ти говоря за степен на сгъстяване, не за компресия, явно доста основни неща от устройството на ДВГ не са ти ясни тръгнал си на турбинираш.
Зададох ти конкретен въпрос - кажи от каква кола ти е двигателя, коя година, катализатор или без и т.н. такива неща... ако щеш един вин номер дай и той ще свърши работа, ако тъй М10 дето го обикаляш като голям камък е от моторите с ниската степен би било много добре за теб, ако е от тези с високата ще трябва да мислиш нещо да го поразредиш иначе един бар зор... ама много зор, виж има хора във форума, който могат да го направят (найден, ТОМ и т.н.), но ти и майстора ти ме съмнява
успех
Зададох ти конкретен въпрос - кажи от каква кола ти е двигателя, коя година, катализатор или без и т.н. такива неща... ако щеш един вин номер дай и той ще свърши работа, ако тъй М10 дето го обикаляш като голям камък е от моторите с ниската степен би било много добре за теб, ако е от тези с високата ще трябва да мислиш нещо да го поразредиш иначе един бар зор... ама много зор, виж има хора във форума, който могат да го направят (найден, ТОМ и т.н.), но ти и майстора ти ме съмнява
успех

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: М10б18 питане
alpina-ma6inata написа:За 92 мм-ови бутала има варианти и от субару знам, но там трябва блока с дебелите стени, които са вече кът ;)
Някой сравнявал ли е двата блока един до друг и пробвал ли е да разстърже "новия"? Под дебел какво имаш предвид, стената на цилиндъра наистина ли е по-дебела на старите и с колко?
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: М10б18 питане
Стената е с около 2 мм по-дебела. Грубо казано де, защото няма как да се измери. Наистина има разлика. Като бръкнеш с пръст в дупката на стария почти не усещаш изтъняване отгоре-надолу, а при новите / тънките блокове се усеща доста. По принцип се води, че дебелите блокове са до 80-та година, но тъй като е възможно да е имало залежал стар блок и да са го сложили по-късно на някоя кола най-вярната проверка е да се бръкне с пръстче, то си личи, няма как да се объркат двата блока. 
Иначе разтъргване на новия блок с около 1 мм няма да има проблем, но повече от това си е експеримент според мен.

Иначе разтъргване на новия блок с около 1 мм няма да има проблем, но повече от това си е експеримент според мен.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: М10б18 питане
Тиква двигателя е от е30 86 год пише на главата. А относно моя майстор като съм готов може да докараш някоя колица със същите възможности и да се пробват защото това че има двама човека които правят турбота не значи че са единствените и най добрите жив и здрав и успех. Благодаря за мненията
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани